Trasa nie nowa, ale przewoźnik już tak.
Od 16 czerwca 2016 do 30 września 2016, Air Canada Rouge do Toronto, 3 razy w tygodniu.
YYZ-WAW AC1926 1855-0930+1 -2-4--7
WAW-YYZ AC1927 1100-1450 1-3-5--
Nie nalezy mylic AC z Rouge. To nie jest Air Canada, tylko reinkarnacja Ryanaira na dlugich dystansach :0
Proponuje przeczytac recenzje (3/10 - gorzej niz Wizz/Ryanair)
Air Canada rouge Customer Reviews | SKYTRAX
Dobre, 10 rzeczy które warto widzieć o Air Canada Rouge:
10 Things You Need to Know About Flying Air Canada Rouge - Johnny Jet
Niestety legroom tylko 29" czyli marnie;/
A co do samego połączenia, to moim zdaniem jakoś bardzo LOTowi nie zaszkodzi, będą latali tylko w wysokim sezonie i tylko 3 razy w tygodniu więc bez przesady, mogą odebrać wrażliwych cenowo, nieco "starszych" paxów, którzy boją się przesiadać (czyli de facto część niskopłatnego rynku LO).
Swoją drogą widzę, że ceny np. z Aten mają dość wysokie ok. 630 EUR. Jako, że AC jest w SA bilety można kupić np przez stronę LH. Podejrzewam, że grono osób, które nie znają się jakoś bardzo na lotnictwie, kupuje bilet przez np. stronę LH czy AC i myśli że poleci "normalną" AC, a tu nagle niespodzianka bo okazuje się, że za cenę normalnej ekonomy leci się low-costem. Stąd też może tak niskie oceny w rankingu SKYTRAX.
Edit: Widzę, że loty AC Rouge z WAW do YYZ też już są w systemie: Na czerwiec 2016 są za ok. 2100 PLN, LOT ma za ok. 2500 PLN.
W Dreamlinerach LOT-u odległość między rzędami jest następująca: Business - 75'', Premium - 38'', Economy - 31'' i 32''.
32" - miejsca ABC i GHJ między rzędami 7-9, DEF między rzędami 7-12, ABC i GHJ między 20-27, DEF - 20-22.
O ile oferta AC Rouge dla paxów z WAW nie jest super atrakcyjna to dla paxów z Kanady, już dużo bardziej, AC Rouge na trasie YYZ-WAW-YYZ oferuje loty za ok. 2500 PLN czyli za tyle samo co na trasie WAW-YYZ-WAW, tyle że LOT bilety z Kanady do WAW ma w sezonie letnim po ok 4100-4200 PLN, w tym wypadku różnica bardzo spora.
LO jako macierzysta linia lotnicza na lotnisku chopina nie musi podstawiać wszystkich swoich samolotów pod rękawy dotyczy także szerokokadłubowców. Jeżeli nie będzie miejsca to jakiś atlantyk LOTu wyleci na stanowisko oddalone to jest normalna procedura. Pierwszeństwo zawsze w dostępie do rękawów mają linie zagraniczne przed macierzystą. Pojeździj sobie po dużych lotniskach to zobaczysz jak jest. W dubaju 30% rejsów EK operuje ze stanowisk oddalonych, natomiast linie typu BA,LH,AF zawsze dostają rękaw.Podobnie jest we FRA czy MUC. około 30-40% long hauli LH odlatuje ze stanowisk oddalonych.
1. Z czego wynika pierwszeństwo linii zagranicznych w dostępie do rękawów? Z punktu widzenia logiki, najważniejsze w części NS warszawskiego portu jest to, aby maksymalna liczba pasażerów tranzytowych przylatujących ze strefy NS weszła do terminala rękawem (dużo szybszy tranzyt). Nie widzę, powodu, dla którego Dreamliner z setką pasażerów tranzytowych miałby ustępować Air Canadzie, którą nikt dalej nie będzie leciał.
Przewoźnicy macierzyści w wielu portach mają ten sam problem co LOT w Warszawie - w przypadku gdy jest rotacja mieszana (S/NS, NS/S albo Dom/Int'L albo vv.), nie ma sensu parkować pod rękawem. Przewoźnicy inni niż macierzyści nie mają tego problemu, bo przylatują i odlatują do tego samego miasta.
2. Na Lotnisku Chopina starczy miejsca
Na pewno EK i QR mają zapewnione miejsce przy rękawach. Jeżeli jest sytuacja awaryjna nie działają jakieś rękawy lub jest ograniczone dostępność to Emirata pod rękawa zawsze podstawią kosztem LO bo mają to zagwarantowane w umowie z lotniskiem chopina i taka sytuacja już nieraz w WAW miała miejsce. Nie wiem jak jest z Air Canada Rouge bo to low cost może wcale nie będzie chciał korzystać z rękawów. Ale jeżeli będzie chciał a do tego QR zacznie latać na grubasie to już średnio jest miejsce dla jednego z atlantyków LO, i wtedy musi odlatywać ze stanowiska oddalonego.
Zakładki