VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 97
Like Tree50Likes

Wątek: AC Rouge otwiera loty YYZ-WAW od czerwca '16

  1. #21
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Spokojnie w lato 2016 będzie miejsce dla wszystkich szerokich jeśli nic nie będzie popsute, nawet jeśli QR podeśle nam grubasa.
    Niekoniecznie bo rękawów ns jest mało a do tego dochodzą jeszcze linie europejskie które muszą mieć zapewniony postój w WAW przy rękawie cała gama linii: BA,TK,LY,SU,PS,LY,EI itd.

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Niekoniecznie bo rękawów ns jest mało a do tego dochodzą jeszcze linie europejskie które muszą mieć zapewniony postój w WAW przy rękawie cała gama linii: BA,TK,LY,SU,PS,LY,EI itd.
    Jak to muszą?

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    W sumie w strefie NS może stać przy rękawie 7 767/787 jednocześnie.

    Jeśli wyleci nawet z opóźnieniem, o 12, to i tak nie będzie problemu.
    Nie wiem czy tak wystarczy. Bedziemy mieli 6 lotowskich 787, do tego Emirat, Qatar (Jesli bedzie 787) I AC co daje 9 potrzebnych miejsc kontaktowych. Jesli wszystkie sie zbiora na kupe to dwie maszyny beda musialy stac na miejscach oddalonych.

    Z tego powodu Lotnisko Chopina powinno myslec jak najszybciej o zwiekszeniu miejsc kontaktowych NS co najmniej do 12-15.

    Trzeba brac pod uwage ze niebawem bedzie 7 I 8 lotowski Dreamek a do tego calkiem prawdopodobnie dojda inne linie ktore beda lately na samolotach szerokokadlubowych.

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LOT ma co najmniej jeden odlot we wcześniejszej fali, AC także leci wcześniej.

    A działać PPL musi owszem, cito, zamiast biura kolejne budować bezsensu.

  5. #25
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jak to muszą?
    muszą bo wszystkie mają takie umowy z lotniskiem że korzystają z rękawów. LOT jako linia macierzysta ma zapewniony tylko udział procentowy przy rękawach około 70% rejsów a nie na konkretne rejsy. Dlatego pierwszeństwo przy rękawach mają przewoźnicy zagraniczni przez LOTem, pojmij to w końcu. I tak jest na każdym lotnisku macierzystym danej linii. Nikt z tego nie robi problemu we FRA np że 747 LH do BKK czy SIN odlatuje ze stanowiska oddalonego a Ty robisz problem z tego że wszystkie transatlantyki muszą stać przy rękawach. Nie muszą. Tak było do tej pory bo poza EK żadna zagraniczna linia lotnicza nie przylatuje do WAW obecnie na grubasie. Jak takich linii przybędzie to będą mieć miejsca przy rękawach kosztem LOTu.
    ojcie_c likes this.

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    muszą bo wszystkie mają takie umowy z lotniskiem że korzystają z rękawów. LOT jako linia macierzysta ma zapewniony tylko udział procentowy przy rękawach około 70% rejsów a nie na konkretne rejsy. Dlatego pierwszeństwo przy rękawach mają przewoźnicy zagraniczni przez LOTem, pojmij to w końcu. I tak jest na każdym lotnisku macierzystym danej linii. Nikt z tego nie robi problemu we FRA np że 747 LH do BKK czy SIN odlatuje ze stanowiska oddalonego a Ty robisz problem z tego że wszystkie transatlantyki muszą stać przy rękawach. Nie muszą. Tak było do tej pory bo poza EK żadna zagraniczna linia lotnicza nie przylatuje do WAW obecnie na grubasie. Jak takich linii przybędzie to będą mieć miejsca przy rękawach kosztem LOTu.
    Czy jesteś pewien treści tych umów czy tylko spekulujesz na podstawie doświadczenia? QR i EK to osobna sprawa, niemniej co stoi na przeszkodzie, aby i LOT z PPLem taką umowę podpisał?

  7. #27
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Czy jesteś pewien treści tych umów czy tylko spekulujesz na podstawie doświadczenia? QR i EK to osobna sprawa, niemniej co stoi na przeszkodzie, aby i LOT z PPLem taką umowę podpisał?
    PPL z LO takiej umowy nie podpisze bo zamykałoby to drogę innych linii do dostępu do rękawów. LOT by sobie podstawił w takim wypadku swoje samoloty pod rękawy a inne by stały na stanowiskach oddalonych. Linia macierzysta ma zawsze procentowy dostęp do rękawów a nie na konkretne rejsy.

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    PPL z LO takiej umowy nie podpisze bo zamykałoby to drogę innych linii do dostępu do rękawów. LOT by sobie podstawił w takim wypadku swoje samoloty pod rękawy a inne by stały na stanowiskach oddalonych. Linia macierzysta ma zawsze procentowy dostęp do rękawów a nie na konkretne rejsy.
    Skąd to wszystko wiesz? Ktoś kiedyś w oficjalnych wypowiedziach twierdził, że priorytetem na Lotnisku Chopina jest to, aby samoloty z pasażerami tranzytowymi przylatującymi z NS dokowały przy rękawach, bo kontrole na przylocie NS busem to najwęższy bottleneck rzekomo.

  9. #29
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    A już niedługo będzie można zobaczyć jak wpłynie regularna obsługa rejsów atlantyckich na stanowiskach oddalonych na opóźnienie odlotu.
    Stoarn likes this.

  10. #30
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    A już niedługo będzie można zobaczyć jak wpłynie regularna obsługa rejsów atlantyckich na stanowiskach oddalonych na opóźnienie odlotu.
    dlaczego? Może akurat wszystkie rejsy LO + EK + AC zmieszczą się przy stanowiskach kontaktowych. Takich stanowisk jest siedem, więc jest duże prawdopodobieństwo że rotacje się nie zazębią i dla wszystkich znajdzie się miejsce. Gorzej będzie jak przybędą kolejne linie na grubasach lub QR zacznie podsyłać grubasa. Natomiast jest sporo linii zagranicznych europejskich które korzystają w WAW z rękawów dlatego moim zdaniem należałoby włączyć gate's 7/8 być może nawet 5/6 do strefy non schengen. Brak elastyczności i naprzemienności gateów w Warszawie to przekleństwo, może ktoś kiedyś wpadnie na pomysł jak polepszyć proces aktywnego przydzielania gatów w zależności od rotacji NS/S.

  11. #31
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Z powodu remontu jaki będzie miał miejsce na stołecznym lotnisku. Wypadną m.in. 4 stanowiska kontaktowe dla 787.

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jakiego remontu?

  13. #33
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Z powodu remontu jaki będzie miał miejsce na stołecznym lotnisku. Wypadną m.in. 4 stanowiska kontaktowe dla 787.
    a kiedy ten remont? Na stronie lotniska w przetargach nie ma żadnego ogłoszenia przetargu na temat remontu płyty PPS 3. Chyba że będzie dopiero ogłoszony.

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Standy 7-12 czy 12-15?

  15. #35
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Słyszałem o informacji o remoncie DK Z od 21.09. Ale fakt, NOTAMów czy innych info o tym nie widziałem.

  16. #36
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Słyszałem o informacji o remoncie DK Z od 21.09. Ale fakt, NOTAMów czy innych info o tym nie widziałem.
    NOTAMy już są . Zamknięcie do 4 października. Z alkokacji gatów można wywnioskować że wypadły gaty 13,14 i 15/16. Do dyspozycji LOTowskich atlantyków są tylko 17/18, 21/22 i 23/24 bo 19/20 okupuje emirat.

  17. #37
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Tak jest. Co ułatwia sprawę bo 12A też miało wypaść (mam nadzieję że w późniejszym czasie nie wypadnie). Dziś jeden przylot na płytę. Wszystkie odloty z rękawów.

  18. #38
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Tak jest. Co ułatwia sprawę bo 12A też miało wypaść (mam nadzieję że w późniejszym czasie nie wypadnie). Dziś jeden przylot na płytę. Wszystkie odloty z rękawów.
    czyli jednak ja miałem racje w kontekście tego kto ma pierwszeństwo przy rękawach. Właśnie sytuacja ograniczonej ilości miejsc przy rękawach pokazuje że w takich sytuacjach to LOT wypada na stanowiska oddalone. Przecież można było zadokować dziś wszystkie atlantyki LO przy rękawach kosztem Emirates. A to jednak EK postawiono przy rękawie a jeden atlantyk wyleciał na płytę. I właśnie tak będzie w momencie kiedy będą do nas wchodzić kolejne linie spoza Europy latają na grubasach. Zawsze będą mieć pierwszeństwo przez LO.

  19. #39
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Można było to zrobić bez strat. Wystarczyło odholować samolot po zakończonym deboardingu na stanowisko oddalone. On i tak dziś nigdzie dalej nie poleciał. No ale...

    Mam nadzieję, że okres zamknięcia dojazdu do stanowisk 1-7 będzie jak najkrótszy lub w ogóle ten okres nie wystąpi.

  20. #40
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Można było to zrobić bez strat. Wystarczyło odholować samolot po zakończonym deboardingu na stanowisko oddalone. On i tak dziś nigdzie dalej nie poleciał. No ale...Mam nadzieję, że okres zamknięcia dojazdu do stanowisk 1-7 będzie jak najkrótszy lub w ogóle ten okres nie wystąpi.
    dojazd do stanowisk 1-7 jest dla samolotów o rozpiętości do 41 m za follow me.A4571/15 NOTAMNQ) EPWW/QMXCS/IV/M /A /000/999/5210N02058E005A) EPWA B) 1509201500 C) 1510042200E) NEW TEMPORARY TWY BTN TWY U3 AND TWY M2 FOR ACFT WITH WINGSPAN UP TO41M. TAXIING ONLY WITH FOLLOW ME CAR.

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •