VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 46 z 129 PierwszyPierwszy ... 36 44 45 46 47 48 56 96 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 901 do 920 z 2564
Like Tree1048Likes

Wątek: Inwestycje w Balicach

  1. #901
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    Niech mi ktoś wytłumaczy - co jest miedzy starą drogą kołowania a nowym łacznikiem? Czemu tych drzew nie wykoszą i tam nie zrobią większej płyty?


    - reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

  2. #902
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mss Zobacz posta
    Niech mi ktoś wytłumaczy - co jest miedzy starą drogą kołowania a nowym łacznikiem? Czemu tych drzew nie wykoszą i tam nie zrobią większej płyty?
    A to widziałeś?

    Płyta Postojowa Samolotów (część wschodnia) - Kraków Airport
    Pozdrawiam, Airliner

  3. #903
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Aha, dzieki wielkie. Czyli będzie jedna wielka płyta - super. Bedzie widać więcej pasa. A co tam sie teraz znajduje? Bo wyglada to jak jakies ogródki działkowe ...


    - reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

  4. #904
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mss Zobacz posta
    A co tam sie teraz znajduje? Bo wyglada to jak jakies ogródki działkowe ...
    Znajdowała się tam stara oczyszczalnia ścieków.
    Pozdrawiam, Airliner

  5. #905
    Zbanowany
    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPKA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mss Zobacz posta
    Aha, dzieki wielkie. Czyli będzie jedna wielka płyta - super. Bedzie widać więcej pasa. A co tam sie teraz znajduje? Bo wyglada to jak jakies ogródki działkowe ...
    Ogródki działkowe pomiędzy płytą postojową, a drogą kołowania Inwestycja ta powinna się już zacząć, nowy termin nie został oficjalnie jeszcze podany.

  6. #906
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Miasteczko wokół lotniska

    INWESTYCJE. Nowa brama do miasta, czyli komfortowe warunki dla podróżnych i architektoniczne piękno

    Postawiony na wierzchołku przeszklony pryzmat o powierzchni 50 tys. metrów kwadratowych za trzy lata stanie się wizytówką Krakowa.

    Nowoczesny, efektowny terminal pasażerski z dużą powierzchnią komercyjną, komfortową halą przylotów (a od 2014 r. również przestronną halą odlotów) będzie pierwszym obiektem witającym pasażerów lądujących w Balicach. Ma być gotowy w 2013 r. Rok później zostanie przebudowany i wchłonięty przez nowy obiekt obecny budynek terminala. Stanie się halą odlotów. Obydwa znajdą się na jednej linii z dzisiejszymi obiektami cargo i centrum administracyjnego portu lotniczego, tworząc obudowę ulicy.

    - Takie są dziś światowe trendy: nowe lotniska buduje się jako Air Port City - miasteczka lotnicze, które mają własne ulice, a przy nich obiekty spełniające różne funkcje pomocnicze. Latanie przestało być elitarne, a lotniska chcą się rozstać z etykietą nieprzyjaznych obiektów przemysłowych otoczonych drutem kolczastym. Przewija się przez nie coraz więcej pasażerów, którzy chcą tu załatwić coraz więcej spraw. Schiphol w Amsterdamie ma nie tylko własne galerie handlowe, ale również galerię sztuki - oddział sławnego Rijksmuseum. Na wielkich lotniskach w Azji działają multipleksy, w Wiedniu funkcjonuje Billa. Pasażer przylatując do portu lotniczego, może zrobić podstawowe zakupy, wsiąść w szybki pociąg i w krótkim czasie wysiąść w centrum miasta. Lotnisko zaś nie funkcjonuje samotnie na peryferiach miasta, ale obrasta nowymi funkcjami i obiektami towarzyszącymi: biurowcami, hotelami, strefami gospodarczymi. Takie właśnie idee przyświecały projektowaniu nowego terminala w Balicach. Nowe i istniejące budynki stworzą regularną ulicę - początek Air Port Balice - mówią architekci Janusz Duliński i Piotr Wróbel z pracowni APA Czech-Duliński-Wróbel, która wygrała przetarg na projekt nowego terminala pasażerskiego MPL w Balicach.

    - Nowy terminal będzie połączeniem funkcjonalności, komfortu obsługi dla podróżnych i elegancji. Nasz port jest największym regionalnym lotniskiem w kraju. W obsłudze ruchu pasażerskiego konkurujemy już z Warszawą. Nowy terminal to odpowiedź na wyzwania, jakie przed nami stoją - podkreśla prezes Zarządu krakowskiego lotniska Jan Pamuła.
    Poszukiwanie wzorców

    Zanim powstał projekt, architekci odbyli niejedną podróż studialną po nowoczesnych portach europejskich. Wśród nich dbałością o urbanistyczną kompozycję i budowanie miejskiego klimatu zespołu budynków okolołotniskowych wyróżniają się realizowane aktualnie lotniska w Wiedniu i Düsseldorfie. Przewidziano tam obszerną powierzchnię komercyjną, przeznaczoną nie tylko dla handlu wolnocłowego, ale oferującą możliwość zrobienia podstawowych zakupów. Samolot staje się bowiem podstawowym środkiem transportu dla coraz większej grupy pracowników. Tani hipermarket na lotnisku umożliwia im zrobienie codziennych zakupów, a przystanek szybkiej kolei błyskawiczne dotarcie do domu. - Istnienie tzw. terminala miejskiego daje możliwość odprawienia pasażera i nadania jego bagażu już na dworcu kolejowym w centrum miasta. To bardzo przyśpiesza podróż, a współczesny człowiek żyje szybko - mówi Piotr Wróbel. - W Krakowie jeszcze o takich rozwiązaniach nie myśleliśmy, ale pasażer, który wsiądzie do pociągu na stacji Kraków Główny, wysiądzie w porcie lotniczym. Przejedzie przeszkloną kładką wiszącą na poziomie +1 do hali odlotów niemal wprost do samolotu - dodaje Janusz Duliński.

    Pracownia architektoniczna APA zaprojektowała nie tylko nowy terminal pasażerski. Wcześniej wykonała również projekt już działającego garażu wielopoziomowego znajdującego się vis-a-vis terminala oraz (wspólnie z biurem projektowym PKP) przystanek szybkiej kolei. W tej samej pracowni powstał projekt pierwszego terminala, rozbudowywanego etapami przez ostatnie 20 lat, budynku cargo i centrum administracyjnego. - Posiadana wiedza w pewnym stopniu ułatwia nam kontynuowanie rozbudowy tak, aby nowy obiekt miał spójny wygląd. Nasze doświadczenia nie miały jednak znaczenia w postępowaniu przetargowym. Trzeba było spełnić określone wymagania dotyczące wielkości, przepustowości, rozwiązań technicznych i linii zabudowy - mówi Jacek Czech, architekt z pracowni APA.

    - Wyłanianie projektanta trwało trzy lata. Nabrało tempa dopiero gdy kierownictwo portu lotniczego odkupiło prawa autorskie od pracowni, która wykonała pierwszy projekt, czyli istniejącego terminala. Poprzednie zarządy nie zadbały o to. Dopiero po uregulowaniu kwestii prawnych, wszyscy uczestnicy przetargu uzyskali takie same prawa. Wybrano koncepcję, która jest interesująca i nowoczesna. Nowy terminal pozwoli na odprawienie 1800 pasażerów na godzinę w hali przylotów i 1800 pasażerów na godzinę z hali odlotów. Szacujemy, że za kilka lat przez lotnisko w Balicach przemieści się ok. 8 mln pasażerów rocznie. W 2010 r. obsłużyliśmy ponad 2 mln 860 tys. pasażerów mówi dyrektor biura spółki MPL Balice Marcin Pulit.
    Przyciąganie inwestorów

    W tej chwili trwają intensywne prace nad branżowymi projektami budowlanymi. Do końca 2011 r. port lotniczy ma uzyskać wszystkie wymagane pozwolenia, a za rok ruszy budowa nowego terminala. Rozbudowa będzie realizowana etapami, aby nie zakłócać pracy portu lotniczego. W 2013 r. pasażerowie podjeżdżający pod nowy terminal zobaczą dynamiczną, lustrzaną płaszczyznę ściany frontowej pochyloną nad ulicą. Nowy terminal ma bowiem kształt odwróconego trójkąta (a raczej pryzmatu). 14 metrów nad chodnikiem znajdzie się mocno wysunięty dach osłaniający podróżnych przed słońcem i opadami atmosferycznymi. Pochylenie ściany frontowej ma na celu zminimalizowanie negatywnych skutków nadmiernego nasłonecznienia. Promienie słoneczne będą jednak docierały do wnętrza pryzmatu w odpowiedniej ilości, dzięki czemu możliwe będzie urządzenie wewnętrznej oranżerii, wprowadzającej naturalny klimat i sprzyjającej wypoczynkowi czekających na lot podróżnych. Nad ulicą, na poziomie +1 zawiśnie przeszklona kładka prowadząca od stacji szybkiej kolei, przez parking wielopoziomowy do nowego terminalu.

    - W 2012 r. kolej zostanie zelektryfikowana, będzie dobudowany drugi tor i zaledwie w 10 minut będzie się można dostać do centrum Krakowa. To absolutnie światowy poziom - zapowiada prezes Pamuła.

    Choć lotnisko w Balicach położone jest w pobliżu autostrady A4, to fatalne drogi dojazdowe utrudniają jego rozwój. Nie powstała Trasa Balicka, w związku z tym władze portu przygotowały plan alternatywny polegający na przebudowie pobliskiej drogi wojewódzkiej, zjazdu z autostrady i obecnego ronda przy terminalu w bezkolizyjne skrzyżowanie. To jednak może się okazać niewystarczające dla obsługi 8 mln pasażerów rocznie. - Mamy nadzieję, że do czasu, gdy będziemy obsługiwać tak duży ruch na krakowskim lotnisku, problem Trasy Balickiej zostanie rozwiązany - podkreśla Marcin Pulit. Położone w podobnej lokalizacji (przy autostradzie A4) lotnisko w Jasionce k. Rzeszowa (aktualnie realizowany jest tam nowy terminal pasażerski również według projektu biura APA), dzięki nowym, dobrym drogom dojazdowym już przyciąga inwestorów. Przy lotnisku powstaje park technologiczny. W podobnym kierunku rozwija się Okęcie. W ub.r. kierownictwo PPL ogłosiło konkurs na koncepcję zabudowy 10 ha wokół lotniska. Wygrała grupa JEMS Architekci, która zaproponowała utworzenie tu pięknego parku, ale również halę konferencyjno-wystawową i kompleks budynków biurowo-usługowych.

    Pierwsza ulica Air Port City Balice została już dokładnie zaplanowana. Obok terminala, cargo, centrum administracyjnego, parkingu znajdzie się tu hotel ze 154 pokojami. W marcu br. rozstrzygnie się, pod jaką marką będzie działał. Zostanie zbudowany w przyszłym roku. Jacy inwestorzy pojawią się w następnej kolejności, zależy od dynamiki rozwoju nie tyle portu lotniczego, co samego Krakowa. Sam port postarał się, aby brama do miasta oferowała komfortowe usługi i była architektonicznie piękna. Może nie będzie to terminal zapierający dech w piersiach, jak ten zaprojektowany przez Normana Fostera w Pekinie, ale na naszą skalę równie efektowny.

    Ewa Piłat
    Miasteczko wokół lotniska | Dziennik Polski
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  7. #907
    Awatar hary767

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Z powyzszego artykułu wynika ze, ze jeszcze niewiadomo kto bedzie operatorem nowego hotelu, a miał byc Hilton inn
    Czy PAŻP wykonuje juz jakies prace związane z budowa wieży i pozostałych zapowiadanych inwestycji?

  8. #908
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hary767 Zobacz posta
    Z powyzszego artykułu wynika ze, ze jeszcze niewiadomo kto bedzie operatorem nowego hotelu, a miał byc Hilton inn
    Czy PAŻP wykonuje juz jakies prace związane z budowa wieży i pozostałych zapowiadanych inwestycji?
    Zaczekaj do przyszłego tygodnia, a otrzymasz aktualne informacje na ten temat.
    Wywiad z prezesem lotniska w przyszłym tygodniu.
    Pozdrawiam, Airliner

  9. #909
    Awatar hary767

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Na oficjalnej stronie lotniska zostały znienione daty przewidywanych inwestycji

  10. #910
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez master Zobacz posta
    ... i tak brakuje najważniejszego przetargu na budowę nowego terminala, a taki nie będzie wcześniej jak za rok(2011). Teraz (2010) dopiero zaczęto projekt, skończą go gdzieś za rok... potem znowu przez rok będą wybierać wykonawcę... budowa potrwa z 2 lata i terminal powstanie w 2013/14 a do tego czasu to ludzie nieźle będą się gnieść.
    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Będzie znacznie wcześniej ponieważ zakończenie pierwszej części rozbudowy terminalu międzynarodowego przewidziane jest na 2012 rok. Całość, o przepustowości około 7,5 mln pasażerów, ma zostać oddana do użytku w roku 2013.
    Spokojnie, już większość przeciągających terminów mamy za sobą a wiesz mi że naprawdę mają mało czasu (np. dotacje z UE etc) i do wydania na inwestycje jest prawie 1 mld PLN więcej niż aktualnie planuje Okęcie.
    Ze strony lotniska KRK: przewidywany termin realizacji etapu I budowy nowego terminala rok 2013, a II etapu 2014/5. Airliner teraz sam widzisz jak plany mają się do realizacji na lotniskach.

  11. #911
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez master Zobacz posta
    Ze strony lotniska KRK: przewidywany termin realizacji etapu I budowy nowego terminala rok 2013, a II etapu 2014/5. Airliner teraz sam widzisz jak plany mają się do realizacji na lotniskach.
    Pierwszy etap budowy terminala to wybudowanie całego nowego budynku łącznie z rękawami ma zakończyć się w 2013.
    Ma mieć powierzchnie 2,5 krotnie większą niż ten który użytkowany jest aktualnie.
    Budowa nowego terminala nie jest podzielona na etapy.

    Drugim etapem jest modernizacja istniejącego terminalu.

    Za kilka dni opublikuję wywiad z Prezesem Kraków Airport. Będzie także sporo informacji na temat nowego terminala.
    Pozdrawiam, Airliner

  12. #912
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A co to za prace ziemne pomiedzy nowa droga kolowania a placem przed terminalem krajowym. To juz tylko "porzadkowanie" terenu czy jeszcze bedzie tam jakas nowa infrastruktura?

  13. #913
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A co to za prace ziemne pomiedzy nowa droga kolowania a placem przed terminalem krajowym. To juz tylko "porzadkowanie" terenu czy jeszcze bedzie tam jakas nowa infrastruktura?
    Trwają prace ziemne związane z ukształtowaniem terenu, czyli raczej bardziej porządkowanie terenu niż nowa inwestycja.
    PS. Dziś oddanie nowego łącznika do eksploatacji
    Pozdrawiam, Airliner

  14. #914
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Trwają prace ziemne związane z ukształtowaniem terenu, czyli raczej bardziej porządkowanie terenu niż nowa inwestycja.
    PS. Dziś oddanie nowego łącznika do eksploatacji
    Jako pierwszy po A1 przekołował Air Mediterranee - prawie w samo południe

  15. #915
    CzS
    CzS jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    Taka pompa jak przy oddaniu drugiego pasa :-) Skoro oddali, mozecie napisac jak bedzie wygladala sprawa odladzania na tej Alpha1?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 11-02-2011 o 09:17 Powód: .

  16. #916
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CzS Zobacz posta
    mozecie napisac jak bedzie wygladala sprawa odladzania na tej Alpha1?
    A jak ma wyglądać?
    Normalnie.
    Pozdrawiam, Airliner

  17. #917
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    A jak ma wyglądać?
    Normalnie.
    Poza tym, że nie wolno tam wylewać płynów do odladzania przez najbliższe 3 lata to normalnie Także póki co odladzanie będzie nadal na stanowiskach.

    Update: Chyba że producent betonu wylanego na A1 da gwarancję że można, wtedy miejmy nadzieję stanie się to wcześniej. Ale według jakiejś "polskiej normy" dotyczącej betonu lotniskowego tyle trwa "przyzwyczajanie" się betonu do środowiska
    Ostatnio edytowane przez lcc agent ; 11-02-2011 o 17:35
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  18. #918
    Awatar hary767

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    tak sie zatanawiam czy podczas budowy nowego terminala nie zostana zamkniete stanowiska postojowe od 1-5z racji ze wykonawca potrzebuje miejsce na skladowanie materiałów itp. Zracji tego czy obecna plyta nie bedzie za ciasna i zostanie tylko jedno miejsce dla B767 (stanowiski nr17) a podobno Air Italy ma bazowac na Balicah

  19. #919
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hary767 Zobacz posta
    tak sie zatanawiam czy podczas budowy nowego terminala nie zostana zamkniete stanowiska postojowe od 1-5z racji ze wykonawca potrzebuje miejsce na skladowanie materiałów itp. Zracji tego czy obecna plyta nie bedzie za ciasna i zostanie tylko jedno miejsce dla B767 (stanowiski nr17) a podobno Air Italy ma bazowac na Balicah
    Rozbudowa terminalu nie może kolidować z normalnym funkcjonowaniem lotniska i na pewno nikt kto rozsądnie myśli do tego nie dopuści żeby nie było miejsca dla maszyn.

  20. #920
    Awatar hary767

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lucasmadi Zobacz posta
    Rozbudowa terminalu nie może kolidować z normalnym funkcjonowaniem lotniska i na pewno nikt kto rozsądnie myśli do tego nie dopuści żeby nie było miejsca dla maszyn.
    Do wybudowania pierwszej wieży przyrekawowej(o ktorej jest wspomniane w wywiadzie z prezesem) juz muszą wejsc na teren płyty a co z zapleczem technicznym dojazdem na teren budowy dzwigi.

Strona 46 z 129 PierwszyPierwszy ... 36 44 45 46 47 48 56 96 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-10-2014, 22:14
  2. 18-10-2014, 16:04
  3. 13-10-2014, 14:03
  4. 03-10-2014, 15:38
  5. 29-07-2014, 00:17
  6. 20-07-2014, 03:26
  7. 02-06-2014, 16:26
  8. 24-05-2014, 10:53
  9. 25-04-2014, 15:53
  10. 16-04-2014, 10:10
  11. 28-03-2014, 17:17
  12. 28-03-2014, 16:50
  13. 28-03-2014, 16:12
  14. 12-01-2014, 15:58
  15. 06-01-2014, 08:51
  16. 14-07-2013, 23:42
  17. 29-03-2013, 17:29
  18. 26-02-2013, 12:36
  19. 02-02-2013, 20:14
  20. 24-01-2013, 18:54
  21. 16-01-2013, 14:44
  22. 19-12-2012, 17:43
  23. 25-11-2012, 20:58
  24. 10-10-2012, 15:09
  25. 25-07-2012, 09:21
  26. 21-07-2012, 22:35
  27. 07-07-2012, 07:33
  28. 11-02-2012, 10:23
  29. 10-02-2012, 15:20
  30. 01-02-2012, 18:39
  31. 30-01-2012, 13:02
  32. 28-01-2012, 08:40
  33. 04-01-2012, 11:23
  34. 05-12-2011, 15:41
  35. 06-10-2011, 14:18
  36. 29-09-2011, 11:41
  37. 16-09-2011, 12:48
  38. 09-08-2011, 21:38
  39. 13-07-2011, 23:24
  40. 01-07-2011, 12:47
  41. 13-03-2011, 13:39
  42. 07-03-2011, 12:27
  43. 14-01-2011, 16:45
  44. 29-09-2010, 13:38
  45. 27-09-2010, 12:49
  46. 16-09-2010, 14:44
  47. 31-08-2010, 14:06
  48. 25-08-2010, 21:47
  49. 16-07-2010, 00:15
  50. 10-07-2010, 15:39

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •