VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 2 z 30 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 584
Like Tree165Likes

Wątek: Kolej na Okęcie

  1. #21

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Niewielkie masz pojęcie o tym, jak jeżdżą i kogo przewożą Koleje Mazowieckie...
    Plus, w niedziele sprawdziłem: 17 minut Okęcie->Śródmieście (w rozkładzie są ODJAZDY, a że na śródmieściu pociąg stoi 4 minuty, to inna bajka).

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Niewielkie masz pojęcie o tym, jak jeżdżą i kogo przewożą Koleje Mazowieckie...
    Co tydzień jeżdżę, więc wiem dobrze, tak jak i znam rozkłady.

    Nie jeżdżą w równych odstępach.

    Za to jeszcze wiem dobrze kim są obsadzone.

    A ty to w zasadzie tylko umiesz pisać, że ktoś ma o czymś niewielkie pojęcie, może napisz doś konstruktywnego w tym temacie, co?

    ItsMeOnly@


    Który pociąg? patrze sobie w ten rozkład i nie widzę takowego - wszystkie od 19 do 25 minut

    Koleje Mazowieckie

    Patrzyłem też na rozkład SKM - tu widać, że stanęli na rzęsach, żeby utrzymać takt, i brawo, udało się w zasadzie.

    Jednak SKM poniżej 22 minut też nie wyrabia się.


    Aha: przystanek "Okęcie" to nie jest przystanek pod lotniskiem, dla jasności

  3. #23

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Aha: przystanek "Okęcie" to nie jest przystanek pod lotniskiem, dla jasności
    Nigdy nie był, PKP Okęcie to przystanek przy Wirażowej (ale, biorąc pod uwagę jego koordynaty, wcale nie musi być dalej od Służewca). Plus, to są ODJAZDY - przeczytaj mój post jeszcze raz, wyrabia się w 17-18 minut, tyle, że stoi na stacji dłużej, SKM już nie.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    to są ODJAZDY - przeczytaj mój post jeszcze raz, wyrabia się w 17-18 minut, tyle, że stoi na stacji dłużej, SKM już nie.
    Żaden pociąg - ani KM ani SKM - odcinka między stacjami Warszawa Centralna/Śródmieście a Lotniskiem (w którymkolwiek kierunku) nie pokonuje w 17-18 minut.

    Minimalny czas to 19 minut, dotyczy tylko jednego z pociągów, należącego do KM (12:02 z Lotniska, 18:15 z Centralnego).
    Tym czasem na pewno wszyscy się będą chwalić, a cała reszta pociągów jeździ od 20 do 26 minut.

    Nie wiem skąd ty ten rozkład bierzesz.

    Ja czerpię informację ze strony Kolei Mazowieckich (jeśli chodzi o KM) i PKPowskiej (jeśli chodzi o SKM).

    W rozkładach podane są czasy przyjazdów i odjazdów w przypadku Centralnego dla KM i w przypadku Śródmieścia dla SKM.
    Pociągi KM z Lotniska do Śródmieścia i na odwrót są sporadyczne, ale i one się w 17 minut nie wyrobią (do Ochoty się tyle nie wyrabiają).

    To, że obecnie KM jadący z albo do Piaseczna odcinek z centrum do/z Okęcia pokonuje w 17 minut to nie ma znaczenia - wraz z otwarcie linii na lotnisko rozkład się zmienia, i na skutek większego obłożenia linii być może trochę wydłużyli czas przejazdu.

  5. #25

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Nie wiem skąd ty ten rozkład bierzesz.
    JA TYM POCIĄGIEM Z/DO DOMU JADĘ!

    Serio Stoarn, jak nie znasz REALIÓW tej trasy, to nie komentuj. Już Ci dwa razy powiedziałem, że te pociągi stoją jak słupy nawet i po pięć minut na zachodnim i śródmieściu i czekają, by punktualnie odjechać.

    Aha, co do ruchu KM z/do Radomia (nie bardzo Piaseczna), pociągi są co ok. pół godziny, plus kilka razy dziennie IC (chyba co 5 h, ale nie jeżdżę tak często, żeby mnie to obchodziło, tylko go czasem widzę przy spotowaniu) - to jest obciążenie tej trasy.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Toś mnie ubawił...

    JA TYM POCIĄGIEM Z/DO DOMU JADĘ!
    Ten pociąg będzie jeździł dopiero od 1 czerwca, a ty już nim jeździsz? WOW

    Czy spojrzałeś na podlinkowaną stronę z rozkładem?

    Zrozum, że:

    1. To, jaki jest rozkład dziś na linii radomskiej, nie ma żadnego znaczenia.

    2. To, że pociągi wyrabiają się szybciej, nie ma w przypadku ruchu SKM i KM żadnego znaczenia - pociągi pokonują odstępy, zgodnie z rozkładem minimum: Lotnisko-Służewiec 3 min, Zachodni-Centralny 5 min, Śródmieście-Ochota 2 min.

    Szybciej się nie wyrobią - no, może Zachodni-Centralny minutę krócej się da, ale i tak, nawet jeśli na poprzednią stację przyjadą wcześniej, to i tak muszą z niej odjechać punktualnie, i ani na lotnisko, ani do centrum nie przyjadą przed czasem.

    3. Rozkład pociągów na lotnisko jest już opublikowany, widziałeś go?

    co do ruchu KM z/do Radomia (nie bardzo Piaseczna)
    Wszystkie pociągi KM z/do Radomia jadą przez Piaseczno

  7. #27

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Ty chyba po prostu chcesz udowodnić, że jest be...

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  8. #28
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Aha, co do ruchu KM z/do Radomia (nie bardzo Piaseczna), pociągi są co ok. pół godziny, plus kilka razy dziennie IC (chyba co 5 h, ale nie jeżdżę tak często, żeby mnie to obchodziło, tylko go czasem widzę przy spotowaniu) - to jest obciążenie tej trasy.
    Przewijają się tam czasem i towarowe, widuje tam FreighterLine, ale on grzecznie czeka na slot w okolicach Jerozolimskich ;]

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A ty, że jest cacy

    I skoro doszliśmy już do poziomu "be/cacy", to chyba jednak znaczy że spojrzałeś na obowiązujący od czerwca rozkład

    Więc ja, przejrzawszy rozkład od czerwca, stwierdzam, że SKM jest w miarę cacy (czas be, ale rozkład generalnie cacy), KM generalnie be, zaś to, że dopuszczono dwóch różnych przewoźników i niezintegrowano oferty - absolutnie be.

  10. #30

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Xon Zobacz posta
    Przewijają się tam czasem i towarowe, widuje tam FreighterLine, ale on grzecznie czeka na slot w okolicach Jerozolimskich ;]
    No ale one mają osobne torowisko

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  11. #31

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na odcinku Aleje Jerozolimskie - Służewiec wszystkie pociągi mają jedno torowisko (po jednym torze w każdym kierunku).

    Jeśli:

    1. Linia radomska zostanie cała wyremontowana zgodnie z planem (chyba już w 2015 będzie)

    2. Województwo i Miasto się ogarną i pociągi zaczną jeździć w ramach jednej oferty, w równych odstępach na każdej z linii

    3. Wszyscy przewoźnicy uporządkują rozkład i się razem ogarną (o to trudno)

    To jest szansa, że na linii zmieści się więcej pociągów, póki co nie ma szans, żeby więcej niż 4 na godzinę jeździły na lotnisko.

  12. #32

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Gdy jednak taki "nieogarnięty" przewoźnik postanawia wielką część ruchu puszczać np. ze Skierniewic do Pilawy przez całą Warszawą, w tym linię średnicową, to ZTM (w tym SKM) nie mogą zrobić nic sensownego.
    Jeżeli ktoś uważający się za "ogarniętego" pisze takie bzdury, to nie znajduję płaszczyzny dyskusji. KM nie uruchamia żadnego pociągu w relacji Skierniewice - Pilawa p. Warszawę. KM starają się trzymać równe godziny przyjazdów i odjazdów tam, gdzie jest to technologicznie możliwe, ale funkcjonują w trochę innym środowisku niż SKM. Chwała SKM za to, że ma o wiele krótsze przebiegi i zgarnia cały "tort" - największe potoki ruchu.

  13. #33
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Oj panowie, panowie.

    Obciążenie linii radomskiej (D29-8) jest w chiwli obecnej jest znikome.
    Całość linii użwanej przez ruch mieszany - towarowo/osobowy (od Warszawy Zachodniej {Warszwy Głównej Towarowej w wypadku ruchu towarowego} do Czachówka) - dalej linia używana jest wyłącznie w ruchu pasażerskim wyposażona jest w blokadę samoczynną jednokierunkową umożliwiającą prowadzenie ruchu w takcie mniej więcej 3-4 minutowym.
    W dodatku więszkość operacji towarowych wykonywanych jest postojem na Warszawie Okęcie - gdzie zaczyna się bocznica EC Siekierki - ruch do "tunelu" okęciowego jest w stosunku do ruchu towarowego bezkolizyjny (wjazd do tunelu dobywa się na podg Warszawa Służewiec).

    Głównym problemem pojemnościowym jest obcecnie linia średnicowa i to tej cześci "pospiesznej" - są godziny w których dostępność "slotów" na Centralnym jest bardzo słaba. W wypadku KM to zdaje się kilka par dziennie. Reszta pojedzie średnicówką "podmiejską" na której nie jest źle. Jest po remoncie i tylko zdaje się na małym odcinku przy moście średnicowym ma 40km/h.

    Jedym słowem jeżeli SKM się postara - to znaczy postarać się musi PKP PLK (bo to oni zarządzają tą linią) uzyskanie przejazdu w granicach 15-17 minut z Centralnego na Lotnisko nie jest żadnym problemem.

    Jak sądzę przy nowym rozkładzie PLK dogra to wszystko.

    Tak wieć nie siejmy paniki - sądzę, że wszystko się dogra.

    p,Paweł

  14. #34

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Jedym słowem jeżeli SKM się postara - to znaczy postarać się musi PKP PLK (bo to oni zarządzają tą linią) uzyskanie przejazdu w granicach 15-17 minut z Centralnego na Lotnisko nie jest żadnym problemem
    Ale Pawle ja to właśnie Stoarnowi usiłuję uświadomić, już teraz KM z Okęcia się wyrabia, z tym, że po prostu stoi i czeka potem na Śródmieściu albo Zachodnim...

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  15. #35
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Ale Pawle ja to właśnie Stoarnowi usiłuję uświadomić, już teraz KM z Okęcia się wyrabia, z tym, że po prostu stoi i czeka potem na Śródmieściu...
    Ależ doskonale to rozumiem - stąd mój post

    Paweł

  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Co z tego, że się teoretycznie da, skoro w praktyce w czerwcu się nie da, bo tak ułożyli rozkład? Rozkład czerwcowy czasów przejazdu "które się da" - nie przewiduje.

    Mam się zachwycać potencjalnymi możliwościami infrastruktury biegając od stacji do stacji??

    W zakresie czasów przejazdu obowiązuje rozkład, a nie to co się "teoretycznie da".

    ZTM zresztą planował likwidację 175, więc póki jest bajzel i pociągi nie jeżdżą "jak się da", to ja sobie nie wyobrażam żeby 175 zlikwidowali.

    aaben@
    Chwała SKM za to, że ma o wiele krótsze przebiegi i zgarnia cały "tort" - największe potoki ruchu.
    Po kija nam na torach przeznaczonych do obsługi ruchu w ramach aglomeracji miejskiej takie długie przebiegi?? Nie ma może Pilawa-Skierniewice, ale są inne pary odległych od siebie miast, i dobrze, niech sobie będą, tylko nie wiem, czemu akurat trzeba je puszczać koniecznie przez stację Śródmieście, nie wiem zresztą, czemu mieszkańcy małych miasteczek pod Pilawą albo Skierniewicami muszą mieć koniecznie połączenie z samym centrum Warszawy, skoro mieszkańcy np. Legionowa albo Wołomina radzą sobie świetnie dojeżdżając do dworców położonych poza centrum.

  17. #37

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Mam się zachwycać potencjalnymi możliwościami infrastruktury biegając od stacji do stacji??
    No Stoarnie, miej litość: toż ci mówię, że będzie jechał szybciej... bo będzie jechał szybciej, bo teraz jeżdżą szybciej (mimo rozkładu)

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  18. #38

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Te pociągi obsługują w większości ruch w ramach aglomeracji miejskiej.

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jak sobie przepraszam wyobrażasz że pociąg pokona odcinek podróży szybciej, skoro z przedostatniej stacji odjechać musi o czasie a odstępy miedzy stacjami są krótkie?

    Rozkład odjazdów obowiązuje czy nie?

    Jeśli załóżmy z Lotniska pociąg odjedża o 12:00, na Zachodni przyjedzie o 12:10 (przed czasem), a odjazd planowy z Zach ma 12:16, to nie odjedzie ani minutę wcześniej.

    Między Zach a Cen przewidziano 5 minut, 4 minuty to minimum potrzebne w obecnych warunkach.

    Jeśli pociąg z Gdyni przyjeżdżał na Wschodni 45 minut przed czasem, to dla mnie też był żaden news, bo na Centralny przyjeżdżał o czasie - i dla mnie ma znaczenie to o której faktycznie dojadę, a nie to, o której teoretycznie mógłbym dojechać.

    aaben@ To po co mamy aż dwóch przewoźników do wożenia w ramach aglomeracji miejskiej?

  20. #40
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Co z tego, że się teoretycznie da, skoro w praktyce w czerwcu się nie da, bo tak ułożyli rozkład? Rozkład czerwcowy czasów przejazdu "które się da" - nie przewiduje.

    Mam się zachwycać potencjalnymi możliwościami infrastruktury biegając od stacji do stacji??

    W zakresie czasów przejazdu obowiązuje rozkład, a nie to co się "teoretycznie da".


    Po kija nam na torach przeznaczonych do obsługi ruchu w ramach aglomeracji miejskiej takie długie przebiegi?? Nie ma może Pilawa-Skierniewice, ale są inne pary odległych od siebie miast, i dobrze, niech sobie będą, tylko nie wiem, czemu akurat trzeba je puszczać koniecznie przez stację Śródmieście, nie wiem zresztą, czemu mieszkańcy małych miasteczek pod Pilawą albo Skierniewicami muszą mieć koniecznie połączenie z samym centrum Warszawy, skoro mieszkańcy np. Legionowa albo Wołomina radzą sobie świetnie dojeżdżając do dworców położonych poza centrum.
    Oczywiście można cały rozkład na Mazowszu ułożyć od nowa, żeby na Okęcie były równe takty - było by fajnie, ale w PLK to niewykonalne. Niestety jeszcze nie.

    Co do relacji aglomeracyjnych - taka jest rola KM - łączą odległe punkty województwa ze stolicą. Do dowożenia na krótszych relacjach (co zostało już tu napisane) jest SKM - jeździ w krótszych taktach na krótszych trasach. Powinno ich być znacznie więcej - i mam nadzieję, że z czasem będzie.
    Przy obecnym układzie linii kolejowych w stolicy model dworców końcowych dla kolei regionalnych byłby dość utopijny - trzeba by zrobić wszystko od nowa - tj. terminować cały ruch na Wwa Wsch/Zach a linię średnicową zamienić na linię metra łączącą te dworce. Do tego jeszcze nam daleko - chociażby ze względu na całkowitą ułomność komunikacyjną zarówno Wschodniej jak i Zachodniej.

    Pzdr,p.
    Ostatnio edytowane przez Pawel.Guraj ; 15-05-2012 o 23:36

Strona 2 z 30 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •