@ AABEN
To nieważne jak będzie bo sukces PPL pt. przebudowa będzie
Nic nie ujmując propozycji Maćka ale jeżeli chcą przedłużać pirs północny tzn. chodzi o dokładnie odwrotną rozbudowę niż ta z grafiki. Nie pamiętam jaka tam jest niweleta, ale zakładam że przesunięcie kołowania w stronę strażnicy przeciwpożarowej będzie możliwe.
Niestety jedne problemy zastępuje się przy tym nowymi, przeprowadzka LS jest na razie tylko na papierze.
Niestety BIP PPL już od jakiegoś czasu nie jest de facto publiczny, bo aby przejrzeć przetargi trzeba się zarejestrować. Ale jestem ciekaw jak poszło zadanie pn. zaprojektowanie magazynu bagaży w trzy miesiące. PPL zgłosił zapotrzebowanie na magazyn o pojemności zaledwie 1000 sztuk.
Jw. A ta szumna "przebudowa pirsu" nie sprowadza się przypadkiem do dołożenia dwóch ciągów komunikacyjnych pasażerskich i wstawienia krzeseł w celu zrobienia 1-2 bramek autobusowych? Taka "przebudowa" to nic skomplikowanego.Zamieszczone przez macx
Ostatnio edytowane przez aaben ; 03-01-2018 o 03:06
@ AABEN
To nieważne jak będzie bo sukces PPL pt. przebudowa będzie
Fly4Free donosi:
Mocno zmieni się też Lotnisko Chopina
Oprócz Radomia, mocno rozbudowane będzie też Lotnisko Chopina. Zostanie ono co prawda zamknięte wraz z otwarciem Centralnego Portu Komunikacyjnego, ale PPL nie ma innego wyjścia jak tylko inwestować w Warszawę. Dlaczego? Bo przepustowość portu jest mocno ograniczona, a lotnisko rozwija się szybciej od najbardziej optymistycznych prognoz. Jeszcze 12 miesięcy temu w PPL zakładano, że na koniec zeszłego roku Lotnisko Chopina obsłuży nieco ponad 14 mln pasażerów, a ostatecznie było to aż 15,75 mln podróżnych
We wtorek PPL przedstawił plan rozbudowy. Poszerzony będzie przede wszystkim pirs południowy (czyli dla Strefy Schengen), na którym znajdzie się kilkanaście nowych stanowisk do obsługi samolotów kodu C (a więc Boeingów 737 czy Airbusów A320 i A321). Planowana jest też niewielka rozbudowa pirsu północnego, w którym znajdzie się miejsce na minimum 3 stanowiska dla samolotów kodu E, czyli np. takich jak LOT-owskie Boeingi 787 Dreamliner.
Tu zajdą zresztą największe zmiany, bo w celu rozbudowy PPL chce przejąć od wojska kilkadziesiąt metrów płyty lotniskowej. Potrzebna jest na to zgoda MON. W ramach rozbudowy przeniesiony ma być m.in. heliport, czyli stanowisko dla helikopterów. W nowej lokalizacji ma się ono znaleźć niedaleko budynku PAŻP, z możliwym drugim wjazdem dla VIP-ów od strony al. Krakowskiej. Miałby się tam też znaleźć mini-terminal wojskowy i część hangarów.
PPL czeka na odpowiedź ze strony MON od kilku miesięcy, ale spodziewa się, że otrzyma ją wkrótce.
– Sądzę, że teraz rozmowy będą łatwiejsze – mówi, sugerując, że po zmianach kadrowych w resorcie będzie można osiągnąć porozumienie.
Gra jest warta świeczki, bo w efekcie rozbudowy maksymalna liczba operacji lotniczych na Lotnisku Chopina miałaby się zwiększyć z 42 do ponad 50 na godzinę, co znacząco zwiększy przepustowość portu.
Ile potrwa rozbudowa? Prezes PPL mówi, że maksymalnie 2 lata, choć nie wiadomo wciąż kiedy się rozpocznie. Nie ma tez informacji o planowanych kosztach. Nieco ponad rok temu PPL szacował, że tylko rozbudowa pirsu północnego może kosztować 80 mln PLN, a południowego – prawdopodobnie jeszcze większe pieniądze.
Będzie potrzebny tak długo jak na Okęciu nie będzie dwóch równoległych pasów startowych, a tego zdaje się nie ma aktualnie w jakichkolwiek planach.
Czy ktoś ma możliwość wstawienia tu linku do jakiejś strony albo chociaż orientacyjnego projektu/rysunku jak będzie wyglądała ta rozbudowa terminala?
Jeśli dobrze rozumiem to będzie to co na słynnej wizce z 3 DS Polconsult. Na czerwono zaznaczyłem przedłużenie pirsu południowego. Swoją drogą, czy baza paliwowa nie miała przestać wykorzystać bocznicę i przenieść się gdzieś indziej? Wtedy można połączyć siły razem z tą wizualizacją i w tamtym miejscu coś jeszcze wcisnąć.
Przenoszą tylko front rozładunkowy. Zostaje baza paliw z obecnie wykorzystywanymi zbiornikami. Niesie to ze sobą konsekwencje w postaci nieprzekraczalnych odległości bezpiecznych od zbiorników paliw w których nie mogą przebywać pasażerowie (w trybie statycznym - np. siedząc w budynku).
Mnie zastanawia jedno BÄdzie wiÄcej miejsca dla samolotĂłw na Lotnisku Chopina | NiezaleĹźna
"Kluczem do rozbudowy portu jest porozumienie z Ministerstwem Obrony Narodowej. To porozumienie dotyczy dwóch kwestii. Pierwsza - potrzebujemy przejąć od wojska 22,3 m płyty, która obecnie jest wykorzystywana przez wojsko. Tutaj potrzebna jest zgoda MON. W ramach rozbudowy proponujemy także przenieść m.in. heliport, czyli stanowisko dla helikopterów. "
Co daje zajęcie zaledwie 22,3m z płyty MON? Przecież to nie wystarczy nawet na stanowisko oddalone dla 737? Czy ta "rozbudowa" to nie będzie tylko przebudowa umożliwiająca wydzielenie stanowisk kodu E od stronu północnej?
Miało by to sens. 22,3 m płyty aby po drugiej stronie północnego pirsu dodać 3 stanowiska dla kodu E a stanowiska non-schengen dla kodu C przenieść na drugą strone, tam gdzie dzisiaj jest schengen. Z tego powodu konieczność rozbudowy pirsu południowego - kosztem stanowisk non schengen dla kodu C ubędzie stanowisk schengen kodu C.
Ciekawi mnie tylko to na czym polegałaby rozbudowa pirsu północnego?
Może chodzi o to, że planują w początkowych gateach (1-12) wyburzyć co drugą wieżę, rękawy przełożyć do pozostałych aby były po dwa i tym sposobem będą ekstra 3 stanowiska kodu E, a kawałek płyty od MON potrzebują aby wypychać B787 z gate 2? Cały pirs północny będzie wtedy non-schengen, zrobią kontrolę paszportową bezpośrednio z Poloneza (jak w MUC), a "stracone" bramki Schengen odbija sobie rozbudową pirsu południowego.
Zauważ, że dwa oddzielne stanowiska na C są szersze niż jedno stanowisko na E (przy podwójnym C). W uproszczeniu tak jak piszesz by można, jednak chyba więcej by się zmieściło gdyby też niektóre łączniki poprzesuwać.
Oczywiście wiem ale przesuwanie to już chyba za dużo pracy. Artykuły mówią o 3 nowych stanowiskach kodu E dla non-schengen. Tutaj idealnie jest tyle miejsca, bo gdzie indziej?
Tak czy siak 3 E się zmieszczą, a dodatkowo będzie prościej na tych stanowiskach robić jednocześnie 2x C. Może z jednego E zrobią F, tylko po co jak PPL nie chce aby do WAW A380 latał.
Tak btw (bo to nie jest rozważane) ciekaw jestem, czy u nas wchodziłoby w grę jak w niskokosztowym terminalu na Naricie:
Mostek na końcu pirsu północnego i terminal satelicki (tudzież po prostu wyjścia) po drugiej stronie drogi kołowania w miejscu PPS9 - z 6-9 wyjść kodu E by tam się zmieściło
Nie ma opcji na PPS9 zrobić 6-9 stanowisk kodu E. Tam aktualnie jest 8 stanowsik kodu C. Zrobienie tam czegoś więcej wymagałoby współpracy z wojskiem (powierzchnia na wschód od U2) oraz zrobienia czegoś ze strażnicą znajdującą się między 7A, 7B i 9.
Pytanie jest ile więcej zabiera E/2C od zwykłego E
Kiedyś ER1 pisał - poprzesuwać = łączniki zdemontować i wymontować, szybę wybić w innym miejscu i tam je wstawić.
No łączniki 16-19 to w obecnym stanie jest straszne zmarnowanie miejsca.
Myślę że dałoby się zrobić z nich spokojnie E/2C x 2 i C x 1, może nawet coś wiecej...
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Zakładki