Cicho ostatnio w temacie budowy drugiej drogi startowej, to moze dla odswiezenia tematu sprawa dzialek wokol lotniska i ich wlasnosci etc
Budowa drugiego pasa startowego w Balicach â koszty budowy epizod 1 | epkk
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Cicho ostatnio w temacie budowy drugiej drogi startowej, to moze dla odswiezenia tematu sprawa dzialek wokol lotniska i ich wlasnosci etc
Budowa drugiego pasa startowego w Balicach â koszty budowy epizod 1 | epkk
Rozumiem że z jakichś względów jesteś przeciwnikiem budowy nowej drogi startowej ale jeśli podajesz jakieś argumenty przeciwko to niech one będą konkretnie. W tytule jest mowa o kosztach natomiast w tekście nie ma podanej żadnej wartości. Jeśli już musisz mówić o kosztach to zobrazuj to, podaj jaka jest orientacyjny koszt budowy nowego pasa a jak to wygląda w przypadku remontu obecnego.
Rzeszów już ma pas o dł.3200m, za chwilę podobnie ma być w Katowicach, a Kraków ma ciągle stać w miejscu i oddać połączenia dalekodystansowe konkurencji i nie rozwijać się.Rozumiem Prezesa Balic , że nie chce zostać w tyle. Pamiętam , jak parę lat temu jeden dom zablokował budowę drugiej nitki drogi z Krakowa do Wieliczki i prawie mu się udało.Każdy kto się budował koło lotniska powinien się liczyć z jego rozbudową.Przesunięcie osi pasa trochę na północ utrudni życie kilkudziesięciu gospodarstwom, to prawda , natomiast kilkadziesiąt tysięcy północnych mieszkańców Krakowa nie będzie miała przelatujących samolotów nad głową.Idealnego rozwiązania nigdy nie będzie.Jakie były protesty miejscowych mieszkańców przy rozbudowie skrzyżowania w pobliżu Macro, a teraz jest płynnie, mniej spalin i wszyscy zadowoleni.Rozwój lotniska to nie tylko wygoda dla podróżnych, ale także nowe miiejsca pracy, rozwój i większe znaczenie regionu regionu, organizowanie dużych imprez sportowych i gospodarczych. Ja osobiście jestem za wydłużeniem lub budową nowego pasa, przynajmniej do 2800m a jak sie da to do 3200m
Jestem przeciwny z kilku powodow. Tak ,w tytule jest o kosztach ale wez pod uwage , ze wiadomosc, ktora umiescilem na blogu nie jest analiza kosztow. Jest to tylko zwrocenie uwagi na jeden z aspektow, ktory ma wplyw na koszty. Zeby pisac o liczbach w tym wypadku trzeba by miec wiedze na temat wlasnosci gruntow , ktore musialby zostac przejete przez MPL aby mogla powstac taka droga startowa. Lotnisko w Pyrzowicach buduje drugi pas rownolegly a obecny zostanie zamieniony na droge kolowania, ale tam jest gladko jak na patelni i co istotne nie bylo potrzeby wykupu gruntow - przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. W balicach trzeba byloby dodatkowo opracowac nowy obszar ograniczonego uzytkowania dla lotniska.
Podkreslam , ze zwracam tu tylko uwage na pewne koszty ukryte budowy drogi startowej. Ja osobiscie cieszylbym sie gdyby powstalo drugie lotnisko- takie , ktore mialoby perspektywy rozbudowy i nie mialo tych wszystkich ograniczen jakie ma lotnisko w Balicach. ( w Trojmiscie buduja drugie i mozna jak widac) Zamiast wydawac pieniadze bez opamietania lepiej byloby gdyby Airport Krakow skupil sie na konkurencyjnosci cen za oplaty lotniskowe dla przwoznikow. Marzenia o trasach transatlantyckich mozna sobie wlozyc w galoty. Siatka polaczen z Balic jaka jest kazdy widzi i nie sadze zeby sie w tej materii cos zmienilo. Trzeba tez pamietac o planach UE dotyczacych budowy szybkich kolei - to z kolei argument dla tych , ktorzy mysla , ze ruch na lotniskach bedzie tylko rosl. Jest jeszcze kilka innych aspektow pomijanych przez wizjonerow jak Pamula ale to juz w nastepnych odcinkach.
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Tutaj nie chodzi o to na bazie czego postaje lotnisko, tylko o koszty. Wybudowanie lotniska od podstaw gdzieś w lesie będzie zdecydowanie droższe niż dobudowanie kilku baraków i podreperowanie starego pasa startowego. Z resztą ten cały bum na budowe lotnisk w Polsce to jakaś totalna głupota. Za kilka lat będzie u nas jak w Hiszpanii.
Lotnisko w Gdyni nie jest tematem dyskusji. Chetnie przeczytalbym odpowiedz na pytanie, ktore postawilem Piorunowi: "A co jesli w przyszlosci okaze sie , ze jeden pas to za malo ?" albo kwestii prognoz ruchu lotniczego w kontekscie budowy szybkich kolei.
Co zas sie tyczy bumu to zgadzam sie z Toba. Przyglada sie juz temu komisja europejska. Lotnisko to nie przystanek tramwajowy.
Niby gdzie ma nas połączyć ta szybka kolej ?? Warszawa, ale tam prawie nikt nie lata p2p, Gdańsk?? 737 pokona t trasę, w zaledwie 1h.
I to by było na tyle szybkiej kolei
Co ma powiedzieć Poznań itp. U nas co jakiś czas nowość, lub zwiększanie częstotliwości.
To wtedy na przykład możnaby obecny pas (25-07) wyremontować i od nowa przystosować do operacji lotniczych. Nie byłoby to super rozwiązanie na lądowanie ze wschodu, ale przeciwnym kierunku byłoby bardzo korzystne - lądowania na 07 (nawet obecna długość pasa wystarcza na 747), a starty z dłuższego pasa ukośnego (powiedzmy 04) - nie byłoby kolizji kołujących samolotów z lądującymi, przez co wzrosłaby znacząco przepustowość lotniska.
Jest dużo możliwości - te powyżej to tylko takie moje luźne rozważania, wymyślone w 5min.
No przecież napisałem, że "od nowa przystosowany do operacji lotniczych" - czyli uwzględniłem to że w przyszłości nie będzie już pasem startowym. Co do drugiej części postu: nie jestem specjalistą i nie mam ochoty ani czasu analizować możliwości rozbudowy lotniska, ale jeśli bym nim był i płacili mi za to grubą kasę - to choćbym nie wiem co - znalazłbym jakieś optymalne rozwiązanie
Pierwszy z brzegu link:
EURO-DANE :: Kolej DuĹźych PrÄdkoĹci w UE i w Polsce :: budowa infrastruktury w Polsce 2013
No wiesz jesli Prezes otwiera polaczenie do Pernambuko to wybacz.Poza tym nie chcialbym byc zlosliwy ale zwroc prosze uwage na to w jaki sposob Ty i kilku innych uczestnikow forum odpowiada na moje pytania. Mimo wszystko przepraszam , nie bylo to w dobrym tonie.
<200km ale konkurencja i to niby ta szybka kolej??
A przepraszam, kiedyś pomiędzy Krakowem i Warszawą ma być podobno 250km... ale tam nie ma ruchu p2p i twój wywód upadł jak domek z kart.
Sorry
Przykro mi skoro twierdzisz, że Bazylea to "Pernambuko" ale to twój problem.
Do tego dojdą dwie trasy EZY od przyszłego roku inni tez pewnie coś szykują, ale ten Pamuła zły
Ale co do tego ma prezes Pamuła? Tak czytam i czytam i coraz mniej rozumiem....przecież to akurat kwestia linii ile zażąda, jeśli latają to znaczy, że przy obecnych cenach chętni i tak są...
Ja proponuję jak we wszystkim, niepopadanie w skrajności...bo ani hurraoptymizm na zasadzie "tylko Kraków" ani skreślanie drugiego największego lotniska w Polsce, przecież to jest absurd. Kraków nigdy O'Harą nie będzie, a sądzę że dla obsługi nawet hipotetycznego A330 do JFK/ORD obecny, ale wyremontowany 25 wystarczy.
To powiedziałem ja
Zakładki