Opóźniony W61372 lecący z Eindhoven do Warszawy zawrócił zaraz za Łodzią i wylądował przed chwilą w Poznaniu. Ktoś zna przyczynę?
Pewnie burza w WAW.
A ja czekam na wylot do TIA, ktoś mi powie czy jest jakaś godzina, że np. security nie działa, bo chce na lotnisko jechać po północy dzisiaj, a w sumie to jedyny lot przełożony z 22.30 na 2.10... Mogę stawić się około 1 w nocy na lotnisku? Nie chce mi się tam czekać![]()
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Dokładnie. Nie gonimyKlakierów z skyscrapercity ta prosta matematyka niestety przerasta.
Flydubai fajnie, że jest, ale to żaden sukces. Sukcesem będzie dodanie nocowania KLM, ściągnięcie LX, jakakolwiek nowa linia z hubem stosunkowo blisko. Poznań ma deficyt legacy.
Cały czas piszę o legacy.
Co do mojego lotu do TIA to miałem wyjątkowe szczęście, że zlapalem rekordowe opoznienie. 3.15 wylot, dolecilismy około 5 rano. 4.5h opoznienia, ktoś wie jak uzyskać kasę za opóźnienie? Jak to zrobić najskuteczniej?
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Najpierw reklamacja u przewoźnika, potem jak wyczerpiesz drogę to ULC, gdzie to trwa i niekoniecznie coś da. Alternatywa to pośrednik.
To wizz? Widząc ceny TIA z wizz rok temu kupiłem w LOT i ... też miałem odwołanie. Na szczęście już na powrocie i WAW-POZ więc nie zburzuło mi planów. Teraz gdy wiele kierunków legacy da się kupić nawet poniżej 500zł i to ze sporą dostępnością - warto się zastanowić.
Niestety w odróżnieniu od Bronisława Pawlika w filmie „Miś” nie mogę liczyć na pomoc harcerzy, więc trudno mi policzyć (względnie precyzyjnie ocenić), czy w kolejce stoi 70, 80, 100, czy 120 osób. Wchodzę i tak ostatni, a siadam z przodu, więc nie potrafię oszacować wypełnienia za zasłonką. Dość często załoga podczas boardingu informuje, że jest komplett ausgebucht (w kontekście zachęty do wkładania mniejszych bagaży pod fotele) – ale nie wiem jak bardzo to miarodajne. Wrażenie ciasnoty w obszarze poznańskich gejtów 1-4 pogłębia fakt, że spora część przestrzeni zajęta jest przez stoliki kawiarniane, no i rankiem praktycznie prawie jednocześnie boarduje się stamtąd trzy samoloty (LO3942, LH1381, LH1641).
Nota bene, w piątek przyszło powiadomienie z Lufthansy, że na dzisiejszym locie LH1636 „your seat has changed”. No dobrze, myślę sobie, pewno zmienili A319 na coś mniejszego, stąd ten e-mail. Ale nie, sprawdzam, nadal leci A319. To myślę sobie, posadzili HONa – nota bene, mam od kilku lat kosę z panem Adamem, z którym zdumiewająco często spotykam się na pokładzie, a który obecnie jest senatorem Rzeczpospolitej, ale HONem M&M. Ponieważ on też lubi 1C, a jako HON ma prawo do każdego (w tym już zajętego) miejsca, bywało, że musiałem się z jego powodu przesiadać. Ale nie: Lufthansa zmieniła nam 1A/1C na 1D/1F bez powodu, „dla sportu”, więc gdy sprawdziłem, że 1A/1C są wciąż wolne, to (również dla sportu) przywróciłem status quo ante.
Mówisz o Szejnfeldzie? Kiedyś podjechał autem pod lotowskiego Dasha jak czekaliśmy na tego "krola" w samolocie... oczywiście lot do WAW wtedy był opozniony.
@Rob_Sad - 280zl za bilet na weekend w dwie strony z plecakiem. Lowcostowa cena, czerwiec prawie zawsze jest bardzo tani w Wizzie. Tak właśnie myślę czy samemu składać wniosek o odszkodowanie czy od razu iść do Airhelp, ponoć jak większość samolotu reklamuje(a sam pilot przyznał ze opoznienie wynika z innych opóźnień i zmiany zalogi) to problemu nie robią.
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Niepokojacy temat, o ile to, że przegrywamy z WRO o spora ilość wylotów legacy, to przestaliśmy nadrabiać czarterami, pierwszy raz w tym sezonie w ciągu tygodnia WRO miał więcej czarterów niż POZ, to już słabe... wiadomo ile dojdzie u nas od lipca w tej kwestii? Wzrosty są spore u nas ze 100 na 129 odlotow/tydzien już w czerwcu.
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Bo chartery są kapryśne i region ma z nich najmniej (nikt nimi nie przylatuje).
U nas pewnie wzrosty w charterach są mniejsze, bo oferta FR jest mocno pod biura podróży i całkiem prawdopodobne, że niektóre połączenia startowały od razu z umowami z biurami. Podobnie FlyDubai. Przez to mieliśmy dużą sezonowość oferty FR. Teraz pierwszy raz na zimę ma zostać więcej kierunków - zobaczymy.
Tym bardziej mnie dziwi, że aktualne władze Ławicy mają zostać na dłużej - raczej nie ogarniają tematu, a do sukcesu daleko.
No ale zdaniem klakierów to wszystko przez decyzję środowiskową i wojsko które latając zabiera limity![]()
Widocznie radzi sobie dobrze, jeśli zostawili na caly sezon, poza tym przez chwilę z miesiąc temu na jesień też był dodany A319, ale zniknęło. Myślę że zostanieInna rzecz że nam brakuje kolejnych linii i rotacji, a nie większego samolotu. W zasadzie to na zime lotnisko musi się starać by zapewnić jak najmniejsze straty, a przy okazji dać ofertę dla nas i dla ewentualnych turystów, by mogli do nas dolatywac. Ryan fajnie boostuje parkingi i sprzedaż alko w Baltonie, przy 4 bazie tych rotacji też zima bedzie nieco wiecej, ale to dalej za mało, brakuje legacy, bazy Wizza (może kiedyś...), może też paru nowych linii takich jak Easyjet (marzenie, ale są w BER więc watpie), Norwegian (znowu im poszło słabo we WRO), Transavia, Volotea, Vueling (dwa ostatnie aż dziwne że nie chcą mocniej wejsc w nasz rynek), Play, Aer Lingus, czy Aegan...
Rob_Sad nie zgadzam się z Twoja teorią dotyczącą czarterów, one i tak u nas skoczyły o 30%, ale boosta dodały Turcje i Grecję od Enterow itd., po prostu Wrocław ma lepsza ofertę i grzeje mega te kierunki dużo bardziej wysycajac swój rynek i to przy bliskości KTW! Oni skok maja jeszcze większy, ale wynika on z dużo lepszej i tańszej oferty czarterowej niż od nas... Ryan też od nich zaczął latać do Maroko, Marsylii czy Dubrovnika, od nas wypadły loty czarterowe do południowych Wloch/Sycylii, plus częściowo Dubrovnik zagospodarowany przez Ryana, więc nie przeceniałbym go. Wzrost we Wro też może mieć podłoże takie, że sporo Wizza wypadło i te kierunki zamiast rejsowo zostały zagospodarowane czarterowo. Dodam tylko, ze poza Enterem to inne czartery placa spore opłaty lotniskowe u nas, plus sprzedaż alko, plus parkingi, więc taki klient jest potrzebny by generować zyski dla lotniska.
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Ogłoszono przetarg na rozbudowę terminala, oczywiście tajny i znany jest zakres tylko dla firm. Ci amatorzy nawet boją się pokazać co chcą zrobić... Jest to chore. Otwarcie ofert na początku sierpnia, rozbudowa pewnie jesienią i z tego co mówią w branży dotyczyć będzie okolic security, którą przestawią do środka terminala, będzie także rozbudowywany w miejscu obecnej kontroli sklep wolnocłowy to wiemy z innego przetargu. Jest też postępowanie przetargowe dotyczące koncepcji rozbudowy terminala, ale niestety wygra pewnie ADS, które raczej na pewno nie wymyśli nadbudowy terminala, a tym bardziej budowy nowego... więc będzie tragedia i lipa w jednym... Dobrze jedynie, że tak szybko się za to wzięli i coś chcą robić przy tak dużym roku, bo nawet chwilowe pudrowanie tego trupa i przebudowa powierzchni coś troszkę na chwile pomoże...
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Chociaż w tym się zgadzamyJa nie wiem czy zmiany coś pomogą, bo po 1 będą raczej symboliczne i naciągane, a po 2 podczas prac budowlanych będzie katastrofa.
Brną w skrajną głupotę, pewnie kwestia lokalnych "uwarunkowań". Nigdy nie wybacze PO poparcia dla JJ.
Dla nas taki obrót sprawy jest o tyle dobry, że po spłukaniu się na 200-300mln i przekonaniu się, że to był błąd, może w końcu polecą głowy i wreszcie doczekamy się normalnego terminala.
Na początku sierpnia mam wylot z POZ na do MUC o 13:15. Widzę w historii, że ten lot jest prawie codziennie opóźniony, a dla kilku sprawdzonych dni z największym opóźnieniem widzę, że to Poznań był przyczyną. Trzeba by skonfrontować z pogodą, ale to byłby mało prawdopodobny zbieg okoliczności.
Zaciekawiło mnie co to znaczy "Poznań był przyczyną"? Zestawienie odchyłek od standardowych turnaround times (50 min) w ciągu ostatnich dwóch tygodni:
04 Jul: +7 min
05 Jul: +10 min
07 Jul: +13 min
08 Jul: +6 min
09 Jul: 0 min
10 Jul: +8 min
11 Jul: cancelled (+1 min, techniczny)
12 Jul: +6 min
13 Jul: 0 min
14 Jul: +19 min
15 Jul: +20 mn
16 Jul: +134 min
17 Jul: +4 min
18 Jul: +9 min
Zakładam, że czasy podawane przez flightradar to tzw. block times. W sytuacji, gdy rozkładowo MUC-POZ to 1h10, a faktyczny czas przelotu to około 50 (eastbound) lub 60 (westbound) minut, to nawet 20 minut opóźnienia nie stanowi problemu. Owszem, na flightradarze LH1637 jest ostatnio na żółto/czerwono, ale jeśli LH1636 przyleciał opóźniony, to trudno żeby LH1637 wyleciał o czasie.
Zakładki