Dzisiaj BAW popołudniowy szedł z 29
Na Lotnisku Chopina rozpoczęła się budowa nowej drogi kołowania N2. W związku z rozpoczęciem prac na miesiąc wyłączona została z użytku droga startowa DS1.
Nowa droga kołowania będzie zlokalizowana w pobliżu progu 29, nieopodal bazy magazynowej paliwa lotniczego. Nowa droga skróci dla większości statków powietrznych czas kołowania na start z progu 29.
Może ma to jakiś związek z rozpoczętą budową?
Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce
Tak.
N2 będzie około 480m od progu 29, czyli TORA około 2300m. Idealnie dla znakomitej większości ruchu.
Nie znam osiągów większości samolotów, ale przypuszczam, że to 500 m daje większą redukcję i oszczędność silników niewspółmierną do czasu kołowania tego odcinka.
Istotny jest też pozytywny wpływ na przepustowość lotniska.
Trudno jest mi się odnieść do oszczędności silników. Operatorzy mają wolną rękę co do tego, z której intersection departure skorzystać, droga wolna.
Zgadzam się, dlatego zobaczymy jak będzie wykorzystywana ta możliwość. Co do operatorów, to ja bym się jednak skłaniał w stronę załogi, która wykonuje start. Nie będę przytaczał znanego w kręgach powiedzenia .
Budowana droga kołowania N2 będzie wykorzystywana do ustawiania statków powietrznych do startu w kierunku Ursusa. Przepustowość drogi startowej 11-29 przy lądowaniach znad Ursusa zwiększy droga szybkiego zejścia, która powstanie w przyszłym roku w miejscu skrzyżowania DS z DK-A i DK-M.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Budowana właśnie N2 ma służyć do większości operacji odlotów z pasa 29, dla tych maszyn oczywiście którym krótszy rozbieg nie przeszkadza. Czyli nowa droga budowana jest głównie do zajmowania pasa 29; tak? Tak na przyszłość bardzo proszę posługiwać się kierunkami dróg startowych bo dziwnie się czyta z wypowiedzi rzecznika "starty na ursus i lądowania z ursusa".
pprzybyl mówi o głównych celach dla których te rozbudowy pola manewrowego są prowadzone. Plusów i minusów (jak widać też są, bo spotterzy będą mieli trudniej ) tej rozbudowy jest trochę więcej.
Koparki po kolana w błocie..., a ja chciałbym zwrócić uwagę na HS1, który w moim przekonaniu, jest za mało wyrazisty. W przypadku kołowania drogą A nie ma problemu. Natomiast kołując z płyty do odladzania 5 przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych, można wjechać na pas 15-33.
Witam. Czy planowany generalny remont pasa 15/33 odbędzie się w zaplanowanym wcześniej terminie marzec-czerwiec i wrzesień-grudzień czy może został przesunięty na kolejny rok z uwagi na zamknięty Modlin? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o tym remoncie, a marzec już tuż tuż.
No właśnie słyszałem, że remont 15/33 miał się zacząć 1 marca dzisiaj mamy 2 marzec a LO1 właśnie przed chwilą poszedł z 15 :P Wiadomo kiedy nastąpi zamknięcie pasa?
Siemka, wiecie coś już od kiedy dokładnie ten remont ma się zacząć?? Jakiś w miarę dokładny termin??
Pozdrawiam,
Kamil
Mapa miejsc do spottingu na EPWA
Zakładki