Będzie włączony.
Pozostałe trzy stanowiska mają być elastyczne, tzn S/NS. W obrębie terminala będzie rearanżacja wież kontaktowych do kodu E.
Nowy pirs będzie w początkowej części szeroki i będzie wielkim POLONEZ - prawie 2 tys m2.
O to czego nie rozumiem, koncepcja przewiduje powiększenie głównego terminala na północ - w dużej skali i w sposób sprzeczny z niedawno ogłoszonym przetargiem na wykonanie gejtów autobusowych. W tej sytuacji tamten przetarg chyba zostanie unieważniony ???%$
Duże samoloty na rysunkach to B777-9X, przyszłościowo w końcu. LO raczej nigdy nie będzie miał większych samolotów, bo pewnie ogólnie nie będzie większych.
Ta rozbudowa będzie pewnie kosztować ponad 1 mld zł.
Plan rozbudowy jest na prawdę sensowny i logiczny i cieszę się, że w końcu ruszy rozbudowa, jednak mam dwie uwagi. Pirs południowy będzie na prawdę bardzo długi i z Fast Tracka LO będzie na prawdę bardzo daleko. Czy nie dałoby się jakoś zrobić wejścia z kontrolą bezpieczeństwa tylko dla pasażerów z podręcznym do strefy Schengen, gdzieś w okolicach nowego Poloneza i strefy VIP? Akurat tam będzie klatka schodowa z saloniku VIP do Poloneza. Ciekawe czy gdzieś funkcjonuje coś podobnego?
Drugie pytanie jest również otwarte lub do @ER1. LO bardzo dużo rejsów non-schengen operuje z krajów, z których kontrola bezpieczeństwa jest respektowana jak w UE (Kanada, USA, Japonia, Singapur, Korea Południowa, Wielka Brytania, Chorwacja?). Pchanie tych ludzi na poziom 300, gdzie muszą przejść KG/KD oraz KB, na pewno będzie wpływać na czas transferu. Pytanie czy nie da się jakoś jednak tego poprawić, bo na pewno wpłynęłoby to na wygodę transferów pasażerskich na EPWA. Najlepiej byłoby to zrobić na poziomie 200 ale jeśli jest to niemożliwe, to jest jeszcze miejsce aby zrobić to na poziomie 300. Wtedy EPWA na prawdę stałaby się wygodnym miejscem na przesiadki.
JPN i ROK nie. USA, CAN, SIN oraz cała Unia - tak (Chorwacja toż Unijna jest )
Z każdego przylotu rękawowego zza Atlantyku oraz z SIN pasażerowie transferowi na dalsze połączenia NS są wypuszczani poziomem 200 z pominięciem KB. Przy innych przylotach rękawowych jest to zależne od sytuacji operacyjnej.
No właśnie, NS a mi chodziło o transfer NS-S (clean) dla USA, CAN, SIN. Chorwacja aktualnie też jest w NS i pytanie czy jest clean czy unclean. Czy w rękawie następuje separacja na transfer NS (200) i S (300), czy wszyscy wychodzą na 200? Chodziło mi aby spróbować usprawnić transfery jak w MUC czy nawet FRA, że USA przylatuje na NS i potrzeba tylko KG/KD aby dostać się na S. Jeśli przylatuje samolot np. z ZEA, to wycieczka na samą górę (nad NS), tam najpierw KB, a potem ewentualnie KG/KD jeśli odlatujemy z S. To są drobne rzeczy teoretycznie ale taka kolejka do KB po fali atlantyckiej potrafi podnieść ciśnienie i uniemożliwić przesiadkę lub mocno opóźnić samolot.
A tutaj:
Nie da się w WAW NS->S bez KB. Rozwiązanie, które proponujesz wymagałoby stworzenia dodatkowego poziomu jeżeli dobrze Cię rozumiem. Cała Unia Europejska jest 'clean'. Na takim przylocie z USA pasażerowie lecący dalej do NS mają możliwość wyjścia bezpośrednio poziomem 200 natomiast pasażerowie kończący podróż w WAW jak i transfer na S są kierowani na poziom 300.
Nie da się teraz, a wypadałoby aby po przebudowie się dało skoro wydaje się na nią dużo kasy. "Wystarczy" zrobić KG/KD NS=>S na poziomie 200, np. w postaci dwukierunkowych budek dla Straży Granicznej oraz dwukierunkowych automatów i regulować kontrole S=>NS, NS=>S na bieżąco. Jeśli miejsca na poziomie 200 jest za mało, to tak jak na wcześniejszym zdjęciu, dorobić ekstra klatkę schodową (200/300, bo 100/200, czyli pion jest) i wydzielić na poziomie 300 specjalna ścieżkę KG/KD z pominięciem KB (czerwona strzałka). Dosyć topornie to by wyglądało ale by było.
Wysłane z mojego TA-1004 przy użyciu Tapatalka
Czy nowy Polonez (ciekawe czy nie zmienią nazwy) będzie w "nowej" dobudowanej części czy "starej"?
Jeśli "starej" tak to co tam obecnie się mieści?
Zakładki