VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 10 z 30 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 20 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 200 z 584
Like Tree165Likes

Wątek: Kolej na Okęcie

  1. #181
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Mogę tylko zgodzić się, że prędkość 40 km/h nie jest powalająca, ale niech już będzie - przeżyję te 3-4 min. dłużej w pociągu.
    Dla mnie większym problemem jest to:



    O ile jadąc z domu, mogę sobie sprawdzić jakdojade na którą mam na dworcu się stawić, to wracając do WAW nawet nie zaglądam na lotniskową stację, bo nie wiem czy mój czas oczekiwania na odjazd wyniesie 4 min., czy 27 min.
    Ba, moja pierwsza przygoda z tym pociągiem wyglądała tak, że poszedłem na dworzec, pociąg nie przyjechał (usterka/wypadek?) i trafiło tak, że kolejny miał być właśnie za 27 min.! Gdyby nie 175, to stres byłby przeogromny. Od tamtej pory moje kontakty z linią S3 ograniczają się do tego, że nią co najwyżej podjeżdżam przypadkowo ze Śródmieścia na Zachodnią/Wschodnią.

  2. #182

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Jako insider kolejowy powiem tylko tyle, że PLK jest bardzo ostrożna w wyznaczaniu prędkości drogowych, dla kilku powodów. Niedostateczne dofinansowanie (przynajmniej przez długi czas), rozliczenia i płatności w PL, preferowanie ruchu "uśrednionego" czego efektem bywają pociągi "wytrasowane" poniżej prędkości szlakowej (jadący np. oficjalnie 160kmph, ale na odcinku 10 min mający 6 min rezerw, żeby przed nim mógł jechać 100kmph - bo i tak zdąży)... Grzechów jest więcej, ale wybaczcie, pełnej listy grzechów nie pamiętam
    To co dla nas istotne, to streszczenie w trzech punktach:
    a) natężenie ruchu na średnicy - cały ruch z zachodu (podam zgrubnie kierunki: Radom, Skierniewice, Łowicz) i 90% na wschód (Tłuszcz, Otwock, Mińsk Maz., Działdowo) idzie po podmiejskiej. Do tego tegoroczny ruch na Okęcie trasowano, jak wszystko inne było już "położone" w ramach rozkładu rocznego (tego od grudnia 2011). Stąd rozkład jaki jest, i wcale nie wydaje mi się, by mogło być dużo lepiej - bo nie bardzo jest co wyciąć z pozostałych kierunków, zwłaszcza jeśli dojdzie lepszy ruch na kierunku Legionowo ze strony SKM, po zakończeniu części remontu na Gdynię;
    b) w Warszawie są ograniczenia prędkości (globalne) do 60km/h na torach podmiejskich. Na Zachodzie (RER w Paryżu, SBahn w Berlinie/Hamburgu/Frankfurcie/Monachium) hulają w centrum 80-100km/h. Podobnie jest na głowicy dalekobieżnej - w Niemczech ICE typowo w mieście tnie 100-140km/h, w Warszawie po torach do Włoch (pusto, ni ludzia nie uświadczysz) jeździ się 60-70km/h. Może jakiś powód jest (hałas?), ale tego bardzo brakuje, w każdym kierunku;
    c) w łukach PLK dopuszcza przyspieszenie (formalnie opóźnienie) boczne na poziomie do 0.65 m/s2. Na Zachodzie te wartości są większe, dzięki czemu w łukach można jeździć szybciej. Klasyczny przykład - rozjazdy - dwa podstawowe typy to o promieniu 300 i 500m: w PL jeździmy na nich 40 i 60km/h, w Niemczech 50 i 80km/h, podobnie jest z prędkościami dopuszczalnymi ograniczonymi z uwagi na łuki;

    To tylko kilka hintów, czemu średnia wygląda jak wygląda, i analogicznie rozkład.

    Pozdrawiam, Adam

  3. #183
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    gloom: mniej więcej to samo napisałem kilka stron temu. Kawałem nowoczesnej linii na Okęcie wpięty w nowoczesną, wyremontowaną linię radomską a wszystko to wpięte w średnicę, która jeszcze długo będzie odbiegała standardom. Można się tłuc argumentami o te nieszczęsne 17 czy 25 minut, to dopiero początek zmian. Dobrze że jest to co jest, a z czasem będzie lepiej. WWK wymaga jeszcze bardzo wielu zmian na które jeszcze poczekamy.

    Pzdr,
    Paweł

  4. #184

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    gloom: mniej więcej to samo napisałem kilka stron temu.
    Paweł: wiem, ale widocznie trzeba czasem przypomnieć, bo powody podaje się raz na jakiś czas, a efekty widać codziennie

    A propos, można świętować, bodaj dziś minął termin ostatecznego ustalenia rozkładu 12/13.

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    WWK wymaga jeszcze bardzo wielu zmian na które jeszcze poczekamy.
    Nawet nie mów Jak PLKa złapie się za przebudowę Średnicy to będzie masakra. Autentycznie. A się złapie.

    Pozdrawiam, Adam

  5. #185

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    A propos, można świętować, bodaj dziś minął termin ostatecznego ustalenia rozkładu 12/13.
    Jest gdzieś dostępny? Kiedy będzie?

  6. #186

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    Postaram się być rozjemcą pomiedzy @radix49 i @stoarn.
    po czwarte - projektując drogę S8 można było ująć w niej (dodatkowa część wiaduktu) na węźle marynarska połączenie tramwajowe pętli Służewiec i pętli Okęcie,
    po piąte - taki jak jest dziś dojazd na lotnisko to i tak szczęście. W najbliższej przyszłości nic się nie zmieni. S8 nie rozwiąże problemów (dla samego lotniska to tylko problem).
    Tylko nie wiem, gdzie te tramwaje miałyby jechać? Zwłaszcza na pętli Okęcie. Za pętlą postawiono Park+Ride. I to jest dopiero głupota i wywalenie pieniędzy w błoto, bo ten P+R jest prawie pusty. Nic dziwnego skoro korek zaczyna się albo w Raszynie albo w Jankach, a w Jankach przy centrach handlowych, akurat miejsca do parkowania jest, aż zanadto, ale tramwaju nie ma i nie będzie, im ewentualną drogę, jak i na lotnisko P+R zablokował.

    Przy lotnisku, co widać przy lądowaniu, jest też budowane skrzyżowanie S8 i z S7, a to też jest większy problem. Żwirki i Wigury mają być przedłużeniem S7, dlatego buspass nie będzie na stałe.


    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    a) natężenie ruchu na średnicy - cały ruch z zachodu (podam zgrubnie kierunki: Radom, Skierniewice, Łowicz) i 90% na wschód (Tłuszcz, Otwock, Mińsk Maz., Działdowo) idzie po podmiejskiej. Do tego tegoroczny ruch na Okęcie trasowano, jak wszystko inne było już "położone" w ramach rozkładu rocznego (tego od grudnia 2011). Stąd rozkład jaki jest, i wcale nie wydaje mi się, by mogło być dużo lepiej - bo nie bardzo jest co wyciąć z pozostałych kierunków, zwłaszcza jeśli dojdzie lepszy ruch na kierunku Legionowo ze strony SKM, po zakończeniu części remontu na Gdynię;
    Obawiam się, że ani 90% ani cały ruch na zachód. Na zachód też jeżdżą międzyregionalne (Poznań, Wrocław, Łódź, Szczecin, Bydgoszcz), a one nie jeżdżą po podmiejskich. Natomiast akurat na kierunek Tłuszcz to większość pociągów jedzie z Wileńskiego.


    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Jak PLKa złapie się za przebudowę Średnicy to będzie masakra. Autentycznie. A się złapie.

    Nie większa, jak przy remoncie tunelu dla podmiejskich lub budowie Dworca Stadion. Część pojedzie na Gdański, a poza tym będą zamykane po jednej linii: dalekobieżna lub podmiejska. Gdy zamkną dalekobieżną, to kursy dalekobieżne będą musiały iść albo na Gdański, albo na przez Dw. Śródmieście. Czy to masakra? SKM w takim układzie jeździło. Częstotliwość jedynie może się zmniejszyć z oczywistych powodów.
    Natomiast nie byłbym pewny czy prędko PLK się za to weźmie. Zysk największy miałaby tylko komunikacja miejska, która dla PLK jest tak naprawdę kwiatkiem do kożucha. Na skali kraju są raptem 2 spółki ruchu miejskiego z czego jedna największy ruch prowadzi po własnych torach....

  7. #187
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Nie większa, jak przy remoncie tunelu dla podmiejskich lub budowie Dworca Stadion. Część pojedzie na Gdański, a poza tym będą zamykane po jednej linii: dalekobieżna lub podmiejska. Gdy zamkną dalekobieżną, to kursy dalekobieżne będą musiały iść albo na Gdański, albo na przez Dw. Śródmieście. Czy to masakra? SKM w takim układzie jeździło. Częstotliwość jedynie może się zmniejszyć z oczywistych powodów.
    Zawężasz problem wyłącznie do tunelu. Przez porządny remont średnicy rozumiem nie tylko remont torów w tunelu a również remont chociażby głowicy zachodniej i wchodniej Warszawy Zach - a to nie będzie prosta bajka.

    pzdr,p

  8. #188

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Ja nie należę do kolejowych insiderów, ale remont Dw. Stadion nie dotyczył tunelu, a spowodował dokładnie takie utrudnienia.
    I trudno mi sobie wyobrazić inne, ale możliwe, że czegoś nie jestem świadomy innych zagrożeń, a chętnie o nich dowiedziałbym się.

  9. #189

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Pojawiła się właśnie polemika ZTM na zarzuty stawiane przez RK w jednym z ostatnich tekstów

    ZTM polemizuje: SKM nie tylko dla lotniska - ZTM Warszawa, SKM - Infrastruktura - Kolej, PKP, Intercity

  10. #190
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    projektując drogę S8 można było ująć w niej (dodatkowa część wiaduktu) na węźle marynarska połączenie tramwajowe pętli Służewiec i pętli Okęcie
    Chodzi Ci pewnie o S79 (S8 jest na północy miasta, już ukończona poza odcinkiem Powązki - Modlińska). A na południe jeszcze jej nie ma (w budowie malutki ogryzek do S2, ale to kawałek od lotniska).
    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    W najbliższej przyszłości nic się nie zmieni. S8 nie rozwiąże problemów (dla samego lotniska to tylko problem).
    Tym razem chodzi o S2+S79, te drogi ogromnie odciążą ciąg Sasanki-Hynka-Łopuszańska-Al. Jerozolimskie dla tysięcy ludzi dojeżdżających do pracy na Służewcu (tzw. Przemysłowym de facto Biurowym). Dla lotniska problem w kontekście pasa równoległego do 15/33 i ewentualnego T3 po drugiej stronie faktycznie. Ale tutaj już za późno. Natomiast w kwestii dojazdu z kierunku Pruszkowa będzie to duże ułatwienie w połączeniu z A2 i S2.
    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Przy lotnisku, co widać przy lądowaniu, jest też budowane skrzyżowanie S8 i z S7, a to też jest większy problem. Żwirki i Wigury mają być przedłużeniem S7, dlatego buspass nie będzie na stałe.
    Wszystko Ci się zupełnie pomieszało. Budowany jest fragment Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu S2 (odcinek Lotnisko-Marynarska S79). S8 biegnie po północnej stronie miasta a dalej jest przetarg na odcinek znany jako Trasa Salomea-Wolica, ale to jest dalej na Zachód i nowym śladem. Masz na myśli węzeł Al. Krakowska na S2 zapewne pisząc o skrzyżowaniu. Żwirki Wigury nie są i nie będą żadnym przedłużeniem S7 ani innej drogi krajowej! Owszem w planach od węzła Lotnisko (S2/S79) będzie na południe wychodziła S7, ale ruch tam będzie wjeżdżał raczej z ekspresówek, zwłaszcza że połączenie Żwirek z S79 do wygodnych tranzytowo nie będzie należeć.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 15-08-2012 o 16:52
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #191

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Masz na myśli węzeł Al. Krakowska na S2 zapewne pisząc o skrzyżowaniu. Żwirki Wigury nie są i nie będą żadnym przedłużeniem S7 ani innej drogi krajowej! Owszem w planach od węzła Lotnisko (S2/S79) będzie na południe wychodziła S7, ale ruch tam będzie wjeżdżał raczej z ekspresówek, zwłaszcza że połączenie Żwirek z S79 do wygodnych tranzytowo nie będzie należeć.
    Na myśli mam dokładnie to:



    Powinno się rozpocząć od 10 min 9 s (przynajmniej taki link przysłałem powyżej). Jak się nie rozpocznie, to można przesunąć suwak i widać co mam na myśli.

    BTW już dziś DK 7 przecina Żwirki i Wigury. Trudno więc nie przypuszczać, że gdy już zostanie oddana do użytku, to pojawią się drogowskazy na S7 i wtedy ulica Żwirki i Wigury prawdopodobnie stanie się przedłużeniem S7 w kierunku centrum miasta.

  12. #192

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Jest gdzieś dostępny? Kiedy będzie?
    Typowo circa 60 dni przed (czyli w październiku). Trzeba wydrukować duże rozkłady, przeprowadzić dane na systemy informacyjne, podrukować tablice na stacje itd.



    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    remont Dw. Stadion nie dotyczył tunelu, a spowodował dokładnie takie utrudnienia.
    Średnica daleka będzie większym problemem. Raz z uwagi na relacje pociągów (dłuższe, czyli powodujące większe konflikty w trasowaniu) - pociąg "wpasowany" w remont w Wawie może potem stać np. 30min przed Krakowem, bo nie wpasuje się tam w ruch. Dwa - z uwagi na sporą (większą niż po podmiejskiej) ilość luzów/pustych składów. Może się okazać, że np. pociąg podstawiany na Zach będzie jechać o 2h wcześniej, albo mocno dookoła, albo wręcz się go odwoła bo nie będzie jak podstawić technicznie. Trzy - to o czym wspomniał Paweł, głowice Zachodniej/Wschodniej i ew. przejścia po drodze. Teraz jak wjedziesz na Zach na podmiejską, to na daleką wrócisz najwcześniej na Wschodnim. Jeśli ktoś wpadnie na pomysł połączenia (byłoby wygodnie) to... aż mi się w głowie kręci

    Pozdrawiam, Adam

  13. #193
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Na myśli mam dokładnie to:
    Czyli węzeł Lotnisko z S2 i S79. Jeszcze trochę co innego (ale fragment POW).
    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    BTW już dziś DK 7 przecina Żwirki i Wigury. Trudno więc nie przypuszczać, że gdy już zostanie oddana do użytku, to pojawią się drogowskazy na S7 i wtedy ulica Żwirki i Wigury prawdopodobnie stanie się przedłużeniem S7 w kierunku centrum miasta.
    Dzisiaj przecina, ale już po oddaniu budowanego fragmentu POW zmieni się zupełnie bieg siódemki - będzie leciał po obwodnicach a nie przez miasto (tak samo 2 i 8). Zaś S7 od Tarczyna do Warszawy to ciągle pieśń przyszłości. A przedłużenie S79 to będzie (w jeszcze odleglejszej przyszłości) trasa NS wzdłuż linii koleji radomskiej, Żwirki i Wigury nijak nie zostaną wepnięte w ten system bezpośrednio, dlatego ciężko mówić o przedłużeniu. Ruch z południa dalej będzie wjeżdżał Al. Krakowską, większość ruchu z POW też będzie zjeżdżała na tym węźle, bo kombinacja przez węzeł Lotnisko, potem z S79 na rondo na końcu Benneta i stamtąd do Żwirek by dojechać do centrum jest karkołomna, już prędzej przez węzeł Marynarska i Sasanki do Żwirek. Tylko przy dwóch pasach i tej ilości świateł to nie będzie taki dobry dojazd do centrum.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #194

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Dzisiaj przecina, ale już po oddaniu budowanego fragmentu POW zmieni się zupełnie bieg siódemki - będzie leciał po obwodnicach a nie przez miasto (tak samo 2 i 8). Zaś S7 od Tarczyna do Warszawy to ciągle pieśń przyszłości. A przedłużenie S79 to będzie (w jeszcze odleglejszej przyszłości) trasa NS wzdłuż linii koleji radomskiej, Żwirki i Wigury nijak nie zostaną wepnięte w ten system bezpośrednio, dlatego ciężko mówić o przedłużeniu. Ruch z południa dalej będzie wjeżdżał Al. Krakowską, większość ruchu z POW też będzie zjeżdżała na tym węźle, bo kombinacja przez węzeł Lotnisko, potem z S79 na rondo na końcu Benneta i stamtąd do Żwirek by dojechać do centrum jest karkołomna, już prędzej przez węzeł Marynarska i Sasanki do Żwirek. Tylko przy dwóch pasach i tej ilości świateł to nie będzie taki dobry dojazd do centrum.
    Apeluję o większy szacunek dla Żwirki i Wigury. Akurat na tym forum powinno być to chyba zrozumiałe i uszanowane. Może "po warszawsku" mówi się tak jak powyżej (i w wielu innych postach) ale jak już musimy skracać to chyba lepiej będzie ŻiW?

  15. #195
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Oraz należy dać stanowczy odpór, powiedzieć gromkie NIE!!! bezczelnym próbom rozdzielania Żwirki od Wigury.

    frik and biedny_miś like this.
    For every solution there is a problem.

  16. #196

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Ruch z południa dalej będzie wjeżdżał Al. Krakowską, większość ruchu z POW też będzie zjeżdżała na tym węźle, bo kombinacja przez węzeł Lotnisko, potem z S79 na rondo na końcu Benneta i stamtąd do Żwirek by dojechać do centrum jest karkołomna, już prędzej przez węzeł Marynarska i Sasanki do Żwirek. Tylko przy dwóch pasach i tej ilości świateł to nie będzie taki dobry dojazd do centrum.

    Mało prawdopodobny jest, moim zdaniem, wyjazd z S7 na Al. Krakowską. Będą musieli zjechać na S79 i dopiero potem zjechać na Al. Krakowską. Prawdopodobnie lwia część ruchu dojedzie do końca czyli to węzła Marynarska. A potem do centrum najbliższa droga to Żwirki i Wigury...
    I o tym dokładnie pisałem jako o przedłużeniu S7.
    Oczywiście mogą dać drogowskaz "Warszawa S79" na węźle S7,S2, S79, ale wielu i tak będzie wiedziało którędy najkrócej....

  17. #197
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Mało prawdopodobny jest, moim zdaniem, wyjazd z S7 na Al. Krakowską.
    A moim jest.
    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    ale wielu i tak będzie wiedziało którędy najkrócej....
    Dla mnie zawsze ważniejsze jest którędy jest szybciej No i warto pamiętać, że wiele z osób jadących dzisiaj do centrum/śródmieścia, tak naprawdę chcę się dostać do dzielnic po drugiej stronie. Mając (niemal) w całości północną część ekspresowej obwodnicy i fragment południowej do Puławskiej, wiele ruchu będzie tamtędy biegło zjeżdżając na różnych węzłach.
    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    Apeluję o większy szacunek dla Żwirki i Wigury.
    To nie jest kwestia braku szacunku, tak samo jak mówię "Poniatoszczak" na most im. księcia Józefa Poniatowskiego, to nie znaczy, że mam gdzieś postać księcia i jego dokonania. Po prostu tak się mówi po "warsiasku" .
    Ostatnio edytowane przez frik ; 16-08-2012 o 19:34
    biedny_miś likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #198
    Awatar chudy183

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA/EPWA

    Domyślnie

    Ja proponuję przeanalizować tą stronkę, pewnie wiele się wyjaśni:

    SISKOM - Południowa Obwodnica Warszawy
    frik likes this.

  19. #199

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Honorowanie biletów ZTM i Kolei Mazowieckich w pociągach obsługujących Lotnisko Chopina zostało przedłużone do końca bieżącego roku. Ponadto, od 1 września komunikacją miejską będzie można podróżować na podstawie jednorazowego „Biletu Lotniskowego” KM.

    Warszawa: Wzajemne honorowanie biletów na lotnisko do końca roku - Lotnisko Chopina - Zintegrowany Transport - Kolej, PKP, Intercity

  20. #200

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    Honorowanie biletów ZTM i Kolei Mazowieckich w pociągach obsługujących Lotnisko Chopina zostało przedłużone do końca bieżącego roku. Ponadto, od 1 września komunikacją miejską będzie można podróżować na podstawie jednorazowego „Biletu Lotniskowego” KM.

    Warszawa: Wzajemne honorowanie biletów na lotnisko do końca roku - Lotnisko Chopina - Zintegrowany Transport - Kolej, PKP, Intercity
    Uwielbiam zasady "legalizacji" biletow: wpisac recznie na bilecie godzine wejscia do autobusu. Po wejsciu do pociagu do legalizacji ma prawo juz tylko konduktor

Strona 10 z 30 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 20 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •