Ciekawa końcówka, raczej pesymistyczna w kontekście ILS na obecnym pasie i w sprawie budowy nowego pasa.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...lo--23106.html
Czyli po za ewentualnym zbazowaniem 6 maszyny przez Wizzair(ma przyznane sloty) najwcześniej kolejna maszyna na nocowanie od jakiejkolwiek lini lotniczej dopiero na sezon letni 2026.Częściowym „lekarstwem” na wskazaną przez pana kwestię będzie tymczasowy terminal, dzięki któremu zwiększymy liczby porannych wylotów. Powstanie PBZ-u, czyli preboarding zone – tak nazywamy tymczasową infrastrukturę – zwiększy liczbę gatów, bo nowe stanowiska postojowe dla kolejnych samolotów już czekają.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Ciekawa końcówka, raczej pesymistyczna w kontekście ILS na obecnym pasie i w sprawie budowy nowego pasa.
skoro proezes czyta komentarze (o pietrowym terminalu) to w kontekscie pasa i protestow mieszkancow zwiazanych z nowa sciezka. Czy nie byl rozwazany wariant z okecia? mam na mysli pasow krzyzujacych sie - dluzszego nowszego z przesunieta sciezka zaopatrzonego w ILS cat III, ale wykorzstywanego tylko w przypadku gdy potrzebna wieksza dlugosc lub pogoda na ILS cat III oraz nazwijmy to podstawowego w obecnej lokalizacji z cat II uzywanego dla 99% operacji. moze taka umowa spoleczna bylaby do zaakceptowania. w WAW zdaje sie tez w uzyciu w wiekszosci jest jeden z pasow. oczyweiscie na czas budowy krzyzowki trzeba by zamknac lotnisko na kilka weekendow (w WAW jej remont wykonanao wlasnie weekendami) ale potem uzyskano by wieksza elastycznosc i nie trzebaby niwelowac przeszkod dla ILS catIII na obecnym pasie (chyba ze to bujda i wcale nic nie trzeba niwelowac).
W WAW cały czas w użyciu są dwa pasy jeden do startów drugi do lądowań.
W KRK ILS cat2 czy cat3 na starym pasie wymaga uzupełnienia oświetlenia. Jaki sens ma drugi pas krzyżujący się i jeszcze z takim wykorzystaniem jeden z cat2 używany w 99%, a drugi cat3 tylko jak nic nie widać? Totalnie bez sensu...
Zakładki