VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 128 z 129 PierwszyPierwszy ... 28 78 118 126 127 128 129 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,541 do 2,560 z 2564
Like Tree1048Likes

Wątek: Inwestycje w Balicach

  1. #2541
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie


    Polecamy

    Chyba że ów "remont" to awaryjne łatanie, a nie porządna przebudowa.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  2. #2542

    Dołączył
    Mar 2023

    Domyślnie

    Czy wiadomo coś ws. rozbudowy terminala?
    Czy oni dalej chcą rozbudować lotnisko do 12 mln, czy może już ktoś wpadł na pomysł że może tego się nie opłaca?

    W tym roku obsłużymy 11 mln, w przyszłym pewnie 12, a wszędzie głoszą że tyle ma wynosić przepustowość po przebudowie, która wszystkim będzie przeszkadzać przez kolejne 2/3 lata.
    Czy ktoś normalny tym zarządza?
    Powinni raczej pomyśleć o przepustowości 16 mln, bez ingerencji w obecną infrastrukturę. Jest pełno miejsca na rozbudowę strefy non-schengen w kierunku płyty gdzie stoją mauzery.

  3. #2543
    Awatar japas15002800

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No przecież prezes mowil, że będzie Rozbudowa na 16 mln, zaktualizowali plany.
    Poznań-Ławica&Kraków-Balice

  4. #2544

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Według słów jakaś 'aktualizacja' ma być, ale oficjalne plany chyba są trzymane w tajemnicy, a przynajmniej niedostępne w internecie.

  5. #2545

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    reasumując z dzisiejszego wywiadu w Radiu Kraków.
    - centusie [pieszczotliwie o zarządzie spółki Kraków Airport i PPL] przez 8 lat nie inwestowali w dobudowanie oświetlenia drogi startowej pod wymogi lepszego ILS, bo ślepo wierzyli w budowę nowej drogi startowej.


    [mój komentarz, czy tej wiary nie rozwiał wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w kwietniu 2022?, który udupił inwestycję i nie podlegał zaskarżeniu. Lekko licząc 2.5 roku zmarnowano, już wtedy było w pełni zasadne podjąć decyzję inwestujemy w stary pas, bo nowego nie będzie jeszcze długimi latami]


    - da się podnieść kategorię ILS na obecnej DS pomimo górki spotterskiej.
    - aktualnie wiara w rychłe uzyskanie prawomocnej decyzji środowiskowej dla nowego pasa jest minimalna, na pewno nie będzie na początku 2025
    - boją się skorzystać z kontrowersyjnej specustawy o inwestycjach strategicznych, gdyż jest prawdopodobnie niezgodna z prawem UE
    - wybudują w ciągu 2 lat terminal tymczasowy (pewnie jakiś blaszak) na 6 w porywach 9 bramek
    - nowy terminal będzie rozbudowany modułowo
    - oficjalnie będzie miał lekko ponad 16mln przepustowości ale przy upychaniu pasażerów pod sam sufit [tak jak teraz] to wejdzie 20mln/rocznie
    - pierwszy etap będzie po dwóch i pół roku, a całością inwestycji będą się boksować minimum do 2030 jak już wcześniej mówili.


    źródło:
    https://www.radiokrakow.pl/audycje/l...wego-pasazera/
    Krakowiak27 likes this.

  6. #2546
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Czyli najwcześniej jesień 2026

    Czyli bez względu na to, jak się potoczą losy nowej drogi startowej… Od 8 lat trwa ta dyskusja, może to potrwać kolejne 8 lat. Bez względu na to ILS trzeciej generacji zostanie wcześniej zamontowany, tak czy inaczej?

    - Mamy nadzieję, że będzie to krótszy okres. Szukamy jednak alternatyw. Zgodnie z porozumieniem, które mamy z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej, w połowie 2026 roku takie urządzenie trafi na krakowskie lotnisko. Będą niezbędne jednak inwestycje infrastrukturalne, zawłaszcza dogęszczanie świateł na drodze startowej. Badamy teraz, czy to będzie możliwe. Możemy ponieść niezbędne koszty.
    Nowy terminal po rozbudowie na minimum 16 mln pasażerów, z perspektywą na 20 mln.

    Ten przyrost pasażerów sięga prawie 20% ostatnio, stąd też pytanie wielu krakowian. Dlaczego lotnisko planuje nowy terminal pasażerski na 15 milionów?

    - Nawet planowało na 12 milionów, ale już nie planuje. Zmieniliśmy to. Jesteśmy na finiszu przeprojektowania dokumentów. Mamy świadomość, że obecny terminal, który był planowany na 8 milionów, obsługuje ruch na poziomie 11, a za rok pewnie blisko 12 milionów, tak nowy planowany na 12 milionów, mógłby ten ruch obsłużyć. Dbamy jednak o komfort pasażerów. Chcemy, żeby ten terminal zapewniał możliwość rozwoju na kolejne lata. Dlatego podjęliśmy decyzję o zmianie tego projektu. Chcemy utrzymać pozwolenie na budowę, które już mamy, po to by nie spowalniać tego procesu, ale jednocześnie na pewno nowy terminal będzie miał tę deklarowaną przepustowość podstawową, wyższą niż 16 milionów pasażerów rocznie, a walczymy, by ona się zbliżyła do 20.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  7. #2547

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Może ktoś z EPKK tutaj pracuje i niech pójdzie do prezesa i mu to powie. KRK robi się porządnym ruchowo lotniskiem zarówno z schengen jak i non-schengen. Przy ograniczonej liczbie miejsca, trzeba iśc w górę! Niech robią ten projekt co jest ale jednocześnie niech poprawią dokumentację aby można było zrobić jeszcze jedną kondygnację i rozdzielić schengen i non-schengen piętrami. To pewnie pozwoli uzyskać z 24 mln pasażerów na oko.

  8. #2548

    Dołączył
    May 2024
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Czyli bez względu na to, jak się potoczą losy nowej drogi startowej… Od 8 lat trwa ta dyskusja, może to potrwać kolejne 8 lat. Bez względu na to ILS trzeciej generacji zostanie wcześniej zamontowany, tak czy inaczej?

    - Mamy nadzieję, że będzie to krótszy okres. Szukamy jednak alternatyw. Zgodnie z porozumieniem, które mamy z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej, w połowie 2026 roku takie urządzenie trafi na krakowskie lotnisko. Będą niezbędne jednak inwestycje infrastrukturalne, zawłaszcza dogęszczanie świateł na drodze startowej. Badamy teraz, czy to będzie możliwe. Możemy ponieść niezbędne koszty.
    To bardzo dobra informacja. W końcu padła jakaś konkretna data, a nie tylko jak będzie nowy pas. Skończy się też biadolenie, jak to w KRK nie da się zainstalować nic lepszego niż cat I bo górka, bo radary, bo miasto i co tam jeszcze było wymyślane.

    Trzymam kciuki i kibicuję prezesowi, żeby jesień 2026 była już odporna na mgłę.

  9. #2549

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Może ktoś z EPKK tutaj pracuje i niech pójdzie do prezesa i mu to powie. KRK robi się porządnym ruchowo lotniskiem zarówno z schengen jak i non-schengen. Przy ograniczonej liczbie miejsca, trzeba iśc w górę! Niech robią ten projekt co jest ale jednocześnie niech poprawią dokumentację aby można było zrobić jeszcze jedną kondygnację i rozdzielić schengen i non-schengen piętrami. To pewnie pozwoli uzyskać z 24 mln pasażerów na oko.
    Na lotnisku nie pracuję, natomiast byłem u dyżurnego operacyjnego portu jakieś 3 miesiące temu na służbowym jednak przebiegajacym w swobodnej atmosferze spotkaniu. Luźno zapytalem/zasugerowałem dlaczego nie idą z rozbudową w górę i nie rozdziela w ten sposób Schengen. W odpowiedzi usłyszałem że obecny terminal ma różne poziomy podłogi. Odczułem natomiast że był zaskoczony taką sugestią tak jakby nie wzięli czegoś takiego wgl pod uwagę.
    FilipBB likes this.

  10. #2550
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Oczywiście warto zadawać pytania na lotnisku, z całym szacunkiem do Twojego rozmówcy ale to nie dyżurni decydują a tym bardziej znają szczegółowo sytuację co i jak można zrobić
    Pytaj następnym ludzi od inwestycji lub prezesa
    Gabec likes this.
    Pozdrawiam, Airliner

  11. #2551

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kelo Zobacz posta
    reasumując z dzisiejszego wywiadu w Radiu Kraków.
    - centusie [pieszczotliwie o zarządzie spółki Kraków Airport i PPL] przez 8 lat nie inwestowali w dobudowanie oświetlenia drogi startowej pod wymogi lepszego ILS, bo ślepo wierzyli w budowę nowej drogi startowej.


    [mój komentarz, czy tej wiary nie rozwiał wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w kwietniu 2022?, który udupił inwestycję i nie podlegał zaskarżeniu. Lekko licząc 2.5 roku zmarnowano, już wtedy było w pełni zasadne podjąć decyzję inwestujemy w stary pas, bo nowego nie będzie jeszcze długimi latami]


    - da się podnieść kategorię ILS na obecnej DS pomimo górki spotterskiej.
    - aktualnie wiara w rychłe uzyskanie prawomocnej decyzji środowiskowej dla nowego pasa jest minimalna, na pewno nie będzie na początku 2025
    - boją się skorzystać z kontrowersyjnej specustawy o inwestycjach strategicznych, gdyż jest prawdopodobnie niezgodna z prawem UE
    - wybudują w ciągu 2 lat terminal tymczasowy (pewnie jakiś blaszak) na 6 w porywach 9 bramek
    - nowy terminal będzie rozbudowany modułowo
    - oficjalnie będzie miał lekko ponad 16mln przepustowości ale przy upychaniu pasażerów pod sam sufit [tak jak teraz] to wejdzie 20mln/rocznie
    - pierwszy etap będzie po dwóch i pół roku, a całością inwestycji będą się boksować minimum do 2030 jak już wcześniej mówili.


    źródło:
    https://www.radiokrakow.pl/audycje/l...wego-pasazera/
    a tym wszystkim na forum, ktorzy powtarzaja jak mantre teorie o przeszkodach terenowych niech sie chwile zastanowia. po prostu trzeba chciec (i widziec ekonomiczny sens) co poprzednie zarzady powinny zawuazyc juz dawno, przynajmnije w momencie uwalenia przez NSA decyzji. A ja do dzis pamietam wywiady o magicznym GBAS lub nowej drodze bo "niedasie". Wszystko sie da.

    Projekt terminala na 12 mln gdy lotnisko odprawia 11mln to chyba jakis ponury zart, bo na gorze kazali wierzyc w CPK.

  12. #2552

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Oczywiście warto zadawać pytania na lotnisku, z całym szacunkiem do Twojego rozmówcy ale to nie dyżurni decydują a tym bardziej znają szczegółowo sytuację co i jak można zrobić
    Pytaj następnym ludzi od inwestycji lub prezesa
    Dasz namiar? Bardzo chętnie poświęce czas aby to załatwić.

  13. #2553
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Dasz namiar? Bardzo chętnie poświęce czas aby to załatwić.
    Oczywiście że tak, najlepiej spersonalizować wiadomość Prezes Łukasz Strutyński:

    Biuro spółki

    tel. +48 12 639 33 01, +48 12 639 33 22
    e-mail: airport@krakowairport.pl


    Dziennik Podawczy

    tel. +48 12 639 33 34, +48 12 639 36 37
    fax +48 12 341 32 47
    e-mail: dziennikpodawczy@krakowairport.pl
    FilipBB likes this.
    Pozdrawiam, Airliner

  14. #2554

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Dodatkowa kondygnacja terminala to dobry pomysł, powierzchnia na odlotach x2, elastyczne wykorzystanie rękawów SCH/N-SCH, itd. Natomiast to co ktoś napisał na temat poziomów terminala jest prawdą. Stara część, bramki 1-5 jest niższa, schodzi się po pochylni. Kondygnacje do siebie nie pasują. Zresztą wystarczy popatrzeć jak wygląda dach terminala na zdjęciu google, to jest istna mozaika i przekleństwo wiecznej rozbudowy tego co powstało na początku lat 1990. Tak więc należałoby zacząć od przebudowy tej najstarszej części, ewentualnie poziom +2 także robić na różnych poziomach, ewentualnie tylko nad częścią od bramki 6 na wschód (o ile w ogóle konstrukcja na coś takiego pozwala).

    Z innych nietypowych rozwiązań padło tu na forum pytanie o możliwość instalacji ILS wyższej kategorii na kierunku 07. Kiedy jest mgła zwykle nie wieje. Z tamtej strony przeszkody jakby mniejsze i nie w osi pasa.

  15. #2555

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Oczywiście że tak, najlepiej spersonalizować wiadomość Prezes Łukasz Strutyński:

    Biuro spółki

    tel. +48 12 639 33 01, +48 12 639 33 22
    e-mail: airport@krakowairport.pl


    Dziennik Podawczy

    tel. +48 12 639 33 34, +48 12 639 36 37
    fax +48 12 341 32 47
    e-mail: dziennikpodawczy@krakowairport.pl
    Dzięki, a jesteś w stanie umówić spotkanie albo szepnąć słówko?

  16. #2556
    kox
    kox jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    krk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Dzięki, a jesteś w stanie umówić spotkanie albo szepnąć słówko?
    Tak już jesteś umówiony czerwony dywan rozłożony
    FilipBB likes this.

  17. #2557
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ogłoszenie o zamówieniu: Zaprojektowanie, wybudowanie, wyposażenie, uruchomienie obiektów radionawigacyjnych ILS/DME na terenie Portu Lotniczego Kraków - Balice wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną
    https://ezamowienia.gov.pl/mo-client...d-d80001d39377
    Gabec likes this.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  18. #2558
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa pomocy ILS/DME dla kierunku głównego podejścia do lądowania (RWY25) lotniska Kraków-Balice w kategorii II z możliwością rozbudowy do kategorii III (konfiguracja jak dla CAT. III bez FFM), wraz z wyposażeniem, niezbędnymi urządzeniami i akcesoriami umożliwiającymi kompletną instalację i uruchomienie obiektu w warunkach CAT. I
    no risk, no fun ;D


  19. #2559

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Bez tego far field monitora to sobie będą mogli ładować ale w Pyrzowicach czy innej Ostrawie...

  20. #2560
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Kelo Zobacz posta
    Bez tego far field monitora to sobie będą mogli ładować ale w Pyrzowicach czy innej Ostrawie...
    Ale i bez tego, duża częśc lotów z tych przekierowanych by się odbyła.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

LinkBacks (?)

  1. 26-10-2014, 22:14
  2. 18-10-2014, 16:04
  3. 13-10-2014, 14:03
  4. 03-10-2014, 15:38
  5. 29-07-2014, 00:17
  6. 20-07-2014, 03:26
  7. 02-06-2014, 16:26
  8. 24-05-2014, 10:53
  9. 25-04-2014, 15:53
  10. 16-04-2014, 10:10
  11. 28-03-2014, 17:17
  12. 28-03-2014, 16:50
  13. 28-03-2014, 16:12
  14. 12-01-2014, 15:58
  15. 06-01-2014, 08:51
  16. 14-07-2013, 23:42
  17. 29-03-2013, 17:29
  18. 26-02-2013, 12:36
  19. 02-02-2013, 20:14
  20. 24-01-2013, 18:54
  21. 16-01-2013, 14:44
  22. 19-12-2012, 17:43
  23. 25-11-2012, 20:58
  24. 10-10-2012, 15:09
  25. 25-07-2012, 09:21
  26. 21-07-2012, 22:35
  27. 07-07-2012, 07:33
  28. 11-02-2012, 10:23
  29. 10-02-2012, 15:20
  30. 01-02-2012, 18:39
  31. 30-01-2012, 13:02
  32. 28-01-2012, 08:40
  33. 04-01-2012, 11:23
  34. 05-12-2011, 15:41
  35. 06-10-2011, 14:18
  36. 29-09-2011, 11:41
  37. 16-09-2011, 12:48
  38. 09-08-2011, 21:38
  39. 13-07-2011, 23:24
  40. 01-07-2011, 12:47
  41. 13-03-2011, 13:39
  42. 07-03-2011, 12:27
  43. 14-01-2011, 16:45
  44. 29-09-2010, 13:38
  45. 27-09-2010, 12:49
  46. 16-09-2010, 14:44
  47. 31-08-2010, 14:06
  48. 25-08-2010, 21:47
  49. 16-07-2010, 00:15
  50. 10-07-2010, 15:39

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •