VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 86
Like Tree46Likes

Wątek: Ograniczenie lotów nocnych

  1. #41

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    To prawo trzeba zmienić A prawodawstwo UE nie przewiduje odstępstw ? Czasowych ? Chyba można choć spróbować...
    Nie wydaje mi sie, zeby byly nielegalne.

    Pierwsza i druga to tyle co zmiana cennika i podniesienie oplat na lotnisku i zaoferowanie takich samych dla wszystkich w Modlinie. To jest legalne. Pytanie czy Ryanair nie zastosuje starej techniki szantazu.

    Co do slotow - "wyrzucenie" nie jest dobrym slowem. Ale mozna rozne mechanizmy przyznawania slotow dawac. Mozna bardziej honorowac polaczenia caloroczne. Mozna dawac wieksza wage operacjom regularnym itd.
    Stoarn likes this.

  2. #42

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Pytanie czym jest legacy? Czy Norwegian - teoretycznie LCC - dający przesiadki nawet na Azję musiałby, opuścić WAW? Czy Wizz ze swoimi siedmioma bazowanymi landrynkami i budowaną od lat bazą nie ma większej wartości dla lotniska niż np. Adria?
    Kryterium odwołuje się do tzw. standardów obsługi ( o ile takowe istnieją jeszcze... ). Pod tym kątem JP jest legacy a Norweg i Wizzair już nie.
    A kto ma większą wartość dla lotniska to jest mocno względne. Powiedziałbym, że.... LOT a reszta się musi dostosować więc większą wartość ma Adria latają poza peakami LOTu pozostawiając infrastrukturę dla LOTu...

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    No właśnie, w zasadzie powinna być ekipa - "w razie czego". Inaczej będzie trzeba odsyłać samoloty, nawet w rzeczywistej "potrzebie". A co z WAW jako lotniskiem "awaryjnym / zapasowym" dla linii operujących nad Polską?

    Adam
    Emergency, HEAD, VIP itp zostaną zawsze obsłużone niezależnie od godzin. Podawałem ciut wcześniej wszystkie kategorie jakie będą obsługiwane.

    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 06-10-2017 o 16:43

  3. #43
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez styrian Zobacz posta
    (...) Czy Wizzair jest gorszy od LOT? Teoretycznie nie, praktycznie tez pewnie nie. Ale z puntku widzenia wlasciciela tak LOT jak i PPL, owszem. Obie spolki sa panstwowe i w interesie SP jest rozwoj LOT a nie Wizzair. (...)
    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    To prawo trzeba zmienić (...)
    Deja vu?

    Piotr

  4. #44
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez styrian Zobacz posta
    sloty nocne sa np idealne na polaczenia do Singapuru/Dzakarty o ktorym sie mowi, albo tez Bangkoku.
    Przecież sloty nocne właśnie znikają.
    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Handling w nocy też jest i będzie. Może będzie ciut mniejszy ale będzie bo ktoś musi przygotować chociażby sprzęt na rano ( tankowanie ), przygotować cargo, rozwieść GSE po stanowiskach, przygotować papierologię itp. Nie martw się o handling bo dla nich zawsze praca się znajdzie
    Praca może i tak, ale zarobek już nie.
    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Kryterium odwołuje się do tzw. standardów obsługi ( o ile takowe istnieją jeszcze... ). Pod tym kątem JP jest legacy a Norweg i Wizzair już nie.
    A jakie to standardy obsługi wg Ciebie? To co odróżnia Twoim zdaniem Adrię od Norwegiana?
    Cytat Zamieszczone przez styrian Zobacz posta
    Pierwsza i druga to tyle co zmiana cennika i podniesienie oplat na lotnisku i zaoferowanie takich samych dla wszystkich w Modlinie. To jest legalne. Pytanie czy Ryanair nie zastosuje starej techniki szantazu.
    Jest legalne, wymaga tylko zerwania umowy z Ryanairem, właściwe pytanie to jakie są zapisy w umowie na okoliczność jej wypowiedzenia .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #45

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Kryterium odwołuje się do tzw. standardów obsługi ( o ile takowe istnieją jeszcze... ). Pod tym kątem JP jest legacy a Norweg i Wizzair już nie.
    A kto ma większą wartość dla lotniska to jest mocno względne. Powiedziałbym, że.... LOT a reszta się musi dostosować więc większą wartość ma Adria latają poza peakami LOTu pozostawiając infrastrukturę dla LOTu...
    Całkiem poważnie,

    Dlaczego LOT ma "większą wartość" dla lotniska od dowolnej drugiej linii lub pozostałych linii łącznie obsługujących ~55% ruchu z WAW?
    Dlaczego "pozostawić infrastrukturę dla LOTu"?

  6. #46

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Przecież sloty nocne właśnie znikają
    Nie znikają, pomiędzy 22 a 2330 i 5 a 6 wciąż trzeba będzie uzyskać slot aby wykonać operację.


    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Dlaczego LOT ma "większą wartość" dla lotniska od dowolnej drugiej linii lub pozostałych linii łącznie obsługujących ~55% ruchu z WAW?
    LOT zapewnia skomunikowanie z całym regionem i wieloma lotniskami którymi LCC nie są zainteresowane. Nie wpływa to bezpośrednio na lotnisko, ale na Warszawę i okolice już tak.
    Stoarn likes this.

  7. #47

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    LOT zapewnia skomunikowanie z całym regionem i wieloma lotniskami którymi LCC nie są zainteresowane. Nie wpływa to bezpośrednio na lotnisko, ale na Warszawę i okolice już tak.
    Jeżeli rynek sobie tak ceni usługi świadczone przez LOT, to dlaczego konieczne są super-zniżki dla ruchu tranzytowego, zakazy lotów nocnych, nowy megaport fundowany przez podatnik i inne „specjalne” traktowanie(nie wspominajac pomocy publicznej)?

    Czyżby znowu same hasła?
    GoldenDave likes this.

  8. #48

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie znikają, pomiędzy 22 a 2330 i 5 a 6 wciąż trzeba będzie uzyskać slot aby wykonać operację.



    LOT zapewnia skomunikowanie z całym regionem i wieloma lotniskami którymi LCC nie są zainteresowane. Nie wpływa to bezpośrednio na lotnisko, ale na Warszawę i okolice już tak.
    Tutaj jest 50 slotów. Ile z tego zajmie LOT i czy coś zostanie dla innych? Może się okazać że dla innych linii lotnisko będzie niedostępne od 22

    Tapnięte..


  9. #49

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Procedura dystrybucji slotów jest jasno określona przez ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 793/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADYz dnia 21 kwietnia 2004 r.



  10. #50

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie

    [QUOTE=frik;1259951]Przecież sloty nocne właśnie znikają.

    Nic nie znika. Zostają skumulowane we wcześniejszych godzinach, które są trudne do zaakceptowania dla Wizzair, a dla LOT jak znalazł. Jak byś spojrzał na to, co robi LOT to byś zobaczył, że mają dużą falę wylotów o 22:30-23:00. I jeżeli sloty z 23:30-5:30 nagle się uwolnią, bo linie nie spełniają wymagań lądowania przed 23:30, to teoretycznie zostaną one do wzięcia dla LOT.

    A co do większej wartości LOT od Wizzaira. Statystycznie rzecz biorąc, klient w tranzycie wydaje więcej na lotnisku niż lecący p2p.
    Stoarn likes this.

  11. #51

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Żadne sloty się nie uwolnią. One co najwyżej zanikną. Sloty są przydzielane na konkretne trasy i godziny. Mogą być przenoszone z jednej trasy na drugą przez tego samego przewoźnika lub poprzez przejęcie przewoźnika przez inną spółkę.

  12. #52

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Frufru Zobacz posta
    Żadne sloty się nie uwolnią. One co najwyżej zanikną. Sloty są przydzielane na konkretne trasy i godziny. Mogą być przenoszone z jednej trasy na drugą przez tego samego przewoźnika lub poprzez przejęcie przewoźnika przez inną spółkę.
    Mam wrażenie, że nie do końca się orientujesz w realiach lotniska WAW? Otóż sytuacja ze slotami nocnymi wygląda tak, że w godzinach 22:00-06:00 mówi się o slotach nocnych i nie określa się ich liczby na podstawie ilości startów czy lądowań, tylko punktów hałasowych. Ograniczenie lotów będzie dotyczyć godzin 23:30-5:30, co oznacza, że jeżeli przewoźnicy którzy obecnie mają przydzielone sloty historyczne w tych godzinach nie przeniosą operacji przed 23:30 lub po 5:30, to przydzielone im punkty hałasowe wrócą do puli. Co oznacza, że jeżeli inny przewoźnik zdecyduje się uruchomić jakąś trasę w godzinach przed 23:30 lub po 5:30 to będzie mógł to zrobić, o ile suma punktów hałasowych nie zostanie przekroczona.
    GoldenDave likes this.

  13. #53

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez styrian Zobacz posta
    A co do większej wartości LOT od Wizzaira. Statystycznie rzecz biorąc, klient w tranzycie wydaje więcej na lotnisku niż lecący p2p.
    Ciekawe że PPL odkrył to dopiero po lobby LO u ministra, i czy rzeczywiście każdy pax w tranzycie wydaje tyle aby zrekompensować 50 PLN zniżki?

  14. #54

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Do końca nie rozumiem, w jaki sposób mają przełożenie punkty hałasu, które są, jak mi się wydaje, wewnętrzną regulacją lotniska Chopin'a, na dystrybucję slotów regulowaną przepisami prawa europejskiego?

  15. #55

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Sloty w Warszawie muszą być przyznawane zgodnie z przepisami i nie są żadną regulacją wewnętrzną, tylko narzuconą z zewnątrz.

    BTW ciekawe czy LOT przesunie część fali porannej na przed 6:00.

  16. #56
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Ale co na 6 mialby przesunąć? Krajowki zadne się nie załapią ...

    tapnięte z paczkomatu

  17. #57

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Ale co na 6 mialby przesunąć? Krajowki zadne się nie załapią ...

    tapnięte z paczkomatu
    Chodziło chyba o przesunięcie przylotów z po 6:00 na przed. Nie ma to specjalnego sensu, bo i tak się łapią na fale, a jak przesuniesz je na przed 6 to automatycznie zaczynasz 'zjadać' sloty nocne, które lepiej wykorzystać na rozbudowanie fali wylotowej po 22:30.

    Co do przyznawania - to nie do końca tak. Lotniska kontrolowane z koordynacją slotów, czyli takie jak Warszawa, wynajmują sobie firmę, która w sposób przejrzysty przydziela sloty. Te zasady są ogólnoeuropejskie i sprowadzają się do tego, że nie można faworyzować przewoźników względem innych. Co do zasady i w ramach określonej umowy z koordynatorem. Natomiast to jak ona zostanie skonstruowana, to już inna kwestia, musi spełniać wymogi europejskie ale wg mnie lotnisko może preferować operacje rozkładowe i całoroczne, od nierozkładowych i sezonowych. A co do norm hałasowych - to już jest w gestii lotniska, jaki limit punktów do rozdania określi.
    GoldenDave likes this.

  18. #58

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To nie jest w gestii lotniska, lotnisko nie może przydzielić tylu slotów w nocy ile chce.

  19. #59

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie

    Owszem, może. Pośrednio. Określane są normy hałasowe i potem one są przekładane na sloty, a te zależą od typu samolotu który operuje i ile punktów zjada.

  20. #60

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Normy zostały określone i lotnisko nie jest w stanie aktualnie nawet ich tknąć.

    A Co do Twojej tezy że przesunięcie fali porannej na przed 6 jest bez sensu to zwracam uwagę że większość samolotów z fali późnowieczornej przylatuje właśnie w fali o 6, już w tym sezonie trzeba było niektóre rejsy przenieść w stronę 7 przez co przestały się łapać na poranną falę odlotów.

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •