Np: Zamiast rozwijać komunikacje tramwajową, jego idea to zastępowanie ich komunikacją trolejbusów w centrum miasta.
No i wypowiedż, że metro w Krakowie nie ma racji bytu.
Było jeszcze kilka jego wizji.
W skrócie porzucić wszystko i zaczynać od nowa, zamiast rozwijać z głową co już jest.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Jeżeli Kracik tak myśli to jest wielka strata dla miasta.Jak na razie nie wymyślono lepszego środka kom.i wcześniej czy póżniej miasto musi podjąć to wyzwanie i rozpocząć starania o to co ma już kilkaset miast na świecie.Myślę , że Kracik zmieni nastawienie albo szybko straci stanowisko.
Z tego samego wywiadu:
Co do metra: prawie wszędzie trzeba do niego dopłacać olbrzymie pieniądze. Bilety musiałyby być bardzo drogie, żeby to się zwróciło (no ale wtedy nikt by nie jeździł i koło się zamyka). Tak naprawdę dobra (!) sieć połączeń tramwajowych i autobusowych może być lepszą zachętą do przejścia na komunikację miejską z indywidualnej. Polecam książkę "Miasto w ruchu".Wyrzuci Pan tramwaje spod magistratu, jak sugerował w "Dzienniku Polskim"?
-... (śmiech). To nie tak. Ja tylko powiedziałem, że nie chcę słuchać w filharmonii tramwajów i że trolejbusy są ciche. Potem dworowano sobie ze mnie, że chcę trolejbusów w Krakowie.
Bo to było bardzo zabawne...
- Ale teraz na serio. Państwo widzą rozkopaną ul. Długą. Po południu już nie ma ludzi, w sobotę nikt nie pracuje. Ale rozejrzyjmy się, jak to robią na świecie. Widziałem projekt Orleanu, który odtworzył linię tramwajową tak, że dostali gwarancje na 50 lat, a szyny są montowane na sprężynach. Dlatego tramwaj jedzie tak cicho jak wózek dziecięcy.
Mówi Pan o szansie dla Krakowa czy o ciekawostce?
- A jakie są powody, aby nie narzucić tego w Krakowie, w części historycznej? Nas nie stać na tanie poprawki torowisk.
W Krakowie są ważniejsze inwestycje, jak kanał ulgi albo III i IV obwodnica, które pozwolą odciążyć Aleje i upodobnić je do bardziej "ludzkiej", I obwodnicy. Nadal leży temat szybkiej kolei aglomeracyjnejl; połączenie z Balicami jest, ale wszyscy wiemy, jak wygląda.
A czy jeśli na najważniejszych, najbardziej zatłoczonych drogach, np. dookoła centrum, powstałyby tunele "Krakowskiego Szybkiego Tramwaju", to nie dałoby to wystarczającego efektu? Byłoby to rozwiązanie pośrednie. Omija korki, a nie jest za drogie. Gdyby dalej rozwijano ten projekt, dałoby namiastkę metra w Krakowie. Ostatecznie, nie zauważalnie, w Krakowie powstałoby metro, a jest to chyba nieuniknione.
Oczywiście może się pojawić problem z budową tuneli i stacji...
A tak wygląda (1/2)nowego terminala w Bratysławie.
ps: Oby choć trochę było przestrzeni u nas, co u nich.
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Z zewnątrz podobny do WAW ^^ Ale przynajmniej mają już nowy terminal.
Zdjęcia z budowy Łącznika i płyty postojowej.
Budowa łącznika - Kraków Airport
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Przed chwilą gościem Tematów Dnia był p. Pamuła.
* Operatorem nowego Hotelu, będzie Hilton Garden Inn (oddanie do użytku początek 2012)
* Projekt nowego terminala (oraz przebudowy obecnego) ma być gotowy na przełomie tego i przyszłego roku.
* Oddanie nowego terminala to koniec 2012, a przebudowa obecnego koniec 2013.
* Niedługo ma zostać uruchomiony PAPI, do końca roku ma zacząć działać ILS cat II.
* Oddanie łącznika z płytą (Wrzesień 2010)
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Coś widze, że temat ucichł :P Czyżby inwestycje w Balicach stanęły?Kiedy bedzie rozbudowana płyta postojowa pomiędzy łącznikiem i drogą kołowania?
Balice: powstanie nowa wieża kontroli lotów
PAP, dog
![]()
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zbuduje nową wieżę kontroli lotów oraz radiolatarnię na terenie lotniska Kraków-Balice. W środę agencja otrzymała działki pod inwestycje, które do tej pory znajdowały się w zasobach Agencji Mienia Wojskowego.
![]()
Fot. Mateusz Skwarczek / AG Lotnisko w Balicach
Prezes PAŻP Krzysztof Banaszek poinformował dziennikarzy, że budowa Ośrodka Kontroli Ruchu Lotniczego rozpocznie się jeszcze w tym roku i zakończy w roku 2014. Inwestycja będzie kosztować około 16 mln zł. Wieża powstanie na działce znajdującej się na terenie krakowskiego lotniska o powierzchni 88 arów, która do tej pory znajdowała się w zasobach AMW. Na sąsiedniej działce o powierzchni 16 arów, również przekazanej przez AMW, zbudowane zostanie urządzenie nawigacyjne, radiolatarnia DVOR/DME. Będzie ono stanowić zapas i uzupełnienie dla zainstalowanego na krakowskim lotnisku radiowego systemu nawigacyjnego ILS. Koszt budowy radiolatarni wyniesie ponad 31 mln zł. Jak podkreślają przedstawiciele krakowskiego portu, po zakończeniu tych inwestycji lotnisko będzie spełniać wysokie standardy dotyczące bezpieczeństwa i przepustowości.
![]()
A ktos wie czy z tej nowej wiezy bedzie wreszcie widac plyte postojowa samolotow?
Zakładki