Jak najbardziej a samoloty parkują.
KS
Jak najbardziej a samoloty parkują.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Cieszę się że już w kwietniu będę mógł odlatywać w normalnych warunkach do mojego ukochanego Luton czy Stansted. Etiuda była jednym "małym" nieporozumieniem. Oczywiście dzielimy pasażerów na tych "tanich" i tych "droższych" ale wszyscy jesteśmy pasażerami i to "tanie" i "droższe" różni się standardami obsługi ale głównie na pokładzie. A obsługa pasażera w terminalu powinna być na tym samym poziomie jak nie podobna. Np. takie Luton, niby dla tanich przewoźników i czarterów a obsługa jest naprawdę "godna" pasażera. Można zjeść, wypić kawę, kupić bilety od metra po autobusy, wynająć samochód, skorzystać z bankomatu czy kantoru, przeczekać na lot w komfortowych warunkach. Tego nie było na Etiudzie. To tak jak by postawić piękne centrum handlowe z którego korzystają wszyscy i postawić w to miejsce kiosk. Etiuda to był duuży krok w tył. Nie powinno być dla nas znaczące kto korzysta z terminalu : czy są to low cost czy tradycyjne linie. Bo standard widać na pokładzie. Mam nadzieje że przeniesienie będzie dużym krokiem w przód a i może PPL pośpiesza się z dokończeniem śmiesznej budowy Terminalu. O drugim lotnisko w Polskich warunkach można żartować, marzyć nie ma co.
jeszcze słówko w kwestii "parkowania samolotów" pod rękawami - oczywiście na T2 jest system owiele nowocześniejszy od tego na T1, jest jednak jeden mały problem.. rękawy 3,4,5 na T2 mają
regulacje wyłącznie góra/dół i oczywiście dojeżdzanie do samolotu, nie ma możliwości tu regulacji gdy samolot przekołuje ( na tych stanowiskach jest w pewnym momencie duży spadek w stronę terminala i dlatego przekołowanie zdarza się dość często), w przypadku nowych rękawów - stanowiska 9 -16 tego problemu nie ma, jeśłi samolot przekołuje można skorygować to ustawieniem rękawa (nie trzeba cofać samolotu jak to się ma przy 3,4,5)
pozdr,
Na 16 nie parkuja samoloty, a co do 3, 4 i 5 to juz zalezy jak pokoluje samolot. Najwyzej samolot jest przestawiany we wlasciwe miejsce.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Karolin, gwoli ścisłości: rękawy 3,4,5 nie mają regulacji wyłącznie góra/dół i przód/tył. Można manewrować również końcówką rękawa prawo/lewo, aczkolwiek zgodzę się, że w niewielkim stopniu i margines błędu jest dużo mniejszy niż w przypadku rękawów 9-15.
Spadek w stronę terminala na wspomnianych rękawach 3,4,5 owszem, istnieje, jednak w mojej opinii nie ma on zasadniczego wpływu na poprawne zatrzymanie samolotu. I tak jak pisze k_sko - jeżeli pilot kołuje ostrożnie, powoli i odpowiednio zareaguje na komunikat "STOP" wyświetlany na ekranie systemu dokującego, wtedy samolot zatrzyma się prawidłowo i nie będzie konieczne jego przestawianie.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez bakero ; 15-03-2009 o 00:57
W miejscu gdzie staly kiedys rzadowe Jak'i powstaje teraz hangar - podobno na Piagio, ktore ma sie przeniesc ze Szczecina. Ktos moze potwierdzic?
Czy na terenie terminalow 1 i 2 na Okeciu jest dostep do bezprzewodowego internetu- Wi-Fi?
Hmmm ale dobrze ze jest. Tutaj w Toronto kiedy ktos chce skozystac z internetu jest odsylany do jednego z kilku 'kioskow' dzis sie tez place.
Wyrokiem sądu PPL ma zwrócić zajęte gwarancje bankowe konsorcjum budującemu T2 - ich wartość to bagatelka 63 MLN PLN z odsetkami...
Okęcie zwróci miliony wyrzuconemu Budimeksowi?
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
widać duże "porządki" pod rękawem 111 , ktoś się orientuje po co to wszystko ?
Prawdopodobnie ma to związek z planowanym rozpoczęciem remontu nawierzchni PPS-3 i TWY M2
Czy ktoś wie z jakiego powodu płyta przy Cargo jest odgradzana dodatkowym płotem od drogi?
Witam! Mam pytanie...od jakichś 4-5 dni są ustawiane metalowe bariery na przestrzeni ok 100-150 m na terenie lotniska przy płycie Cargo...zasłaniają częściowy (za mało powiedziane) widok na stojące maszyny :/ Czy ktoś może wie czemu to służy...czyżby może byłby planowany remont drogi serwisowej na tym odcinku? Dzięki za odpowiedź! Pzdr!
Na zagrodzonym terenie zostanie zrobiona baza dla maszyn i ludzi którzy będą przygotowywać teren pod południową obwodnicę. Podobno do końca wakacji albo i dłużej ma być tak zagrodzone.
Niestety straciliśmy fajną miejscówke.
Zakładki