Myślisz Konrad777, ze na takie kosztowne rozwiązanie wyrazi zgodę Warszawa, choć samo w sobie jest ciekawe,sam kiedyś myślałem o takim rozwiązaniu i nawet nadałem mu nazwę Krakat.Zadaję sobie też pytanie , dlaczego w Katowicach mogą i zbudują now dłuższy pas ,rozbudowali terminal, a u nas nie można lub się nie opłaca. W Warszawie są dwa długie pasy, a już myślą o trzecim.Dłuższy pas i większy terminal w KRK może zachęcić nowych przewożników do latania na Balice, a obecnych do zwiększania ofert.Czy nie można wybudować równoległego pasa z drugiej strony terminala, przynajmniej nie będzie górki/ tak jak jest w tureckiej Antalai/ Rzeszów przy kilkukrotnym mniejszym ruchu ma pas o dł.3200, a u nas jak na razie jest to marzenie. Nie będę zaskoczony ,jak w Gdańsku czy Katowicach zrobią ILS II, a u nas będą dalej rozmowy i obiecanki, choć wszyscy wiedzą, że największe i najdłużej operujące mgły są w KRK.Drugie lotnisko w Polsce zasługuje na ILS kat II i dłuzszy pas, nie wspominając o większym terminalu
Noż k.... jak czytam coś takiego to jako kompletnemu laikowi lotniczemu mi się nóż w kieszeni otwiera!! Lotnisko istnieje od czasów, gdy najbliższymi zabudowaniami była "wioska" dzisiejszych Krzeszowic i domy koło krakowskich Błoń!! Każdy, kto się budował koło lotniska w latach późniejszych MUSIAŁ się liczyć z sąsiedztwem lotniska!! Poza tym na górce między centrum witek a autostradą miało nigdy nie powstać żadne domostwo, ale w latach '70 ktoś komuś dał w łapę i bach - mamy klasyczny (dla małopolski) bajzel na w pejzażu :/ nie wspominając, że to też ma przecież wpływ na łatwość/trudność lądowania u nas. Ja zawsze to podkreślam, że dla dobra ogółu chętnie się poświęcę. Jakby mi chciano wybudować elektrownię atomową w ogrodzie to bym sprzedał część ogrodu pod nią, a jakby mi chcieli autostradę puścić to też bym sprzedał grunt!! Bo to jest dla dobra MOJEGO I MOICH DZIECI!! ... ech sorki, ale emocjonalnie nie znoszę protestów społecznych tego typu - np jak spalarni mówimy nie na rybitwach, a teraz nie na baryczy. To ja się pytam GDZIE ją zrobić?
NIKON D5100 + NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR + NIKKOR AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G VR
https://banners-my.flightradar24.com/motopasjekamila.png
Czy bylby ktos uprzejmy mnie oswiecic jak wyglada obecna koncepcja przebiegu trasy balickiej ? Szukalem w sieci i znalazlem kilka koncepcji, jedna z nich zaklada nawet przebieg trasy dolina Rudawy.
Poza tym musze przyznac , ze idea budowy portu w poblizu A4 wspolnego z Katowicami , o ktorej wspomnial Konrad777 bardzo mi sie spodobala, nie wiem na ile to jest realne bo nie znam sie na tym. Pierwsza mysl jaka mi przychodzi do glowy to jest to, ze skoro znajduja sie inwestorzy chetni na zbudowanie centrow handlowych to dlaczego nie mieli by sie znalezc chetni do zbudowania nowego portu lotniczego ,lepiej polozonego (warunki atm.) i bez tych wszystkich ograniczen z jakimi w tej chwili port sie zmaga (wojsko, osiedla domow etc) Tym bardziej warto o tym mowic skoro nawet sam Pamula twierdzi , ze region ma niewykorzystany potencjal a w polaczeniu z aglomeracja slaska moim zdaniem port taki stalby sie najwiekszym portem w kraju. A Polska to duzy kraj. Pytanie tylko co z inwestycjami , ktore w Balicach sa realizowane.... Skansen, centrum handlowe, aeroklub , no coz chyba zadna z opcji nie wchodzi w gre .. Nie smiem sie narzucac zwlaszcza ze nie jestem spotterem ani czestym gosciem na tym forum , jednak moze warto by zalozyc nowy watek w tym temacie ?
Wiec pohamuj swoje emocje bo nie masz racji. Nie zapominaj , ze jest cos takiego jak plan zagospodarowania przestrzennego w gminie. Skoro wladze gminy zatwierdzily taki plan - a zrobily to w porozumieniu z gmina Krakow - nie inaczej ! To znaczy ze nad tymi teranami nie przewidywano sciezki podchodzenia. Mowisz , ze zgodzil bys sie na wybudowanie elektrowni i spalarni w ogrodzie ? A wiesz , ze przez ten fakt Twoja chalupa z ogrodem stracilaby zupelnie na wartosci? Powiesz , ze Tobie by nie przeszkadzalo, nawet jesli nie klamiesz- w co watpie to przeszkodziloby to TWOIM DZIECIOM, ktore po Twojej smierci dostalyby "wala" z ojcowizny. Nie badz wiec hipokryta. A co do sedna sprawy to przeczytaj dokladnie co napisalem. Jesli faktycznie okazaloby sie , ze budowa pasa jest korzystna dla regionu wowczas mozna wysiedlic tych ludzi oddajac im pieniadze wedlug wartosci rynkowej + odzszkodowania. Jak pewnie wiesz tereny te sa jednymi z najdrozszych z podkrakowskich miejscowosci.
Za wyjątkiem komplikacji z remontem istniejącego pasa nie ma żadnego technicznego i ekonomicznego uzasadnienia dla budowy 2 pasa. Są przecież lotniska np. Londyn-Stansted, które obsługują ponad 20 mln pasażerów mając tylko jeden pas.
Lotnisko KRK jest zdominowane przez przewoźników low-cost, którzy są bardzo wrażliwi na koszty. Budowa 2 pasa spowoduje zwiększenie kosztów lotniska i Balice będą musiały podnieść ceny przewoźnikom. Obawiam się więc, że jedynym efektem budowy 2 pasa będzie zmniejszenie ruchu przez przewoźników low-cost w odpowiedzi na podwyżkę opłat lotniskowych.
Co do ILS cat I na kierunku 7 i ILS cat III na 25 podpisuje się obydwoma rękami.
1 pas do 15 mln pasażerów spokojnie wystarczy , przedłużając go po 200 m w każdą stronę wylądują i wystartują większe maszyny , brakuje ILS , ale u nas w Polsce tak jest że łatwo się wydaje nie swoje pieniądze
Ale odloty ma autor. Ale zejdzmy na ziemię i pomyślmy racjonalnie.
Mówisz, że chciałbyś wyciąć te kilka drzewek i zlikwidować puszczę pod betonkę i trawnik? Powodzenia życzę. Do tego z kosztem urzadzenia tej zabawy bym uważał, bo może wyjść drożej niż budowa pasa (wycinka drzewa kosztuje a i pomiędzy Trzebinią i Szczakową nieruchomości tez mają jakąś wartość) i wywłaszczenia w cenach rynkowych w KRK. O takich pierdołach jak nowy pas który za chwilę będzie w KTW nawet nie wspominam.
No i co z Balicami i Pyrzowicami? Uwolnienie terenu pod nowe osiedla i bloki, czy przyszłość tych lotnisk w aeroklubach i awionetki?
Na szczęście internet jest cierpliwy i każde pierdoły przyjmie.
pozdrawiam
Nuras
Polecam lekture na temat lotniska Gatwick.
BBC News - Gatwick Airport to submit plan for second runway
Ponad 33 mln pasazerow i ciagle maja JEDEN PAS , krakowairport okolo 3,5 mln. Prosze zwrocic uwage w jaki sposob prowadzi sie tam dialog ze spolecznoscia. Artykul traktuje o drugim pasie ale mowa jest o zwiekszeniu przepustowosci do 70 mln z okolo 30 mln. Jesli Pamula chce stac sie "bohaterem" albo drugim Steve'em J. to powinien zaaplikowac na stanowsko w Apple Co. W artykule jest takze wzmianka o master planie. Prosze tu znalazlem link:
2012 07 18 GAL Masterplan pdf free ebook download from www.gatwickairport.com
Zwracam uwage z jaka starannoscia podchodzi sie do ekspansji, z jaka szczegolowoscia przeprowadzono analizy !! A prezes airportkrakow ?? Puscil baka i czeka .... prowokujac przy tym lokalna spolecznosc do protestow. Przepraszam Panie prezesie ale zapomnial Pan ze zyjemy w nieco innej epoce a ja nie jestem podatny na techniki PR rodem z PRLu.
Jeszcze raz. Zgadzam sie z tym , ze potrzebny jest rozwoj. Tylko trzeba to robic madrze, musi byc strategia. A rozbudowa lotniska w "bajorku" ma sens ? Gdyby faktycznie powaznie zaczeto myslec o nowym lotnisku gdzies przy A4 - jest tam wiele terenow niezabudowanych , to wtedy EPKK mogloby byc jego uzupelnieniem. Sztokholm mimo , ze jest nie wiele wiekszym miastem od Krakowa ma 3 lotniska z czego najwazniejsze Arlanda jest oddalone o ok 50 km od centrum Sztokhomu i biega tam pociag a nazwie Arlanda Express, jest low cost w Skavsta oraz lotnisko Bromma airport (glownie domestic) Na zakonczenie powiem tak, obecne lotnisko mogloby byc wlasnie takim uzupelnieniem oraz w dalszym ciagu baza dla wojska. Chetnie widzialbym tam siedzibe Aeroklubu Krakowskiego, ktory powinien byc nasza wizytowka a nie jest bo infrastruktura pamieta jeszcze czasy cara Mikolaja, nie wspomne o pasie. Zreszta wiekszosc z Was zna sytuacje.
Trochę o inwestycjach:
O nowych inwestycjach i połączeniach z krakowskiego lotniska
jak zwykle obiecanki pana Prezesa temat Stambuł jest nam długo znany a teraz nowość południowa Francja poczekamy , zapomniał dodać USA
Dokładnie...na papierze (mapie), a nawet patrząc z pod zamku Tenczyn - teren Puszczy Dulowskiej - wygląda potencjalnie "atrakcyjnie" (płasko - mało deniwelacji, wzgórza dopiero za Młoszową oraz po przeciwnej stronie Grojcem) pod kątem inwestycji, ale...koszty, koszty, koszty.
To jest - w dużej większości rezerwat - a więc protesty Ekologów, nie wiem czy przypadkiem nie ma tam obszarów Natura 2000, a więc casus doliny Rospudy się kłania ( znów Ekolodzy). Setki tysięcy drzew do wycięcia - hmmm - tutaj przepychanki by trwały dluuuugo. Teren niezwykle podmokły - do kompletnej regulacji stanów wodnych. Co prawda - będąc tam często - rzadko o dziwo obserwuje się mgłę - ale to pewno jakiś wynik absorbcji przez miliony drzew. No i jeszcze mimo sąsiedztwa autostrady - brak węzła RUDNO - ale tu akurat pewno Wąsacz by sie szybko dogadał z władzami województwa.
Reasumując - koszty gigantyczne, protesty pewne...
Masz racje, ekolodzy beda protestowac. Tylko , ze problem jest taki , ze nie ma juz terenow gdzie swobodnie mozna by wybudowac lotnisko bo albo zabudowy albo jak powiedziales wplyw na przyrode. No i trzeba przyznac , ze budowa lotniska napewno mialaby wplyw na lokalny ekosystem. Z drugiej strony rozbudowujac lotnisko w Balicach wplywamy na mieszkancow Mydlnik i Bronowic nie tylko poprzez zwiekszony halas ale takze zwiekszone zanieczyszczenie powietrza. Budowa drog dojazdowych bedzie z kolei miec wplyw na doline Rudawy, ktora jest bardzo waznym korytarzem doprowadzajacym powietrze mieszkancom Krakowa - o tym tez nalezy pamietac. Tak wiec cos trzeba poswiecic! A tereny wzdluz A4 choc takze wazne przyrodniczo, moim zdaniem to mniejsze zlo. I jestem pewien , ze na tak rozleglym terenie napewno cos by sie znalazlo. Piszesz koszt wyciecia setek tysiecy drzew... A nie dodales , ile mozna na tych drzewach zarobic. Na marginesie , drzewa nie absorbuja mgly. Zatem niech sobie ekolodzy protestuja ale tam gdzie trzeba.
Tak naprawde najwieksza przeszkoda aby ten projekt ruszyl nie sa ekolodzy ani pieniadze tylko polityka i walka o stolki. No bo jasne jest ze przy konsolidacji lotnisk ubyloby kilka waznych wakatow- a to juz jest nie do przejscia. Prezes Pamula wielokrotnie podkreslal w wywiadach ze lotnisko w Katowicach jest uzupelnieniem naszego i odwrotnie ;-) co jest tylko kurtuazyjnym pierdzeniem.
Wczoraj rozpoczęła się rozbiórka zadaszenia przy T1 od strony płyty postojowej.
budowa1.jpg
Praca wre. Zburzone już są dwa budynki, rozbierany garaż straży i barak przy cargo.
Na budowie hotelu pod koniec maja stanął żuraw.
Działki są już zaorane i powstały wały ziemne od strony lotniska.
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Dziś stanął drugi dźwig na budowie hotelu,
_MG_2286.jpg
a wyburzanie idzie tak szybko
_MG_2287.jpg
że trzeba było zamknąć zniszczony chodnik.
_MG_2288.jpg
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Zakładki