Generalnie jeśli wszystkie plany modernizacyjne o których ćwierkają ptaszki zostaną wcielone w życie, to będą intensywne dwa lata na EPWA...
No Panowie (i Panie) - coś po latach wreszcie drgnęło.
https://portal.smartpzp.pl/ppl/publi...epowanie=45195
Polecam lekturę załączników graficznych i SIWZ stron 45 i następnych... Przedłużenie pirsu na południe z 15 nowymi stanowiskami postojowymi wzdłuż :P
Generalnie jeśli wszystkie plany modernizacyjne o których ćwierkają ptaszki zostaną wcielone w życie, to będą intensywne dwa lata na EPWA...
Jak na razie to oprócz płyt postojowych przetarg polega na projekcie wyczyszczenia terenu z kolidującymi z planowanym pirsem instalacjami podziemnymi. Zawsze coś.
Planowana realizacja pirsu południowego 2020-2021
Mam nadzieję, że te plany zostaną wcielone w życie. Od przetargu na projekt do realizacji inwestycji droga jest u nas dosyć daleka - widać to na przykładzie wielu inwestycji z PBDKiA. Ale póki co bardzo dobra wiadomość, moim zdaniem będąca sygnałem, że nikt naprawdę poważnie nie myśli o CPL-u.
I co ta rozbudowa załatwia? Po co chcą zrobić tak dużą strefe S? Na chopinie wąskim gardłem jest strefa NS. Ta rozbudowa w kwestii NS niczego nie załatwia. Nie problem wydłużyć pirs południowy i narobić stanowisk dla kodu C. Plan Szpikowskiego jest niedorzeczny. Zakłada wywalenie S od strony płyty wojskowej i przebudowę tamtej płyty PPS3 ale bez wydłużania pirsu północnego zamiast tego maja się tam znaleźć 3 dodatkowe stanowiska kodu E w ramach obecnej bryły pirsu północnego. Policzmy zatem obecnie po włączenie gejtu 25/26 mamy 8 stanowisk dla kodu E dodajemy nowe 3 które wygospodaruje się w pirsie północnym mamy w sumie 11. To kropla w morzu potrzeb. Dla NS kodu E powinno być co najmniej 15-16 stanowisk kontaktowych łącznie z obecnymi oczywiście. Tym czasem on proponuje rozbudowe strefe S a to nie ona jest problemem. Poza tym mają się tam znaleźć 2 stanowiska kodu E a ja się zapytuje po co skoro z tego wynika że ma być to strefa S. W S nie operuje się grubasami na EPWA. Po co tam stanowiska kodu E? Bo nie wyobrażam sobie jak można byłoby je wykorzystać dla strefy NS?
A może dlatego przedłużają S na południe, bo docelowo rozszerzą NS na pirs centralny?
PPL rozbuduje Chopina tak jak na tej grafice:
Po tej rozbudowie włączą już na stałe bramki 1-8 do NS. Dobre rozwiązanie z poszerzeniem NS w tym miejscu, bo z Fast Tracka pewnie będą od razu stanowiska KG. Jak wyrzucą biura z +2 (300) to bez problemu będzie można kolejne bramki z pirsu centralnego włączać do NS, burząc jakieś wieże pod kod E.
No tak o tym właśnie pisałem. Lecz plan zakłada dodanie tylko 3 stanowisk NS dla kodu E w miejscu obecnych 1-7. Czyli wydłuzenia pirsu północnego brak, tylko podejrzewam, że wyburzenie co drugiej wieży w zepole gejtów 1-7 i zrobienie tam trzech stanowisk dla grubasów i co to rozwiązuje. Musieliby wyburzyć też coś za gejtem 25/26 i włączyć przynajmniej do gejtu 31/32 kolejne standy do NS a nie wiem czy na to się zanosi. Z tego wynika że chcą zrobić tylko rozdmuchana do granic maksymalnych strefę Schengen tylko nie wiem po co. I te dwa standy dla E w tamtym rejonie. Zrobia tam jakąś oddzielną kontrolę paszportową? Takie duże gejty w strefie S jeżeli nie można ich wykorzystać dla NS mijają się z celem.
Jedno stanowisko E to jednocześnie dwa C, więc tak na prawdę mamy dwa normalne stanowiska C i przy okazji jedno dla E, co na pewno w niczym nie przeszkodzi jak będą dwa rękawy. Np. TAP lata czasami na A330 do WAW. Idealnie można go tam będzie przyjąć na dwa rękawy, a w pozostałych godzinach zmieszczą się dwa E195 LOTu.
Aha i dlatego stanowisko na A380 zrobią w nowej strefie S jak wynika ze schematu, czyli tam gdzie takiego standu być nie powinno, natomiast tam gdzie takie stanowisko winno być będzie na max boeinga 777. Bo przecież LH zacznie do nas latać na A380.
zanim ruszy rozbudowa pirsu południowego, to jeszcze powstanie nowy terminal cargo przy pps12.
Myślę że płyty będą wybudowane pierwsze, stanowiska kodu C zostaną przeniesione na miejsce gdzie docelowo zostanie wybudowana nowa część pirsu południowego. Przez jakiś czas będą dowozić autobusami a cały pirs centralny i północny będzie dla grubasów (przed oddaniem nowej części południowego pirsu i przed oddaniem nowych płyt).
Dorzucam element humorystyczny do dyskusji. Kandydat Jaki proponuje 2 nowe linie metra, III miałaby dotrzeć na Okęcie!
Źródło
Toż to da X mld więcej na CPL jeśliby te grunty Okęcia koło metra sprzedać developerom.
Najważniejsza nowelizacja tego pomysłu będzie po ewentualnej wygranej w wyborach...
Z aktualnie toczących się postępowań przetargowych:
- Modernizacja stref kontroli na poziomie 300 Terminala A w Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie – strefa A i B
- Przebudowa taśmociągów przylotowych 8 i 9 w Terminalu A strefa AB w celu obsługi bagażu samolotów kodu E i F - realizacja do końca 2018 roku
- Budowa parkingu samochodowego oraz modernizacja wjazdu od strony Alei Krakowskiej - realizacja do końca maja 2019
- Wykonanie wielowariantowego projektu koncepcyjnego rozbudowy istniejącego lub budowy nowego magazynu bagażu wcześnie odprawionego (EBS) oraz wymiany urządzeń systemu wykrywania materiałów wybuchowych (EDS) w zintegrowanej sortowni bagażu
Źródło: https://ppl.bip.gov.pl/
Program dla inwestora zastępczego:
![]()
Zakładki