VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 54 z 130 PierwszyPierwszy ... 4 44 52 53 54 55 56 64 104 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,061 do 1,080 z 2584
Like Tree1056Likes

Wątek: Inwestycje w Balicach

  1. #1061
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Panowie, bez osobistych wycieczek proszę. I nie róbcie off topa.

  2. #1062
    Awatar piopawlu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie

    W sobotę rano po lądowaniu w Balicach zauważyłem nowo postawioną stację VOR/DME lub coś co tak wygląda, zlokalizowana była z tego co pamiętam między Delta a Echo. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat?

  3. #1063
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piopawlu Zobacz posta
    W sobotę rano po lądowaniu w Balicach zauważyłem nowo postawioną stację VOR/DME lub coś co tak wygląda, zlokalizowana była z tego co pamiętam między Delta a Echo. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat?
    Oprócz tego, że masz rację to niestety nic więcej nie wiem.

  4. #1064
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomwkr8 Zobacz posta
    A ja pogłębię pytanie. Kiedy ruszy jakakolwiek budowa z planowanych?
    Za rok, może dwa...
    Nigdy nie będę budował na pokaz

    ROZMOWA. JAN PAMUŁA, prezes MPL Kraków-Balice, o koniecznych inwestycjach i braku potrzeby drugiego lotniska


    Lotnisko w Balicach otrzymuje świetne oceny za zarządzanie, ale na zewnątrz jakoś nie widać, że się tu inwestuje. Co się dzieje? Ktoś jest temu winny?
    - Od mojego przyjścia na lotnisko wiele zrobiliśmy. Wybudowaliśmy parking wielopoziomowy za 79 milionów złotych, wybudowaliśmy łącznik między płytą postojową dla samolotów a drogą startową, który podniósł bezpieczeństwo i dwukrotnie zwiększył liczbę możliwych operacji lotniczych - do 30 w ciągu godziny. Wybudowaliśmy nowoczesną stację transformatorową, czyli serce lotniska, ale o tym się nie mówi, bo co to obchodzi pasażera.
    - Właśnie. Pasażer nie widzi inwestycji, a wiele lat temu słyszał zapowiedzi, że będzie nowy terminal pasażerski. Tymczasem w miastach, gdzie nie było o tym głośno, stoją nowe terminale.
    - Proszę zapytać, czemu nie mieliśmy Euro 2012, choć Kraków był najlepiej do tego przygotowany. Euro przyspieszyło realizację inwestycji na innych lotniskach, bo też miały one zapewnione finansowanie, a my musimy się o nie starać sami. Jeszcze przed przyznaniem Polsce organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej eksperci oceniali, że dwa lotniska są przygotowane do tej imprezy - Warszawa i Kraków. Mogliśmy jako port lotniczy obsłużyć Euro bez jakichkolwiek inwestycji. Mamy plan rozwoju lotniska, ale jest on uzależniony przede wszystkim od rozwoju siatki połączeń. Jako ekonomista nigdy nie będę budował tylko po to, by pokazać władzom i pasażerom, że mamy piękny terminal. Buduję dlatego, że rozwija się lotnisko, że rośnie liczba połączeń, a więc potrzebny jest nowy terminal, droga startowa, drogi kołowania.
    - I co w tej sprawie do tej pory zrobiono?
    - Po pierwsze, zrealizowaliśmy inwestycje, które były przygotowane i na co było pozwolenie na budowę, a więc wspomniany już parking, który sfinansowaliśmy z własnych środków bez jakiegokolwiek kredytu. Później bardzo staraliśmy się o szybkie przygotowanie i wybudowanie drugiego łącznika płyty postojowej z drogą startową, bo w ciągu kilku lat liczba operacji wzrosła kilkukrotnie.
    - A co dalej?
    - Wszystkie inwestycje będą prowadzone bez zamykania lotniska, a nawet ograniczania liczby startów i lądowań. To trudne, bo w krótkim czasie będzie dużo inwestycji, ale musimy sobie z tym poradzić. Najpierw wybudujemy hotel. Powołaliśmy w tym celu spółkę, bo tak robi się na całym świecie, wydzieliliśmy teren i wnieśliśmy go do tej spółki. Następnie zaczęto starania o wszystkie uzgodnienia. To naprawdę wymagało czasu, ale i z tym sobie poradziliśmy. Teraz trwa przetarg, który wyłoni wykonawcę. Zgłosiło się 17 firm i okazało się, że wszyscy zaproponowali cenę wyższą niż w naszym kosztorysie. Podjęto więc rozmowy z projektantem, żeby trochę zmienić materiały czy wyposażenie, po czym zaproponowano konsultacje z oferentami. W najbliższych dniach powinien być wyłoniony wykonawca, który natychmiast po podpisaniu umowy będzie mógł wejść na plac budowy. Chcemy hotel mieć gotowy zimą 2013 roku, by otworzyć go wiosną 2014 roku.
    - Na jakim etapie jest przygotowanie do budowy terminalu pasażerskiego?

    - Żeby nie było wątpliwości - harmonogram realizowany jest bez żadnych opóźnień! Mamy wszystkie zezwolenia, inwestor zastępczy powinien być wyłoniony w ciągu kilku tygodni, we wrześniu zostanie ogłoszony przetarg na generalnego wykonawcę. Osobno wybierzemy firmę budującą terminal i wewnętrzny układ komunikacyjny, osobno odpowiedzialną za remont dróg kołowania i płaszczyzn postojowych dla samolotów. Budowa terminalu ruszy wiosną 2013 roku. Pierwszy etap, a więc nowy terminal powinien być gotowy w 2014 roku, drugi etap, czyli remont istniejącego budynku i połączenie go z tym nowo wybudowanym nastąpi w roku 2015. I wtedy będziemy mieć terminal, który może w ciągu roku przyjąć 8 milionów pasażerów.
    - O kłopotach można chyba mówić w przypadku innej ważnej dla lotniska inwestycji - kolejki. Znowu coś przeoczono, znowu modernizacja samej linii kolejowej, a więc i budowa przystanku kolejowego, się opóźni.
    - Nie pozwolę budować dworca kolejowego na tyłach naszego parkingu, jeśli nie będzie tu doprowadzonych torów kolejowych. Kolej ma problemy z pozwoleniami, opóźnia ich uzyskanie. Kolej musi uzyskać wszystkie pozwolenia, potem wydzierżawi nam teren, a wtedy my wybudujemy dworzec. Nie wiem, czym się to skończy, ale zaczynam podejrzewać, że wprowadzenie ceny 19 złotych na przejazd kolejką z Dworca Głównego PKP w Krakowie na lotnisko ma pokazać, że ta linia jest niepotrzebna. Dojazd pociągiem na lotnisko w Warszawie kosztuje tylko 3,8 zł, bilet z Krakowa do Krzeszowic - 6 zł, a na Balice - 19 zł. Tego nie da się racjonalnie wytłumaczyć.
    - Może się tak skończyć, że jednak kolejki do Balic nie będzie?
    - Nie wyobrażam sobie tego. Poruszę niebo i ziemię, by ta inwestycja została zrealizowana.
    - A co z inwestycjami, które powinny być realizowane w późniejszym okresie. Czy lotnisko potrzebuje drugiego pasa startowego dla samolotów?
    - Istniejąca droga startowa, ale w dobrym stanie technicznym, wystarczy do obsługi około 100 tysięcy operacji w ciągu roku (obecnie jest ich ok. 40 tysięcy). Można by więc uznać, że drugi pas nie jest potrzebny. Pozostaje jednak problem, jak za kilka lat przeprowadzić remont naszego pasa startowego bez zamykania lotniska. Taki remont nie jest potrzebny dziś czy jutro, ale właśnie za kilka lat. Zleciliśmy w tej sprawie ekspertyzy i jeżeli się okaże, że remont można przeprowadzić przy utrzymaniu ruchu, to drugiego pasa nie będziemy szybko budować. Jeśli jednak eksperci wykluczą prowadzenie robót przy normalnie funkcjonującym lotnisku, konieczne będzie wybudowanie drugiej drogi startowej, ukośnej w stosunku do istniejącego pasa. W tym roku powinniśmy wiedzieć, czy ta bardzo kosztowna inwestycja będzie jednak potrzebna. Wtedy musimy poszukać inwestora zewnętrznego albo tego, kto da na to pieniądze, bo taki pas będzie kosztował od 300 do 400 milionów złotych. Wtedy wybudujemy pas o długości wystarczającej dla wszystkich samolotów. Wydaje mi się jednak, że wcześniej będziemy mogli doprowadzić do wycinki lasu na podejściu do pasa i przesunąć próg lądowania o 240 metrów, co wyraźnie poprawi warunki startów i lądowań.

    - Czy to oznacza, że mówienie o potrzebie drugiego lotniska koło Krakowa nie ma żadnej racji bytu?
    - Oczywiście, tym bardziej że w promieniu 50 kilometrów od Krakowa nie ma takiego terenu, który mógłby zostać przeznaczony pod nowe lotnisko.
    - To może należałoby podjąć współpracę z Pyrzowicami zamiast niezdrowo z nimi rywalizować...
    - Nasze lotniska wybrały inne modele rozwoju, co jest z korzyścią dla mieszkańców Małopolski i Śląska, bo u nas mają bogatą siatkę połączeń regularnych, a z Katowic duży wybór czarterów. Władze samorządowe obu województw przymierzają się do współpracy i w tym kontekście zapytano mnie o możliwości konsolidacji niektórych działań i prowadzenie wspólnej polityki obu lotnisk. Trzy lata temu zaproponowałem Katowicom współpracę, bo widzę taką możliwość, ale wola musi być z obu stron i na zasadzie partnerstwa.
    Nigdy nie będę budował na pokaz | Dziennik Polski


  5. #1065

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Jeśli jednak eksperci wykluczą prowadzenie robót przy normalnie funkcjonującym lotnisku, konieczne będzie wybudowanie drugiej drogi startowej, ukośnej w stosunku do istniejącego pasa. W tym roku powinniśmy wiedzieć, czy ta bardzo kosztowna inwestycja będzie jednak potrzebna. Wtedy musimy poszukać inwestora zewnętrznego albo tego, kto da na to pieniądze, bo taki pas będzie kosztował od 300 do 400 milionów złotych.
    Mam nadzieję, że pomysł budowy 2 pasa upadnie bo są dostępne technologie pozwalające na remont betonowego pasa w godzinach nocnych.

    Airport runway concrete repairs with Rapid Set cement by Throop
    Typically for slabs we will have a 10-hour window for replacement, from 10 p.m. to 8 a.m., and we will wait until a slab is in pretty bad condition before we will undertake rapid removal of a slab."

  6. #1066

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Budowa drugiej drogi startowej to olbrzymi koszt dla lotniska, które musi walczyć o fundusze na realizację dużo tańszych inwestycji.
    Pozdrawiam
    Hothead.

  7. #1067
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ogłoszono przetarg na terminal i wewnętrzny układ drogowy.
    ZamĂłwienia publiczne - KrakĂłw Airport

    ps: Obraz poglądowy w załączniku nr. 9.

  8. #1068

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Ogłoszono przetarg na terminal i wewnętrzny układ drogowy.
    ZamĂłwienia publiczne - KrakĂłw Airport

    ps: Obraz poglądowy w załączniku nr. 9.
    Z mapki w załączniku 9 wynika, że nie planują szybkiej drogi zejścia z pasa pomiędzy D a E, co się stało z tą inwestycją? Nie miało być czegoś takiego dla zwiększenia przepustowości?

    Również droga kołowania C ma pozostać prostopadle do pasa.

    O tutaj była stosowna mapka:
    http://www.lotnictwo.fora.pl/krakow-...h,4138-90.html

  9. #1069

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Z mapki w załączniku 9 wynika, że nie planują szybkiej drogi zejścia z pasa pomiędzy D a E, co się stało z tą inwestycją? Nie miało być czegoś takiego dla zwiększenia przepustowości?
    Ta droga szybkiego zejścia ma sens jedynie w przypadku gdyby został przesunięty próg pasa startowego na kierunku 25.

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Również droga kołowania C ma pozostać prostopadle do pasa.
    Podejrzewam, że droga C będzie wykorzystywana jedynie podczas remontu dróg kołowania.

  10. #1070

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomek973 Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Z mapki w załączniku 9 wynika, że nie planują szybkiej drogi zejścia z pasa pomiędzy D a E, co się stało z tą inwestycją? Nie miało być czegoś takiego dla zwiększenia przepustowości?
    Ta droga szybkiego zejścia ma sens jedynie w przypadku gdyby został przesunięty próg pasa startowego na kierunku 25.
    Dlaczego jedynie wtedy?

    Już teraz większość lądujących maszyn klasy 737/320 hamuje przed drogą E a następnie powoli kołuje to taxiway Foxtrot w myśl komendy "vacate Foxtrot at the end". Do tego skręt w F pod kątem prostym wymaga prawie całkowitego zatrzymania się. Czy nie jest tak, że droga szybkiego zejścia z pasa w dowolnym miejscu między D a F (powiedzmy, że nawet w miejscu E) pozwoliłaby na mniejsze separacje lądujących maszyn?

  11. #1071
    Awatar pbciderek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Lobby spotterów zadziałało
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  12. #1072
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    A nowa baza LPR-u za MP3 weszła już na pierwsze piętro...
    PZDR
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek
    PS. Nie (z)noszę TRUMPek…


  13. #1073
    Awatar hary767

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Tak ma wyglądać płyta po rozbudowie.
    maciek krk and vonMises like this.

  14. #1074

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hary767 Zobacz posta
    Tak ma wyglądać płyta po rozbudowie.
    Trzy stanowiska przy rękawach? Ładnie!

  15. #1075
    Awatar hary767

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Trzy stanowiska przy rękawach? Ładnie!
    3 stanowiska dla kodu D,E
    5 dla C

  16. #1076

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hary767 Zobacz posta
    3 stanowiska dla kodu D,E
    5 dla C
    Bardzo pomysłowe.

  17. #1077
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Domyślam się, że 737/320 to klasa C ?
    Proszę cię...

  18. #1078

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EWR

    Domyślnie

    Od Euro 2012 do Balic 2016. Wielka modernizacja portu




    Bartosz Piłat
    08.10.2012 , aktualizacja: 08.10.2012 09:33
    A A A Drukuj
    Przed terminalem krajowym krakowskiego lotniska (Fot. Michał Łepecki / Agencja Gazeta)


    Lotnisko w Balicach ogłosiło przetargi na wielką modernizację portu, która umożliwi odprawę 8 mln pasażerów rocznie w komfortowych warunkach. Wszystko ma kosztować miliard złotych - w Małopolsce tylko kontrakty autostradowe były droższe.
    Wiele lotnisk regionalnych w Polsce - często mniej ważnych niż port w Balicach - zyskało w ostatnich latach nowe terminale odpraw bądź zmodernizowało infrastrukturę do obsługi samolotów. Port w Gdańsku zainwestował np. w cztery rękawy dla pasażerów, mimo że odlatuje stamtąd o wiele mniej samolotów niż z pasa startowego pod Krakowem.

    Balice na fali inwestycyjnej związanej z Euro 2012 niemal w ogóle nie skorzystały. Po części dlatego, że władze portu borykały się z problemami formalnymi uniemożliwiającymi rozbudowę terminalu pasażerskiego, ale znaczenie miała również przegrana Krakowa w staraniach o organizację mistrzostw.

    90 miast, 28 krajów

    Potrzeby inwestycyjne Balic są zaś ogromne. Kraków Airport jest od lat drugim co do wielkości - po Okęciu - portem w Polsce. W mijającym sezonie letnim Balice oferują połączenia z 90 miastami w 28 krajach. Od kilku lat lotnisko obsługuje regularnie ok. 3 mln pasażerów rocznie, a w tym roku władze lotniska zakładają, że dojdzie do pobicia rekordu - odprawionych pasażerów będzie zapewne ok. 3,3 mln. Prognozy ekspertów zajmujących się lotnictwem niezmiennie wskazują zaś, że ruch lotniczy będzie się tylko rozwijał.

    Aby poprawić komfort odpraw pasażerów, kilka miesięcy temu władze lotniska były zmuszone rozbić namiot przy jednym z terminali.

    Dlatego dla Balic palącą potrzebą stała się rozbudowa terminalu. I tego dotyczy jeden z dwóch ogłoszonych właśnie przetargów. Po przeprowadzeniu modernizacji w końcu 2016 r. port w Balicach poprawi swą przepustowość do ok. 8 mln pasażerów rocznie.

    Większy przetarg obejmuje rozbudowę terminalu pasażerskiego oraz budowę kładki łączącej terminal z parkingiem wielopoziomowym i planowanym przystankiem kolejowym na jego tyłach. Zwycięzca tego przetargu przebuduje też wewnętrzny układ komunikacyjny.

    Nowy terminal

    Osobny przetarg ogłoszono zaś na przebudowę dróg kołowania oraz rozbudowę płyty postojowej dla samolotów (ma to technicznie takie samo znaczenie jak powiększenie terminalu dla pasażerów).

    W pierwszym etapie inwestycji będzie zbudowany nowy terminal. Następnie istniejący terminal międzynarodowy zostanie wyremontowany i oba budynki zostaną połączone w jedną bryłę. Połączony terminal będzie miał 55 tys. m kw. powierzchni (obecny ma 15 tys.). Będą też cztery rękawy dla samolotów, w tym jeden rezerwowy. Pierwsze efekty inwestycji mają być widoczne już w przyszłym roku.

    Finansowanie całego przedsięwzięcia władze lotniska zapewniły sobie, podpisując kilka tygodni temu umowę na emisję obligacji o wartości do 615 mln zł oraz wykorzystując szansę na dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej.





    Więcej... Od Euro 2012 do Balic 2016. Wielka modernizacja portu
    franek

  19. #1079

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    KRK/WAW

    Domyślnie

    Czy ktoś wie co za budynek jest stawiany między płytą postojowa a hangarem? Czy to nowa baza LPR?. A dwa to czy ten hangar nie jest przypadkiem rozbierany i czy nie stanie tam przypadkiem nowy większy?

  20. #1080
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    7

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tomwkr8 Zobacz posta
    Czy ktoś wie co za budynek jest stawiany między płytą postojowa a hangarem? Czy to nowa baza LPR?.
    Baza LPR powstaje za wojskową płytą MP3- kołując po BRAVO jest tuż przed skrętem na płytę cywilną. A pomiędzy nową bazą LPR a dawnym hangarem LPR/POLICJI będzie nowy TWR.
    PZDR
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek
    PS. Nie (z)noszę TRUMPek…


Strona 54 z 130 PierwszyPierwszy ... 4 44 52 53 54 55 56 64 104 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-10-2014, 20:14
  2. 18-10-2014, 14:04
  3. 13-10-2014, 12:03
  4. 03-10-2014, 13:38
  5. 28-07-2014, 22:17
  6. 20-07-2014, 01:26
  7. 02-06-2014, 14:26
  8. 24-05-2014, 08:53
  9. 25-04-2014, 13:53
  10. 16-04-2014, 08:10
  11. 28-03-2014, 15:17
  12. 28-03-2014, 14:50
  13. 28-03-2014, 14:12
  14. 12-01-2014, 13:58
  15. 06-01-2014, 06:51
  16. 14-07-2013, 21:42
  17. 29-03-2013, 15:29
  18. 26-02-2013, 10:36
  19. 02-02-2013, 18:14
  20. 24-01-2013, 16:54
  21. 16-01-2013, 12:44
  22. 19-12-2012, 15:43
  23. 25-11-2012, 18:58
  24. 10-10-2012, 13:09
  25. 25-07-2012, 07:21
  26. 21-07-2012, 20:35
  27. 07-07-2012, 05:33
  28. 11-02-2012, 08:23
  29. 10-02-2012, 13:20
  30. 01-02-2012, 16:39
  31. 30-01-2012, 11:02
  32. 28-01-2012, 06:40
  33. 04-01-2012, 09:23
  34. 05-12-2011, 13:41
  35. 06-10-2011, 12:18
  36. 29-09-2011, 09:41
  37. 16-09-2011, 10:48
  38. 09-08-2011, 19:38
  39. 13-07-2011, 21:24
  40. 01-07-2011, 10:47
  41. 13-03-2011, 11:39
  42. 07-03-2011, 10:27
  43. 14-01-2011, 14:45
  44. 29-09-2010, 11:38
  45. 27-09-2010, 10:49
  46. 16-09-2010, 12:44
  47. 31-08-2010, 12:06
  48. 25-08-2010, 19:47
  49. 15-07-2010, 22:15
  50. 10-07-2010, 13:39

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •