VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 12 z 61 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 22 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 1204
Like Tree350Likes

Wątek: Rozbudowa EPWA: fotki, newsy, komentarze

  1. #221
    Awatar Michal Krol

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mokotów

    Domyślnie


    Polecamy

    Budowa lotniska dla Lublina byla by najlepszym wyjsciem Tylko ile lat juz o tym tylko sie mówi?Biała Podlaska juz ma port lotniczy .... wszyscy chyba pamiętacie ten szum w mediach
    שירות הביטחון הכללי

  2. #222
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tak to właśnie jest z tymi przetargami u nas, cena jest najważniejsza, może być nawet nierealna, ale oferta z najniższą ceną wygrywa.
    W mojej branży jest podobnie, później ludzie opowiadają jak wyglądają komputery, które wygrały i są niezadowoleni z firmy, która wygrała przetarg.
    Ale cóż... ich oferta była najtańsza.

  3. #223
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin747
    Ma jednak problem: jak skończyć rozbudowę lotniska.
    No wlasnie i tu jest problem.
    Czy w Polsce sa sady aribtrazowe? Koszta sadzenia sie i zwiazane z tym straty czasu moga byc kolosalne dlatego popularne w cywilizowany swiecie sa tzw. sady arbitrazowe. Czesto nawet z w kontrakcie jest klauzula - obie strony zgadzaja sie w razie konflktu nie isc do prawdziwego sadu tylko wynajac arbitra. Jest to typowo jeden lub paru ludzi - czesto emerytowani sedziowie i ludzie z "branzy" ktorzy za pewna oplata studiuja sprawe i wydaja szybki wyrok.

  4. #224

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Witek, TamCaP: A jak sobie wyobrażacie odprawy EWR, JFK, ORD i YYZ z etiudy lub przez autobusy w gate'ach 8-12? To przecież byłaby niewyobrażalna rozpierducha...

    Może by tak decydenci sobie uświadomili ten problem i poważnie się nim zajęli?
    British Airways odprawia swoje B747 autobusami i jakoś organizacyjnie nie jest źle. Oczywiście nie twierdzę, że to super rozwiązanie, szczególnie w 'świetnie' zorganizowanej Polsce i 'świetnie' zorganizowanym lotnisku Okęcie. Jakby transatlantyki przenieśli na Etiudę/Krajowy, to wtedy byłby wstyd naprawdę nie do ogarnięcia. Nie chcę nawet sobie tego wyobrażać.

    Sytuacja jest jakaś żenująca. Już to widzę jak we Francji lotnisko przez 2 lata stałoby puste, bo jakaś Straż Pożarna ma problemy. W Polsce wszystko możliwe. Ile czasu można naprawiać problemy z nagłośnieniem?!

  5. #225

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gazeta.pl
    Będzie skandal? Szlaban na granicy Okęcie

    Jedyna granica państwowa w Warszawie nieprzygotowana do nowego systemu odpraw. Przedłużająca się rozbudowa lotniska na Okęciu grozi wielką kompromitacją całej Polsce.

    ...
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomos...9,4782649.html

  6. #226

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ciekawe czy jakiś bukmacher przyjąłby zakład o to czy T2 zostanie otwarty przed 28 marca? Jakby płacił z 2:1 za to że nie, to bym chyba zainwestował porządną sumkę... I od razu zakład na rok oddania do użytku pirsu centralnego i południowego - ja bym parę złotych na 2010 postawił.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  7. #227
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Na tym nie koniec sporów. Rzecznik konsorcjum Krzysztof Kozioł przekonuje, że Porty Lotnicze nie są właścicielem praw autorskich do projektu, więc nie będą w stanie skończyć tej inwestycji. Według Buraka, właścicielem praw autorskich jest nie konsorcjum, ale projektant, z którym już rozmawiali.
    obawiam sie ze tutaj jednak PPL nie do konca rozumieja sprawe. projektant jest wlascicielem,ale praw autorskich, a nie projektu. To nie to samo.

    Dzieki temu ze projektant jest dyspozycyjny w zakrecie zmian wynikajacych z praw autorskich - moga sobie pozmieniac pewne rozwiazania. Ale dotychczasowy wykonawca zaplacil za projekty wykonawcze i wiekszosc prac zostala wykonana i jest wykonywana wg tych projektow. Bez tych projektow nie da sie zrobic zmian, ani dokonczyc rozpoczetych prac. Projektant (a raczej zapewne cale biuro projektowe (lub biura) wraz z podwykonawcami) nie moze po prostu wydrukowac nowych wersji, bo sprzedal je juz komus innemu.

    Jak czytam takie rzeczy typu Burak - to jestem pewien ze oni nie maja pojecia co robic.

  8. #228
    Awatar AndrzejD

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Będzie skandal? Szlaban na granicy Okęcie
    Jedyna granica państwowa w Warszawie nieprzygotowana do nowego systemu odpraw. Przedłużająca się rozbudowa lotniska na Okęciu grozi wielką kompromitacją całej Polsce

    Dziś w nocy nasz kraj znalazł się w strefie Schengen, zniknęły szlabany na granicach Polski z sąsiadami z Unii Europejskiej. Jedyne przejście graniczne w stolicy na razie działa po staremu - pasażerów odlatujących z Okęcia do państw grupy Schengen straż graniczna przestanie kontrolować dopiero 28 marca. Wtedy w życie wchodzi wiosenno-letni rozkład lotów.

    Wcześniej na lotnisku trzeba otworzyć nowy terminal, bo tylko on jest przystosowany do odpraw według nowych zasad (nowe, inaczej oznaczone stanowiska odprawy, inna organizacja ruchu pasażerów). Jego budowa ciągnie się od ponad trzech lat, a jej końca wciąż nie widać. Pochłonęła już ok. 200 mln dolarów, ostatni termin minął 30 kwietnia. Mimo to za tydzień nasi rodacy odlatujący po świętach do pracy w zachodniej Europie znowu będą się tłoczyć w ciasnej hali odlotów z lat 90.

    - Gdyby z nowym terminalem nie udało się zdążyć do marca, byłaby to kompromitacja. Może trzeba będzie nawet wstrzymać loty do krajów z grupy Schengen i dowozić pasażerów autobusami do portów regionalnych w innych miastach - obawia się Adrian Furgalski z zespołu doradców gospodarczych TOR, ekspert ds. transportu.

    Ten niepokój jest o tyle uzasadniony, że od października rozbudowa niemal stoi w miejscu. Porty Lotnicze zerwały wtedy kontrakt z wykonawcą terminalu 2. Kiedy więc jego otwarcie? - Trudno sformułować prostą odpowiedź. Stale odkrywamy nowe informacje, które były przed nami ukrywane przez dotychczasowego wykonawcę. Najlepszym przykładem jest choćby sprawa wentylacji kwestionowanej przez Straż Pożarną. Konsorcjum zapewniało, że problem jest rozwiązany, a tak nie jest - słyszymy od dyrektora Portów Lotniczych Pawła Łatacza. Dwa miesiące temu obiecywał błyskawiczne wznowienie robót. Jednak półtora miesiąca zajęła ich inwentaryzacja. PPL podaje teraz, że komisja spisała trzy segregatory z kilkoma tysiącami usterek. Dyrektor Łatacz przyznaje, że w kuluarach pojawiły się deklaracje, że do otwarcia dojdzie przed końcem roku, ale według niego były to jedynie spekulacje. PPL wciąż nie podpisał umów na dalsze prace. Padają tylko zapewnienia że "rozmowy są finalizowane".

    Najpilniejsza jest wymiana 100 z ok. 3 tys. głośników, przez które nadawane są komunikaty w razie alarmu, a także zamontowanie ok. 10 km nowych kabli. Żeby poprawić system wentylacji, trzeba z kolei wymienić 20 okien na uchylne.

    Te prace są konieczne, żeby straż pożarna dopuściła nowy terminal do użytkowania. Wydawanie ostatecznych pozwoleń może potrwać nawet trzy tygodnie, choć Porty Lotnicze spodziewają się, że służby wojewody skrócą ten termin. Dyrektor Łatacz ocenia, że gdy przed końcem roku dogada się wreszcie z wykonawcami, poprawki w terminalu zajmą około miesiąca.

    Mimo optymizmu dyrekcji Portów Lotniczych Adrian Furgalski uważa, że przedsiębiorstwo powinno mieć awaryjne rozwiązania na wypadek kolejnych opóźnień. - Trzeba przystosować stary terminal do nowych zasad, które mają obowiązywać pod koniec marca na lotniskach. Przecież to nie są duże prace - można postawić ścianki z pleksi, które odseparują pasażerów lecących poza strefę Schengen. To można wykonać nocami - proponuje.

    Dyrektor Łatacz nie chce o tym słyszeć. - Dziś wszystkie siły skupiamy na uruchomieniu hali odlotów nowego terminalu. Nie są prowadzone prace związane z dostosowywaniem terminalu 1 do Traktatu z Schengen. Odpowiednie rozwiązania znajdują się w nowym budynku i musi on być oddany do użytku przed 28 marca - podkreśla. W tym tygodniu przekazał nowemu ministrowi infrastruktury szczegółowy harmonogram prac, który jest jednak "dynamiczny, bo wciąż odkrywamy jakieś problemy". Zaznacza jednak, że "sytuacja jest pod kontrolą".

    Nawet jeśli uda się oddać halę odlotów przed 28 marca, nie oznacza to wcale końca budowy na Okęciu. Okazuje się, że do sklepów planowanych w nowej hali odlotów nie doprowadzono prądu, wentylacji i klimatyzacji. Teraz uwija się tam 180 robotników, ale po oddaniu nowego terminalu część pomieszczeń handlowych i tak będzie zamknięta. Dodatkowo w osobnym przetargu trzeba jeszcze raz wybrać generalnego wykonawcę, który dokończy wyjścia do samolotów przez tzw. pirs centralny i południowy. Dziś straszą tam wystające pręty zbrojeń. Dyrektor Łatacz przyznaje, że "taki pomnik historii zostanie jeszcze na jakiś czas".

    Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  9. #229

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW / RDU

    Domyślnie Nowy pas

    Wraca temat. Moim zdaniem bardzo fajny pomysł, gdyby nie ludzie dookoła...
    link
    Zamiast nowego lotniska 50-60 km od Warszawy lepiej i taniej dobudować nowy pas startowy na Okęciu - przekonują władze Portów Lotniczych i czołowi urbaniści. Tylko gdzie? I co z lawiną protestów?
    Powraca zarzucona kilka lat temu idea powiększenia lotniska na Okęciu. Szef Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze Paweł Łatacz potwierdza "Gazecie", że zachęca do niej nowe kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury.

    Pomysł jest taki: powstaje nowy pas startowy na południe od obecnego (dłuższego), znika za to krótszy krzyżujący się z nim pas, do którego samoloty dolatują znad Ursusa i Ursynowa. Takie rozwiązanie zmniejsza uciążliwość lotniska dla największych osiedli w Warszawie. Podwyższa za to jego możliwości.

    Dzięki dwóm równoległym i niezależnym od siebie pasom samoloty mogłyby startować i lądować na nich równocześnie. Z Okęcia korzystałoby do 25 mln pasażerów rocznie. Taki poziom jest prognozowany przed 2030 r. i stawiałby warszawskie lotnisko wśród europejskich średniaków. Po rozbudowie obecnego terminalu Okęcie może przyjąć 12 mln osób (dziś przewija się tu ponad 8 mln). Porty Lotnicze mają już gotową koncepcję budowy osobnego terminalu między dwoma równoległymi pasami startowymi.

    Dlaczego Okęcie psieje

    Takiemu pomysłowi był przeciwny Lech Kaczyński. Jako prezydent Warszawy wymógł na rządzie, by znalazł miejsce pod Centralne Lotnisko dla Polski. Decyzji nie ma do dziś. Hiszpanie, którzy na zlecenie rządu analizowali kilka lokalizacji, wskazali na okolice Mszczonowa (55 km od Warszawy). Postawili jednak warunek: Okęcie musiałoby zostać zamknięte, inaczej nowa inwestycja byłaby nieopłacalna.

    Rozmówcy "Gazety" uważają, że byłby to absurd. Według Pawła Łatacza Okęcie to ogromny pracodawca - każdy milion pasażerów korzystających z lotniska przelicza się na 1000 zatrudnionych w różnych zawodach, które są z nim związane.

    Prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej, ceniony w świecie specjalista zajmujący się lotniskami, porównał koszty dojazdu do Mszczonowa i na Okęcie. Dla 12 mln pasażerów z aglomeracji warszawskiej w pierwszym przypadku wyniosłyby prawie 500 mln zł rocznie. Dostęp do Okęcia to 150 mln zł.

    - Warto byłoby lepiej wykorzystać Okęcie, bo dalsze odwlekanie decyzji oznacza dla tego lotniska coraz większy substandard i coraz gorsze warunki podróżowania - uważa Krzysztof Domaradzki, którego pracownia Dawos przygotowuje plan zagospodarowania dla Okęcia. - Kiedyś myślało się tu o hubie przesiadkowym do wschodniej Europy. Dziś nikt już o tym nie mówi i wszystko psieje.

    Paweł Łatacz proponuje, by zacząć poważne studia nad powiększeniem Okęcia. Wtedy za trzy-cztery lata zaczęłaby się budowa, która skończyłaby się po następnych pięciu-sześciu latach.



    Lotnicy kontra drogowcy

    To nie będzie jednak takie proste. Nowy pas startowy koliduje bowiem z planowaną między Okęciem a Raszynem południową obwodnicą Warszawy, która powstanie na przedłużeniu autostrady A2. Porty Lotnicze twierdzą, że wystarczyłoby ją przesunąć o 100 m na południe i obie inwestycje dałoby się pogodzić. Stanowczo wyklucza to Wojciech Dąbrowski, szef mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - To byłoby szaleństwem. Przygotowania do budowy są już zbyt zaawansowane - uważa. Drogowcy zdobyli już decyzję lokalizacyjną, w styczniu chcą uzyskać decyzję środowiskową. Trwają też wykupy gruntów. Budowa ma się zacząć na początku 2009 r. Według dyr. Dąbrowskiego przesuwanie arterii mogłoby opóźnić prace nawet o kilka lat. A wtedy nie ma szans, żeby zdążyć z ich zakończeniem na Euro 2012. Przypomina, że trasa ma służyć m.in. jako wygodny dojazd na lotnisko. W tej sytuacji w Portach Lotniczych nie wykluczają, że nowy pas byłby krótszy (2800 zamiast 3750 m - tyle ma istniejący).



    Modlin wystarczy?

    Likwidacja krótszego pasa ucieszyłaby mieszkańców Ursynowa, stanowczo przeciw budowie nowego pasa protestują za to mieszkańcy Włoch. Przeciw jest też wpływowy poseł PSL Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury. Sam mieszka zresztą w Nowej Iwicznej, a to właśnie tam pojawiłoby się więcej samolotów po zbudowaniu nowego pasa. Władze PPL-u powinny raczej bardziej starać się, żeby jak najszybciej uruchomić lotnisko w Modlinie - twierdzi Piechociński.

    Prof. Suchorzewski przypomina jednak, że transport lotniczy staje się coraz mniej uciążliwy. Przytacza dane: w ciągu 20 lat w Stanach Zjednoczonych liczba pasażerów samolotów wzrosła czterokrotnie, a liczba mieszkańców żyjących w strefie hałasu przekraczającego normy spadła aż siedem razy.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

  10. #230

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ja uważam, że przy obecnym stanie jest to najlepszy pomysł. Kilka miesięcy temu rozmawiałem ze specjalistą zajmującym się rozbudową lotnisk (Holender) i powiedział, że jest kilka firm na rynku, które są zainteresowane zaprojektowaniem powiekszonego Okęcia. Do tego powiedział, że budowa nowego Lotniska centralnego przy takich możliwościach finansowych naszego panstwa nie ma sensu a nie znajdzie się wystarczająco firm, które byłyby w stanie wyłożyć tyle gotówki/kredytu na nowe lotnisko w krótkim czasie. A rozbudowa Okecia pozwoli wydłużyć czas na zaplanowanie, zaprojektowanie i znalezienie inwestorów na nowe lotnisko. Do tego czasu przybędzie wystarczająco dużo pasażerów, żeby inwestycja zwróciła się w rozsądnym czasie. Oczywiście budowa nowego lotniska czy rozbudowa Okecia w naszym kraju nie ma szans na normalny rozwój, na normalnym poziomie gdyż bez polityki nic nie może się ruszyć a jeżeli w okolicy mieszkają jeszcze tacy "specjaliści od infrastruktury " jak pan Piechociński to liczmy, co najmniej 30-40 lat. Całe szczescie że pan Kaczyński przestał być prezydentem WAWy bo tez byl przeciwny rozbudowie Okecia.
    Wszedzie w cywilizowanych krajach jakoś potrafią sobie poradzić z takimi problemami bo robią to z myślą o przyszłości i korzyści jakie przynosi taka inwestycja. Podam kilka przykładów: W Amsterdamie dobudowali kolejny pas mimo, że lotnisko jest tylko 8km od centrum miasta i otoczone mieszkańcami. Kilka tygodni temu Lotnisko we Frankfurcie nad Menem dostało zgode na rozbudowe. Lotnisko Heathrow jest już na ostatnim etapie otrzymania zgody na budowe 3 pasa i kolejnego terminalu nr 6.
    Ja uważam, że powinno być rozbudowywane Okecie aby nie tracic klientów na rzecz Pragi czy Berlina a w tym samym czasie już dzialać na spokojnie z przemyśleniem o budowie nowego lotniska. A jeżeli zostałoby już zbudowane to dopiero zlikwidować Okecie.

  11. #231
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Do czasu ukończenia T2 jakiekolwiek nowe inwestycje na okęciu się raczej nie rozpoczną.
    Bo nikt nie udzieli na nie kredytu. A co do trzeciego pasa, to jeśli w rządzie są fachowcy jak obiecywał Donek to jest szansa. Ale jak polityka weźmie górę, to możemy się spodziewać kolejnego pomysłu w stylu Włoszczowej czy Obic.

  12. #232
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Spór o nowy pas na Okęciu

    Czy zamiast nowego lotniska poza Warszawą, lepiej budować nowy pas startowy na Okęciu? Władze Warszawy wstępnie nie mówią "nie".
    O powracającym pomyśle budowy nowego pasa startowego na Okęciu pisaliśmy we wczorajszej "Gazecie". Zakłada on wytyczenie nowej drogi dla lądujących i startujących samolotów, która powstałaby na południe od istniejącego, dłuższego pasa. Równocześnie zostałby zlikwidowany krótszy pas, który krzyżuje się z drugim. Powstałby także kolejny, nowy terminal dla pasażerów. Dzięki temu rozwiązaniu znacznie wzrosłaby przepustowość lotniska. Mogłoby obsłużyć do 25 mln pasażerów rocznie (teraz około 8 mln). Pomysł popiera m.in. szef przedsiębiorstwa Porty Lotnicze Paweł Łatacz i urbanista Krzysztof Domaradzki, który wraz z pracownią Dawos przygotowuje plan zagospodarowania Okęcia.

    Po naszym tekście zawrzało na forum Gazeta.pl. Internauci podzielili się na tych, którzy gorąco popierają pomysł wytyczenia nowego pasa na Okęciu, i na tych, którzy uważają, że trzeba postawić na budowę nowego lotniska przesiadkowego poza Warszawą. "Drugi pas to jedyne rozwiązanie. Olać protesty i do roboty. To wielki atut dla miasta - lotnisko 10 km od centrum. Nowe lotnisko 50 km od miasta to absolutny bezsens" - uważa Lecho.

    Inni boją się znacznego zwiększenie hałasu w osiedlach i miejscowościach, nad którymi startowałyby i lądowały samoloty. "Ta propozycja to wielki SKANDAL. Proponuję masowe protesty mieszkańców Dawid, Iwicznej, Mysiadła, Piaseczna, Lesznowoli itp., itd." - pisze internauta chrisdudek.

    Kolejny problem to kolizja między planowanym pasem a południową obwodnicą Warszawy, która w pierwszym etapie ma połączyć docierającą do zachodnich rogatek stolicy autostradę A2 z ul. Puławską. Pas znalazłby się zbyt blisko tej trasy. Drogowcy twierdzą jednak, że jest już za późno na przesuwanie planowanej ekspresówki. W tej sytuacji w Portach Lotniczych rozpatrują awaryjne warianty, np. budowę krótszego pasa startowego.

    Propozycji rozbudowy Okęcia nie jest przeciwny wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. - Ta koncepcja ma wiele zalet. Dzięki dwóm równoległym pasom mogłoby tam lądować więcej samolotów. Strefa negatywnego oddziaływania portu stałaby się zaś mniejsza, bo po likwidacji krótszego pasa samoloty przestałyby latać m.in. nad Ursynowem - zaznacza. Według niego plany budowy pasa nie mogą jednak doprowadzić do opóźnień w przygotowaniach do budowy południowej obwodnicy Warszawy.

    O dalszych planach dotyczących warszawskiego lotniska musi wreszcie zdecydować Ministerstwo Infrastruktury. Poprzednie kierownictwo resortu (wtedy jeszcze Transportu) wstępnie popierało budowę nowego pasa na Okęciu. Nowe władze jeszcze nie mówią, co zrobią z tą koncepcją. Na razie liczą jedynie na szybkie otwarcie drugiego terminalu na Okęciu i uruchomienie lotniska dla tanich linii w Modlinie. Według ostatnich zapowiedzi tani port ma być gotowy na przełomie 2009/2010.

    http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4794423.html
    Zaorać, buraki posiać...

  13. #233

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Jakoś nie wyobrażam sobie okęcia bez 11/29

  14. #234

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW / RDU

    Domyślnie

    Już jakiś czas temu mówione było na forum, że problem z EPWA dotyczy również wjazdów / zjazdów z dróg startowych i dziwnie rozplanowanych dróg kołowania. Aczkolwiek dobre moim zdaniem jest to, że po cichu mówi się o rozbudowie Okęcia, a nie tak jak jakiś czas temu była moda o zamknięciu go...

  15. #235
    Awatar tomekkf18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TamCaP
    Już jakiś czas temu mówione było na forum, że problem z EPWA dotyczy również wjazdów / zjazdów z dróg startowych i dziwnie rozplanowanych dróg kołowania. Aczkolwiek dobre moim zdaniem jest to, że po cichu mówi się o rozbudowie Okęcia, a nie tak jak jakiś czas temu była moda o zamknięciu go...

    Zamknięciu ? Nigdy nie słyszałem o pomyśle zamknięcia Okęcia. Wg. najmniej optymistycznych wizji na temat Okęcia jakie słyszałem, miało być drugorzędnym portem międzynarodowym na korzyść nowego, lepszego i większego portu który nie istnieje i nie zapowiada się żeby powstał w przyszłości...
    Tomek Szymański



  16. #236

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW / RDU

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam, analizy otwarcia lotniska centralnego zakładały rentowność przy zamknięciu Okęcia. Aczkolwiek mogę się mylić.

  17. #237
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Mam APEL DO DZIENNIKARZY

    Drodzy, opiniotwórczy specjaliści od wszystkiego, proszę Wasz w imieniu własnym oraz jeszcze kilku osób zajmujących się infrastrukturą lotniczą: Zacznijcie pisać o tym, że inwestycja w budowę pasa równoległego spowoduje ZMNIEJSZENIE (sic!!!!!) strefy ochronnej hałasu, a nie jej zwiększenie. Jeśli pasy będą OBOK siebi to podejście będzie TO SAMO DO OBU - troszeczkę, minimalnie szersze, ale ta odległość jest pomijalna. Można szacować, że w bezpośredniej strefie odziaływania znajdzie się KILKADZIESIĄT (sic!!!!) domów, za ś ze strefy tej wypadną osiedla zamieszkane przez ponad 100.000 mieszkańców. Sprawdźcie to, proszę was o Kreatorzy Zachowań, Rządcy Umysłów Zbiorowych!!! Zamiast pisać bzdety o protestach, które jak lawina się posypią i rozdmuchiwać jakieś zupełnie marginalne inicjatywy kilku osób - które w doatku protestują z zasady - nie mając pojęcia o szczegółach projektu.

    Problemem budowy pasa równoległego w przedstawionej koncepcji - moim zdaniem optymalnej jest co innego:

    1. Problem kolidowania z obwodnicą - problem poważny ale rozwiązywalny, bo obwodnicy nie ma i jeszcze koparki nie pracują.
    2. Problem lokalizacji T3 - skomunikowania go z T1/2. To jest problem najważniejszy. Jest oczywiste, że T3 musi powstać i że powinien powstać po drugiej stronie nowego pasa (tak byłoby chyba racjonalniej - w rogu pola, które rozciąga się za naszą górką. Skomunikowanie T1/2 z T3 musiałoby się odbywać natomiast połączeniem podziemnym, no i to jest pewien problem kosztotwórczy
    3. Najważniejszy problem - budowa nowego pasa oznaczałaby... likwidację górki spotterskiej

    Wszystkie te problemy i koszty są NICZYM przy problemach i kosztach budowy Lotniska Centralnego
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  18. #238

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Ulan Bator

    Domyślnie

    Jestem głęboko przekonany,że Ministerstwo Infrastruktury weźmie sobie do serca opinie z forum gazeta.pl, w szczególności celne uwagi chrisdudka i Lecho...
    A tak poważniej, z tego co słyszałem T3 miałoby powstac na wschód od 33 (znaczy 33R )
    Z jakiegoś powodu w końcu 29 ma byc zlikwidowane w tym wariancie.

  19. #239
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Jakoś nie wyobrażam sobie okęcia bez 11/29
    Podejrzewam ze fizycznie pas by zostal - pas moze zostac zamkniety do ruchu ale nikt sie nie bedzie bawil w usuwanie betonu.

  20. #240

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW / RDU

    Domyślnie


    Polecamy

    Na 100% by zostawili jako drogę kołowania, może również jako pas awaryjny. ILSa by pewnie rozmontowali, chyba że coś proste w utrzymaniu...

Strona 12 z 61 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 22 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •