Miejmy nadzieję, że niedługo ruszy też przetarg na rozbudowę terminala Z Tego co pamiętam, w którymś z wywiadów prezes Włoszek wspominał, że projekty są już gotowe.
Miejmy nadzieję, że niedługo ruszy też przetarg na rozbudowę terminala Z Tego co pamiętam, w którymś z wywiadów prezes Włoszek wspominał, że projekty są już gotowe.
Oby jak najszybciej.
Przeniesienie DK774
W 2020 roku tempa powinny nabrać prace związane udrażnianiem układu drogowego w rejonie lotniska w Balicach. W przyszłym roku władze województwa złożą wniosek o decyzję środowiskową potrzebną do rozpoczęcia budowy nowego przebiegu obecnej drogi wojewódzkiej 774 . Ta ma zostać przeniesiona za obwodnicę Krakowa, bliżej miasta.
Droga 774 łączy obecnie Balice i Kryspinów. Przez ruch na i z lotniska, droga jest wiecznie zakorkowana. Sytuację nieznacznie poprawiła przebudowa drogi kilka lat temu za blisko 20 mln zł. W ramach inwestycji pojawiły się m.in. nowe ronda, które nieco udrożniły ruch. Jednak dopiero przeniesienie drogi 774 "za" autostradę A4 spowoduje, że ruch między podkrakowskimi miejscowościami będzie płynny, a "stara" 774 z rondami będzie obsługiwać już tylko ruch lotniskowy.
Do takiego scenariusza wciąż jeszcze droga daleka, ale w końcu widać jakieś postępy. Nowa droga 774 łączyłaby Balice, w rejonie węzła Balice I, i szła na południe po wschodniej stronie obwodnicy, do ulicy Olszanickiej. Aktualnie opracowana została wstępna koncepcja przebiegu tej trasy.
- Wybrano 7 wariantów przebiegu trasy. Do złożenia wniosku o decyzję środowiskową konieczne jest wskazanie trzech wariantów, z czego jeden preferowany. Do tej pory samorządy i inne podmioty, jako wariant preferowany w zakresie etapu I od ul. Krakowskiej do ul. Olszanickiej zgodnie wskazały wariant pomarańczowy - mówi Michał Drewnicki, rzecznik urzędu marszałkowskiego. Wariant pomarańczowy widać na załączone mapie. Jest on zbliżony do "zielonego". Najbardziej na wschód idzie trasa "fioletowa".
Koszt opracowania koncepcji wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej wynosi ponad 820 tys. zł. Zadanie to jest współfinansowane przez województwo małopolskie oraz Kraków po połowie. Władze wojewódzkie liczą, że decyzję środowiskową, niezbędną do rozpoczęcia przenoszenia drogi 774, uda się uzyskać w przyszłym roku.
3 pas na A4 (obwodnicy)
To nie jedyne zmiany w układzie komunikacyjnym w rejonie lotniska, które się szykują. Umowę na opracowanie koncepcji przebiegu nowej drogi 774 władze Krakowa i województwa podpisały w kwietniu 2018 roku. W trakcie prac studialnych okazało się jednak, że trzeba wykonać dodatkowe prace. W związku z tym zarząd województwa wystąpił do władz Krakowa o zgodę na zawarcie porozumienia na opracowanie studium poprawy dostępności komunikacyjnej w rejonie lotniska. W tym dokumencie przeanalizowana zostanie przebudowa autostrady o trzeci pas ruchu, nowy węzeł autostradowy oraz dostępność terenów wokół lotniska. Opracowanie koncepcji ma kosztować 100 tys. zł, a miasto w grudniu zdecydowało o dołożeniu do tego zadania 40 tys. zł.
- Studium poprawy dostępności komunikacyjnej lotniska w Balicach zostało zlecone w tym roku i planowane jest do zakończenia na przełomie 2019 i 2020 roku. Jego celem jest stworzenie dokumentu określającego rozwój systemów komunikacyjnych w celu zaspokajania istniejących i planowanych potrzeb komunikacyjnych rejonu lotniska Balice - zaznacza rzecznik Drewnicki.
Problem w tym, że koncepcja nowego przebiegu drogi 774 miała być gotowa początkowo na przełomie roku 2017 i 2018. potem mówiono o 2019. Teraz wiadomo, że najwcześniej stanie się to w przyszłym roku. Wciąż nie wiadomo, kiedy jednak fizycznie rozpocznie się budowa.
Trasa Balicka
O ile szanse na przeniesienie drogi 774 są całkiem realne, to zupełnie nie można tego powiedzieć o Trasie Balickiej, czyli drogowym połączeniu Krakowa z lotniskiem. Ta trasa prawdopodobnie nigdy nie powstanie.
Co prawda budowa Trasy Balickiej jest nadal uwzględniana w Wieloletniej Prognozie Finansowej z realizacją w latach 2026-2029, ale trudno sobie wyobrazić jej powstanie. Urzędnicy miejscy nie garną się do jej realizacji. Już dwa lata temu podkreślali, że priorytetem jest przeniesienie drogi 774. Urzędnicy mówili nam wtedy, że dopiero po wytyczeniu nowego przebiegu 774 urzędnicy będą analizować, jak zmienią się warunki ruchu w tym rejonie. I dopiero ewentualnie ta analiza zdecyduje, czy Trasa Balicka jest nadal potrzebna.
https://gazetakrakowska.pl/nowy-ukla...ar/c3-14671915
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Szykują się kolejne inwestycje, na razie ogłoszono biurowiec, ale ma być jeszcze drugi parking wielopoziomowy
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Czyli nowy przebieg drogi 774 byłby obecną ulicą Spacerową, lub inaczej mówiąc, przez miejscówki spotterskie? Musiałaby nastąpić na tych kilku metrach szerokości częściowa niwelacja górki, by tak rzec. Z kolei odpadłaby konieczność rozpatrzenia przepuszczenia tejże drogi 774 (w obecnym przebiegu) nad lub pod torami kolejki...
I dzisiaj można zauważyć jakie zatory tworzą się na kontroli bezpieczeństwa...
Spokojnie. Wubuduja biurowiec, wybuduja parking, zrobia droge. Bedzie sie wygodnie czekalo przed hotelem w kolejce...
Dziś podczas konferencji dotyczącej podsumowania 2019, była zaprezentowana wizualizacja nowego terminala.
Widział ktoś lub zrobił zdjęcie??
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
A to nie chodzi o te już dawno pokazane wizualizacje? źródło - https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...acje-5790.html
Nie, podobno sa inne dokładniejsze.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
"Szczegóły inwestycyjne podamy niebawem na specjalnej konferencji poświęconej realizacji #PlanGeneralny2036. Wówczas omówimy nie tylko nową drogę startową, ale również m. in. postępy w zakresie rozbudowy terminalu i budowy cargo " Kraków Airport napisał na Facebooku w komentarzach. Może tam pokażą te zdjęcia.
XXI wiek, drugie lotnisko w 38-milionowym kraju i cos takiego jak dzis kolejny raz w odstepie kilku dni ? Kpina z pasazerow, ale najwazniejsze ze kolejne wladze lotniska maja swietny humor
Pierwsi w Polsce: Kraków Airport uruchomił samoobsługowe stanowiska do nadawania bagażu
Kraków Airport jako pierwsze lotnisko w Polsce uruchomił samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu (self-service bag drop), pozwalające na szybką i komfortową obsługę bagażową przed wylotem. ...
"Jeśli a oznacza szczęście, to a=x+y+z, gdzie x - praca, y - rozrywki, z - umiejętność trzymania języka za zębami." (Albert Eintein)
Są oferty na rozbudowę płyty postojowej:
- Budimex S.A. - 193 mln PLN
- Max Bögl Polska sp. z o.o. - 134 mln PLN
- Mota – Engil Central Europe S.A. - 170 mln PLN
Lotnisko ma do wydania 183 mln PLN. Miejmy nadzieję, że za parę miesięcy będzie rozstrzygnięcie. W międzyczasie trwa procedowanie decyzji środowiskowej.
biurowiec.jpg
Jest też przetarg na projekt biurowca dla MPL, w miejscu, gdzie kiedyś baza paliw miała być.
Pierwszy krok do zburzenia cargo - MPL i CEL z BAT przeniesie się do biurowca, pomieszczenia z cargo rozłożą się na biurowiec i BAT.
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Nowy budynek cargo szybciej się przecież powinno wybudować, niż czekać na biurowiec i po jego wybudowaniu adaptować tymczasowo pod cele towarowe BAT? Dobrze rozumuje ? Nasuwa się pytanie co ze służbą graniczną wypada ich też zaorać&przenieść i upgrade strefy non schengen na większą.
Zakładki