VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 23 z 30 PierwszyPierwszy ... 13 21 22 23 24 25 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 441 do 460 z 584
Like Tree165Likes

Wątek: Kolej na Okęcie

  1. #441

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez nomad Zobacz posta
    175 nie wozi tylko ludzi na lotnisko...
    Dokładnie, na 17 stycznia to ten autobus jest prawie pusty. Najwięcej ruchu to WUM, przesiadki na Banacha i Łopuszańską/Służewiec i niezależnie od godziny, autobusy od Placu Zawiszy sa pełne własnie ta tych obszarach.

    Bardziej logiczna jest zmiana końcówki kursowania 175, by zamiast do Pl. Piłsudskiego zjeżdżała na Mariensztat i kończyła trase jak 105 - ale wiadomo, na zjeździe z/wjeździe na W-Z obowiązkowy korek..

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  2. #442

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    WZ to problem do rozwiązania, można 175 posłać na dół Dobrą. Ale to pewnie w ZTMie im do głowy nie przyjdzie.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  3. #443
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Dokładnie, na 17 stycznia to ten autobus jest prawie pusty. Najwięcej ruchu to WUM, przesiadki na Banacha i Łopuszańską/Służewiec i niezależnie od godziny, autobusy od Placu Zawiszy sa pełne własnie ta tych obszarach.

    Bardziej logiczna jest zmiana końcówki kursowania 175, by zamiast do Pl. Piłsudskiego zjeżdżała na Mariensztat i kończyła trase jak 105 - ale wiadomo, na zjeździe z/wjeździe na W-Z obowiązkowy korek..
    i jaki masz z tym problem? Na najbardziej zatłoczonym odcinku czyli od racławickiej do placu piłsudskiego 175 zastąpi 128. 128 to będziie 175 tyle tylko że skrócone do szczęsliwic a na odcinku lotniskowym zastąpi tą linie 188.

  4. #444

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marko80 Zobacz posta
    i jaki masz z tym problem? Na najbardziej zatłoczonym odcinku czyli od racławickiej do placu piłsudskiego 175 zastąpi 128. 128 to będziie 175 tyle tylko że skrócone do szczęsliwic a na odcinku lotniskowym zastąpi tą linie 188.
    128 już teraz w okolicach WUMu luźne nie jest, a z gumy nie jest... A co dopiero jak wsiądą do niego wszyscy ze 175. Na drugim końcu jest też opcja ze skasowaniem 195 z Krakowskiego Przedmieścia, gdzie ta linia też pusta nie jeździ delikatnie mówiąc. 188 zastąpi 175 ? szkoda tylko że w weekendy jeździ co 20min...
    Pozdrawiam,
    Marcin

  5. #445
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nomad Zobacz posta
    128 już teraz w okolicach WUMu luźne nie jest, a z gumy nie jest... A co dopiero jak wsiądą do niego wszyscy ze 175. Na drugim końcu jest też opcja ze skasowaniem 195 z Krakowskiego Przedmieścia, gdzie ta linia też pusta nie jeździ delikatnie mówiąc. 188 zastąpi 175 ? szkoda tylko że w weekendy jeździ co 20min...
    128,188 i 504 będą obsługiwane wyłącznie przez tabor przegubowy, będzie zakaz wysyłania wozów krótszych czyli np 15 metrowych. Do tego wszystkie te linie będą miały podbitą częstotliwość szczególnie 128.

  6. #446

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Tylko, że głównym problemem z wycofaniem 175 z lotniska (obsługę UWM i okolic da się załatwić wzmocnieniem 128 i 504 jak pisze marko80) jest to, że w efekcie połączenie Centrum - lotnisko będzie tylko raz na pół godziny. Co z tego, że pociągi jeżdżą (z grubsza) co 15 minut, skoro jeżdżą różnymi trasami. Nie mówiąc o tym, że chyba żaden z dworców/przystanków (poza Centralnym) nie jest przystosowany do obsługi ludzi z większym bagażem czy ludzi niepełnosprawnych. Jak bez niczego jadę na lotnisko to sobie mogę ganiać miedzy Śródmieściem-Centralnym albo przesiadać się na Zachodnim jak mi jakiś pociąg na lotnisko zwieje. Ale z bagażem to już nie jest tak fajnie. Efekt będzie taki, że zarobią korporacje taksówkowe.

    Problem jest z kolejnością działań ZTMu. Najpierw powinni wymóc na PKP PLK by wszystkie pociągi z lotniska jeździły średnicą (i być może skrócić je do Wschodniego by były bardziej przewidywalne) a potem można wycofywać 175 z lotniska. Teraz, moim zdaniem, to mogą jedynie rozrzedzić częstotliwość 175 (i wzmocnić 128, 504 by przyzwyczaić ludzi że WUM i okolice jedzie się128/504 a nie czeka na 175). Jakby na lotnisko jeździła raz na 15-20 minut to by wystarczyło.

  7. #447

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Test "Gazety". Nasi dziennikarze sprawdzali, jak wygodniej jechać na lotnisko - autobusem 175, który miasto chce zlikwidować, czy koleją. Mimo korków autobusem było o kwadrans szybciej

    Jak dotrzeć na lotnisko? 175 szybszy od SKM o kwadrans

  8. #448
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Przy całej mojej miłości do kolei - autobusy zmienia się z reguły na tym samym/niewiele oddalonym przystanku. W przypadku kolejki zarówno lokalizacja stacji Lotnisko, z której trzeba kluczyć do terminala, jak i innych przystanków sprawia, że faktycznie z 15 minut na dojścia to trzeba spokojnie dodać...
    klemenko likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #449

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie przesadzaj, dojście z terminala do stacji trwa może 5 minut, choć faktycznie trzeba obejść przebudowywany terminal. Po przebudowie wejście do stacji ma być bezpośrednio z terminala. A dziennikarze GW nie pierwszy raz udowadniają, że nie potrafią liczyć.

    Też mi się nie podoba pomysł zlikwidowania 175. Oferta kolei i autobusów powinna się uzupełniać, zapewniając możliwość dojazdu z największego obszaru Warszawy. O wiele więcej do życzenia pozostawia dziwny rozkład SKM i KM niż 175tki.

  10. #450
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jak masz podręczny, to Ci jest zasadniczo wszystko jedno. Jak masz ze dwie walizki plus jakiś plecaczek, to już tak wygodnie nie jest jak porównamy wyjście ze 175 do terminala vs. obecna droga do pokonania... Myślę że za 175 nikt by nie płakał, jeśliby tylko była rozsądna alternatywa, której po prostu brak.
    marekb and Stoarn like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #451

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ten artykuł cudownie odzwierciedla jak beznadziejnie w praktyce prezentuje się efekt inwestycji która kosztowała nas setki milionów złotych.

    Połączenie kolejowe z lotniskiem w stanie obecnym nadaje się wyłącznie dla młodych osób, sprawnych fizycznie i bez bagażu. Dość kiepsko...

    Dopóki ten stan będzie trwał, nie ma co myśleć o likwidacji 175

  12. #452

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przepraszam, ale czy jeździliście zbiorkomem z bagażem z centrów miast do lotnisk takich jak PRG, TXL czy BUD, żeby daleko nie szukać? Z chęcią bym usłyszał, jak wypadnie porównanie WAW z wymienionymi lotniskami pod tym względem...

  13. #453

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Przepraszam, ale czy jeździliście zbiorkomem z bagażem z centrów miast do lotnisk takich jak PRG, TXL czy BUD, żeby daleko nie szukać? Z chęcią bym usłyszał, jak wypadnie porównanie WAW z wymienionymi lotniskami pod tym względem...
    Ja jeździłem w MAD. Połączenie metrem było bardzo dobre. Na linii lotniskowej (stosunkowo młodej) są wszelkie udogodnienia dla osób z bagażem/mniej sprawnych: windy i schody ruchome co kto woli. Na starszych liniach już z tym gorzej. Na przykład na główny dworzec kolejowy dojazd był mało wygodny: dwie przesiadki i właśnie starą linią. Parę lat temu zaczęli pobierać "sumplemento de aeropuerto" w wysokości 1€, w zeszłym roku to było już 1,5€ (+ jeszcze dodatkowe ograniczenia - już nie pamiętam). Tyle, że posiadacze miesięcznych tego suplemento nie płacą. W zeszłym roku otworzyli stację kolejki - z tym że zrobili ją w strefie B2 (podczas gdy metro i okolica to strefa A) więc ściągają więcej - ale i tak mniej niż metro.

  14. #454

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Przepraszam, ale czy jeździliście zbiorkomem z bagażem z centrów miast do lotnisk takich jak PRG, TXL czy BUD, żeby daleko nie szukać? Z chęcią bym usłyszał, jak wypadnie porównanie WAW z wymienionymi lotniskami pod tym względem...
    Jeżdżę zbiorkomem z bagażami z centrów zawsze do ARN, OSL, ZRH, GVA, MXP i FCO. FCO - koszmar.


    żeby daleko nie szukać...

    Tegel, Praga, Budapeszt.... Czy efektem kilkusetmilionowych inwestycji ma być naprawdę ledwo gonienie tych, co mają po staremu?>

  15. #455

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Raczej wyprzedzenie ich, i to znacznie.

  16. #456

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No to czekamy na to "wyprzedzenie", jeśli 175 ma być zlikwidowane, to będzie masakra.

    Ciekaw jestem czy do ZTMu i władz dociera, jak beznadziejne w praktyce jest kolejowe połączenie z lotniskiem...

    PS To chyba unikat na skalę europejską, że pociąg na lotnisko z centrum jedzie zygzakiem...

  17. #457

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    No to czekamy na to "wyprzedzenie", jeśli 175 ma być zlikwidowane, to będzie masakra.
    Eeee tam od razu masakra. Taksówkarze zyskają klientów.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ciekaw jestem czy do ZTMu i władz dociera, jak beznadziejne w praktyce jest kolejowe połączenie z lotniskiem...
    Chyba niestety nie... albo nie chcą się do tego przyznać (bo włożyli w to połączenie grube miliony a potem ulegli spółką PKP/nie chciało im się z PKP walczyć i sp... znaczy popsuli połączenie do reszty).

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To chyba unikat na skalę europejską, że pociąg na lotnisko z centrum jedzie zygzakiem...
    Z Barajas pociąg jedzie jeszcze większym zygzakiem, tylko że tam to on jedzie a nie się wlecze. I do tego jest przewidywalny a nie raz pojedzie tu a raz tu. Przychodzę na dowolną stację na trasie i mam co 15 minut pociąg na lotnisko. O udogodnieniach dla osób z bagażem lepiej nie wspominać. No ale w Madrycie już dawno dawno temu był, na przykład, bilet aglomeracyjny. 10-12 lat temu linie podmiejskie (autobusowe) obsługiwali różni przewoźnicy, mogli mieć różne ceny biletów jednorazowych i 10 przejazdowych (teraz to zunifikowali), ale miesięczny był ważny u wszystkich. A u nas nie da się... dogadać z PLK by pociągi jeździły z lotniska tą samą trasą, z województwem by zrobić sensowny bilet aglomeracyjny.

  18. #458
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    PS To chyba unikat na skalę europejską, że pociąg na lotnisko z centrum jedzie zygzakiem...
    Hm, sugerujesz tunel pod Żwirkami z centrum na lotnisko, czy torowisko wzdłuż tejże ulicy?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #459
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    A czemu nie metro? I tak trzeba kopać tunel i tak. Niekoniecznie trzeba robić linię tylko dla lotniska, można by zrobić odnogę czy coś w ten deseń (np. linię 3a - normalna, i 3b na lotnisko). Na pewnym odcinku by jeździło po tym samym co 3a, zjeżdżało na lotnisko co 10 minut skład?
    Przykład: w Oslo jest 6 linii, wszystkie jeżdżą na pewnym odcinku po wspólnych torach, rozjeżdżają się, i tak np. linia 1 (dojazd m.in. na Holmenkollen) jeździ co ~10 minut. Jak kogoś interesuje jazda po ścisłym centrum, może brać każdą z 6 linii, jak coś dalej to musi czekać. Nie jest to aż takie skomplikowane chyba?

  20. #460
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    tunel pod Żwirkami
    Kolego już to przerabialiśmy na naszym lotniczym forum

    Aleja Żwirki i Wigury

    a nie jakieś żwirki w mordobijskim powiecie

    i to kadra forum...
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

Strona 23 z 30 PierwszyPierwszy ... 13 21 22 23 24 25 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •