Nie wiem czy tak wystarczy. Bedziemy mieli 6 lotowskich 787, do tego Emirat, Qatar (Jesli bedzie 787) I AC co daje 9 potrzebnych miejsc kontaktowych. Jesli wszystkie sie zbiora na kupe to dwie maszyny beda musialy stac na miejscach oddalonych.
Z tego powodu Lotnisko Chopina powinno myslec jak najszybciej o zwiekszeniu miejsc kontaktowych NS co najmniej do 12-15.
Trzeba brac pod uwage ze niebawem bedzie 7 I 8 lotowski Dreamek a do tego calkiem prawdopodobnie dojda inne linie ktore beda lately na samolotach szerokokadlubowych.
muszą bo wszystkie mają takie umowy z lotniskiem że korzystają z rękawów. LOT jako linia macierzysta ma zapewniony tylko udział procentowy przy rękawach około 70% rejsów a nie na konkretne rejsy. Dlatego pierwszeństwo przy rękawach mają przewoźnicy zagraniczni przez LOTem, pojmij to w końcu. I tak jest na każdym lotnisku macierzystym danej linii. Nikt z tego nie robi problemu we FRA np że 747 LH do BKK czy SIN odlatuje ze stanowiska oddalonego a Ty robisz problem z tego że wszystkie transatlantyki muszą stać przy rękawach. Nie muszą. Tak było do tej pory bo poza EK żadna zagraniczna linia lotnicza nie przylatuje do WAW obecnie na grubasie. Jak takich linii przybędzie to będą mieć miejsca przy rękawach kosztem LOTu.
PPL z LO takiej umowy nie podpisze bo zamykałoby to drogę innych linii do dostępu do rękawów. LOT by sobie podstawił w takim wypadku swoje samoloty pod rękawy a inne by stały na stanowiskach oddalonych. Linia macierzysta ma zawsze procentowy dostęp do rękawów a nie na konkretne rejsy.
A już niedługo będzie można zobaczyć jak wpłynie regularna obsługa rejsów atlantyckich na stanowiskach oddalonych na opóźnienie odlotu.
dlaczego? Może akurat wszystkie rejsy LO + EK + AC zmieszczą się przy stanowiskach kontaktowych. Takich stanowisk jest siedem, więc jest duże prawdopodobieństwo że rotacje się nie zazębią i dla wszystkich znajdzie się miejsce. Gorzej będzie jak przybędą kolejne linie na grubasach lub QR zacznie podsyłać grubasa. Natomiast jest sporo linii zagranicznych europejskich które korzystają w WAW z rękawów dlatego moim zdaniem należałoby włączyć gate's 7/8 być może nawet 5/6 do strefy non schengen. Brak elastyczności i naprzemienności gateów w Warszawie to przekleństwo, może ktoś kiedyś wpadnie na pomysł jak polepszyć proces aktywnego przydzielania gatów w zależności od rotacji NS/S.
Z powodu remontu jaki będzie miał miejsce na stołecznym lotnisku. Wypadną m.in. 4 stanowiska kontaktowe dla 787.
Słyszałem o informacji o remoncie DK Z od 21.09. Ale fakt, NOTAMów czy innych info o tym nie widziałem.
Tak jest. Co ułatwia sprawę bo 12A też miało wypaść (mam nadzieję że w późniejszym czasie nie wypadnie). Dziś jeden przylot na płytę. Wszystkie odloty z rękawów.
czyli jednak ja miałem racje w kontekście tego kto ma pierwszeństwo przy rękawach. Właśnie sytuacja ograniczonej ilości miejsc przy rękawach pokazuje że w takich sytuacjach to LOT wypada na stanowiska oddalone. Przecież można było zadokować dziś wszystkie atlantyki LO przy rękawach kosztem Emirates. A to jednak EK postawiono przy rękawie a jeden atlantyk wyleciał na płytę. I właśnie tak będzie w momencie kiedy będą do nas wchodzić kolejne linie spoza Europy latają na grubasach. Zawsze będą mieć pierwszeństwo przez LO.
Można było to zrobić bez strat. Wystarczyło odholować samolot po zakończonym deboardingu na stanowisko oddalone. On i tak dziś nigdzie dalej nie poleciał. No ale...
Mam nadzieję, że okres zamknięcia dojazdu do stanowisk 1-7 będzie jak najkrótszy lub w ogóle ten okres nie wystąpi.
dojazd do stanowisk 1-7 jest dla samolotów o rozpiętości do 41 m za follow me.A4571/15 NOTAMNQ) EPWW/QMXCS/IV/M /A /000/999/5210N02058E005A) EPWA B) 1509201500 C) 1510042200E) NEW TEMPORARY TWY BTN TWY U3 AND TWY M2 FOR ACFT WITH WINGSPAN UP TO41M. TAXIING ONLY WITH FOLLOW ME CAR.
Zakładki