Tu masz rację, jednak mogli też zamienić rotacje z innych baz w tych dniach
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Ryan dorzucił drugi lot dziennie na zimę do EDI w piątki i do ALC w niedziele. W marcu ALC lata 7x w tygodniu.
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Nowe połączenie do Walencji od Ryana. 1-5.
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Jest kiepsko. Dwa Ryanair stoją od dwóch dni i bez rotacji. B38M odleciał do Wrocławia bo tam mają ruch i chyba nawet mają 4 maszyny B38M.
Dramat na Ławicy w okresie zimowym. Nawet w czarterach np WRO ma lepsze połączenia niż Ławica co Enter docenił to bazując i nich B38M.
Kiedyś) Ławica była trzecim lotniskiem w kraju obecnie.. Po za GDN, WRO...
Trzecim w jakim sensie? W czarterach? GDN i WRO mają większe oferowanie?
Sporym minusem jest to, że zimą Ryan nie wykorzystuje w pełni samolotów w środku tygodnia, a we WRO już tak, dziwne to, mimo że pododawał rotacje na Cypr czy do Hiszpanii w tym okresie to jednak u nas dominuje ruch okołoweekendowy, a boosty są na ferie czy święta. Podejrzewam, że za rok będzie lepiej wykorzystywany potencjał bazy. Inna rzecz, że we WRO mają więcej połączeń z niską częstotliwością, dlatego łatwiej ustawić rotacje wykorzystujące potencjał bazy, a u nas na lato masz spory peak na kierunkach południowych gdzie Zadar masz 9x, Bari 6x a Mediolan też chyba 8-9x, tego zimą nie zapełnisz, a nowych połączeń nie odpalisz, bo znowu latem braknie rotacji na te często latające połączenia samolotów. Teraz ucięli ALC na lato, by dołożyć VLC, ale czuję, że 5 samolot pojawi się latem od Ryana i będzie tego dużo więcej.
Sprawdziłem teraz WRO i tam też nie lata 5 samolotów na zimę w środku tygodnia tylko trzy (podobnie jak u nas dwa nie latają), podobnie pare samolotów nie lata w KRK i też się pasą na lotnisku. Do tego nie wiem skąd info o samych Maxach we WRO, jak latają tam dwa, a u nas jeden? Głupie gadanie i same fejk. Tak samo czarterowo mamy większe oferowanie do Turcji i Egiptu niż Wrocław i trzecią największą ilość lotów wakacyjnych w Polsce (przepaść za KTW i WAW, ale połowę więcej niż WRO), więc znowu kulą w płot.
Enter wcale nie daje więcej lotów z WRO, a ma ich podobną ilość, tylko u nas startują dopiero od stycznia niektóre połączenia. W obu miastach baza na zimę ma dwa samoloty. WRO miało przez miesiąc Madagaskar, nie wiadomo czemu w sumie, teraz lata Kenia, której u nas brakuje, ale za to od grudnia i stycznia będziemy mieli Rovaniemi, Sri Lankę i Oman, których nie ma we Wrocławiu, do tego Dubaj będzie leciał tak samo jak od nich. Więc kto ma gorszą ofertę? Niby ma wystartować też Nepal od nas. Same głupie gadanie i fejki...
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Obecnie są SP-RZB, - RZA, - RZK, - RZL, i RZO który do wczoraj latał u nas.
Po za tym zobacz na siatkę połączeń we WRO a naszą.
Odskoczyli od nas i nadal powiększają oferowanie...
Nawet nie potrafiliśmy powalczyć o PUJ i CUN gdzie jeszcze dwa trzy lata temu mieliśmy dwa sezony pod rząd.
No ale ogólnie jest ok. Rozwijamy się jakoś. Dobrze ze co pół roku mamy większe maszyny rotujace soldiers US Army
Ostatni raz mieliśmy więcej pasażerów niz WRO w 2000r. Ale patrząc trochę chłodniej - WRO przestał nam odjeżdżać, właściwie zmniejszamy te lukę. W zeszłym roku mieliśmy 72% pax wzgledem Wrocławia. W pierwszych 9 m-cach tego roku to już 82%. Ja odczytuje to jako dobry sygnał.
Dominikany i Meksyku nie ma Wrocław. Dzisiaj będą 3xMax u nich i 0 u nas. Sobie przerzucają maszyny pod rotacje, ważne że 4 są w bazie i lataja okoloweekendowo. Oferowanie u nich stanęło, mają bardzo małe wzrosty od Ryana, Wizz ma mniej jak rok temu, Norwegian zima nie lata, podobnie Eurowings się wycofał i Finnair też niebawem. U nas masz spory wzrost Ryana i Wizza również. Nic nie spadło. Dodam tylko że od Entera zapomniałem że mają Oman już teraz a my dopiero od stycznia.
Odrobiliśmy 100k przez 3 kwartały do nich w liczbach. Za rok odrobimy kolejne plus oni 1.5 miesiąca nie będą mieli w ogóle lotow. Więc sumarycznie podgonimy około 500k przez cały rok.
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
japas, skąd masz dane na temat lotów i samolotów? cirium, płatne fr24 czy coś jeszcze?
Według raportu slotowego będą też kolejne polaczenia od Ryana - prawdopodobnie do Grecji i na Kanary.
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Zapowiadany z pompą B38M wraz z innymi B738 bazującymi w POZ został zabrany na inne lotniska.
Obecnie bazują cztery B738.
Więc i tak progres, zwłaszcza że zapowiadali niedawno, że ilość MAXów ze względu na hałas będzie zwiększana kosztem starych maszyn w Poznaniu, tylko dziwne, że zimą ten hałas nie przeszkadza (mimo że ciągle mówią jakby ten MAX był w bazie). Widać, że u nas ruch wakacyjny jest spory względem zimy i widać lepiej spina im się siatka na mniejszej maszynie w tych miesiącach. Być może zostanie 3x738 i ten drugi MAX będzie piątą maszyną w bazie regularnie latającej + 1x czarter.
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Czy ktoś się orientuję dlaczego trwale nie ma połączeń do MAD i BCN? To są kierunki, z których Ryan operuje, wydaje się przepis na sukces. Oba z resztą były w przeszłości dostępne z POZ. Mocno mnie to zastanawia.
Zakładki