VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 43 z 129 PierwszyPierwszy ... 33 41 42 43 44 45 53 93 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 841 do 860 z 2564
Like Tree1048Likes

Wątek: Inwestycje w Balicach

  1. #841
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Kolejny remont pasa??
    Tymczasem do remontu jedynego swojego pasa szykuje się też Lotnisko Jana Pawła II w Krakowie, ale zrobi to zupełnie inaczej niż stołeczne Lotnisko Chopina.
    – Zleciliśmy najpierw analizę, czy można remontować pas bez wstrzymywania ruchu – mówi rzeczniczka portu w Krakowie Justyna Zajączkowska.
    Walka o stołeczne niebo - Życie Warszawy
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  2. #842

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Ciekawe jak zrobią remont bez wstrzymywania ruchu.

  3. #843
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Ciekawe jak zrobią remont bez wstrzymywania ruchu.
    Odcinkami w nocy? Niemcy mogą to my też

  4. #844
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    Odcinkami w nocy? Niemcy mogą to my też
    Tak już remontowali pas na EPKK, chyba od 1 do 6 rano lotnisko było zamknięte.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  5. #845
    Awatar Mariozokr

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Remont remontem ale pomyśleli by coś w końcu o budowie drugiego pasa co już było poruszane, by to sporo pomogło i rozwineło lotnisko w szczególności kiedy rozbudowywane są terminale i mogły by przylatywać większe maszyny

  6. #846
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariozokr Zobacz posta
    by to sporo pomogło i rozwineło lotnisko w szczególności kiedy rozbudowywane są terminale i mogły by przylatywać większe maszyny
    Ale, ze co? Te maszyny sa tak duze, ze musza ladowac na dwoch pasach na raz? Bo nie za bardzo rozumiem co ma drugi pas do tego?

  7. #847
    Awatar hary767

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Jezeli te inwestycje beda sie tak wlekły
    to nie tylko Katowice nas przegonia a takze" Jasionka"

  8. #848
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hary767 Zobacz posta
    Jezeli te inwestycje beda sie tak wlekły to nie tylko Katowice nas przegonia a takze" Jasionka"
    W czym?? W load haulach
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  9. #849

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LHR/LGW/STN/LTN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    W czym?? W load haulach
    Witam . Mozesz mnie oswiecic i wytlumaczyc mi co to jest ''load houl''?? Z gory dziekuje.

  10. #850
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krispie Zobacz posta
    load houl
    Chodziło mi o połączenia dalekodystansowe.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  11. #851
    Awatar hary767

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Chodziło mi o połączenia dalekodystansowe.
    Ich juz niedlugo tez nie bedzie ,a katowice beda mialy chociaz cargo

  12. #852
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hary767 Zobacz posta
    Ich juz niedlugo tez nie bedzie ,a katowice beda mialy chociaz cargo
    Ale co to ma do rzeczy z przegonieniem EPKK przez EPKT lub EPRZ??
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  13. #853
    Awatar hary767

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    To akurat nic, ale patrzac w jakim tepie postepuja inwestycje w EPRZ to EPKK wypada slabo. Gdy powstanie odpowiednia infrastruktura w Rzeszowie Ryanair moze sie odwrocic od krakowa, lub podzielic pasazerow na te dwa porty.

  14. #854
    Awatar hary767

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Maciek ale ty sie tak niedenerwuj a pozatym to z tym EPRZ to zartowalem

  15. #855
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hary767 Zobacz posta
    Maciek ale ty sie tak niedenerwuj a pozatym to z tym EPRZ to zartowalem
    Ja się wcale nie denerwuje, ba nawet mnie cieszy rozbudowa EPRZ.
    Mnie denerwuje tylko te ciągłe gadanie, tamci tego przegonią itp.
    Będzie co będzie i tyle. Nikt z nas nie wie jak rynek lotniczy w Polsce będzie wyglądał za 2-3 lata.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  16. #856
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Drugi pas to ciężko będzie tam gdzieś wcisnąć, a przedłużyć istniejący by było o wiele łatwiej.
    EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)

  17. #857

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LHR/LGW/STN/LTN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Chodziło mi o połączenia dalekodystansowe.
    Miales na mysli chyba long haul

  18. #858
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krispie Zobacz posta
    Miales na mysli chyba long haul
    No cóż... miałem na myśli long, a wyszło load
    Ale tak to jest, jak od rana jest się na wysokich obrotach.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  19. #859
    Awatar Mariozokr

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stawka Zobacz posta
    Drugi pas to ciężko będzie tam gdzieś wcisnąć, a przedłużyć istniejący by było o wiele łatwiej.
    To też prawda Wydłużenie też by mogło otworzyć nowe perspektywy przed Balicami

  20. #860
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie


    Polecamy

    Szybka kolej do Balic zagrożona. Stracimy dotację?

    Mateusz Żurawik





    Zapomnijmy o szybkiej podróży koleją z lotniska w Balicach do centrum Krakowa. Inwestycja stoi w miejscu. Co gorsza, możemy stracić aż 40 mln zł unijnej dotacji.



    Fot. Paweł Piotrowski / AG Szynobus na przejeździe kolejowym





    Z Dworca Głównego do Balic w tej chwili można dojechać szynobusem, który kursuje tylko po jednej nitce torów. Dlatego szynobusy odjeżdżają co pół godziny. Zwiększenie częstotliwości jest niemożliwe, bo nie mogłyby się minąć na trasie.

    Martwy punkt

    Kilka lat temu powstał więc pomysł budowy kolejnej nitki torów, która umożliwiłaby częstsze kursowanie pociągów na lotnisko i z powrotem. Inwestycja skróciłaby też podróż o osiem minut (w tej chwili szynobus jedzie około 20 minut). Inwestycja ta uzależniona jest jednak od przebudowy węzła komunikacyjnego Kraków-Balice. Gdy trzy lata temu pod patronatem ministra transportu przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, Urzędu Miasta Krakowa, Międzynarodowego Portu Lotniczego Balice, Polskich Linii Kolejowych, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz gminy Zabierzów podpisywali porozumienie w sprawie tej inwestycji, nikt nie przypuszczał, że utknie ona w martwym punkcie.



    Przebudowany węzeł miał być gotowy na Euro 2012. Wiadomo już, że o tej dacie możemy zapomnieć. Co gorsza, możemy też stracić 40 mln zł dotacji, które obiecała nam Unia (całkowity koszt wszystkich inwestycji szacowany był na 650 mln zł, sama Trasa Balicka miała kosztować 220 mln zł). Wystarczy, że jedna z instytucji, które trzy lata temu podpisywały porozumienie, nie rozpocznie prac na swoim odcinku przed 2013 r. A wiele na to wskazuje.

    Miasto już dziś twierdzi, że nie gwarantuje wykonania Trasy Balickiej, jednego z elementów planowanego węzła. Zdaniem prezydenta Tadeusza Trzmiela główny problem leży w braku pieniędzy i protestach okolicznych mieszkańców. - Od nastawienia mieszkańców będzie zależała w dużej mierze realizacja inwestycji - podsumowuje Trzmiel.

    Kolej i lotnisko robią swoje

    Trzmiel odbija jednak piłeczkę w stronę urzędu marszałkowskiego. Twierdzi, że Trasa Balicka nie może powstać, dopóki nie zostanie przygotowana decyzja środowiskowa. - Decyzja środowiskowa to wspólny problem nasz, miasta i GDDKiA - tłumaczy wicemarszałek Roman Ciepiela. - Problem w tym, że GDDKiA nie chce się zgodzić na wykonanie węzła bez projektu Trasy Balickiej, z kolei miasto nie ma na nią pieniędzy i chce wykonania samego węzła. Tymczasem wydanie decyzji środowiskowej jest uzależnione od tego, czy ostatecznie powstanie Trasa Balicka.

    Najbardziej zaawansowane prace prowadzą na razie tylko PLK i port lotniczy. PLK wyznaczyły już trasę planowanych torów kolejowych, które mają prowadzić do nowego przystanku zaprojektowanego przez władze lotniska (w pobliżu parkingu ma stanąć przystanek, z którego pasażerowie ruchomym chodnikiem dostaną się do terminalu).

    Nie czekając, aż projekt przebudowy węzła Kraków-Balice ostatecznie upadnie, władze lotniska proponują alternatywne rozwiązanie komunikacyjne, które zdaniem GDDKiA ma udrożnić ruch w rejonie portu lotniczego o 50 proc. Nowa koncepcja zakłada trzykrotne powiększenie istniejącego już ronda obok lotniska i wybudowanie drugiego w pobliżu bazy wojskowej.



    Kraków, Go! - komentarz Wojciecha Pelowskiego

    Przykre to wspominki, ale takim hasłem krakowski magistrat promował swój udział w wyścigu o organizację piłkarskich mistrzostw Europy. Kiedy jeszcze w tych zawodach jakoś się liczył, dostał gwarancje dofinansowania kilku kluczowych dla organizacji Euro 2012 inwestycji. Mieliśmy dostać m.in. 40 mln zł, dzięki którym rozpoczęłaby się przebudowa linii kolejowej do Balic. Jak potrzebny to projekt, wiedzą wszyscy, którzy mają za sobą podróż trzęsącą się kolejką i wszyscy, którzy rozumieją konieczność dobrej komunikacji kolejowej z nowoczesnym portem lotniczym. Wszyscy, ale nie władze Krakowa.

    Trasa Balicka i zagrożona unijna dotacja pokazuje szwankujące planowanie inwestycji strategicznych w mieście. W Krakowie buduje się bowiem tylko to, na co akurat dziś są pieniądze, bez konsekwentnego myślenia o przyszłości i bez myślenia o aglomeracyjnej funkcji stolicy województwa. W efekcie za około 150 mln zł przebudowywane jest rondo Ofiar Katynia, z którego część ruchu już niedługo przejmie trasa szybkiego ruchu do Modlniczki. Dojazd na lotnisko z centrum miasta wciąż jednak będzie przebijaniem się ciasnymi, dziurawymi ulicami Woli Justowskiej i Salwatora. Wyjściem byłaby kosztująca około 220 mln zł Trasa Balicka, do której budowy miasto się zobowiązało. Dziś władze alibi dla swojej kapitulacji szukają w protestach mieszkańców. To brak odpowiedzialności.

    Na uratowanie unijnej dotacji potrzeba przejęcia przez miasto terenu pod przyszły węzeł i zagwarantowanie stosunkowo niewielkich pieniędzy w budżecie na najbliższe lata. Ten wyścig jeszcze trwa. Magistrat, go!


    Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków
    Pozdrawiam, Airliner

Strona 43 z 129 PierwszyPierwszy ... 33 41 42 43 44 45 53 93 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-10-2014, 22:14
  2. 18-10-2014, 16:04
  3. 13-10-2014, 14:03
  4. 03-10-2014, 15:38
  5. 29-07-2014, 00:17
  6. 20-07-2014, 03:26
  7. 02-06-2014, 16:26
  8. 24-05-2014, 10:53
  9. 25-04-2014, 15:53
  10. 16-04-2014, 10:10
  11. 28-03-2014, 17:17
  12. 28-03-2014, 16:50
  13. 28-03-2014, 16:12
  14. 12-01-2014, 15:58
  15. 06-01-2014, 08:51
  16. 14-07-2013, 23:42
  17. 29-03-2013, 17:29
  18. 26-02-2013, 12:36
  19. 02-02-2013, 20:14
  20. 24-01-2013, 18:54
  21. 16-01-2013, 14:44
  22. 19-12-2012, 17:43
  23. 25-11-2012, 20:58
  24. 10-10-2012, 15:09
  25. 25-07-2012, 09:21
  26. 21-07-2012, 22:35
  27. 07-07-2012, 07:33
  28. 11-02-2012, 10:23
  29. 10-02-2012, 15:20
  30. 01-02-2012, 18:39
  31. 30-01-2012, 13:02
  32. 28-01-2012, 08:40
  33. 04-01-2012, 11:23
  34. 05-12-2011, 15:41
  35. 06-10-2011, 14:18
  36. 29-09-2011, 11:41
  37. 16-09-2011, 12:48
  38. 09-08-2011, 21:38
  39. 13-07-2011, 23:24
  40. 01-07-2011, 12:47
  41. 13-03-2011, 13:39
  42. 07-03-2011, 12:27
  43. 14-01-2011, 16:45
  44. 29-09-2010, 13:38
  45. 27-09-2010, 12:49
  46. 16-09-2010, 14:44
  47. 31-08-2010, 14:06
  48. 25-08-2010, 21:47
  49. 16-07-2010, 00:15
  50. 10-07-2010, 15:39

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •