VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 71
Like Tree13Likes

Wątek: Dyskusja o terminalu i obsłudze pasażerów

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie Dyskusja o terminalu i obsłudze pasażerów


    Polecamy

    Kolejny paroksyzm skretynienia władz lotniska na Ławicy:

    https://share.icloud.com/photos/0b86...gIR3U6dsWNoCqw

    Czyli - najpierw nie wpuszczali w ogóle posiadaczy Priority Pass przez ViP-Gate, a teraz wpuszczają tylko ich. Zapamiętajmy sobie to nazwisko: Magdalena Pawelczyk, dyrektor marketingu i handlu Portu Lotniczego Poznań-Ławica (znana ostatnio z dumy z ustawienia paczkomatów, którymi klienci kontroli bezpieczeństwa mogą do siebie wysyłać perfumy oraz scyzoryki).

  2. #2
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Kolejny paroksyzm skretynienia władz lotniska na Ławicy:
    https://share.icloud.com/photos/0b86...gIR3U6dsWNoCqw
    No syf jest totalny. Wg strony internetowej vip gate dla PP dzialal, a nowy fastr track nie dzialal dla PP.
    30kwietnia pani z vip gate wyprosila nas z PP. Pisalem do rzecznika portu, że jest bałagan informacyjny. Odpisał, że nie ma i informacje na stronie są aktualne i że jeszcze to sprawdził. Był w szoku, gdy mu odpisałem, że jednak nas nie wpuścili. Na skyscrapercity w ciągu tego samego tygodnia część osób wyrzucono, cześć wpuszczono warunkowo, część weszła na PP bez problemu. To nie ma prawa tak działać w cywilizowanym świecie.
    Mało tego, na nowym fast tracku widać logo FTL z MM, ale brak tej informacji na stronie internetowej - jak to działa i czy działa jeszcze nie sprawdzałem.
    Nas wtedy 30kwietnia dodatkowy spacer kosztował około 5min. A to był poranny odlot do WAW i byliśmy na szczęście aż 45min przed odlotem. Wiele osób na ten lot przyjeżdża później i te 5min może być kluczowe. Ktoś bo końcu nie zdąży na ważny lot i lotnisko będzie płacić.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Skoro już z jakichś niedocieczonych dla mnie przyczyn zdecydowano się na dwa de facto dublujące się systemy priorytetowej kontroli bezpieczeństwa, to logicznym i rozsądnym byłoby zrównać te systemy pod względem listy osób uprawnionych, a nie gonić ludzi po lotnisku według aktualnego widzimisie. Ale niestety logika i rozsądek na Ławicy to wśród zarządu dobro deficytowe - zresztą sami pracownicy kontroli bezpieczeństwa i personel saloniku byli zażenowani ostatnimi porządkami. I ja to nawet rozumiem, bo nikt nie chce firmować swoją twarzą idiotyzmów dyrekcji. Pomijam już fakt, że skoro stworzono VIP-Gate z dedykowaną obsługą, to rozsądne byłoby zapewnić tam przepływ pasażerów generujący uzasadnienie dla zatrudnienia tam pracownika kontroli bezpieczeństwa.

    Swoją drogą nic na tym świstku nie ma o FTL'ach (ale na lotnisku na przejściu Fast Track faktycznie jest logo FLT M&M) - za to uprawnieni do fast track są WSZYSCY pasażerowie Fly Dubai bez względu na klasę czy status.

  4. #4
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    .... - zresztą sami pracownicy kontroli bezpieczeństwa i personel saloniku byli zażenowani ostatnimi porządkami. I ja to nawet rozumiem, bo nikt nie chce firmować swoją twarzą idiotyzmów dyrekcji.
    Tak. Pani która nas odesłała była wyraźnie wkurzona i było jej głupio.
    Być może teraz przy vip gate trzeba będzie dłużej czekać. Być może za chwile to zamkną i dla PP zostanie nic.
    To i tak nic w porównaniu z zmową milczenia na temat inwestycji gdy lotnisko już teraz pęka w szwach.
    Gdy po cichu rozbudową nazywa się dobudowanie sklepu kosztem przestrzeni dla pasażerów, gdy wiadomo, że terminal jest realnie nierozbudowywalny a wieksza rozbudowa niewiele poprawi, za to skutecznie zablokuje budowę nowego terminala.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    .
    Odpisała mi w tej sprawie pani Pawelczyk, Commercial and Marketing Director. Że to wszystko dla dobra pasażerów, że jest cudownie i wspaniale, że przecież na innych lotniskach całego świata jest tak samo. Ale że mnie przeprasza i zależy jej na moim komforcie i zadowoleniu. Taki korporacyjny gotowiec, a że akurat miałem wolny kwadrans i natchnienie, to jej też odpisałem.

    Szanowna Pani,

    Dziękuję za odpowiedź, jakkolwiek argumenty, które Pani w niej podnosi są po części wewnętrznie sprzeczne, a po części nieadekwatne do rzeczywistości.

    Ponieważ zakładam, że powoduje Panią nie zła wola, ale brak wiedzy i rozeznania specyfiki branży, pozwolę sobie raz jeszcze wytłumaczyć Pani, dlaczego uważam jej ostatnie decyzje za nielogiczne i błędne.

    Otóż w przypadku pasażerów klasy biznes oraz wysokostatusowych (Star Alliance Gold, Emirates Skywards i odpowiednik w Sky Team) dostęp do saloniku biznesowego jest bezpośrednio związany z klasą biletu lub/i posiadaniem wysokiego statusu w programie lojalnościowym sojuszu. Dostęp jest nieopcjonalny, cytując byłą premier „on im się po prostu należy”. Z tego względu można bez większych analiz założyć, że ci pasażerowie udadzą się bezpośrednio po kontroli bezpieczeństwa do BEL i należy im to ułatwić proponując im przejście przez VIP-Gate.

    Jeśli zaś chodzi o posiadaczy kart Priority Pass, to karty te (i to zapewne będzie dla Pani pewną nowością) występują w kilku wariantach: Standard (z wszystkimi wejściami odpłatnymi), Standard Plus (z pierwszymi dziesięcioma wejściami w cenie karty, a kolejnymi odpłatnymi) oraz Prestige (w wszystkimi wejściami w cenie karty). Głównym źródłem kart Priority Pass na rynku polskim są banki, które rozdają je swoim klientom segmentu premium, przy czym subsydiują pewną pulę wejść (szczegóły poszczególnych rozwiązań są nieistotne na potrzeby tego wywodu). Tak więc dla posiadaczy kart Priority Pass (z wyjątkiem rzadko spotykanego poziomu Premium) skorzystanie z saloniku BEL jest właśnie opcjonalne, bo wiąże się bądź z opłatą, bądź zmniejszeniem limitu wolnych wejść. Nie widzę więc żadnego logicznego powodu, aby pasażerów Piority Pass kierować do VIP-Gate, zwłaszcza zaś ZAMIAST pasażerów wysokostatusowych i klasy biznes.

    Argument z „nadmiernego kolejkowania” wydaje mi się również nietrafny. W przeszłości często (i ja i żona) korzystaliśmy z VIP-Gate, zwłaszcza w porach kumulacji porannych odlotów (LO3942, LH1641, LH1381), czyli wtedy, gdy można byłoby się spodziewać natężenia pasażerów klasy biznes i wysokostatusowych – ale ani razu nie spotkaliśmy się z jakąkolwiek kolejką do VIP-Gate. Wymyśla więc Pani nieistniejący problem i chwacko go rozwiązuje; być może warto byłoby przeprowadzić WIZJĘ lokalną, zamiast kierować się swoimi WIZJAMI?

    Argument, że system, jaki Pani obecnie wprowadziła „funkcjonuje na wielu lotniskach na całym świecie” koliduje z moim własnym doświadczeniem wynikającym z kilkunastoletniego stażu na statusie Senatora Miles & More. (Zwłaszcza zaś nikt nie przegania pasażerów z miejsca na miejsce zgodnie z aktualnym widzimisie dyrekcji). Jeśli Pani chce powoływać się na jakieś konkretne fakty, warto je wcześniej zweryfikować – bo inaczej zweryfikuje je czytelnik, i raczej nie będzie pobłażliwy.

    Mam nadzieję, że udało mi się przystępnie wyjaśnić Pani dlaczego uważam ostatnie zmiany za bezsensowne i szkodliwe. W razie pytań i wątpliwości, chętnie udzielę dalszych wyjaśnień. Z tonu Pani e-maila wnoszę, że promieniuje Pani samozadowoleniem jak reaktor czernobylski na chwilę przed eksplozją – zapewniam, że nie ma Pani ku temu powodu. Poznańskie lotnisko czekają trudne miesiące, a może i lata. Jako ofiara własnego sukcesu mierzy się z lawinowo rosnącą liczbą pasażerów w zbyt już małym, wadliwie od początku zaprojektowanym terminalu, którego planowana przebudowa nie rozwiąże żadnych problemów, a jedynie wygeneruje nieproporcjonalne koszty. Dlaczego musi Pani do tej nadchodzącej fali krytyki dokładać jeszcze nieprzemyślany bałagan z priorytetową odprawą bezpieczeństwa?

    Z wyrazami szacunku,



  6. #6

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    pani Pawelczyk, Commercial and Marketing Director
    Kolejne doświadczenie z dzisiejszym VIP-Gate / Fast Track (LH1381). Pani od kontroli bezpieczeństwa na VIP-Gate przepraszająco "bo u nas się, wie Pan, zmieniło". Ja na to, że wiem, i że chciałem sprawdzić, czy się nie zmieniło znowu. Pani, że niestety nie, i że tylko z Priority Pass może obsłużyć, a z biznesami, goldami i innymi senatorami to trzeba na Fast-Track. Ja jej na to, że Fast-Track jest zamknięty na głucho (bo faktycznie jest, a do normalnej kontroli bezpieczeństwa to spora kolejka). Pani na to, że ona zadzwoni i sprawdzi, czy może mnie wpuścić. Zadzwoniła, jak się okazało, do saloniku BEL, przyszła znajoma pani z recepcji, jeszcze bardziej mnie przepraszała, i oczywiście przeszedłem.

    Co spowodowało mnie do jeszcze jednego, tym razem krótszego e-maila do pani Pawelczyk (osobiście za ten burdel odpowiedzialnej Commercial & Marketing Director):

    Pani Magdaleno,

    Jak się pracuje na lotnisku od niecałych dwóch miesięcy (bez wcześniejszych doświadczeń z branżą), to może warto najpierw przyjrzeć się, jak to wszystko działa i spróbować zrozumieć dlaczego, a dopiero potem wybierać się z miotłą i szpadlem robić nowe porządki.

    Każdy z nas podjął w swoim życiu szereg złych, nieoptymalnych decyzji, więc nie w tym problem. Problem w tym, że trwanie przy nich wbrew faktom i argumentom jest zwyczajnie słabe.

    Jeszcze raz dziękuję za korespondencję.

    Z wyrazami szacunku,

    PS. Pani Pawelczyk ma wpisane w CV podyplomowe studia na warszawskiej SGH z zakresu "Brand Management". Ręce i nogi opadają, jaja więdną...

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Kolejne doświadczenie z dzisiejszym VIP-Gate / Fast Track
    Z reporterskiego obowiązku; wczorajszy wylot - sytuacja bez zmian, nadal tkwią w tym idiotyzmie. Trzeba będzie przeczekać obecną dyrekcję/zarząd. Ja mam czas, pochodzę z długowiecznej rodziny. Ale lotniska szkoda.

  8. #8
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta

    Z reporterskiego obowiązku; wczorajszy wylot - sytuacja bez zmian, nadal tkwią w tym idiotyzmie. Trzeba będzie przeczekać obecną dyrekcję/zarząd. Ja mam czas, pochodzę z długowiecznej rodziny. Ale lotniska szkoda.
    Może im szybciej to się zawali tym lepiej. Przecież oni nawet nie czują, że lotnisko jest zapchane, że nie da się rozbudować. Dopiero myślą co dalej....
    Jestem w podwójnym szoku:
    - jak to FT jest zamknięty i nikogo nie ma? Przecież po to on w ogóle jest by było szybciej i ludzie uwzględniają to w planowaniu dojazdu na lotnisko ?!?
    - może Pani ma jakiś kompleks i nie lubi statusowych w normalnych okolicznościach ta pani już by tam nie pracowała

  9. #9
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    w normalnych okolicznościach ta pani już by tam nie pracowała
    Tia, w mieście jaśkowiaka nie pracujesz bo nie masz kompetencji, jaaaaasne
    Musieli by 3/4 tych głupków z ZDMu wywalić i 90% PIM

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Może im szybciej to się zawali tym lepiej.
    Ja opracowałem na nich sposób: wchodzę przez VIP-Gate na Priority Pass, a potem rejestruję się w recepcji saloniku Senatorem. Warum einfach, wenn's auch kompliziert geht - ale boję się, że p. Pawelczyk nie skończyła jeszcze "ulepszeń".

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    W hali odlotów pojawiły się self check-in deski. Jeszcze nie w użyciu, ale co za postęp! Teraz mogliby spokojnie zlikwidować kilka stanowisk check-in i w ich miejscu zrobić coś, czego port naprawdę potrzebuje… Np. dodatkową karuzelę…

    Btw. czemu sklep duty free nie jest zaraz po wyjściu, tylko jednak port ma jeden długi korytarz? Gdyby przesunąć sklep trochę w stronę kontroli bagażowej i tym samym „zmusić” pasażerów do przechodzenia przez niego, za stanowiskiem 5 zrobiłoby się dodatkowe miejsce na mniejsze stanowisko do odprawy - co rano, zwłaszcza w piątki przy ogromnej fali wylotów, bardzo by się przydało, bo jest tłoczno (choć tak, wiem, te parę metrów ekstra to bardzo doraźne rozwiązanie dopóki nie przedłużą portu).

    PS. czy w poczekali naprzeciw stanowisk numer 4 i 5 sklep „Baltona” był ostatnio czynny??? Od czasu pandemii chyba nie, prawda? Pytam, bo w sobotę widziałem, że tam coś się szykuje i to nie będzie chyba tylko sklep z galanterią jak wcześniej…

  12. #12
    M
    M jest nieaktywny
    Photo Screener
    Awatar M

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Od wczoraj tzw. "Kiss&Fly" także jest strefą płatną (5PLN do 10 min) wg strony lotniska...
    Najpierw wywalono K&F spod terminala a teraz jeszcze oprócz spaceru przez parkingi trzeba zapłacić de facto za odebranie kogoś z lotniska. Efekt będzie taki, że parking pod BP i McD totalnie się zapcha... Po tej informacji i po tym, o czym ostatnio wspominali Babilas i Rob_Sad w kontekście FT i BEL odnoszę wrażenie, że lotnisko ma dział ludzi kombinujących jak sobie i innym utrudnić życie. Paranoja.
    Pozdrawiam

  13. #13
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Coś chyba mieszasz. To jest info z 2022 roku. Pewnie chodziło o starą strefę K&F. A pod spodem jest o bezpłatnej strefie postoju, tak jak jest teraz.

    Cytat Zamieszczone przez M Zobacz posta
    Od wczoraj tzw. "Kiss&Fly" także jest strefą płatną (5PLN do 10 min) wg strony lotniska...
    Najpierw wywalono K&F spod terminala a teraz jeszcze oprócz spaceru przez parkingi trzeba zapłacić de facto za odebranie kogoś z lotniska. Efekt będzie taki, że parking pod BP i McD totalnie się zapcha... Po tej informacji i po tym, o czym ostatnio wspominali Babilas i Rob_Sad w kontekście FT i BEL odnoszę wrażenie, że lotnisko ma dział ludzi kombinujących jak sobie i innym utrudnić życie. Paranoja.

  14. #14
    M
    M jest nieaktywny
    Photo Screener
    Awatar M

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    Coś chyba mieszasz. To jest info z 2022 roku. Pewnie chodziło o starą strefę K&F. A pod spodem jest o bezpłatnej strefie postoju, tak jak jest teraz.
    Oj, faktycznie, mea culpa. Przepraszam, nie wiem dlaczego nie zauważyłem roku a info wyświetliło mi się na samej górze strony... Zasugerowałem się obrazkiem myśląc, że chodzi o to. Dzięki za sprostowanie! Nie mniej z FT i BEL prawda .
    Pozdrawiam

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    „Nowa” strefa Kiss&Fly jest według mnie spoko, tylko nie rozumiem, czemu przy wjeździe widnieje informacja o bezpłatnym parkingu, a na samym parkingu już co 5 metrów stoją znaki, że przy parkowaniu powyżej 5 minut samochód zostanie odholowany… Spytam ich o to w mailu, bo to nie ma sensu i nie wspiera lotniskowego biznesu (5 minut to sama droga do hali odlotów zajmuje)

    Zmieniając temat - wiecie może, czy restauracja na 1. piętrze jest nadal czynna?

  16. #16
    M
    M jest nieaktywny
    Photo Screener
    Awatar M

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Not Real Zobacz posta
    „Nowa” strefa Kiss&Fly jest według mnie spoko
    Prawda, nie jest źle. Jeszcze gdyby ludzie stawali tam prawidłowo to byłoby super, ale to już nie problem Portu . Najlepsi są parkujący wg linii ułożonych z kostki brukowej... Fakt, że może być trochę mylące takie "podwójne oznaczenie". Ja jednak nie rozumiem dlaczego nie można było zorganizować tego tak, aby K&F była pod terminalem - praktycznie na każdym lotnisku w PL czy na świecie nie ma problemu z "darmowym" podjechaniem pod terminal. Oczywiście w 99% przypadków ta "darmowa strefa" jest ograniczona czasowo (5-15 min). Chodzenie z walizkami przez parking "między samochodami" albo podczas niesprzyjających warunków atmosferycznych jest moim zdaniem średnie w istniejącym układzie.
    Cytat Zamieszczone przez Not Real Zobacz posta
    5 minut to sama droga do hali odlotów zajmuje
    Heh, z ciekawości ostatnio sprawdziłem i wg "linijki" Google Earth w linii prostej jest z K&F do terminala ok. 150 m, a realnie idąc ok. 200 m (na schemacie ze strony lotniska jest napisane, że 100 m) .
    Pozdrawiam

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Ja opracowałem na nich sposób: wchodzę przez VIP-Gate na Priority Pass, a potem rejestruję się w recepcji saloniku Senatorem. Warum einfach, wenn's auch kompliziert geht - ale boję się, że p. Pawelczyk nie skończyła jeszcze "ulepszeń".
    Update z dzisiaj. Jednak przez VIP-Gate wpuszczają Senatorów. Pani kontrolerka sprawdzała na jakiejś karteczce ("bo tu wciąż coś zmieniają"), potem dla pewności zadzwoniła gdzieś i jej potwierdzili, że Senatorów można. Nie dopytywałem co z "obcymi Goldami" albo niestatusowymi pasażerami C (sprawdzę w przyszłym tygodniu), ale w zasadzie mam(y) sukces i dowód na to, że presja i kręcenie gównoburzy ma sens.

  18. #18
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Update z dzisiaj. Jednak przez VIP-Gate wpuszczają Senatorów. Pani kontrolerka sprawdzała na jakiejś karteczce ("bo tu wciąż coś zmieniają"), potem dla pewności zadzwoniła gdzieś i jej potwierdzili, że Senatorów można. Nie dopytywałem co z "obcymi Goldami" albo niestatusowymi pasażerami C (sprawdzę w przyszłym tygodniu), ale w zasadzie mam(y) sukces i dowód na to, że presja i kręcenie gównoburzy ma sens.
    Ja leciałem w sobotę rano. Poszedłem do vip i pytam z uśmiechem czy wejdę na PP, czy znowu się coś pozmieniało.
    A pani poważnym tonem mówi, że żadnych zmian nie było. Mówię jej więc, że na weekend majowy wyrzucono nas stąd. Na co ona, że nic o tym nie wie... W sumie nie wiadomo, albo wypierają tamten okres i będzie po staremu, albo nigdy nie możesz być pewien czy wejdziesz

    W ogóle kolejka do zwykłego security potworna. Low costom już brakuje gejtów, a ten jeden otoczony taśmami obok przestrzeni 1-4 (gejty stojące, bo tak ciasno) jeszcze zabiera miejsce. Dodatkowo LH na A319 powoduje, że tam nawet ludzie na stojąco ledwo się mieszczą.
    Jest wywiad z prezesem na TVP3, on teraz wymyśla, że barierą rozwoju jest bliskość Bukowskiej, a dobry rozwój portu to dedykowana droga z pętlą (niż, że nawet FRA tak nie ma). Nadal uparcie twierdzi, że nie ma miejsca na nowy terminal. Prowadzenie dyskusji fatalne, bo jak pojawiły się trudne pytania to zmieniono temat.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Jest wywiad z prezesem na TVP3, on teraz wymyśla, że barierą rozwoju jest bliskość Bukowskiej,
    Poszukałem tego wywiadu, bo nie chciało mi wierzyć, że można coś takiego mówić na poważnie i bez dopalaczy - okazuje się, że można: https://poznan.tvp.pl/78045003/o-prz...awica-12062024

    Tam są jeszcze inne kwiatki, na przykład dr Beim ("ekspert w dziedzinie transportu") opowiada z przejęciem, że w odróżnieniu od Poznania Szczecin ma "bardzo silnie rozwinięte loty do Warszawy" (aż sprawdziłem: 21 rotacji tygodniowo, Poznań 25). Bykowski (w stylu "A w Ameryce murzynów biją"): "Balice miały ponad 9 milionów pasażerów, a przepustowość jest 8, ha ha!".

    Na pytanie gdzie miałby stanąć nowy terminal prezes Bykowski odpowiada "nie wiem, nie mam pojęcia". Ja też nie mam pojęcia (jakkolwiek nie jestem prezesem lotniska), więc trochę mi się empatia włączyła - ale prezes Bykowski dalej mówi, że taki Radom to kosztował 880 milionów, a jest ileś razy mniejszy, więc on nie ma w planach i już ("bo trzeba by było wszystko przerabiać").

    Prezes Bykowski jako prawdziwy człowiek renesansu i polihistor zna się również na biologii molekularnej, bo wspomniał o "problemie genetycznym przy budowie terminala z 2001" - a dyskutanci zapomnieli go zapytać, co ma na myśli, więc i ja się nie dowiedziałem.

    Rozmowa się skończyła zanim na dobre się zaczęła (co najmniej ⅓ programu zajęły jakieś bezsensowne rozważania o wodorze).

  20. #20
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Poszukałem tego wywiadu, bo nie chciało mi wierzyć, że można coś takiego mówić na poważnie i bez dopalaczy - okazuje się, że można: https://poznan.tvp.pl/78045003/o-prz...awica-12062024

    Tam są jeszcze inne kwiatki, na przykład dr Beim ("ekspert w dziedzinie transportu") opowiada z przejęciem, że w odróżnieniu od Poznania Szczecin ma "bardzo silnie rozwinięte loty do Warszawy" (aż sprawdziłem: 21 rotacji tygodniowo, Poznań 25). Bykowski (w stylu "A w Ameryce murzynów biją"): "Balice miały ponad 9 milionów pasażerów, a przepustowość jest 8, ha ha!".

    Na pytanie gdzie miałby stanąć nowy terminal prezes Bykowski odpowiada "nie wiem, nie mam pojęcia". Ja też nie mam pojęcia (jakkolwiek nie jestem prezesem lotniska), więc trochę mi się empatia włączyła - ale prezes Bykowski dalej mówi, że taki Radom to kosztował 880 milionów, a jest ileś razy mniejszy, więc on nie ma w planach i już ("bo trzeba by było wszystko przerabiać").

    Prezes Bykowski jako prawdziwy człowiek renesansu i polihistor zna się również na biologii molekularnej, bo wspomniał o "problemie genetycznym przy budowie terminala z 2001" - a dyskutanci zapomnieli go zapytać, co ma na myśli, więc i ja się nie dowiedziałem.

    Rozmowa się skończyła zanim na dobre się zaczęła (co najmniej ⅓ programu zajęły jakieś bezsensowne rozważania o wodorze).
    Żeby być uczciwym to ja zapytałem potem dr Beim o ten program i mówił, że tematem miał być wyłącznie wpływ CPK na Ławicę i do tego się przygotował. Zaskoczyły go inne pytania. On raczej dobrze wie o co chodzi, ale nie czuje się komfortowo by atakować, by sobie nie robić wrogów. Niefortunnie powiedział o rękawach, bo Gdańsk kasuje za nie podobnie jak za autobus, a dla wielu linii rękaw to wymóg, albo są skłonne dopłacić, bo skraca im to rotację i wychodzą na czysto, a wygoda nieporównywalnie wyższa.

    Odnośnie lokalizacji terminala, to takie wypowiedzi są kompromitujące. On (prezes) ma płacone za to żeby wiedzieć, a miejsce oczywiście jest. Tylko chcą je właśnie zablokować. Kwestie wodoru to celowy przerywnik, żeby Bykowski nie musiał odpowiadać na trudne pytania. Dobrze przynajmniej, że pomimo tego Paweł Sowa nie odpuścił i wrócił do kwestii terminala.

    Odnośnie bliskości Bukowskiej to podobne odległości od płyty do drogi ma Luksemburg gdzie mieści się całkiem zgrabny terminal oraz Genewa, gdzie terminal jest już słaby, ale w tej przestrzeni obsługuje się bardzo duży ruch.

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •