A350 przed remontem płyty pps3 miał możliwość dokowania na standy 10 i 15 ze względu na skrzydła zakończone dużymi wingletami tylko te dwa stanowiska. Mimo że 773 jest zdziebko większy dodatkowo dokuje na stanowiska 13 i 14. Nie wiem dlaczego po remoncie płyty te dwa stanowiska nie zostały certyfikowane do obsługi A350 (choć lotnisko deklaruje, że jest inaczej), może nie wgrano tam systemu dokującego dla A350, może nie domalowano belek zatrzymania pod ten typ SP. Generalnie przywrócenie funkcjonalności to formalność no ale tu jest Polska. Jakby EK i QR ogłosili że zaczynają regularnie latać do WAW A359 to stanowiska musiałyby zostać przygotowane pod ten typ samolotu.
Air China coraz częściej korzysta z rękawa. Podejrzewam, że zmiana typu samolotu z a330 na 789/773/A359 wiązałaby się z taką decyzją przewoźnika już na stałe, jedak CA nie traktuje destynacji warszawskiej priorytetowo, to dla nich kierunek wciąż drugiego sortu, zbyt małe wypełnienie klasy biznes, głównie ekonomik.
Zakładki