No to nieźle na rynek LOTowi wjadą, Seul ma duży potencjał, niewysycony to jeszcze pół biedy, bo LOT da radę, do USA też spory potencjał i pytanie jaka linia i jaka destynacja. Niemiło by było jakby to był IAD albo SFO, które LOT chce otworzyć. Najbardziej optymalne by było PHL - Americanem, ale chyba raczej na pewno będzie United do NY , być może na EWR patrząc po ich stronie internetowej gdzie mają dodane WAW.
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
A ja mam nadzieję, że jak już wejdą, to na kierunek gdzie jeszcze nie ma bezpośredniego połączenia z WAW.
Zamiast kolejnego EWR/JFK/ORD, niech to będzie IAD (UA) albo BOS (DL). LOT miał otworzyć IAD, BOS i nie otworzył, ich strata.
No jeszcze teoretycznie może być ATL/DEN/IAH/DFW od DL/UA/AA ale to już abstrakcja![]()
Ja o połączenie LOTu z IAD do WAW prosiłem już od ładnych paru lat. W 2020 miałem nawet wykupiony bilet, ale klapa. LOT anulował i nigdy nie otworzył.
Tak długie czekanie na otwarcie połączenia nie ma sensu. Konkurencja patrzy i wyprzedzi.
Bez obaw, nie będzie to IAD ani tym bardziej SFO (za daleko, za mało pasażerów).
W takie połącznia może bawić się LOT.
Tym bardziej że jeśli uruchomi połączenie linia z USA to będzie minimum 5x a może 7x week.
Moim zdaniem pewniakiem jest American, który uderzy w serce LOTu, uruchamiając JFK albo ORD.
Tym bardziej że chcieli uruchomić połączenie z ORD do KRK.
Gdyby miał być to United to także nie będzie żadnych eksperymentów i uruchomią EWR.
Jeśli Delta, moim zdaniem najmniej prawdopodobna linia do uruchomiliby JFK.
Widzę już spore kłopoty LOTu, w sytuacji gdzie amerykanie przypomnieli sobie o Polsce i być może nie tylko WAW-ie.
Ethiopian znowu zmienia samolot. Od zimy 789 nie A359.
Ponoć WAW ma problemy z podpięciem rękawów do A350. Muszą je obsługiwać z płyty...
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
A350 regularnie był obsługiwany przy rękawie kiedy Qatar przylatywał do WAW tym typem samolotu aż przyszedł przelom 2022/2023 roku i przeprowadzono remont płyty pps3 pomiędzy stanowiskami 10 i 15 i nagle stanowiska kontaktowe przestały mieć możliwość obsługi A350. To nie jest przypadek ze w zeszłym roku te parę dni kiedy Qatar przyleciał na A350 był zawsze obsługiwany na stanowisku oddalonym. W dni które latał 788/789 zawsze przy rękawie. Zatem podczas remontu płyty coś skopano.mimo że lotnisko deklaruje iż stanowiska 10 i 15 nadal mogą obsługiwać A350 to uważam że jest to nieprawda co pokazuje przypadek QR. Niemoc zarządzających lotniskiem jest porażająca. Tak samo jak od kilku lat nie potrafią wdrożyć procedur operacyjnych żeby na standzie 11 Gate 17/18N było obsługiwane coś większego od 788. Ten stand może obsługiwać także 789 ale dokuja tam max 788. I tak wygląda wszytko.
edit: nie zauważyłem, że informacja już była podana wyżej. Delete
No właśnie miałem pytać: czy wiadomo coś o rejsach AA ORD-KRK-ORD? Miały się zacząć w maju 2020 r., no ale się nie zaczęły - a potem mówiło się że sam pomysł nie upadł, tylko w grę wchodzi dopiero rok 2025. No a do niego już jakby bliżej niż dalej...
Bez ironii: od zimy w znaczeniu: od grudnia/stycznia, czy od zimy tzn. od końca października (2024)? Czyli że zmienią 738 od razu na 787?
Ale przecież są (l.mn.?) stanowiska obsługujące 773 EK? Czy może są/jest zajęte "na stałe" przez EK właśnie?
AA jutro ogłasza nowości na S25 ale patrząc na wskazówki zamieszczone na filmiku (insta i X) nie będzie nic z Polski
W świecie lotniczym masz rozkład letni i rozkład zimowy, zmiana rozkładu następuje na koniec października i na koniec marca (zwykle w ten sam weekend, co zmiana czasu). Więc podejrzewam, że autor popełnił skrót myślowy i "od zimy" oznacza "od rozkładu zimowego".
Stanowisko musi być certyfikowane pod konkretny typ samolotu, więc A350 nie moża zaparkować tam, gdzie parkuje B773/B77W.
Czyli, jak to często bywa, "to nie jest takie proste"...
A co do tego że DL i UA uruchamiałyby, jeśli już, połączenia NYC-WAW-NYC a nie np. IAD-WAW-IAD... no to może chociaż wszedłby jakiś element pojedynku na ceny. Ale mogliby przynajmniej tak ustawić te ewentualne rejsy, żeby *wyloty* z WAW były *rano* (powiedzmy ok. 9), tak aby potem dało się w NYC złapać połączenia na rejsy wewnętrzne w ten sposób żeby dolecieć do tych miejsc docelowych około 16 czy 17 a nie 22 czy 23...
Inne huby tych linii (skoro nawet IAD nie) pewnie jeszcze mniej prawdopodobne... Może np. DEN, i (masowe) loty w zimie na narty, a w lecie na górskie wędrówki i w ogóle zwiedzanie okolicy? Być może Góry Skaliste (oraz Aspen czy Colorado Springs) nie byłyby tak łatwe do zadeptania jak Tatry i Zakopane? (Miałem dać smileya, ale...)
Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 04-09-2024 o 19:58
Realnie zero szans na jakieś DEN/IAH/DFW itd.
Jak prześledzi się siatki połączeń UA/AA/DL, to od razu widać prawidłowość: nie ma w Europie takiego portu, do którego lataliby z głębi kraju, a który jednocześnie nie ma połączeń ze wschodniego wybrzeża.
Innymi słowy, takie UA otwiera sobie połączenia do EU z EWR/IAD/ORD. Dopiero później może dorzucą SFO/IAH/DEN, ale to raczej nie do portów trzeciorzędnych. Od S24 otworzyli przykładowo SFO-BCN.
Znaczy AA to raczej nie będzie, oni pewnie będą chcieli jeśli już to odpalić KRK-ORD kiedyś... najbliżej wejścia do WAW z racji sojuszu będzie pewnie UA z lotami na EWR, gdzie LOT nie lata zwłaszcza zimą tam tak często z Polski, a patrząc po cenach z chociażby z BER to może być konkurencyjny cenowo, przy niższej jakości produktu (najniższe taryfy w stylu Ryanaira plus stare samoloty). Zdziwię się jeśli pojawi się Delta, albo United do ORD lub IAD (tutaj myślę, że jest cień szansy, ale dalej dużo mniejsze prawdopodobieństwo niż do EWR). Wcześniej brałem możliwość odpalenia PHL od AA, ale wychodzi, że to nie to.
https://ibb.co/S7Xd39H - info na stronie United - niby powiązane z LOT, ale są dane lotniska. A LOT też lata do Krakowa i Rzeszowa, a tego już nie ma..
![]()
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Zakładki