VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 53 z 61 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,041 do 1,060 z 1215
Like Tree355Likes

Wątek: Rozbudowa EPWA: fotki, newsy, komentarze

  1. #1041

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta


    3E + 2C to raczej chodzi o stanowiska oddalone. Stanowiska kontaktowe ulegna innemu przekonfigurowaniu.
    Nie da rady.

    W dzierżawę poszedł chyba tylko wąski długi pasek dzięki czemu więcej miejsca będą mogły zajmować samoloty wypychane i kołujące do standów 1-8. Równoległy rząd stanowisk oddalonych jest dalej w rękach Wojska

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  2. #1042

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jak widać w przyszłym roku nie pojawi się nic, co wpłynie na komfort pasażerów. Lata 2017-2018 stracone na wojny z pracownikami, przepychanie Radomia i tłamszenie Modlina, w 2019 konieczna odtworzeniówka na sypiącej się rok w rok od czasu remontu z 2012 DS-1 plus dwie krótkie DK. Prezes dopiął swego, wyniki lotniska zostały wylewarowane kosztem inwestycji.

    Co do planów - wygląda na to że tasiemiec będzie już dłuższy niż terminal na Tempelhof (ponad 1,2 km). W efekcie połączymy najgorszą cechę terminala liniowego (długie transfery, fatalna komunikacja wewnętrzna) z najgorszą cechą terminala centralnego (ciasnota w miejscu gdzie jest potrzebna największa przepustowość).
    Stoarn and PeK like this.

  3. #1043
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    JCo do planów - wygląda na to że tasiemiec będzie już dłuższy niż terminal na Tempelhof (ponad 1,2 km). W efekcie połączymy najgorszą cechę terminala liniowego (długie transfery, fatalna komunikacja wewnętrzna) z najgorszą cechą terminala centralnego (ciasnota w miejscu gdzie jest potrzebna największa przepustowość).
    Nie ma co dramatyzować z tą odległością, to raptem w najgorszym wypadku 1200 metrów dla transferów lub jakieś 800 metrów dla paxów z check-inu. Na Schiphol czy we Frankfurcie dystanse do pokonania są znacznie większe. O najlepsze rozplanowanie terminala i pirsów trzeba zadbać na CPK. Chopin ma swoje ograniczenia, dlatego kluczowe są czas realizacji i koszty. Ważniejsze od dodatkowych 5 minut do przejścia jest skrócenie kolejek w rozbudowanej/nowej strefie kontroli dokumentów i kontroli bezpieczeństwa. W istniejącym terminalu to nawet pasażerowie w relacji NS-NS, którzy mają do przejścia raptem 200 metrów potrafią na 20-30 minut utknąć w kolejce do kontroli bezpieczeństwa i nic nie mają po tym, że było blisko.
    kaspric and Stoarn like this.

  4. #1044
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    W tej chwili chyba nie ma innej opcji na szybkie i, co chyba ważniejsze, możliwie nieinwazyjne powiększenie terminala.

    Odpowiem sobie sam na pytanie odnośnie poziomów:
    Przylot poziom 100, Odlot poziom 200 oraz Przylot poziom 300

    W związku z powyższym pytanie do tego zadania:
    T10 - budowa poczekalni Non-Schengen na poziomie 300

    Czy przypadkiem nie dotyczy to pirsu centralnego? Cała 300 zmieszane przyloty i odloty Non-Schengen, 200 odloty Schengen. Miałoby to sens, nie byłoby ani problemów z wydzielaniem części strefy komercyjnej dla Non-Schengen (chociaż inna sprawa, że w Non-Schengen brakuje gastro/sklepów), ani wydzielania nienaturalnie długiego "rękawa" Non-Schengen do bramek w pirsie centralnym.

  5. #1045

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    W tej chwili chyba nie ma innej opcji na szybkie i, co chyba ważniejsze, możliwie nieinwazyjne powiększenie terminala.

    Odpowiem sobie sam na pytanie odnośnie poziomów:
    Przylot poziom 100, Odlot poziom 200 oraz Przylot poziom 300

    W związku z powyższym pytanie do tego zadania:
    T10 - budowa poczekalni Non-Schengen na poziomie 300

    Czy przypadkiem nie dotyczy to pirsu centralnego? Cała 300 zmieszane przyloty i odloty Non-Schengen, 200 odloty Schengen. Miałoby to sens, nie byłoby ani problemów z wydzielaniem części strefy komercyjnej dla Non-Schengen (chociaż inna sprawa, że w Non-Schengen brakuje gastro/sklepów), ani wydzielania nienaturalnie długiego "rękawa" Non-Schengen do bramek w pirsie centralnym.
    NS nie może mieć zmieszanych przylotów i odlotów.

    Ewentualnie mogą mieszać się przyloty z UK, IRL, CA, US, SIN i nie wiem czy JP i IL (To kraje w których pasażerowie mają kontrolę bezpieczeństwa spełniającą nasze przepisy)

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  6. #1046
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Tak jakbyś drugim akapitem zaprzeczył pierwszemu . Tak czy siak poczekalnia na 300 jest wpisana, zobaczymy, co nam tam zaserwują. Nie sądzę, by tyczyło się to pirsu północnego, bo nie zwiększyłoby to liczby wyjść. Zawsze można stawiać samoloty z ww krajów przy pirsie centralnym, a w razie konieczności północnym.

  7. #1047

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Tak jakbyś drugim akapitem zaprzeczył pierwszemu . Tak czy siak poczekalnia na 300 jest wpisana, zobaczymy, co nam tam zaserwują. Nie sądzę, by tyczyło się to pirsu północnego, bo nie zwiększyłoby to liczby wyjść. Zawsze można stawiać samoloty z ww krajów przy pirsie centralnym, a w razie konieczności północnym.
    Stoarnowi chodzi o NS clean i NS unclean. Tak jest we FRA i MUC np. co skraca przesiadkę. Pasażerowie z krajów: USA, Kanada, Wielka Brytania, Irlandia, Japonia i Singapur, są wypuszczani do strefy NS tak samo jak pasażerowie schengen do terminala. Pasażerowie z pozostałych krajów, są wypuszczani piętro wyżej, gdzie przechodzą Unijną kontrolę bezpieczeństwa. W Warszawie to nie funkcjonuje bo na poziomie 200 nie ma kabin kontroli dokumentów na kierunku NS>S.

  8. #1048
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ A czy jakaś część powyższej wypowiedzi sugeruje, że się nie rozumiemy?

  9. #1049

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    ^^ A czy jakaś część powyższej wypowiedzi sugeruje, że się nie rozumiemy?
    Możliwe, że nie ale wole doprecyzować, aby wszystko było jasne.

  10. #1050

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Stoarnowi chodzi o NS clean i NS unclean. Tak jest we FRA i MUC np. co skraca przesiadkę. Pasażerowie z krajów: USA, Kanada, Wielka Brytania, Irlandia, Japonia i Singapur, są wypuszczani do strefy NS tak samo jak pasażerowie schengen do terminala. Pasażerowie z pozostałych krajów, są wypuszczani piętro wyżej, gdzie przechodzą Unijną kontrolę bezpieczeństwa. W Warszawie to nie funkcjonuje bo na poziomie 200 nie ma kabin kontroli dokumentów na kierunku NS>S.
    I to jest właśnie najprostsza metoda, by zwiększyć atrakcyjność WAW i wydajność na bramkach, by powstały NS clean i unclean, bo to właśnie na security na NS najbardziej traci się czas. Dodatkowo zniechęca to osoby do korzystania z WAW do przesiadek wiedząc że musza przejść ponowne security.
    FilipBB likes this.

  11. #1051

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Teoretycznie można podzielić poziom 300 na dwie części, węższa czysta i szerszą nieczystą. Pytanie, czy taki wynalazek w tak wąskim miejscu byłby funkcjonalny i spełniał różne przepisy.
    Może problem ten rozwiążą poprzez likwidację terminalu VIP i umieszczenie stanowisk kontroli paszportowen na poziomie 100.

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  12. #1052

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Nie każdy czyta relacje, więc podrzucam również tutaj. Zdjęcie e-gates na przylotach EPWA 7 stycznia.
    Stoarn and Janek like this.

  13. #1053
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Stoją tak już ze 2-3 miesiące i przy okazji zamknięte są dwa krańcowe stanowiska. Więc jak się już otworzą to bilans przejść wyjdzie na 0.

  14. #1054

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Stoją tak już ze 2-3 miesiące i przy okazji zamknięte są dwa krańcowe stanowiska. Więc jak się już otworzą to bilans przejść wyjdzie na 0.
    O jakich zamkniętych stanowiskach mowa?

  15. #1055
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Kontroli dokumentów

  16. #1056

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

  17. #1057

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Del

  18. #1058
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Najprawdopodobnie zapowiadana rozbudowa strefy kontroli bezpieczeństwa dla pasażerów transferowych.

  19. #1059

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dobra informacja: PPL ogłosił przetarg na projekt rozbudowy terminala:

  20. #1060

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Najprawdopodobnie zapowiadana rozbudowa strefy kontroli bezpieczeństwa dla pasażerów transferowych.
    Przy okazji mam nadzieję że gejt 25/26 zostanie włączony do NS na poziomie przylotow +(2) 300. Było to zapowiadane i w tym roku miało zostać zrealizowane. Zresztą w sąsiednim wątku ER1 pisal że modernizacja ma dotyczyć zarówno PKB jak i PKD odnosząc się do pytania o wlaczenie tych gejts do strefy NS.

Strona 53 z 61 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •