Myslałem że będą się uzupełniać, np. walizki te na dużo później na dół, a te co powiedzmy otworzą się zrzutnie za godzinę na starym miejscu.
Rozstrzygnięto przetarg ma rozbudowę EDS i EBS. Koszt 127 mln zł.
Przewidywana wg siwz pojemność EBS to 1000 - 1300 bagaży na powierzchni 1000m2 w podziemiach terminalu.
Istniejący system taśmowy ma być zastąpiony opartym na tackach systemem wysokiego składowania z podwójnymi podajnikami dwustronnymi.
https://portal.smartpzp.pl/ppl/publi...epowanie=14310
Myslałem że będą się uzupełniać, np. walizki te na dużo później na dół, a te co powiedzmy otworzą się zrzutnie za godzinę na starym miejscu.
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NO...&src=0&tabId=0
Podsumowując to co interesuje nas jeśli chodzi o terminal:
- przy pirsie północnym 8 kontaktowych stanowisk postojowych ma być dostosowanych do obsługi samolotów kodu E (nie bardzo wiem o co chodzi szczerze mówiąc - czy o stanowiska 1-6, 7 i 9 i możliwość alternatywnego parkowania 8 samolotów kodu C albo mniejszej liczby kodu E, czy jak)
- zamiast standów 16-20 powstanie 7 standów dla kodu C, z alternatywą obsługi kodu E (chyba max 3 na raz?)
- przedłużony pirs południowy ma mieć 15 standów kodu C (teraz ma 4), w tym 1 alternatywnie dla kodu E
Fajnie, będziemy biegaczowi w trakcie maratonu robić operację kolana.
Mało wyraźnie zdjęcie. Poza tym obecnie jest już 8 stanowisk kontaktowych dla kodu E. Z tego co tam wcześniej napisano w pirsie północnym ma być kolejne 8 stanowisk dla kodu E, ale gdzie? W miejsce obecnych 1-6 wejdą max 3 standy dla kodu E, bez rozbudowy pirsu północnego nie ma miejsca. Chyba, że kolejne 4-5 w pirsie centralnym zamiast obecnych 16-20. A Schengen w większości przeniosą się do nowego pirsu południowego.
Jeśli dobrze myślę, to właśnie tak ma być i na potwierdzenie grafika, że będzie przebudowa stanowisk 16-20 pod kod E:
Standy 21-24 pozostaną w rezerwie pod ewentualną przebudowę pod 2xE/4xC. Grafika tego nie pokazuje ale dobrze by było gdyby nowe standy E między 16-20 miały też możliwość przyjmowania po 2xC.
Zastanawia mnie jeszcze tak szybka przebudowa PPS5A, B. Aktualnie to świetne miejsce dla Dashy, które na razie zostają i można zmieścić ich więcej. Nowe standy dla C będą wzdłuż pirsu południowego i przebudowa PPS5 byłaby rezerwą jak standy 21-24.
A gdzie można zobaczyć cały plan rozbudowy terminala, płyt postojowych i dróg kołowania?
Nie wydaje mi się. Tam na prawdę jest sporo miejsca. Jeśli to byłoby za mało przed ewentualnymi przenosinami na CPL, to można zrobić jeszcze standy po drugiej stronie pirsu południowego, tak jak 1-8 w północnym. Baza paliwowa już gdzie indziej, tylko drogi i parkingi w tym miejscu.
Zakładki