VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 1 z 30 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 584
Like Tree165Likes

Wątek: Kolej na Okęcie

  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Kolej na Okęcie


    Polecamy

    Czy już wiadomo, kiedy zacznie kursować pociąg (i jaka to właściwie jest linia)?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    W nowym rozkładzie Kolei Mazowieckich od 1.VI są pociągi na Lotnisko, określone relacją KML. Rozkład w linii KM8 Warszawa-Skarżysko Kamienna Koleje Mazowieckie

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Nie dawno właśnie były w onecie jakieś informacje dot. tego. Wydaje mi się, że ma być właśnie KM ale również SKM

  4. #4
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W czasie testów na Wawa stadion automat zapowiadał juz pociągi SKM relacji Lotnisko Chopina - Warszawa Wschodnia / Otwock

    P, paw

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Miało być pięknie, będzie na razie - jak zwykle.

    Będzie na przemian KM i SKM, niestety rozkład jest beznadziejny i skonstruowany według tradycyjnego polskokolejowego myślenia - o ile tak będzie do grudnia tylko, to OK, gorzej jeśli taka bryndza będzie na stałe - pociągi nie jeżdżą ani regularnymi liniami (KM generalnie z centralnego, ale czasem ze Śródmieścia, SKM ze Śródmieścia), ani tym bardziej w regularnych odstępach na wzór germański.

    Nikt nie będzie nigdy wiedział w centrum gdzie ma wsiadać i o której - bez spojrzenia na świeżo do internetu.

    Na lotnisku oczywiście nie zainstalowano ekranów informacyjnych (a jakże, trzeba by się DOGADAĆ), więc pasażerowie przylatujący nie będą na razie wiedzieli, czy pociąg odjeżdża za 2 minuty, czy za 42.


    Jeśli to rozruch do grudnia, to przeżyjemy, niemniej - trzeba uruchomic megakampanię naciskową na wszelkie dostępne władze, żeby utrzymać na razie 175, poza tym, żeby na linii na lotnisko wprowadzić maksymalnie 2 takty (jak w Zurychu).


    Czas podróży zatrważająco długi jak na tak krótką odległość (krócej jedzie się ze Sztokholmu na Arlandę i z Oslo na gardermoen), ale to póki co wina remontów i chyba ten parametr się poprawi.


    Na koniec jeszcze jedna schizofrenia - SKM i KM nie honorują wzajemnie biletów jednorazowych, Polakom się ciężko z tym połapać, wyobraźcie sobie obcokrajowców, zwłaszcza, że do ostatniej chwili nie wiadomo, czy najbliższy odjazd KM czy SKM.

    Wyobraźcie sobie, że stoicie na pociąg SKM na Śródmieściu, nagle się okazuje przez megafon 3 minuty po planowanym odjeździe, że ma 30 minut opóźnienia, a pax co? Z bagażami biegnie na centralny, kupuje bilet na KM, bilet SKM wsadza sobie w nos.


    Wyszła stara, znana nam polska niedoskonałość, czas to naprawiać = naciskać i grzmieć, bo tylko tyle możemy zrobić.
    ATC and prima like this.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Czas podróży zatrważająco długi jak na tak krótką odległość (krócej jedzie się ze Sztokholmu na Arlandę i z Oslo na gardermoen), ale to póki co wina remontów i chyba ten parametr się poprawi.
    Ja nie wiem, czy 13 minut to tak długo...
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Na koniec jeszcze jedna schizofrenia - SKM i KM nie honorują wzajemnie biletów jednorazowych, Polakom się ciężko z tym połapać, wyobraźcie sobie obcokrajowców, zwłaszcza, że do ostatniej chwili nie wiadomo, czy najbliższy odjazd KM czy SKM.
    Hola, hola! Zaraz, może biletów wystawionych pomiędzy sobą. ZTMowe honorują - bo muszą, a takie kupisz w automatach biletowych.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  7. #7

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    ZTMowe honorują - bo muszą, a takie kupisz w automatach biletowych
    Te od dobowego wzwyż - tak. Jednorazowych nie honorują wzajemnie: ani KM jednorazowych ZTMu ani odwrotnie. A jednorazowe w automatach też kupisz.
    Ostatnio edytowane przez marekb ; 11-05-2012 o 14:47 Powód: literówka

  8. #8
    Awatar Neoman

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie

    KM uznaje bilety od dobowych wzwyż. Z tego co wiem to KM jeździ z dworca śródmieście chyba, że jest jakiś remont to wtedy z centralnego.
    PS. Spóźniłem się o 2 minuty

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Neoman Zobacz posta
    KM jeździ z dworca śródmieście
    SKM też.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    SKM jedzie z dworca śródmieście w zasadzie zawsze, tak będzie z pociągami na lotnisko o ile wiem, choć przepowiadali problemy z przepustowością linii średnicowej.

    KM na trasie na lotnisko akurat będzie jeździło głównie z Centralnego (choć i na to nie ma reguły - są pojedyncze kursy ze śródmieścia).


    Czas przejazdu z centrum - 19 do 25 minut, raczej marnie.


    Bilety jednorazowe nie są wzajemnie honorowane między przewoźnikami.

  11. #11

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Czas przejazdu z centrum - 19 do 25 minut, raczej marnie.
    Jeżeli następna stacja to Warszawa Służewiec, to ni diabła nie wyjdzie 19-25, chyba, że do Służewca będzie się pociąg wlókł 8 minut. Na trasie Okęcie-Warszawa Śródmieście przejazd to z doswiadczenia 15-17 minut (maks. 18 minut, jeżeli czeka na Zachodnim).

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  13. #13

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Jeżeli następna stacja to Warszawa Służewiec, to ni diabła nie wyjdzie 19-25, chyba, że do Służewca będzie się pociąg wlókł 8 minut. Na trasie Okęcie-Warszawa Śródmieście przejazd to z doswiadczenia 15-17 minut (maks. 18 minut, jeżeli czeka na Zachodnim).
    Nie wiem jak będzie jechał, ale szybki rut oka na rozkład 1 czerwca daje wyniki: Wwa Śródmieście - Okęcie: od 20 do 24 minut (w godzinach 14:30-19). Pociąg o 14:39 jedzie 21 minut na Służewiec a potem 3 minuty na Okęcie. W drugą stronę rozkład daje bardzo podobne czasy.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Jeżeli następna stacja to Warszawa Służewiec, to ni diabła nie wyjdzie 19-25, chyba, że do Służewca będzie się pociąg wlókł 8 minut. Na trasie Okęcie-Warszawa Śródmieście przejazd to z doswiadczenia 15-17 minut (maks. 18 minut, jeżeli czeka na Zachodnim).
    To spójrz do rozkładu Tam odpowiedź.

    Nowe pociągi zostały wciśnięte między już istniejący ruch metropolitalny (ja go tak nazywam, choć tak naprawdę nie istnieje to w Warszawie), ponieważ jest tam absolutny bajzel od zawsze, to wyszło jak wyszło.

    Niestety, w naszym kraju nie ma czegoś takiego jak strategiczne planowanie i koordynowanie rozkładów pociągów, ze względu na sarmacką złotą wolność i historyczny już partykularyzm.

    Bzdurą są tłumaczenia, że linia średnicowa jest zapchana - nieprawda, dałoby się ją sprawnie udrożnić, ale nie da się teraz, bo stołeczki muszą mieć i ludzie z województwa (KM) i z Miasta (SKM).

    Tu nie ma PKP.

    ------------------------

    Jest w tym wszystkim jednak jedna wielka pozytywna wiadomość.

    Wybudowano nową linię kolejową, nową infrastrukturę, i teraz tylko czekamy na żelazną rękę, która zrobi z tym chaosem porządek i poukłada cały rozkład podmiejski w jedną spójną ofertę tak, aby regularnie podróżujący musieli pamiętać tylko jedną godzinę odjazdu i wielkość odstępu.

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Stoarn- myślę, że dobrze byłoby jakbyś napisał do ZTM-u z tymi pytaniami/zdaniami oznajmującymi Ciekawe co odpiszą na Twoje bardzo mocne argumenty

  16. #16
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Pewnie to samo co codziennie słyszymy od pana Krajnowa z ZTMu, nie da się, to nie nasza wina, to wina przewoźnika/samorządu.

    Czas przejazdu to akurat najmniejszy problem bo 175 albo taxówką będzie dłużej, szczególnie w szczycie ale brak tablic na terminalu czy chaos z biletami to porażka tego projektu.

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Przejazd z naszego lotniska do Centrum żeby trwał 25 minut to jest naprawdę wstyd! W Rzymie na lotnisko Fiumicino jedzie się 31 minut a jest o wiele dalej!

  18. #18

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mbobojar Zobacz posta
    Przejazd z naszego lotniska do Centrum żeby trwał 25 minut to jest naprawdę wstyd! W Rzymie na lotnisko Fiumicino jedzie się 31 minut a jest o wiele dalej!
    Tylko jak podejrzewam, że pociąg jadący na lotnisko w Rzymie nie zatrzymuje się na 6 stacjach pośrednich.

    Naszych kolei z zachodnimi czy włoskimi porównywać nie ma sensu. U nas najszybsze pociągi na niektórych trasach rozwijają 160km/h a tam taka szybkość to nie raz standard dla "osobowych"

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    ZTM niestety jest średnio stroną w tej sprawie.


    ZTM to miasto, czyli jak SKM, to jest właściwy podmiot do organizowania przewozów na terenie aglomeracji stołecznej.


    O ile się orientuje, ZTM jest otoczony wianuszkiem miłośników komunikacji miejskiej, którzy bywają regularnie w Austrii i Niemczech, i dobrze wiedzą, że "takt" (= równe odstępy między odjazdami) to podstawa, żeby komunikacja w społeczności funkcjonowała.


    I ZTM ma dobrą wolę, niestety tory dzielić musi z innymi przewoźnikami, gdzie pracuje "stare".


    Dla mnie jest niedopuszczalne, żeby przewozy w ramach systemu komunikacji w naszym mieście wykonywane były przez podmiot niepodległy ZTMowi.


    Koleje Mazowieckie układają rozkład po "pekapowsko-kolejowemu", trochę winą są remonty na torach na Mazowszu, trochę winą są braki w taborze i mała gęstość zaludnienia i to, że województwo jest biedne i nie może sobie pozwolić na szwajcarską komunikację.


    Gdy jednak taki "nieogarnięty" przewoźnik postanawia wielką część ruchu puszczać np. ze Skierniewic do Pilawy przez całą Warszawą, w tym linię średnicową, to ZTM (w tym SKM) nie mogą zrobić nic sensownego.


    To tak, jakby prywatne busy z Karczewa połączyć z linią 525 i potem dziwić się, że jeździ nieregularnie.


    ------------------------

    I tak zapewne przez parę lat jeszcze bajzel będzie na torach wokół Warszawy, ale dopóki będzie, nie powinno się moim zdaniem likwidować 175, które co prawda stoi w korku, ale jeździ w częstych regularnych odstępach czasu, jedno się zepsuje - wsiadasz w drugie.


    Jeśli pociąg na lotnisko zepsuje się na stacji Ochota, to następny mamy za jakąś godzinę, bo KM puszczają większość pociągów lotniskowych przez dworzec centralny i tory dalekobieżne.


    Jeśli masz bilet jednorazowy i pociąg Ci ucieknie - też trzeba gonić na inny dworzec i kupowac nowy bilet. Cyrk i żałość


    ------------------


    P.S. Dlaczego wszyscy się uparli bezsensu, że między Modlinem a Okęciem ma jeździć bezpośredni pociąg? To jest chyba główna przyczyna porażki, bo wiadomo, że SKM swych pociągów nie puści aż do Modlina.


    KM się uparły, że takie połączenie musi być, i ze względu na ten pociąg nie zezwolono, by SKM operowała 4 pociągi na godzinę (na 6 lotniskowych na godzinę nie ma miejsca na linii piaseczyńskiej na razie).

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Niewielkie masz pojęcie o tym, jak jeżdżą i kogo przewożą Koleje Mazowieckie...

Strona 1 z 30 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •