VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 36 z 129 PierwszyPierwszy ... 26 34 35 36 37 38 46 86 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 701 do 720 z 2564
Like Tree1048Likes

Wątek: Inwestycje w Balicach

  1. #701
    Awatar broman

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    krakow

    Domyślnie


    Polecamy

    Tunel jest fajny ale nie teraz

    Poprowadzenie linii kolejowej przy lotnisku w podziemnym tunelu jest zbyt drogie i nie rozwiąże problemów komunikacyjnych. Ważniejsze jednak jest to, że na powrót do takiej koncepcji jest już za późno.
    Kilka lat temu poprowadzenie ostatniego odcinka torów kolejki do Balic sugerowały Polskie Linie Kolejowe PKP. Wtedy były to sugestie wobec innych, bo ten odcinek miała wybudować spółka zarządzająca lotniskiem - Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków - Balice (teraz odpowiada za to PLK PKP). W tamtym czasie szacowano, że budowa tunelu i stacji podziemnej będzie o około 100 mln zł droższa niż gdyby tory poprowadzono po gruncie i nie trzeba było budować przystanku kolejowego pod ziemią. Dziś ta różnica byłaby kilkukrotnie większa.
    Według wiceprezesa MPL Józefa Węgrzyna powrót do pomysłu budowy ostatniego odcinka torów kolejowych w tunelu jest już praktycznie niemożliwy. Głównie dlatego, że pod znakiem zapytania stawiałoby to cały projekt przebudowy linii kolejowej Kraków - Balice, a więc także zagrożenie utraty unijnej dotacji na ten cel.
    - Trzeba też pamiętać o wielokrotnie większych kosztach związanych z przełożeniem podziemnego uzbrojenia, wodociągów, kanalizacji i kabli. A do tego podjęto już starania o uzyskanie decyzji środowiskowej dla rozwiązań przyjętych kilka lat temu - podkreśla Józef Węgrzyn. Spółka MPL ogłosiła też przetarg na projektowanie stacji kolejowej przy parkingu, która ma powstać na powierzchni, bo takie rozwiązanie uzgodniono.

  2. #702

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EWR

    Domyślnie

    O dojeździe do Balic Kraków tylko gada

    Barbara Ciryt
    Wczoraj 21:47:20 , Aktualizacja wczoraj 22:42:50
    Władze lotniska, kolei, miasta i województwa mają koncepcję budowy dróg do Balic. Podpisały porozumienie o współfinansowaniu tej inwestycji, ważnej dla Krakowa i regionu. Ale miasto zamiast budować trasę balicką proponuje nowe rozwiązania i wciąż jest na etapie planów.
    (© Adam Wojnar)


    Nie udało nam się dodzwonić do wiceprezydenta Krakowa Tadeusza Trzmiela, który spotkał się w piątek z przedstawicielami portu i województwa. Ale nieoficjalnie wiemy, że pojawił się pomysł, by zrezygnować z przeniesienia drogi wojewódzkiej za autostradę.

    W zamian ruch wokół portu i sąsiednich terenów inwestycyjnych miałby być poprowadzony dwiema drogami serwisowymi, równoległymi do autostrady. Przebudowane byłyby też węzeł autostradowy przy porcie i węzeł łączący obwodnicę miasta z autostradą prowadzącą do Katowic.

    Włodzimierz Żmuda, dyrektor krakowskiego oddziału linii kolejowych cieszy się, że to nie zmieni jego planów, bo ostro bierze się za modernizację torów od Dworca Głównego do Balic i ma obiecane dotacje zewnętrzne. Port lotniczy też rusza z budową przystanku przy terminalu i reorganizacją dróg wewnętrznych. Chce zdążyć z zadaniem i do 2013 r. rozliczyć pieniądze unijne.

    - Naszym zdaniem, najlepiej byłoby trzymać się pierwotnych planów - zaznacza Marcin Pulit, dyrektor biura Portu Lotniczego Kraków-Balice. - Ale rozumiemy, że miasto chce sprawdzić inne koncepcje. Zaakceptujemy je, jeśli te rozwiązania nie opóźnią przedsięwzięcia i zgodzi się na nie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - podkreśla.

    Zaś Irena Cebula z departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego zaznacza, że nowa propozycja jest do rozpatrzenia. - Ocenimy ją po konsultacji z marszałkami - tłumaczy. Miasta jednak nie ominie budowa trasy balickiej , choć nie ma na to pieniędzy (mówił nam przed kilkoma dniami wiceprezydent Trzmiel).

    Dlatego dostał propozycję budowy na razie tylko 800 metrów tej trasy, by nie blokować całego układu komunikacyjnego. Józef Węgrzyn, z zarządu portu w Balicach przyznał, że władze Krakowa ostatnio już nie odżegnywały się od realizacji tej propozycji.
    franek

  3. #703

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Małopolska

    Domyślnie

    Oby jak najszybciej rozwiązać ten węzeł komunikacycjny wokół portu,już teraz korki są bardzo dużue np zjeżdzając z A4 pod lotnisko duży ruch samochodów jadących od Zabierzowa.Ciekawe jeżeli nie będzie przełożona droga na drugą stronę autostrady,które to są drogi serwisowe jako alternatywa dla drogi Zabierzów Kryspinów nie wiem czy to bedzie dobre rozwiązanie,a dopiero jak przyjdzie sezon letni gdzie ruch wzrasta

  4. #704
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    16.02.2010
    Firmy walczą o terminal w Balicach
    INWESTYCJE. W ciągu dwóch tygodni powinien być znany projektant nowego terminalu pasażerskiego Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice.


    Szanse na zlecenie wykonania projektu terminalu mają już tylko: krakowska agencja projektowa APA i polsko-brytyjskie konsorcjum Ove Arup.
    - Krajowa Izba Odwoławcza podtrzymała decyzję naszej komisji przetargowej o uwzględnieniu protestów tych dwóch firm i odrzuceniu pozostałych - poinformowała nas Justyna Zajączkowska, rzecznik prasowy MPL Kraków-Balice. To oznacza, że być może jeszcze w tym miesiącu znany będzie projektant nowego obiektu na podkrakowskim lotnisku.

    A jeszcze w grudniu ub.r. wydawało się, że MPL będzie mieć poważny problem. Wtedy bowiem komisja przetargowa odrzuciła wszystkie oferty (bo w każdej dopatrzyła się niezgodności z warunkami przetargowymi), co mogło doprowadzić do unieważnienia przetargu i straty kolejnych miesięcy (wyłanianie projektanta trwa od ponad trzech lat). Uczestnicy przetargu nie zgodzili się z decyzją komisji i złożyli protesty. Komisja uwzględniła dwa z nich, autorzy odrzuconych odwołali się do KIO działającej przy prezesie Urzędu Zamówień Publicznych. Kilka dni temu KIO podtrzymała decyzję komisji przetargowej.
    W grze pozostały więc dwie firmy: firmy APA - Czech - Duliński - Wróbel oraz Ove Arup. W ofercie tej pierwszej dopatrzono się pięciu niezgodności z warunkami zamówienia, w ofercie drugiej firmy wytknięto ich trzy razy więcej. O przywróceniu ich do przetargu decydowała jednak nie liczba błędów, ale ich niewielki wpływ na ostateczny projekt.
    Dziennik Polski
    Czas najwyższy.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  5. #705

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Szanse na zlecenie wykonania projektu terminalu mają już tylko: krakowska agencja projektowa APA i polsko-brytyjskie konsorcjum Ove Arup.

    http://img197.imageshack.us/img197/2...erozbudowa.png
    APA ? :/


  6. #706

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Projekt APA to coś jak pijalnia w Krynicy?

  7. #707
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Projekt APA to coś jak pijalnia w Krynicy?
    Dopóki nie będzie kilku wizualizacji z różnych stron to nie ma sensu komentować tego projektu.
    I tak cudu architektonicznego nie będzie, więc niech szybko zrobią co trzeba i jazda budować.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  8. #708
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Fakt ze maciej krk ma racje, ale APA to chyba najbrzydszy projekt z wszystkich juz na poczatku.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 18-02-2010 o 05:22




    Networking the world.

  9. #709
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Wizualizacja projektu terminala według OVE ARUP(dużo wizek)
    Q-Arch - Projekty i realizacje - OBIEKTY U
    Prezentuje sie bardzo ładnie.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  10. #710
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    No no... wygląda świetnie
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  11. #711

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Małopolska

    Domyślnie

    Według mnie dobry projekt jeszcze jakbyśmy zobaczyli projekt APA też w kilku ujęciach to będziemy mieli porównanie,oby szybko wystartować i z projektem.

  12. #712
    Awatar pbciderek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Mi też się podoba! Myślę, że takim byśmy się nie powstydzili.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  13. #713

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    To dwa skrajnie odmienne projekty ! Pierwszy jest za...bisty, ale ten APA to jakaś pomyłka straszna. Projekt z "Gierkowskiego" okresu. Życze Wam oczywiście Ove Arup !

  14. #714

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Nie podoba mi się układ komunikacyjny na tych wizualizacjach ale to nie należy do projektu więc ok...

    Ogólnie projekt ciekawy, ja bym jedynie ten sinusoidalny dach przedłużył i przebudował na istniejącym budynku terminala również (przynajmniej ten odcinek od frontu, tak żeby jeszcze bardziej zintegrować obie części).

    Dodatkowo nie rozumiem dlaczego tak masywne piony komunikacyjne przy rękawach zaproponowano, to przeszkadza, spada na 1 plan a wręcz odrzuca, nad tym muszą pomyśleć.

    Ogólnie projekt interesujący, powiedziałbym, że najlepszy przynajmniej jeśli chodzi o formę i funkcjonalność też się wydaje, że tak (chociaż nie można o tym mówić na podstawie samych wizualizacji).
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 20-02-2010 o 19:17

  15. #715
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michaelk Zobacz posta
    dodatkowo nie rozumiem dlaczego tak masywne piony komunikacyjne przy rękawach zaproponowano, to przeszkadza, spada na 1 plan a wręcz odrzuca, nad tym muszą pomyśleć
    Podobne rozwiązanie jest na Weneckim lotnisku i wygląda całkiem ładnie.

    Cytat Zamieszczone przez michaelk Zobacz posta
    ogólnie projekt ciekawy, ja bym jedynie ten sinusoidalny dach przedłużył i przebudował na istniejącym budynku terminala również (przynajmniej ten odcinek od frontu, tak żeby jeszcze bardziej zintegrować obie części)
    W przyszłości przebudować obecny terminal i dobudować część od strony zachodniej, tak aby całość miała ręce i nogi.
    Wtedy dało by sie zainstalować łącznie 6 rękawów.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  16. #716

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Oby Ove Arup!
    Dzięki za link.


  17. #717

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EWR

    Domyślnie

    Ja to chcialbym , aby wreszcie terminal byl. Wstydliwa to sprawa dla Krakowa . Podobnie jak turlajacy sie pociag i peron przy lotnisku. Jest lepiej , ale ile lat jescze "za murzynami" jestesmy. Od lat padaja terminy. Przedtem wszyscy zwalali na wojsko, potem na Warszawe i niewiele się działo. Tyle lat czekamy i wstydzimy sie przed przyjezdnymi. W koncu niech powstani. obojetnie czy sciany beda z piaskowca , czy z betonu i szkla
    franek
    franek

  18. #718
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michaelk Zobacz posta
    Ogólnie projekt ciekawy, ja bym jedynie ten sinusoidalny dach przedłużył i przebudował na istniejącym budynku terminala również (przynajmniej ten odcinek od frontu, tak żeby jeszcze bardziej zintegrować obie części).
    Inwestycja będzie kontynuacją prowadzonej modernizacji istniejącego terminalu i będzie ściśle związana z projektowaną inwestycją rozbudowy terminalu pasażerskiego. Ze względów funkcjonalnych i techniczno-organizacyjnych planowana inwestycja będzie ściśle połączona z zadaniem „Rozbudowa terminalu pasażerskiego”. Równocześnie z prowadzoną inwestycją zostanie dokonana modernizacja organizacji ruchu pasażerskiego w ramach przylotów i odlotów, a także w zakresie transportu bagażu. Istniejący terminal po przebudowie zawierał będzie tylko funkcję odlotową, która będzie zlokalizowana zarówno na parterze jak i na pierwszym piętrze budynku. Istniejące obecnie odprawy przylotowe będą przeniesione w całości do projektowanej rozbudowywanej nowej części obiektu. Przebudowany terminal będzie w pełni zdolny do obsługi ruchu pasażerskiego na kierunkach Schengen (S) i Non-Schengen (NS) oraz w ruchu transferowym we wszystkich relacjach.
    Przebudowa istniej
    Tak więc całość powinna wyglądać jak jedna zwarta bryła, a nie jak dwa różne połączone ze sobą budynki
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  19. #719

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Przed chwilą w Radiu Kraków mówili, że Balice wybrały projektanta ! Niestety nie powiedzieli którego ! Ktoś wie więcej ?

  20. #720

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie


    Polecamy


Strona 36 z 129 PierwszyPierwszy ... 26 34 35 36 37 38 46 86 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-10-2014, 22:14
  2. 18-10-2014, 16:04
  3. 13-10-2014, 14:03
  4. 03-10-2014, 15:38
  5. 29-07-2014, 00:17
  6. 20-07-2014, 03:26
  7. 02-06-2014, 16:26
  8. 24-05-2014, 10:53
  9. 25-04-2014, 15:53
  10. 16-04-2014, 10:10
  11. 28-03-2014, 17:17
  12. 28-03-2014, 16:50
  13. 28-03-2014, 16:12
  14. 12-01-2014, 15:58
  15. 06-01-2014, 08:51
  16. 14-07-2013, 23:42
  17. 29-03-2013, 17:29
  18. 26-02-2013, 12:36
  19. 02-02-2013, 20:14
  20. 24-01-2013, 18:54
  21. 16-01-2013, 14:44
  22. 19-12-2012, 17:43
  23. 25-11-2012, 20:58
  24. 10-10-2012, 15:09
  25. 25-07-2012, 09:21
  26. 21-07-2012, 22:35
  27. 07-07-2012, 07:33
  28. 11-02-2012, 10:23
  29. 10-02-2012, 15:20
  30. 01-02-2012, 18:39
  31. 30-01-2012, 13:02
  32. 28-01-2012, 08:40
  33. 04-01-2012, 11:23
  34. 05-12-2011, 15:41
  35. 06-10-2011, 14:18
  36. 29-09-2011, 11:41
  37. 16-09-2011, 12:48
  38. 09-08-2011, 21:38
  39. 13-07-2011, 23:24
  40. 01-07-2011, 12:47
  41. 13-03-2011, 13:39
  42. 07-03-2011, 12:27
  43. 14-01-2011, 16:45
  44. 29-09-2010, 13:38
  45. 27-09-2010, 12:49
  46. 16-09-2010, 14:44
  47. 31-08-2010, 14:06
  48. 25-08-2010, 21:47
  49. 16-07-2010, 00:15
  50. 10-07-2010, 15:39

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •