Możliwe że było. Ale zapytam. Co się dzieje przy wirażowej? Widzę że pas na końcu zagrodzony. Ż góry dziękuję za odpowiedź.
Możliwe że było. Ale zapytam. Co się dzieje przy wirażowej? Widzę że pas na końcu zagrodzony. Ż góry dziękuję za odpowiedź.
Naprawa wynalazków Polkonsultu.
Skośne dojazdy do pozycji startowej wymagające obrót o ok 135 stopni.
Ale na dwóch pasach startowych w Miami jest tak samo.
Projekt rozbudowy:
Podoba się ??
"Moja szkoła" tzn. architekci z WA PK gdzie studiowałem i autorzy terminalu w Balicach. To się czuje, tyle w podobnym stylu kiedyś wisiało na ścianach w korytarzu .... Ale w pełni zgadzam się z tobą, że ta przybudówka powinna bardziej pasować do istniejącego terminala.
Jakoś nie potrafię sobie umiejscowić tego. Wygląda to jakby to było kosztem gejtów 1/2. Zburzą te gejty żeby to dostawić?
Tylko powierzchniowo to jest gdzieś jedna dziesiąta tej czerwonej kropki. Zajmie część parkingu dla vipów, płyty nie rusza.
W sumie będzie 18 stanowisk kontroli dokumentów dla przyjezdnych autobusem NS, następnie cztery stanowiska kontroli bezpieczeństwa dla transferu NS-S (w dobudowanej części) z której następnie będą wchodzić schodami w górę w okolice gejtów 23/24 i cztery stanowiska kontroli bezpieczeństwa dla transferu NS-NS bardziej w głębi pirsu. W dobudowanej części będzie też mały hall i przejście dla vipów. Głównie z racji tego, że budynek zajmie obecne wejście dla nich.
Jeśli grafika Arup nie kłamie to dwie pierwsze wierze pójdą do likwidacji, czyli bramki 1/2 oraz 3N/4N. Przebudowie ulegną również wieże 4 i 5, co może oznaczać, że 4 do likwidacji, rękaw na 3 i bramka 5N/6N obsłuży kod E. Przebudowa wieży 5 aby też tam wcisnąć coś większego?
Szkic tego co ma być na razie
A rozbudowa terminalu wedle szkicu ARUP miałaby sens, jakby wojsko dało teren.
Czyli dziadowska przybudówka z paździerza na 4 kontrole paszportowe. Ekstra. Dwa lata tego prezesa to największa strata czasu i potencjału w historii lotniska.
A propos - czy w kwestii rozmów z wojskiem coś ruszyło się choćby o milimetr? Swojego czasu prezes PPL informował, że skierował pismo do MON-u. Czy pozostaje ono bez odpowiedzi?
Te 4 to są kontrole bezpieczeństwa z bagażem podręcznym.
Przybudówka bez podpiwniczenia, a tuż obok w istniejącym terminalu głównym są przepastne podziemia 5m wysokości.
Tym samym zablokuje się możliwość połączenia infrastruktury bagażowej (sortowni) z potencjalną większą rozbudową w tej części.
Czyli mam rozumieć że w kwestii pozyskania części płyty wojskowej nic się póki co nie zmieniło. Plany rozbudowy pirsu południowego nie załatwiają sprawy większej liczby stanowisk kontaktowych dla grubasow bo nowy pirs południowy ma byc dla S. Jedynie w tej sytuacji po zbudowaniu pirsu południowego widzę szanse w wyburzeniu kilku wież w pirsie centralnym i zbudowaniu tam kilku stanowisk kontaktowych dla grubasow NS. Swoją drogą dlaczego utknely rozmowy z wojskiem w sprawie pozyskania części płyty dla zrobienia tam stanowisk do grubasow. To byłoby dobre rozwiązanie. Dalej się toczą rozmowy ? Czy to już nieaktualne a co za tym idzie i projekt ARUP też?
Szpikowski nie jest w stanie na swoim lotnisku wybudować szopy ale za to w Radomiu wojsko mu odda całe lotnisko za frajer. Wizjoner.
Oni sie zakalapuckali w CPK i sami nie wiedzą co robić, czekają na jakies decyzje Wilda, Adamczyka, Kaczynskiego? Diabli wiedzą kogo. Nie wiedzą czy brać się za CPK czy najpierw rozbudować Okęcie. Rola Szpikowskiego to rola błazna partyjnego który też niezbyt wie co ma mówic i robić w sprawie inwestycji na Okęciu. Dalsze losy rozbudowy Okęcie, CPK itd będą zależały od wyników wyborów samorządowych, a przede wszystkim Modlina w tej sytuacji.
Zakładki