KAH_wiz_01.jpg
tak ma wyglądać hotel
KAH_wiz_01.jpg
tak ma wyglądać hotel
I należy dodać, że teren jest już ogrodzony i stoją już baraczki.
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
[Polska] Przyszłość portów lotniczych - Page 9 - SkyscraperCityWłoska firma Astaldi podpisała z Międzynarodowym Portem Lotniczym Kraków-Balice umowę na rozbudowę terminalu pasażerskiego portu lotniczego
Wartość umowy to 72 mln euro - poinformowała spółka w komunikacie. Pod koniec stycznia br. oferta Astaldi, warta 368,88 mln zł brutto, została uznana przez port lotniczy za najkorzystniejszą w tym przetargu spośród czterech ofert, które wpłynęły do zamawiającego.
Spółka informuje, że prace będą przeprowadzane etapowo w sposób zapewniający normalne funkcjonowanie dotychczasowego terminalu. Powierzchnia nowego budynku wyniesie 26 tys. m2. Rozpoczęście prac planowane jest na wiosnę 2013 r., a ich zakończenie w I kwartale 2015 r.
Przedmiot zamówienia to wykonanie robót budowlanych i budowlano – montażowych w systemie generalnego wykonawstwa. Roboty będą obejmować rozbudowę i przebudowę międzynarodowego terminalu pasażerskiego wraz z przyłączami zewnętrznej infrastruktury technicznej oraz kładką komunikującą terminal z parkingiem wielopoziomowym i przystankiem kolejowym, a także budowę i przebudowę elementów wewnętrznego układu komunikacyjnego lotniska.
Inwestycja jest najważniejszą częścią programu modernizacji krakowskiego lotniska, który do 2015 r. pochłonie około 977 mln zł. Planowana przepustowość lotniska po zrealizowaniu inwestycji to 8 mln pasażerów rocznie.
Błąd w tłumaczeniu komunikatu firmy ASTALDI - Media Center. Umowa nie została jeszcze podpisana. Czekamy na wyniki kontroli Urzędu Zamówień Publicznych (standardowa procedura).
Została,nie została - mały błąd, a później się okażę że trzeba będzie złotówek dorobićalbo już eu.
NIKON D60 + MAK102
UL984 UL986 UM985 UM866 UP139 + 'Łowca burz'
E tam, ToiToi. Co to za nazwa w ogóle. W Chicago jest operator takich przybytków, który nazywa się Life Savers :-).
Ale i tak nic nie przebije Garden Inn w kontekście lokalizacji hotelu :-)
Drugi pas startowy oraz sprzęt umożliwiający lądowanie nawet w bardzo gęstej mgle. Kraków Airport liczy na rządowe inwestycje przy okazji starań miasta o organizację igrzysk zimowych w 2022 roku.
Kraków Airport przekazał już władzom miasta listę inwestycji i rozwiązań, które należałoby zrealizować na lotnisku podczas starań o olimpiadę. - Potrzebujemy nowej drogi startowej. Nie da się jej wybudować równoległe do obecnej, bo ze względu na pracę urządzeń nawigacyjnych odległość między pasami nie może być mniejsza niż 1,8 km. Dlatego nowy pas byłby budowany najprawdopodobniej ukośnie do obecnego, w kierunku Kryspinowa. W tym celu musielibyśmy się też dogadać z wojskiem - zdradza nam Jan Pamuła, prezes Kraków Airport.
Drugi pas startowy miałby długość 3,2 km. Dzięki temu krakowskie lotnisko zyskałoby możliwość obsługi największych samolotów. Przyjmowaliśmy takie co prawda już w Balicach, np. Dreamlinera czy Jumbo Jeta, ale ze względu na długość obecnego pasa (2,55 km) duże maszyny nie mogą z Krakowa startować z kompletem pasażerów i pełnym bakiem. A trudno wyobrazić sobie, by sportowcy ze Stanów czy Japonii wracali do domu z międzylądowaniami po drodze.
Przyspieszą budowę Trasy Balickiej?
Kraków Airport przymierza się też do podniesienia kategorii lotniska. W tym roku planowane jest uzyskanie CAT II (mamy już odpowiednie urządzenia ILS, brakuje jednak sprzętu meteorologicznego), co umożliwi lądowanie samolotów przy 350 metrach widoczności wzdłuż pasa. Ale ze względu na częste w Balicach mgły na zimowe igrzyska powinniśmy dysponować III kategorią - wówczas ruch mógłby się odbywać nawet w bardzo trudnych warunkach. Potrzebny sprzęt jest bardzo drogi - do jego montażu niezbędne są decyzje na szczeblu centralnym.
Prezes Jan Pamuła liczy też, że idea olimpijska przyspieszy budowę Trasy Balickiej, która umożliwi lepszy dojazd do portu z miasta. Ta droga jest też niezbędna, by wokół lotniska powstało miasteczko biznesowe z centrum kongresowym czy wystawienniczym.
W przeciwieństwie do innych lotnisk, krakowski port - mimo że rozwija się bardzo dynamicznie - nie był rozpieszczany przez dotacje z budżetu centralnego. Przed Euro 2012 miasta gospodarze zmodernizowały swoje lotniska. Gdańsk czy Wrocław mają już gotowe nowoczesne terminale. Rozbudowa Kraków Airport rusza dopiero wiosną tego roku - finansowana jest z obligacji i środków unijnych. Pod koniec przyszłego roku gotowa będzie nowa część terminalu z halą odlotów na pierwszym piętrze. - Z dworca kolejowego z dwoma peronami, parkingu czy z hotelu dojdziemy do niej kładką ponad układem komunikacyjnym, a z niej rękawem do samolotu - zapewniał Jan Pamuła podczas programu "Bez krawata" Telewizji Kraków.
Zyskamy kartę przetargową
Poseł Ireneusz Raś, szef sejmowej komisji sportu, też patrzy na rozwój lotniska z nadzieją: - Olimpiada to z pewnością dobry argument przy negocjacjach w sprawie dofinansowania potrzebnych i dobrze przygotowanych inwestycji. Przy rozdziale pieniędzy na inwestycje związane z Euro 2012 Kraków tracił wiele, bo nie uczestniczył w projekcie. Teraz zyskamy kartę przetargową. Najbardziej się jednak cieszę, że wkrótce ma wreszcie ruszyć rozbudowa terminalu - nowy budynek przyda się, gdy będą nas odwiedzać delegacje Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.
Cały tekst: Lotnisko Balice. Rozwiniemy skrzydła przed igrzyskami?
franek
Gdyby nie dodawali, ze chodzi o 2022r. to moze mialoby to jakis sensNa igrzyska nie liczmy, wiec jesli nie bedzie innych zrodel finansowania to lotnisko bedzie jakie bedzie. Z racji polozenia w niewlasciwym wojewodztwie, z budzetu krajowego srodkow raczej KRK nie otrzyma.
Ziobro juz byl przy korycie, wiec czego moglibysmy sie spodziewac ? Tylko nowego prezesa. No i zapomnialem o jeszcze jednym - ograniczenie tanich linii. Popatrzcie jak jest traktowana droga nr 7, widac jaka sile przebicia ma Malopolska. Nie liczcie na cuda, nawet gdyby byly igrzyska i byly tylko w Krakowie.
Najwyrazniej Pana Prezesa zabolala glowa, 2 pas ?? I jeszcze mialbym z moich podatkow sie do tego dokladac ? Chcesz Pan budowac to buduj ale najpierw znajdz Pan pieniadze na sam pas oraz odszkodowania dla ludzi z Rzaski i Szczyglic bo mieszkacy beda protestowac i slusznie a ja sie do nich przylacze w gescie solidarnosci. W Krakowie podziurawione drogi a temu sie drugiego pasa zachcialo bo przysnily sie niektorym igrzyska. Wystarczy , ze delegaci zechca przejechac zakopianka do Zakopanego to szybko co niektorym wybija ten poroniony pomysl z glowy.
2022 w kontekście inwestycji lotniskowych to nie jest jakiś mega odległy termin..
Spokojnie, Cat II będziePodobnie zbliża się wielkimi krokami remont drogi startowej, ewentualnie budowa nowej zlokalizowanej ukośnie do obecnej jest bardzo prawdopodobna.
Jeśli chodzi o protesty mieszkańców to nie zapominajmy, że port jest miejscem dającym zatrudnienie - jednym z większych pracodawców w okolicy. Pomijam fakt realnych pieniędzy, które rok rocznie w regionie zostawiają turyści przylatujący do Krakowa.
Ostatnio edytowane przez damian1982 ; 26-03-2013 o 23:18
Masz rację. Prawdopodobnie nic z tego nie wyjdzie ale mi chodzi również o sam fakt , że Pamuła kieruje oficjalne pismo , w którym zwraca się o środki na budowę pasa bez konsultacji społecznych. Takie praktyki nie są standardem wsród dobrych managerów. Mimo kilku osiągnięć obecnego prezesa muszę z przykrością stwierdzić , że tym razem się nie popisał. Osobiście uważam , że to czego dokonano w porcie w Balicach jest nie tyle zasługą prezesa co poprostu potrzeby chwili. Chcę przez to powiedzieć , że każdy inny manager przeprowadziłby projekty z podobnym skutkiem. Nie poruszę tu wątku czego Pamuła nie zrobił. Reasumując , zamiast starać się uzyskać fundusze na realne inwestycje np niwelacja górki i przedłużenia pasa, budowy trasy balickiej, szynobus (wstyd !!! ) to prezes wystrzelił z drugim pasem. Zamiast gwiazdorzenia skup się Pan na tym co realne do wykonania.
Uważasz , że bogecenie się jednych kosztem innych to metoda ? Najpierw pomyśl potem pisz. NIe zapominaj też, że ludzie, którzy tam mieszkają nie zbudowali domów z myślą że za kilka lat nad ich głowami będą lądować samoloty. Jeśli faktycznie okazało by się , że budowa tego pasa jest w interesie regionu wtedy się podpisuje pod tym projektem tylko , że wówczas ktoś powinien od tych ludzi odkupić domy po cenie rynkowej, dorzucisz się ? Zanim się zapienisz to odpowiedz sobie na pytanie co byś zrobił gdyby np Ci przed chałupą PKP zbudowało magistralę kolejową.
Słyszymy to od wielu lat. A potem przychodzi jesień i zima, i znowu słyszymy, że wkrótce będzie.
Uważam, że byłoby to wyrzucaniem pieniędzy w błoto. O wiele więcej można w Krakowie osiągnąć drobnymi krokami, chociażby:
- Cat II/III na 25
- ILS07 Cat I na wypadek takich dni jak dzisiaj
- drogi szybkiego zejścia z pasa dla zmniejszenia separacji
- przedłużenie 25/07 po kilkaset(200?) metrów z jednej i z drugiej strony
O nowym terminalu nie piszę, bo rozumiem, że to już jest przypieczętowane.
Zlokalizowana ukośnie nowa droga startowa wywoła wiele kontrowersji i protestów. To jest tak, że Ci, którzy kupili mieszkanie/pobudowali się w Mydlnikach/Bronowicach wiedzieli co robią wybierając to miejsce. A dla mieszkańców Szczyglic i Rząski nowy pas będzie szokiem i zamachem na ich własność. W dodatku Szczyglice i Rząska są bliżej progu ewentualnego pasa niż obecnie Mydlniki i Bronowice. Pod starym pasem od Mydlnik jest właściwie pusty teren - stawy i wiadome górki. Tak więc spodziewam się protestów, które jeśli nie uniemożliwią to napewno utrudnią i przedłużą ewentualną inwestycję. Po co się w to pakować. Lepiej patrz wyżej, poprawiać 25/07 metodą drobnych kroków.
Oprócz tych problemów jest druga strona bilansu, mianowicie ewentualne zyski z nowego pasa. Czy naprawdę jest w Krakowie aż tyle ruchu, który potrzebuje pasa 3000+ metrów? Jakoś ani United/American ani Emirates/Etihad się nie pchają. Cały ruch 737/320 można spokojnie obsłużyć pasem 2500-2800m. A nawet jeśli ten ukośny pas powstanie, to będzie on nadal w tej samej mokrej kotlinie pomiędzy wzgórzami. Choćby nawet był pod kątem prostym.
Jeżeli naprawdę poważnie myśleć o inwestycji w długą drogę startową to widziałbym wspólny port lotniczy dla Krakowa i Katowic gdzieś przy A4 i przy szybkiej linii kolejowej w połowie drogi między miastami. Są dwa dobre płaskie miejsca: w puszczy Dulowskiej albo między Trzebinią a Szczakową. Można zmieścić pas 4000m i zostawić rezerwę pod drugi równoległy. Zakładając przeniesienie ruchu z Balic i Pyrzowic taki port miałby na starcie 6-8 mln pasażerów i konkurowałby z Warszawą.
Zakładki