VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 11 z 30 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 584
Like Tree165Likes

Wątek: Kolej na Okęcie

  1. #201
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Uwielbiam zasady "legalizacji" biletow: wpisac recznie na bilecie godzine wejscia do autobusu. Po wejsciu do pociagu do legalizacji ma prawo juz tylko konduktor
    Oj tam, oj tam. To jest właśnie "innowacyjna gospodarka". Oszacuj zgrubnie dodatkowy przychód z tych, którym się to pomerda.

    Piotr

  2. #202

  3. #203

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Coż... Nie chcę mówić "a Stoarn nie mówił". Szczerze - jadąc do centrum w sb/nd ja również z przyjemnością wybieram 175. W szczycie z kolei, pociągiem korka nie ominę, bo na trasie kolejowej też korek.

  4. #204

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Stoarn niedawno przyleciał w poniedziałkowy wieczór na Okęcie, z Gdańska, po 21, zamknięte już było parainformacyjne okienko ZTM, i zastawszy zakres informacji na temat pociągów w hali przylotów lotniska (=zerowa informacja), objuczony w walizy, nie wiedząc, czy najbliższy pociąg odjeżdża za 2 minuty czy za 32, dcieszył się, że nie ma smartfona, bo zaraz by się zalogował na naszym forum i napisał pod adresem pewnej instytucji coś co wykraczałoby poza dyplomatyczny język.


    Ale napiszę teraz: jest masakra i to z obydwu stron - na Okęciu, choć pociągi linii 2, 3C i 3S odjeżdżają z jednej stacji, jak pisałem, tak jest dalej, mimo upływu czasu, dalej nikogo informowanie pasażerów nie obchodzi.

    Nie, buda zetteemowska nie spełnia swych założeń, zawsze kurcze jak tam jestem to jest zamknięta.


    Wszyscy znajomi zgodnie twierdzą, że poza godzinami szczytu wygodniej jechać 175, a już na pewno mając bagaże.

    Jechałem pociągiem odjeżdżającym tuż po 22, gdy na Okęcie przyleciay setki pasażerów z wieczornej fali. Autobusy odjechały pełne.

    W pociągu było 7 (siedem) osób

  5. #205
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Na szczeście linia ta nie obsługuje wyłacznie Okęcia (o przepraszam Lotniska Chopina), którego władze nie umieją zrobić praktycznie nic dobrze. W godzinach szczutu obłożenie związane z osługą przystanków Warszwa Służewiec oraz al. Jerozolimskie jest z miesiąca na miesiąc lepsze. I bardzo dobrze - bo temu ma ta linia służyć a nie tylko prowincjonalnemu lotnisku. Następnym krokiem ZTM powinno być uruchomienie obiegów do Piaseczna.
    pzdr,paw.

  6. #206

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Na szczeście linia ta nie obsługuje wyłacznie Okęcia (o przepraszam Lotniska Chopina), którego władze nie umieją zrobić praktycznie nic dobrze. W godzinach szczutu obłożenie związane z osługą przystanków Warszwa Służewiec oraz al. Jerozolimskie jest z miesiąca na miesiąc lepsze. I bardzo dobrze - bo temu ma ta linia służyć a nie tylko prowincjonalnemu lotnisku. Następnym krokiem ZTM powinno być uruchomienie obiegów do Piaseczna.
    pzdr,paw.
    Pewnego dnia, wszelkie linie kolejowe w aglomeracji warszawskiej będą już wyremontowane - przeszkód do wprowadzenia taktu - poza ograniczeniami umysłowymi - nie będzie.


    Ciekawe, czy już istnieje projekt takowego rozkładu idealnego. Idę o zakład że nie.

  7. #207

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jestem pewien, że masz rację i on nie istnieje. Ten pewien dzień o którym piszesz, ma nastąpić wg. wszystkich znaków na ziemi i niebie najszybciej w roku 2018. Gdyby taki rozkład istniał, to osoba akceptująca koszty jego powstania powinna zostać oskarżona o niegospodarność. Poświęcanie na ten cel choćby promila zasobów w chwili kiedy sytuacja w układzie kolejowym aglomeracji warszawskiej jest tak dynamiczna i wymaga działań ratujących resztki sensu obecnego rozkładu jazdy tu i teraz, uważam za absolutnie bezcelowe.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  8. #208

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kshyhoo Zobacz posta
    Jestem pewien, że masz rację i on nie istnieje. Ten pewien dzień o którym piszesz, ma nastąpić wg. wszystkich znaków na ziemi i niebie najszybciej w roku 2018. Gdyby taki rozkład istniał, to osoba akceptująca koszty jego powstania powinna zostać oskarżona o niegospodarność. Poświęcanie na ten cel choćby promila zasobów w chwili kiedy sytuacja w układzie kolejowym aglomeracji warszawskiej jest tak dynamiczna i wymaga działań ratujących resztki sensu obecnego rozkładu jazdy tu i teraz, uważam za absolutnie bezcelowe.
    Modernizujemy więc i rozbudowujemy Warszawski Węzeł, nie wiedząc ku czemu to zmierza. Czyli najpierw określamy środki, a potem cel.

    Czyli jeszcze długo długo pociągi będą jeździły puste, bo w takich warunkach kolej nie może być ani atrakcyjna, ani przyjazna.

  9. #209

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Pewnego dnia, wszelkie linie kolejowe w aglomeracji warszawskiej będą już wyremontowane (...)
    Sądząc po tempie prowadzonych prac to pewnie wtedy trzeba będzie przystąpić do remontu tego, co wyremontowano w pierwszej kolejności...

  10. #210

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Tu ciekawy link, opisujący właśnie skrajny efekt podejścia "najpierw buduj, a potem główkuj":

    Absurd? Remont torów za 40 mln, a linia do zamknięcia

    To jest właśnie idealny przykład niegospodarności.

    Podobnie tunel średnicowy podmiejski, w którym nie mieszczą się pociągi piętrowe.

  11. #211
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Więc jest szansa, że skoro nowy rozkład od grudnia będzie pierwszym, w którym pociągi na lotnisko nie będą wciskane między już zaplanowane inne pociągi, to rozkład będzie bardziej przejrzysty.
    Od nowego grudniowego rozkładu - stały takt 15 minutowy, 3 x SKM, 1 x KM.

    p,paw

  12. #212

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Od nowego grudniowego rozkładu - stały takt 15 minutowy, 3 x SKM, 1 x KM.

    p,paw
    Coraz lepiej A jest szansa, że nie będzie literek C i S po numerze linii?

  13. #213

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Podobnie tunel średnicowy podmiejski, w którym nie mieszczą się pociągi piętrowe.
    Będą się mieścić. Podobno nocami pracują (w pociągach są plakietki) i w styczniu ma się dać przejechać piętrusem. Czy się da - zobaczymy.

    Pozdrawiam, Adam

  14. #214

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Najbliższa korekta rozkładu - 16.10. Potem nowy roczny - 08.12. Ciekawe czy też tak namieszane przy rozkładach na Okęcie - u siebie mam pociągi, które w ciągu 54 dni rozkładu mają 40+ _różnych_ rozkładów (większość dni mają rozkłady "tylko na dziś").

    Pozdrawiam, Adam

  15. #215
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Coraz lepiej A jest szansa, że nie będzie literek C i S po numerze linii?
    Jak się zdecydują czy ma jechać przez centralny czy przez śródmieście to tak. Do tego czasu pewnie będzie i to i to aby odróżniać którędy jedzie.

  16. #216

  17. #217

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Będą się mieścić. Podobno nocami pracują (w pociągach są plakietki) i w styczniu ma się dać przejechać piętrusem. Czy się da - zobaczymy.

    Pozdrawiam, Adam

    Darmo pracuja tymi nocami?

    Bo ide o zaklad ze nie. Wynagrodzenie za te prace to jest wlasnie wymiar niegospodarnosci.

    W opcji 1 - bo mimo, ze zaplanowano pietrusy w ruchu podmiejskim, tunel zmodernizowano wbrew zalozeniom (byly zalozenia w ogloe?)

    W opcji 2 - bo mimo, ze teraz dostosuje sie tunel do pietrusow, moze sie okazac, ze niepotrzebnie - bo TRAXXy lepiej sie nadaja do ruchu regionalnego bez czestych postojow, a nie do ruchu aglomeracyjnego i summa summarum docelowo beda jezdzily po torach dalekobieznych na trasach przyspieszonych....

    Dla mnie poroniony jest pomysl puszczania tych akurat pietrusow na ruch metropolitalny.

  18. #218

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A czy padła może propozycja reklamy takiego środka transportu?Np:
    1.Darmowy przejazd dla pasażerów lotniska za okazaniem biletu lotniczego;
    2.Loteria-darmowy przelot dla pasażera któregoś tam (1000-ny,10000,itd);
    3.Coś w podobie WARS-co 10-te piwo darmowe(tyle że toalety byłyby niezbędne),itd.
    He?

    A o ile mi wiadomo składy(nie wiem jak te nowe) miały możliwość kierowania z każdego końca(przedział maszynisty).To trzeba je aż zawracać?!To odnośnie przedłużenia linii do Piaseczna.Na taki argument powołuje się m.in.ZTM.

  19. #219

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez icekcz Zobacz posta
    A o ile mi wiadomo składy(nie wiem jak te nowe) miały możliwość kierowania z każdego końca(przedział maszynisty).To trzeba je aż zawracać?!To odnośnie przedłużenia linii do Piaseczna.Na taki argument powołuje się m.in.ZTM.
    Problem dotyczył piętrusów ciągniętych przez lokomotywę (by lokomotywy mogły też pchać skład a maszynista kierować nimi z drugiej strony pociągu). Maszynista zawsze musi być z przodu i widzieć dokąd jedzie.

    Składy SKM nie zawracają tak jak samochód - maszynista przechodzi na drugą stronę składu i jedzie. Jednak by pociąg mógł zawrócić potrzebna jest zwrotnica by pociąg wjechał na właściwy tor - taj jak rozumiem w Piasecznie brakuje i tu jest problem.

  20. #220

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Problem dotyczył piętrusów ciągniętych przez lokomotywę (by lokomotywy mogły też pchać skład a maszynista kierować nimi z drugiej strony pociągu). Maszynista zawsze musi być z przodu i widzieć dokąd jedzie.
    Chodzi o składy push-pull. Na "końcu" (bo to umowne) jest lokomotywa ale na "początku musi być wagon sterujący z kabiną dla maszynisty.

Strona 11 z 30 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •