Niestety Rouge wraca do Warszawy od 2019 roku. AC1926/1927 juz jest w systemie rezerwacyjnym.
Moze to dobry znak ze strony LOTu na tej trasie. Produkt AC przegral z produktem lotu. Dlatego AC wraca z Rouge bo taniej. LOT w szczycie oferuje 9 polaczen z klasa Business.
Produkt AC Rouge Premium Economy jest stanowczo gorszy od produktu Premium Economy LOTu. Lot jak narazie nie zmniejsza ilosci polaczen do YYZ.
Ogólnie kiepsko z liniami long haul w WAW, LOTu nie liczę. Np. jeżeli chodzi o chiny to miedzy WAW a PRG przepaść. Z PRG oprócz Pekinu jeszcze Szanghaj ( w sumie to jest główne centrum biznesowe w chinach a nie Pekin ), Chengdu i Xian. Ani LOT ani żadna inna linia lotnicza z Chin nic nie robią w tym kierunku żeby otworzyć chociażby PVG a to byłoby moim zdaniem bardzo ważne połączenie skoro Polska takie biznesy z Chinami podobno chce robić.
Dwie linie lotnicze spoza europy w WAW dubluja w kierunkach LOT. Zero rozwoju jeżeli chodzi o Chiny. PVG by się przydał. AC mogłaby latać do YUL zamiast YYZ. CA do PVG zamiast do PEK a może dodatkowo do PVG, lub może MU bo PVG to ich główny hub. EK i QR to raczej medium haule nie long haule.
Tak sobie patrzę, że pomijając loty średniej długości do Indii/Bangladeszu, czy na Bliski Wschód, bo to porównywalne do naszych europejskich połączeń, plus dłuższych połączeń jak: MAD, BCN, LCA, TLV, KEF, względnie Kanarów czy Maroko z Modlina, to w takiej DOH mamy ledwo Philipine Airlines do Manili i British do Londynu. No bo jak Doha, to nie liczę Qataru, mającego w swojej siatce skromne:
Addis Ababa, Adelaide, Ahmedabad, Algiers, Amman–Queen Alia, Amritsar, Amsterdam, Ankara, Athens, Atlanta, Auckland, Baghdad, Baku, Bangkok–Suvarnabhumi, Barcelona, Basra, Beijing–Capital, Beirut, Belgrade, Bengaluru, Berlin–Tegel, Birmingham, Boston, Brussels, Bucharest, Budapest, Buenos Aires–Ezeiza, Canberra, Cardiff, Chennai, Chiang Mai, Chicago–O'Hare, Chongqing, Clark, Colombo, Copenhagen, Da Nang (begins 19 December 2018), Dallas/Fort Worth, Delhi, Denpasar/Bali, Dhaka, Djibouti, Dublin, Durban, Edinburgh, Entebbe, Faisalabad, Frankfurt, Geneva, Goa, Gothenburg (begins 12 December 2018), Hanoi, Hatay, Helsinki, Ho Chi Minh City, Hong Kong, Houston–Intercontinental, Hyderabad, Islamabad, Istanbul–Atatürk, Istanbul–Sabiha Gökçen, Jakarta–Soekarno–Hatta, Johannesburg-OR Tambo, Karachi, Kathmandu, Khartoum, Kiev–Boryspil, Kochi, Kolkata, Kozhikode, Krabi, Kuala Lumpur–International, Kuwait City, Lagos, Lahore, Larnaca, London–Gatwick, London–Heathrow, Los Angeles, Madrid, Mahé, Malé, Manchester, Manila, Maputo, Marrakech, Mashhad, Melbourne, Miami, Milan–Malpensa, Mombasa (begins 11 December 2018), Moscow–Domodedovo, Mumbai, Munich, Muscat, Nagpur, Nairobi–Jomo Kenyatta, Najaf, New York–JFK, Nice, Oslo–Gardermoen, Paris–Charles de Gaulle, Pattaya, Peshawar, Philadelphia, Phnom Penh, Phuket, Pisa, Prague, Rome–Fiumicino, Salalah, Sao Paulo–Guarulhos, Sarajevo, Seoul–Incheon, Shanghai–Pudong, Shiraz, Sialkot, Singapore, Skopje, Sofia, Sohar, St Petersburg, Stockholm–Arlanda, Sydney, Tbilisi, Tehran–Imam Khomeini, Thessaloniki, Thiruvananthapuram, Tokyo–Haneda, Tokyo–Narita, Tunis, Venice, Vienna, Warsaw–Chopin, Washington–Dulles, Windhoek–Hosea Kutako, Yangon, Yerevan, Zagreb, Zanzibar, Zürich, Cape Town, Casablanca, Chengdu, Dar es Salaam, Guangzhou, Hangzhou, Kigali, Kilimanjaro, Montréal–Trudeau, Multan, Penang, Perth, Sulaymaniah, Bodrum, Málaga, Mykonos, Adana, Seasonal: Antalya
^^
Spora część to medium haule
Stąd idąc logiką "niektórych" - "co Ty wiesz chłopaku?"
Ma zacząć latać od grudnia. Zresztą to dla nich destynacja raczej mocno deficytowa. QR lata 5 razy dziennie na LHR do tego jeszcze mają LGW. Do tego chyba na tej trasie mają też C/S z BA. QR załatwia na tej trasie biznes i wozi sobie transfery do DOH. BA w sumie nie jest potrzebny w DOH są tam jak kwiatek u kożucha ze swoją jedną rotacją dziennie. Z tego samego powodu wycofała się z DOH Lufthansa a wcześniej KLM. Wycofał się też CX a wcześniej United mieli tam swoje połączenie z Waszyngtonu ze stopem w DXB. Doha sama w sobie nie jest aż tak atrakcyjna, więc nie można zarabiać na połączeniach point to point, a lotnisko jest przeznaczone głównie dla tranzytów QR. Dlatego żaden przewoźnik tam na długą metę się nie utrzyma. W DXB zresztą sytuacja jest podobna. Jest tam troszkę więcej przewoźników z Azji czy Europy ale część z nich też zamknęła lub ograniczyła swoje połączenia. Wycofali się np wszyscy przewoźnicy z USA nie widząc możliwości konkurowania z EK.
W to nigdy nie uwierzę. Oni latają do destynacji typowo biznesowych. Kładą nacisk na obłożenie klasy biznes i first. Do WAW czy PRG może i by mieli wypełniony ekonomik ale biznes świeciłby pustkami to główny powód dla którego nie wierzę w ich wejście do jakiegokolwiek lotniska w naszej strefie. Już bardziej prawdopodbny byłby kolejny przewoźnik z chin np z PVG albo Thai.
Zakładki