Wynik wyborów utrzymał to lotnisko w czarnej d...
Wynik wyborów utrzymał to lotnisko w czarnej d...
https://www.rp.pl/Wywiady/311249929-...olityczny.html
Dzisiaj wywiad z p. Wildem w kontekscie zastapienia go na stanowisku pełnomocnika rzadu ds. CPK przez p. Horałę.
W kontekscie wywiadu trzeba powiedziec, ze zmiana pelnomocnika jest jednoznaczenie pozytywna. P. Wild ma chyba mentalnosc nadmiernie urzednicza i tak dlugo jak dlugo trzeba robic/zlecac analizy itd. bedzie OK, ale jak trzeba bedzie podjac decyzje o wartosci setek milionow, to sprawa nie dla niego. Jasno wynika to z tego, co mowi o rozbudowie Okecia do czasu uruchomienia CPK (ponizej cytat). Jak to przeczytalem, wlos mi sie na glowie zjerzyl. Mam nadzieje, ze p. Horala, jako polityk a nie urzednik, bedzie po prostu chcial miec sukces i dlatego nie bedzie sie bal podejmowania decyzji. Jesli CPK ma sie udac, to nie mozna sie tylko obstawiac kolejnymi doradcami i raportami, ale m.in. trzeba zrozumiec, ze nie jest mozliwe przejscie z sukcesem w jednym roku z Okecia na 20 mln na CPK na 35-40 mln (zakladam zapas na wzrost lotniska w kolejnych latach). Trzeba wiec niestety wydac pieniadze na rozbudowe Okecia, ktore to wydatki moze sie i w PPLu nie zwroca, ale sa konieczne jako wylozenie fundamentu dla CPK, jesli o nim powaznie myslec. A na pewno sie nie zwroca, jesli zamiast rozbudowy Okecia w 2020-21, p. Wild chce sie bawic w kolejne tony analiz, ktore sprawia, ze ewentualna rozbudowa Okecia przeciagnie sie na 2025. Mam nadzieje, ze p. Horala to szybko zrozumie i kopnie p. Wilda w d.... Mam tez nadzieje, ze w PPLu i Lot sa ludzie, ktorzy potrafia to SZYBKO wytlumaczyc p. Horale!
"Ostatnie plany rozbudowy Chopina zostały przyjęte z pominięciem kwestii tak fundamentalnych, jak budowa CPK, czy planowane przeniesienie części ruchu do Radomia. Wielką wadą Lotniska Chopina zawsze był brak konkretnej wizji rozwoju. Zgodnie z ostatnią wersją miało być rozbudowywane „na bogato”. W takim scenariuszu kwoty, jakie zaplanowano na inwestycje, nie miały szans zwrócić się do czasu otwarcia CPK. To z kolei oznacza, że zwiększone nakłady musiałyby ponieść linie lotnicze, co oczywiście miałoby negatywny wpływ na rozwój polskiego rynku lotniczego. Trzeba znaleźć złoty środek i inwestować tak, aby z jednej strony nie tracić ruchu, z drugiej natomiast aby sprawdzić, że inwestycje są naprawdę konieczne. Na prace na Chopinie wpłynie ostateczna decyzja, czy jakikolwiek ruch pozostanie na tym lotnisku po otwarciu CPK. Ta decyzja musi zostać podjęta do połowy przyszłego roku. Wówczas, zgodnie z harmonogramem, ruszą prace nad tzw. master planem CPK oraz Lotniska Chopina. Inaczej mielibyśmy do czynienia z patchworkiem, a nie przemyślanym systemem."
Haha to nie chodzi o analizy, Rafałek dopóki mu nie otworzą lotniska w domu i nie wywalą tam Wizzaira nawet nie piśnie o rozbudowie Warszawy.
A jednak inwestycje w granicach obecnego terminalu idą pełną parą !!!
Na Skyscrapercity pojawiły się zdjęcia z budowy czterech nowych gate-ów autobusowych w strefie Non Schengen.
Inwestycja bardzo !! potrzebna aby zwolnić gate-y na piętrze dla szerokich ALE nie zmienia to faktu że, jak napisał arturn, dalsze inwestycje w rozbudowę terminalu są niezbędne.
Tak, cztery gate i pół drogi kołowania.
Jak pracownicy są w krótkich spodenkach i koszulach, to znaczy, że te zdjęcia zostały zrobione jakiś czas temu.
Ostatecznie jak u Kononowicza - nie będzie niczego
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...20-r-7432.html
Spółka nieistniejącego lotniska zamawia ekspertyzę rozbudowy lotniska istniejącego. Sama analiza zajmie pół roku.
Jeszcze taka mała aktualizacja z 6.12 jeśli chodzi o DS3 11/29 przy progu 29. Aktualnie już cała DS3 jest w użyciu oprócz DK E3, E4 oraz DK RET N3. Aktualnie starty odbywają się głównie przez DK R, chyba ze jest odladzanie, wtedy kołuje się DK A5, A6, G, (odladzanie) i DK L do progu pasa 29.
Na pierwszym planie E3 po modernizacji, po prawej nowa E4.
Na zdjęciu DK RET N3 po przebudowie.
Przepraszam za krzywe zdjęcia.
Może nawet w tej durnej bandzie są ludzie, którzy wiedzą w gruncie rzeczy, że lotnisko dla Baranów nie powstanie i trzeba coś jednak robić z sensem, bo za rok czy dwa przy założeniu utrzymania się wzrostu na tym poziomie będzie problem, który można rozwiązać za ułamek kosztów Baranowa ale trzeba coś zacząć robić
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
O nie nie, oni mają tylko dopilnować żeby żadna sensowna podaż lotniskowa dla warszawki nie powstała. Bezapelacyjnie, do samego końca.
Obawiam się, że wręcz przeciwnie. Wielokrotnie podkreślano, jak kosztowna jest planowana swojego czasu rozbudowa WAW. A przecież to środki wyrzucone w błoto, w kontekście otwarcia już w 2027 roku nowego portu lotniczego!
To działania mające tylko odwrócić dyskusję od rozbudowy Okęcia, dające CPK możliwość "merytorycznego" wykazania się i ukazania jak bardzo rządzący mają na sercu dobro sektora lotniczego w Polsce i odpowiednie gospodarowanie funduszami państwowymi. Zresztą analiz związanych z CPK prowadzić nie trzeba, jest przecież wola polityczna i odpowiedni układ planet - ta inwestycja musi powstać. A to, że lotnisko nie zostanie zbudowane w najbliższych 15-20 latach nie ma tu nic do rzeczy.
Smutne jest tylko to, że niebawem nie będzie możliwości obsługi pasażerów w ludzkim standardzie na Okęciu, a sezon letni będzie kojarzył się z gehenną podróżnych.
https://forsal.pl/transport/lotnictw...strzymane.html
Głupota tego człowieka jest porażająca. Zdaje się, że trzeba czekać na lepsze czasy dla warszawskiego lotniska. Jeżeli jakimś cudem ci ludzie za trzy lata przegrają wybory, to może plany inwestycyjne dla lotniska ruszą a durny pomysł budowy CPK zostanie zarzucony. Według logiki tego pana na okęciu nie warto inwestować bo wirus i kryzys, ale jednocześnie w tym samym czasie megalomańskie plany CPK nie ustają. Swoją drogą ciekawe dlaczego Szpikowski stracił stanowisko. Czyżby zaczął się buntować przeciwko idiotycznym planom budowy CPK?
m.in. że Szpikowskim ponoć tak było. Ale kto to potwierdzi na 100%
Dlaczego usuwają podziemny system dostawy paliwa?Modernizacja płyty postojowej PPS 3 (stanowiska od 10 do 15) wraz z usunięciem podziemnej instalacji paliwowej na Lotnisku Chopina w Warszawie
https://portal.smartpzp.pl/ppl/publi...wanie=22850750
Zakładki