W końcu coś pozytywnego od nowego prezesa w kwestii przyszłości,
czekamy na więcej:
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...KGR0d00T-8QOHw
Ostatnio przylecialem do KRK z YYZ przez ORD. Kolejka do kontroli paszportowej non schengen sie nie miescila, stalem ponad godzine ale nie z powodu infrastruktury terminala lecz ze wzgledu na 4 otwarte okienka SG. Jest ich chyba z 15 a byly otwarte 3 plus jeden dla niepelnosprawnych.
Naprawde, brak slow .. ludzie wlatuja do Krakowa i widza jak to wyglada, pierwsze wrazenia ich raczej bardzo negatywne, a mozna by bylo otworzyc dodatkowe 2 ... 3 okienka i wygladalo by to o wiele lepiej.
Wiele razy, na innych lotniskach stalem w wiekszych kolejkach, ale one sie ruszaly. W przypadku Krakowa niestety kolejka ruszala sie bardzo bardzo powoli ze wzgledu slabej obsady SG.
To niedobrze.
Przy okazji przypomniała mi się negatywny przykład z drugiej strony atlantyku.
Przyleciałem Iberią na A340-600 do MIA, i do stanowiska immigration staliśmy dwie i półgodziny.
Na dodatek co prawda działała klimatyzacja, ale mimo wszystko było bardzo ciepło.
Nie wiem czy to się często tam zdarza, ale lądowałem jeszcze na EWR, JFK, ORD, DTW, LAX, SFO i tam pierwsza kontrola nie trwała dłużej niż 1h.
IAD jest chyba najgorsze... Często kolejki na dwie godziny zarówno dla obywateli jak i turystów.
Na airliners.net ciekawy wątek "How do airports refurbish and maintain single runways?"
W szczególności ten wpis: https://www.airliners.net/forum/view...6923#p24475951
Dublin, 33 mln pasażerów rocznie, w użyciu jedna droga startowa, pozostałe stare zamknięte.