VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 80
Like Tree16Likes

Wątek: Dyskusja o terminalu i obsłudze pasażerów

  1. #61
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Zapewne tak było, ostatnio starty bez slotów to rzadkość. A, i żeby nie było, slotów nie generuje POZ ani poznańskie ATC😉
    Rob_Sad and solokhumbu like this.

  2. #62

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Lecę dziś rano, a ponieważ nadawałem bagaż zapragnąłem skorzystać z Fast Track. Zwłaszcza, że był czynny i obsadzony przez sympatycznie wyglądającą panienkę. Ale coś tam nie zadziałało i panienka pyta “A ma pan fast track?”. A ja na to odpowiadam, że są dwa powody, dla których się tu spotkamy - bilet LH w klasie biznes i status Senatora. Na co panienka pyta nieco skonfundowana “a to jest silver?”. Wyprowadzam ją z błędu. “Aaaa, to z goldem to musi pan iść do VIP-GATE. U nas się pozmieniało ostatnio “.

    Obstawiam, że przy następnych zmianach wejście do saloniku będzie przez kaplicę, a fast track będą obsługiwać z tej budki z kurczakami, co ją mają ustawić na odlotach.
    FlyMobil likes this.

  3. #63
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    ....Na co panienka pyta nieco skonfundowana “a to jest silver?”. Wyprowadzam ją z błędu. “Aaaa, to z goldem to musi pan iść do VIP-GATE. U nas się pozmieniało ostatnio “
    Ale jak to? Znowu zmiany w zasadach?
    I że silver może przejść, a gold już nie?
    Na stronie lotniska nie widzę jakichkolwiek informacji o możliwości korzystania z FT bez wykupienia go.

  4. #64

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Ale jak to? Znowu zmiany w zasadach?
    I że silver może przejść, a gold już nie?
    Nie wiem, nie dopytywałem, nie chciałem stwarzać presji i kwasić atmosfery. Na logikę - ale ja wiem, że tam logika nie działa - puszczałbym goldów i biznesów i tu i tam, bo przecież i tak mało kto z tego FastTracku korzysta. Natomiast VIP-GATE (ponieważ prowadzi bezpośrednio tylnim wejściem do saloniku) zostawiłbym dla tych, którzy mają niezbywalne prawo w tym saloniku być z racji statusu lub klasy lotu. Jeśli masz PP lub ochotę wejść odpłatnie - proszę bardzo, ale wchodź od recepcji.
    Rob_Sad likes this.

  5. #65
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Natomiast VIP-GATE (ponieważ prowadzi bezpośrednio tylnim wejściem do saloniku) zostawiłbym dla tych....
    Nie napiszę w prost, że masz rację, bo jestem PP i FTL Ale chciałbym chociaż przed podróżą mieć pewność gdzie mam iść, bo to ma istotne znaczenie w doborze godziny przyjazdu na lotnisko.
    Kazor and T0pek like this.

  6. #66

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Na stronie lotniska nie widzę jakichkolwiek informacji o możliwości korzystania z FT bez wykupienia go.
    To się robi w ogóle fikuśne, bo na stronie lotniska znalazłem, że:
    Do korzystania z usługi FAST TRACK uprawnieni są pasażerowie odlatujący z Poznania, którzy posiadają:
    Potwierdzenie wykupionej usługi Fast Track
    - na podstawie umowy zawartej z biurami podróży
    - lub podróżujący liniami lotniczymi SAS
    Zakupiony bilet na Fast Track
    - poprzez platformę ToBilet
    - w Kiosku Biletowym (hala odlotów)
    - w Punkcie Informacji Lotniskowej lub w biurze Airlines Service


    Znaczy, że SAS ryczałtowo wszystkim swoim pasażerom załatwił w Poznaniu fast-tracka, czy ja znów nie nadążam interpretacyjnie?

  7. #67
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Fast track w POZ jest nic nie warty, więc pewnie SAS po 10 albo 15 zł kupił. Nic nie daje, mało kosztuje, ale są tacy co się pysznie czują wchodząc przed plebsem.



  8. #68

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Tak to wygląda dziś rano: https://www.icloud.com/sharedalbum/p...1hGzFCC1G6vScr

    Nie dość, że jest ciasno, to jeszcze nastawiali stolików na całą szerokość. A tam, gdzie nie ma stolików, to zagrodzone taśmami. Cytując klasyka, słuszną linię ma nasza władza.

    PS. I jeszcze taka refleksja co do boardingu autobusowego. Gdzieś, nie pamiętam gdzie, ale było to miejsce o wiele bardziej cywilizowane, padał deszcz, wiał wiatr, było zimno i nieprzyjemnie (dokładnie tak jak dziś w Poznaniu). Kierowca empatycznie wypuszczał z autobusu ludzi partiami, tak aby nie mokli i nie marzli na schodach i w kolejce do nich. W Poznaniu trzeba wysiadać bardzo żwawo, bo inaczej kierowca ostentacyjnie manifestuje swoje niezadowolenie (sytuacja w okolicy rękoczynów).

    Mój pomysł racjonalizatorski (prawie bezkosztowy) jest taki, żeby każdy wylatujący pasażer dostał kopa w d... na pożegnanie i rozpęd, żeby im się odechciało latać z Poznania. Bo wystarczy, że będziemy mieli fantastyczne lotnisko z przestrzeniami handlowymi i gastronomicznymi tak cudownymi, że już latanie nie będzie w ogóle potrzebne.

  9. #69
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przez zimę pewnie to zagracenie nie będzie dużym problemem, ale jeśli wiosną tego nie sprzątną to pewnie przy większej fali odlotów samo się sprzątnie.
    Odejście od autobusów to powinien być absolutny priorytet, to przecież też koszty dla portu.
    Otwarte drzwi praktykują też w WAW, FRA, MUC - nie widzę tu większej różnicy. Wszędzie to jest nieprzyjemne. Jedyny sposób by minimalizować to starać się być w tym pierwszym autobusie, a nie ostatnim (no chyba, że pierwszy jest ostatnim).

  10. #70
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przypomina mi to przebudowę terminala C na EWR około 2015-16. Byłem tam na początku 2018 i jeszcze wtedy reklamowano to jako nowy terminal który jest "five star restaurant". W gejtach zainstalowano takie stoliki barowe z tabletami, gdzie od razu można zamawiać jedzenie. Ten kto jadł miał pierwszeństwo do siedzenie. Jak ktoś nie chciał kupować drogiego jedzenia to musiał siedzieć po kontach na podłodze. Nowe restauracyjne siedzenia oczywiście zajmowały więcej miejsca, więc przy większości gejtów ludzie okupowali podłogi przy ścianach. Wyglądało to masakrycznie. Na szczęście były miejsca stojące. U nas może ich zabraknąć latem.
    Ten terminal zapamiętałem też z bardzo długiego szukania toalety - przestrzeń na knajpy wygrała nawet z przestrzenią na toalety. Wtedy człowiek docenia Europę i przepisy które wymuszają określone rozmiary toalet w zależności od przepustowości terminala

    Z ciekawości sprawdziłem, jak sytuacja wygląda teraz. Już tych durnych haseł reklamowych nie ma, i wszystko idzie do większej przebudowy - wygląda na to, że jednak się nie sprawdziło.

  11. #71
    Awatar japas15002800

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Będę leciał w drugi dzień świąt do Mediolanu to dam znać co się zmieniło, pewnie już bardziej w głównym budynku terminala.

    PS. Pytanie, bo nie ma nigdzie projektu obecnej biedaprzebudowy - jeśli robią sklep walk-throug - to co się stanie z obecnym sklepem? Ja wiem, że to retoryczne pytanie, ale powinien w jego miejscu pojawić się pusty fragment terminala z krzesełkami, ewentualnie dodatkową bramką 5a/6a, ale jak będzie to wszyscy wiemy, a krzesła w obecnej hali odlotów przy gejtach 1-5 to w ogóle zabrały przestrzeni...
    Poznań-Ławica&Kraków-Balice

  12. #72

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    A tymczasem "Wyborcza" pochyla się nad losem pasażerów podczas przebudowy: https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,...edzic-noc.html

    Błażej Patryn, rzecznik lotniska Ławica wyjaśnia, że trwająca właśnie relokacja strefy kontroli bezpieczeństwa wymagała wyłączenie dwóch z sześciu stanowisk.

    Nie korzystam z tych stanowisk, ale wątpię, aby kiedykolwiek wszystkie sześć było czynnych, więc to raczej nie jest żadne ograniczenie.

    W dalszym ciągu artykułu p. rzecznik tłumaczy, że komunikat nie jest instrukcją, ale apelem, ale "szef Straży Ochrony Lotniska nie zgodził się na odwołanie komunikatu". A teraz idzie grube:

    [Rzecznik] zdradza też, że planowana jest taryfa ulgowa dla tych, którzy mają bilety na poranne loty: - Oni najprawdopodobniej będą mogli przychodzić na lotnisko normalnie, czyli na dwie godzin przed odlotem, ale ostatecznej decyzji jeszcze nie ma - doprecyzował rzecznik. Nie wyjaśnił, jak wówczas lotnisko chce rozładowywać poranny tłok.

    Znaczy co, rano kontrole bezpieczeństwa pracować będą sprawnie, a potem coraz mniej?

    I jeszcze taka mała wesołość:

    Inaczej rzecz się ma z odprawą check-in. - Ta część zdań realizowana jest przez firmę handlingową. Rozmawiamy z nią o tym, by pracownicy zaczęli obsługę wcześniej, ale w odpowiedzi słyszymy, że znakomita większość pasażerów nadających bagaż przychodzi na lotnisko 1-1,5 godz. przed odlotem, więc wcześniejsze otwieranie stanowisk nie ma sensu.

    Skoro otwierają na dwie godziny przed odlotem (a i tak notorycznie się spóźniają), to przecież trudno oczekiwać, żeby ktokolwiek przychodził z bagażem wcześniej. No chyba, że sobie lubi postać przed zamkniętym stanowiskiem.

  13. #73
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Rozmawiamy z nią o tym, by pracownicy zaczęli obsługę wcześniej, ale w odpowiedzi słyszymy, że znakomita większość pasażerów nadających bagaż przychodzi na lotnisko 1-1,5 godz. przed odlotem, więc wcześniejsze otwieranie stanowisk nie ma sensu.
    Serio oni strzępią ryja o pół godziny pracy pracownika więcej, bo koszty?
    No koszt kosmiczny, pewnie 15 minut "pracy" tych manago
    Adik_s likes this.

  14. #74
    Awatar japas15002800

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja się wielokrotnie latem spotkałem, że były otwarte prawie wszystkie poza jedną taśmą na końcu (6), ale nigdy nie leciałem latem z rana w szczycie, wtedy nawet latem w popołudniowym szczycie nie było wielkich kolejek na tyle taśm (4+1). Zimą jest mniejszy ruch, poza rannym szczytem w dniach okołoweekendowych. Jeśli przenoszą tylko dwie taśmy, czyli dostępne dalej będą 3+1, to bez problemu to starczy do wiosny (od kwietnia będzie przy takiej ilości mega ciężko z rana). Sam fakt tego, że mówią iż z rana nie będzie trzeba być 3h przed świadczy, że chodzi tylko o pracowników i ich ilość Podobnie jak w check-inach, które otwierają 2h przed i to wystarczy.
    Poznań-Ławica&Kraków-Balice

  15. #75
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Smile

    Korzystalem z lotniska rano w ostatni czwartek. Wylot do FRA o 5:30. Musialem nawet isc do checkin bo odprawa online nie poszla jak powinna. Nie bylo porannego MuC. Tylko WAW i jakis jeden FR (chyba Malta). Bylo pusto. Zero kolejki do security. Zamlnieta jest cala wschodnia czesc odlotow landside, nie da sie przejsc latwo do vipgate. Przy okazji sprawdzilem ze FastTrack nie dziala ani dla Priority Pass ani FTL. Normalnie bylbym na lotnisku po 4:30, ale spodziewalem sie problemow przy odprawie i bylem o 3:50. Kolejka do odprawy do FRA byla bardzo duza, tylko jedno stanowisko dla eco i drugie priorytetowe. Gdbym nie mial FTL byloby zle bo zajelismy to drugie stanowisko na prawie 30min. Pani nie mogla odprawic dzieci, pomimo , ze wiedziala co robi. 2x dzwonila do LH i nic. Ostatecznie dostalismy karty pokladowe tylko do FRA i tam ogarnelismy problem. Przeciez gdy nie ma nikogo do kolejki priorytetowej to bierze ona ludzi z kolejki eco, wiec spowolnilismy innym odprawe. Przy 2 stanowiskach pewnie mocno. Teraz wystarczy kolejka do security i problem (a do vip gate trzeba biec dookola).
    Nowe stoliki przy gejtach wkurzaja i blokuja przejscie nawet jak prawie nie ma tam ludzi. Nieporozumienie.
    Babilas and Not Real like this.

  16. #76
    Awatar japas15002800

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zamknięta część odlotów landside, czyli? Bramki 6-7 też nie działają? Czy po prostu przejście węższe plus dawną restauracje przerabiają na ten sklep? Zimą mają mniej pracowników i w Welcome i lotniska przy kontroli, to logiczne, jeszcze na czas remontu, gdzie mogą oszczędzić i mają wymówkę. A jak wyglądała kontrola bezpieczeństwa - część taśm już zabrali i ile czasu Ci to zajęło?
    Poznań-Ławica&Kraków-Balice

  17. #77

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Ja leciałem z Ławicy w sobotę LOTem o 8. Kontrola szła sprawnie, ale dlatego, że było już po porannej fali. Zabrali dużą część strefy odlotów przed kontrolą, by przesunąć ją bardziej na środek terminala i jest ścisk… Wchodzisz do terminala, a tam już bramki do skanowania kart pokładowych i kolejka do kontroli. Za to w części ze stanowiskami odprawy pusto… Oni muszą zredukować ilość tych stanowisk, naprawdę, bo to nieporozumienie, żeby w jednej części było całkiem pusto, a w drugiej pasażerowie się tłoczyli.

    W strefie odlotów jest sajgon, ta nowa knajpa vis a vis stanowisk 4 i 5 ustawiła stoliki na samym środku tej części hali odlotów, zabierając przestrzeń dla pasażerów. Jest gorzej niż się spodziewałem.

  18. #78
    Awatar japas15002800

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    O tej knajpie pisaliśmy już dawno, było mało miejsca, to będzie jeszcze mniej. Ja będę leciał o 8 do Bari w sobotę za tydzień, ile wcześniej przyjść do security, ile czekałeś? Jeśli chodzi o stanowiska odprawy, one grają rolę tylko latem, gdzie jest dużo czarterów i ta strefa ma być jeszcze bardziej powiększona o dziwo, plus ma być rozbudowany w tej części budynek w kierunku parkingów (jako główne wejście).
    Poznań-Ławica&Kraków-Balice

  19. #79

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Czekałem jakieś 15-20 minut… Szło całkiem sprawnie. Byłem na miejscu o 6:55.

  20. #80

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Kontrola w miarę sprawnie, ale organizacja w CHECK-IN totalnie leży. Zamiast pojawiać się 3h wcześniej, to pracownicy są obecni 2h... wizyty 3h wcześniejsze nie mają sensu jak nadajemy bagaż. Ogólnie widać tam brak organizacji pracy na lotnisku. Takie remonty robi się na 3 zmiany (aby skończyć jak najszybciej). Widać amatorkę, szczególnie gdy rzecznik wypowiada się, że dopiero poszły prośby do firm handlingowych aby pracownicy pojawiali się wcześniej... CZY TEGO NIE MOŻNA PRZEWIDZIEĆ???... działanie takie polskie - jak zwykle PO nie PRZED... słabe to trochę.

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •