VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 35 z 129 PierwszyPierwszy ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 681 do 700 z 2573
Like Tree1052Likes

Wątek: Inwestycje w Balicach

  1. #681

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Możecie przypomnieć, dlaczego ten projekt się nie liczy?


  2. #682
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airfan Zobacz posta
    Możecie przypomnieć, dlaczego ten projekt się nie liczy?
    Poniewaz jest z 2007 roku a projektant w/w widac nie byl zainteresowany uczestnictwem w konkursie.
    Pozdrawiam, Airliner

  3. #683

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Poniewaz jest z 2007 roku a projektant w/w widac nie byl zainteresowany uczestnictwem w konkursie.
    Ok. A dlaczego Hiszpanie nie wzięli udziału w konkursie, tego nie wiadomo?


  4. #684
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airfan Zobacz posta
    Ok. A dlaczego Hiszpanie nie wzięli udziału w konkursie, tego nie wiadomo?
    Kto to wie, wystarczy przypomniec niechlubna przeszlosc co sie dzialo przy budowie Terminala na Okeciu gdzie stwierdzono kilka tysiecy usterek.
    A chodzi o ta sama firme.
    Pozdrawiam, Airliner

  5. #685

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Faktycznie, to oni budowali T2 w Warszawie. Wizualnie projekt ładny, ale to nie wszystko. Okey, dzięki za odpowiedź.


  6. #686

  7. #687

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Bardzo ładnie pokazanie, dzięki za link.

    Oczywiście poza inwestycjami w infrastrukturę (płyta, drogi kołowania, układ drogowy i kolejowy) najważniejsza jest rozbudowa terminala. W szczególności część przylotów, która ma być w całości w nowej części (o ile dobrze zrozumiałem). Obecne przyloty już od dawna są najsłabszą częścią terminala.

    Jako ogólna refleksja świąteczna typu "marzenie ściętej głowy" marzy my się całkiem nowy terminal, zaprojektowany ciekawie i od zera, nie jako kolejna dobudówka czy rozwinięcie tego co już jest. Przez zaprojektowany ciekawie mam na myśli jakąś nietrywialną architekturę, która będzie nie tylko funkcjonalna ale i ładna i charakterystyczna. Z lotnisk Europejskich podobnej wielkości (trochę większe) bardzo podoba mi się nowy terminal w Wenecji (VCE). Poniżej link do strony i obrazków.

    Save
    Save

    Z Zewnątrz budynek nawiązuje do architektury weneckiej, w szczególności do budynku Arsenele. Wewnątrz dużo miejsca (zwłaszcza w części odlotów), wysoka, przeszklona przestrzeń z widokiem na płytę, 4-6 rękawów i gate'y autobusowe na parterze.

    Pozostaje pomarzyć, może jakaś firma zaprojektowałaby taki terminal z elementami krakowskimi, nie wiem, może jako nawiązanie do Barbakanu czy czegoś równie charakterystycznego? Oczywiście, wtedy na pewno nie będzie to najtańszy projekt i może o to się rozchodzi, tylko dlaczego my zawsze musimy budować najtańsze baraki, które w dodatku wyglądają zupełnie typowo-lotniskowo

  8. #688
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Pozostaje pomarzyć, może jakaś firma zaprojektowałaby taki terminal z elementami krakowskimi, nie wiem, może jako nawiązanie do Barbakanu czy czegoś równie charakterystycznego?
    A podobają ci się budynki administracyjne H.im.Sędzimira
    Pozdrawiam, Airliner

  9. #689

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    A podobają ci się budynki administracyjne H.im.Sędzimira
    Celne, ale wiesz dobrze, że dobra architektura może do czegoś nawiązywać w sposób bardziej subtelny, niż zamek administracji Lenina. A jeśli do niczego nie próbuje nawiązywać to robi się kolejny terminal ze szkła i stali, jaki można równie dobrze zobaczyć w Kanadzie czy w Malezji. Chociaż może obrażam tamte miejsca.

  10. #690
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Celne, ale wiesz dobrze, że dobra architektura może do czegoś nawiązywać w sposób bardziej subtelny, niż zamek administracji Lenina. A jeśli do niczego nie próbuje nawiązywać to robi się kolejny terminal ze szkła i stali, jaki można równie dobrze zobaczyć w Kanadzie czy w Malezji. Chociaż może obrażam tamte miejsca.
    Co do nawiązań to jedna bardzo żadko się to udaje by połączyć nowczesny budynek z nawiązaniem do historii. Najczeście wychodzi z tego swojego rodzaju tandeta lub ktoś nasiłe próbuje wytłumaczyć iż są to nawiązania wizji architekta.
    Jestem zwolennikiem jak nabardziej nowoczesnej i awangardowej architektury która prawdopodobnie nie zagosci na żadnym polskim lotnisku.
    A szkoda.
    Pozdrawiam, Airliner

  11. #691
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cztery projekty złożone przez Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice otrzymają dotacje z PO IiŚ
    1. Wyposażenie rozbudowanego terminalu pasażerskiego MPL Kraków-Balice w urządzenia i systemy kontroli;
    2. Wzrost poziomu bezpieczeństwa MPL Kraków-Balice w wyniku zakupu sprzętu do zimowego utrzymania lotniska;
    3. Wzrost bezpieczeństwa pożarowego MPL Kraków-Balice przez modernizację infrastruktury i zakup sprzętu;
    4. Rozbudowa systemów bezpieczeństwa MPL Kraków-Balice w związku z rozwojem infrastruktury.

    http://www.mi.gov.pl/2-48203f1e24e2f-1792166-p_1.htm
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  12. #692
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Bogate plany inwestycyjne Balic

    Wirtualny Nowy Przemysł, 2010.01.19

    Kryzys w przewozach lotniczych sprzyja inwestycjom w portach lotniczych. Dzięki temu możemy znacznie taniej, bo o 20 mln zł, realizować nasze plany budowy obiektów i poprawy infrastruktury - twierdzi prezes zarządu Kraków Airport Jan Pamuła.

    Właśnie dobiega końca budowa siedmiokondygnacyjnego parkingu przy lotnisku. Będzie miał 1243 miejsca, czyli najwięcej w województwie małopolskim. Obiektem ma sterować system elektroniczny, który wskaże też kierowcy wolne miejsce parkingowe. Pierwsze trzy poziomy zostaną oddane do użytku w jeszcze w tym miesiącu, a kolejne będą uruchamiane sukcesywnie do końca roku.

    Drugą istotną inwestycją portu w Balicach jest budowa łącznika pomiędzy płytą postojową a drogą startów i lądowań. Dodatkowe 30 tys. m2 poprawi niemal dwukrotnie zdolności operacyjne lotniska, tj. z 17 operacji na godzinę do 30, czyli poziomu dużych lotnisk. Inwestycja ta poprawi także bezpieczeństwo operacji naziemnych i zdobycie przez lotnisko II kategorii lądowania (o ograniczonej widoczności). Wykonawcą łącznika jest Warbud, prace trwają od lipca ub.r. a ich zakończenie przewidziane są na maj tego roku.

    - W lutym wybierzemy wykonawcę czterogwiazdkowego hotelu przy lotnisku, a do końca marca - projektanta rozbudowy i przebudowy terminala międzynarodowego - powiedział prezes Pamuła.

    Nowy budynek odpraw i przylotów ma mieć przepustowość 7,5-8 mln pasażerów rocznie, czyli dwukrotnie więcej niż obecnie (łącznie z odprawami krajowymi).

    Jak powiedział prezes Pamuła, projekty te - także przebudowa dróg komunikacyjnych wokół lotniska - ma na celu stworzenie największego portu regionalnego w "naszej części Europy". Łącznie do 2013 roku spółka Kraków Airport chce wydatkować 800 mln zł. Część środków pochodzić będzie z wypracowanych zysków, część ze środków unijnych, a także z dokapitalizowania spółki przez czterech obecnych właścicieli. "Jeżeli okaże się to niemożliwe, będziemy szukali inwestora pasywnego" - powiedział J. Pamuła. W grę wchodzi sprzedaż 20-25% udziałów. Obecna nominalna wartość udziałów w MPL KB wynosi 101,2 mln zł.
    Ja już się trochę pogubiłem, chodzi o ILS cat II ?
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  13. #693
    Awatar pbciderek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Ile razy już takie coś słyszeliśmy... Najważniejsza z tej gadki powinna być ta informacja:
    ]W lutym wybierzemy wykonawcę czterogwiazdkowego hotelu przy lotnisku, a do końca marca - projektanta rozbudowy i przebudowy terminala międzynarodowego - powiedział prezes Pamuła.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  14. #694
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    I znów chce się napisać :Oby w końcu"... mam nadzieję, że pod koniec marca wszytsko będzie jasne i dograne no bo ileż można czekać...
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  15. #695
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    PKP PLK: Modernizacja linii kolejowej na lotnisko w Balicach

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę na opracowanie studium wykonalności modernizacji połączenia kolejowego z Międzynarodowym Portem Lotniczym "Kraków - Balice" na odcinku Kraków Główny - Mydlniki - Balice.

    Koncepcja zakłada modernizację kolejowego połączenia z portem lotniczym o długości 12 km oraz budowę nowego odcinka o długości ok. 500 m od rozjazdu z istniejącą linią kolejową nr 118 Kraków Mydlniki - Balice do nowego przystanku końcowego usytuowanego naprzeciwko terminala pasażerskiego. Umowa przewiduje m.in. opracowanie szczegółowych analiz ekonomicznych i eksploatacyjnych, koncepcji modernizacji, raportu środowiskowego i wniosków o wydanie decyzji środowiskowych oraz projektów budowlanych i dokumentacji przetargowej.
    Ogólne założenia projektu zakładają elektryfikację linii na odcinku od stacji Kraków Mydlniki - Kraków Balice, wybudowanie nowych przystanków kolejowych usprawniających transport publiczny aglomeracji krakowskiej oraz wybudowanie odcinka linii kolejowej ze stacją końcową położoną w bezpośrednim sąsiedztwie terminalu lotniska.
    Dokumentację opracuje firma Movares Polska Sp. z o.o., specjalizująca się w realizacji zadań projektowych w konsorcjum z Przedsiębiorstwem Projektowania Realizacji i Wdrożeń BPK Katowice Sp. z o.o. (firmy opracowała dokumentację przedprojektową w innych zadaniach inwestycyjnych, m.in. wybranych odcinków linii kolejowej E-30 Zgorzelec - Medyka)
    Po wykonaniu opracowania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłoszą przetarg na wykonanie prac budowlanych. Projekt modernizacji linii został umieszczony na liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, zadanie 7.1-24. Budżet przedsięwzięcia zaplanowano na 350,73 mln zł brutto z dofinansowaniem z Funduszu Spójności o wartości 188,86 mln zł.
    rynek-kolejowy.pl
    2-3 lata i może będzie gotowe.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  16. #696

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EWR

    Domyślnie

    Poszukiwania 400 mln zł. Kto powinien inwestować w Balicach?

    Dawid Hajok

    2010-02-03, ostatnia aktualizacja 2010-02-03 22:47



    Władze Małopolski decydują dziś, jak przekazać lotnisku grunt, który dostały od Ministerstwa Obrony Narodowej. W porcie obawiają się, że jeśli będą chciały na tym dodatkowo zarobić, mogą utrudnić rozwój spółki, której są współwłaścicielem



    Fot. Krzysztof Karolczyk / AG Podróżni na lotnisku Balice






    - Na dofinansowaniu rozbudowy lotniska powinno zależeć wszystkim udziałowcom, w tym najbardziej samorządom lokalnym - przekonuje Jan Pamuła, prezes MPL Balice. Władze portu liczą, że teren pod inwestycje, który jest we władaniu województwa, będzie spółce przekazany nieodpłatnie. Do 2015 roku władze spółki zarządzającej lotniskiem w Balicach chcą m.in. rozbudować terminal lotów międzynarodowych, płytę postojową oraz zmodernizować drogi kołowania i startu. Te inwestycje są niezbędne, aby zwiększyć przepustowość lotniska, poprawić komfort odprawy pasażerów, a w konsekwencji sprawić, że Balice staną się bardziej konkurencyjne względem pozostałych portów lotniczych w kraju.

    - Zaktualizowany plan inwestycyjny zakłada, że na rozbudowę wydamy ponad miliard złotych. Nawet przy uwzględnieniu znacznych dochodów własnych portu, dopłat unijnych i kredytów bankowych nadal brakuje nam około 400 mln zł - wylicza Mariusz Pulit, dyrektor biura spółki MPL. Władze portu szukają więc brakujących pieniędzy. Gdzie się da. Liczą m.in. na przekazanie im - na zasadzie użyczenia (a więc nieodpłatnie) - 33 ha terenu, który trzy miesiące temu władze województwa dostały od resortu obrony narodowej pod rozbudowę portu. - Tylko w ten sposób będziemy mogli uniknąć dodatkowych kosztów, które musielibyśmy ponieść z tytułu dzierżawy tego terenu - mówi Pulit. Szacuje, że w zależności od stawki może to być od 1 mln do nawet 15 mln zł rocznie.



    - Przekładając to na kolejne lata i biorąc pod uwagę, że cenny jest każdy milion, jest się o co starać. Użyczenie byłoby dla nas najkorzystniejszym rozwiązaniem, a zarazem czytelnym sygnałem dla pozostałych udziałowców, aby nie żądali od lotniska zwrotu dywidendy - dodaje Pulit.

    Dziś kwestia zasad, na jakich działki ostatecznie miałyby trafić w ręce lotniska, będzie dyskutowana na posiedzeniu zarządu województwa. I - jak ustaliliśmy - władze regionu nie mają na ten temat jednoznacznego stanowiska - pojawiają się głosy ratowania budżetu poprzez opłaty za przekazany dla lotniska teren.

    - Nie sadzę, abyśmy wszystkie działki udostępnili lotnisku na tych samych zasadach. Użyczenie dotyczyć będzie najprawdopodobniej terenu pasa startowego. Co do reszty, zobaczymy. Ale za wcześnie na alarm - stwierdza Marek Sowa, członek zarządu województwa małopolskiego.

    Tymczasem prezes Pamuła liczy, że właściciele lotniska dobrowolnie podniosą kapitał spółki. - W tym miesiącu wystąpimy do wszystkich udziałowców z oficjalnym zapytaniem, czy są gotowi na takie rozwiązanie - zapowiada prezes. - Dziś w kapitale spółki mamy około 100 mln zł, tymczasem Rzeszów aż 400. Są to zupełnie nieporównywalne wielkości - dodaje prezes Balic. Pieniądze z podniesienia kapitału miałyby posłużyć finansowaniu inwestycji.

    Władze portu chcą też przekonać wszystkich właścicieli lotniska do niewyciągania dywidendy. - Ułatwi to rozwój, umacniając zarazem naszą pozycję w oczach banków, które chętniej przyznają nam kredyty - tłumaczy Pamuła. - Silna spółka to szybkie inwestycje i mniejsze koszty - dodaje.

    Już w ubiegłym roku Balicom udało się zatrzymać dywidendy od swojego głównego udziałowca - przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze. - Tym razem nie będziemy w stanie odmówić PPL-owi wypłacenia dywidendy, jeśli władze lokalne nie dadzą też wyraźnego sygnału, że nie chcą zarabiać na porcie - mówi Pamuła. Dlatego - jak stwierdza - tak istotne jest, aby 33 ha pod rozbudowę portu przekazano im w drodze użyczenia. - Samorząd lokalny powinien myśleć nie tylko o autostradach, dworcach kolejowych, ale również o porcie lotniczym. Katowice dostały ziemię za darmo, podobnie Wrocław, jak będzie u nas? - zastanawia się prezes portu.


    Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków
    franek

  17. #697

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EWR

    Domyślnie

    Kraków blokuje dojazd do portu lotniczego

    Barbara Ciryt
    Dzisiaj 06:01:26
    Władze miasta Krakowa zablokują szybki i wygodny dojazd do lotniska, jeśli nie ruszą z budową choćby fragmentu trasy Balickiej. Odkładając budowę blokują cały układ komunikacyjny wokół portu. Cała inwestycja nie licząc trasy Balickiej ma kosztować ok. 400 mln zł, a przez brakujące 20 czy 30 mln potrzebne na odcinek traktu jaki powinno zrobić miasto wszystko może lec w gruzach.
    Władze Krakowa przez dwa lata uwzględniały tę inwestycję w budżecie, teraz ją pominęły. - Nie mamy pieniędzy - mówi twardo Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent. Skarży się, że miasto nie otrzymało dotacji unijnych.

    Władze portu, kolei, województwa i przedstawiciele miasta dawno uznały, że przepustowość dróg wokół portu musi się zwiększyć. Każdy deklarował działania, które poprawią komunikację. Teraz trzeba przejść do realizacji zadań miasto zaczyna blokować możliwość wygodnego dojazdu milionów ludzi do portu lotniczego i ograniczać rozwój swój i wielu firm.

    Plan był taki, że zarząd województwa odsunie swoją drogę od portu. Potrzebuje 60 mln zł, by przenieść ją za autostradę. Irena Cebula z departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego obiecuje, że pieniądze na to znajdzie. Wówczas obecna droga wojewódzka stanie się drogą wewnętrzną lotniska. Ale niezbędne jest choć 800 metrów trasy Balickiej, która połączy nową drogę wojewódzką z rondem przy lotnisku.

    Władze portu przygotowują reorganizację dróg wewnętrznych. Port ma 45 mln zł z dotacjami unijnymi. Zapewnia, że połowie 2011 r. zacznie prace w terenie. - Przetarg na dokumentację układu wewnętrznego dróg jest w końcowej fazie - zaznacza Józef Węgrzyn, członek zarządu portu. - Rozstrzygnęliśmy przetarg na projekt przystanku kolejki, który znajdzie się w pobliżu terminalu - dodaje.

    Tu będzie dojeżdżał nowoczesny pociąg elektryczny. Włodzimierz Żmuda, dyrektor krakowskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych ma wraz z dotacją unijną 280 mln zł na modernizację linii od dworca głównego do Balic. Już za dwa lata wyśle tu supernowoczesną kolejkę.

    Wszyscy jednak drżą, że modernizacja bez udziału miasta pogorszy sytuację. Nowoczesna kolejka będzie wstrzymywała ruch na drodze wojewódzkiej. - Jeśli miasto nie ruszy z trasą Balicką, to przenoszenie wojewódzkiej drogi nie będzie miało sensu, bo zostanie bez połączenia z całym układem komunikacyjnym - obawia się dyr. Żmuda. Wówczas jego nowoczesna kolejka na skrzyżowaniu ze starą drogą wojewódzką wstrzyma ruch. - Teraz pociąg jeździ co pół godziny, a po modernizacji ma jeździć co 15 min. Droga będzie zamykana za każdym razem na 3 lub 4 minuty - martwi się Żmuda. Będą wieczne korki.

    Dlatego pojawiła się propozycja, by miasto na razie wybudowało tylko fragment trasy, który pozwoli połączyć cały ukłd komunikacyjny. Jednak w roku wyborczym władze Krakowa chcą robić bardziej widowiskowe inwestycje, którymi będą mogły się chwalić. - Absolutnie nie - oponuje Trzmiel. Organizuje w piątek spotkanie i chce rozmawiać o nowych rozwiązaniach układu komunikacyjnego. Zaznacza, że będzie też o budowie proponowanego 800-metrowego fragmentu trasy Balickiej.
    franek

  18. #698

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Kolejkę nie można przenieść pod ziemię ? Końcowa stacja może być pod budynkiem terminalu lub w okolicach ruchomymi schodami na górę pasażerowie wychodzili by na poziom poczekalni.
    To jest raptem 600 m w tunelu mogło być mniej.

  19. #699

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Prawie 400 metrów to potrzebne by było aby linie sprowadzić pod ziemie, tzn przed drogą wojewódzką pod którą ma przebiegać, dodając odległość do terminalu to byłoby w zasadzie 2 razy tyle co podajesz
    do tego trzeba by zbudować całą podziemną stacje, łącznie z zawrotką lub rozjazd do zawracania.

    Co nie zmienia faktu, że tak właśnie powinno to wyglądać.

    A właśnie, jak w obecnych planach rozwiązują kolizje linii kolejowej z nową drogą wojewódzka, wie ktoś?
    Ma ktoś jakieś bardziej szczegółowe plany?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 10-02-2010 o 21:33 Powód: Ort.

  20. #700

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    600 metrów w linii prostej rozjazd zaczyna się zaraz za autostradą, nie trzeba budować jak to nazywasz zawrotki, maszynista po dojeździe do końca przechodzi na początek składu,
    Stacja podziemna nie musi być duża wystarczy długość składu + np 10 m, coś takiego jak jest pod dworcem głównym dla tramwajów.
    Ewentualnie w środku jeden peron po bokach tory, jeden przyjeżdża drugi odjeżdża, maszynista ma czas na zamknięcie kabiny i przejście na drugą stronę składu aby jechać w przeciwną stronę, 15 min spokojnie wystarczy na te czynności.
    Ostatnio edytowane przez wrzesinski1 ; 10-02-2010 o 15:37

Strona 35 z 129 PierwszyPierwszy ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-10-2014, 22:14
  2. 18-10-2014, 16:04
  3. 13-10-2014, 14:03
  4. 03-10-2014, 15:38
  5. 29-07-2014, 00:17
  6. 20-07-2014, 03:26
  7. 02-06-2014, 16:26
  8. 24-05-2014, 10:53
  9. 25-04-2014, 15:53
  10. 16-04-2014, 10:10
  11. 28-03-2014, 17:17
  12. 28-03-2014, 16:50
  13. 28-03-2014, 16:12
  14. 12-01-2014, 15:58
  15. 06-01-2014, 08:51
  16. 14-07-2013, 23:42
  17. 29-03-2013, 17:29
  18. 26-02-2013, 12:36
  19. 02-02-2013, 20:14
  20. 24-01-2013, 18:54
  21. 16-01-2013, 14:44
  22. 19-12-2012, 17:43
  23. 25-11-2012, 20:58
  24. 10-10-2012, 15:09
  25. 25-07-2012, 09:21
  26. 21-07-2012, 22:35
  27. 07-07-2012, 07:33
  28. 11-02-2012, 10:23
  29. 10-02-2012, 15:20
  30. 01-02-2012, 18:39
  31. 30-01-2012, 13:02
  32. 28-01-2012, 08:40
  33. 04-01-2012, 11:23
  34. 05-12-2011, 15:41
  35. 06-10-2011, 14:18
  36. 29-09-2011, 11:41
  37. 16-09-2011, 12:48
  38. 09-08-2011, 21:38
  39. 13-07-2011, 23:24
  40. 01-07-2011, 12:47
  41. 13-03-2011, 13:39
  42. 07-03-2011, 12:27
  43. 14-01-2011, 16:45
  44. 29-09-2010, 13:38
  45. 27-09-2010, 12:49
  46. 16-09-2010, 14:44
  47. 31-08-2010, 14:06
  48. 25-08-2010, 21:47
  49. 16-07-2010, 00:15
  50. 10-07-2010, 15:39

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •