Na lovekrakow pojawiło się dużo ciekawych zdjęć z budowy terminala.
TrwajÄ prace nad rozbudowÄ terminalu pasaĹźerskiego w Balicach [ZDJÄCIA] - ZdjÄcie 32722 - Love KrakĂłw
Przy lotnisku zaczyna to nabierać fajnych kształtów ;-)Linia kolejowa z Krakowa do Balic będzie gotowa na czas. Na razie czekają nas utrudnienia
Linia kolejowa z Krakowa do Balic będzie gotowa jesienią przyszłego roku. PKP podtrzymuje obietnicę dotyczącą tej ważnej inwestycji. Remontowana linia ma połączyć Dworzec Główny z krakowskim lotniskiem. Prace budowlane prowadzone są na całej długości linii.
W kilku miejscach odczuwają je krakowscy kierowcy. Największe utrudnienia są na ulicy Armii Krajowej - przy dojeździe do ronda Ofiar Katynia. Na zwężeniach w godzinach szczytu tworzą się korki.
- Wszystko przez budowę wiaduktu w tym miejscu - mówi Rafał Zahuta z Polskich Linii Kolejowych.
Utrudnienia skończą się więc najwcześniej na początku przyszłego roku. Z powodu remontu trasy do Balic zamknięta jest też ulica Zakliki z Mydlnik na Woli Justowskiej.
A na Balickiej, na słynnym przejeździe kolejowym, kierowcy muszą korzystać z tymczasowej drogi serwisowej.
- To nie jest łatwa budowa - przekonuje Rolando Piccini, kierownik kontraktu z włoskiej firmy Astaldi, która wykonuje tę inwestycję - Oprócz samych torów mamy wiele innych rzeczy do zrobienia: budowę nowego wiaduktu, przebudowę starych, budowę bezkolizyjnych przejść i przejazdów i w końcu budowę przystanków. W dodatku część prac odbywa się przy normalnym ruchu pociągów. Ale wszystko mamy tak zorganizowane, że na pewno zdążymy do września przyszłego roku.
Bezkolizyjne przejście dla pieszych powstaje przy ulicy Katowickiej w Bronowicach. - To będzie dość długie przejście, bo będzie przebiegało pod sześcioma torami. Mamy tu bowiem trasę do Katowic i szlaki towarowe - wyjaśnia Rafał Zahuta.
Bezkolizyjny przejazd dla samochodów budowany jest z kolei na ulicy Balickiej. - Auta będą jechały pod spodem, a pociągi górą. Skończą się więc korki w tym miejscu - zapowiada Zahuta.
Balicka jest miejscem, z którego najlepiej obserwować postęp prac. Na razie nie widać tego, co najważniejsze, czyli... nowych torów.
- One pojawią się dopiero na końcu - wyjaśnia przedstawiciel PKP - Najpierw musimy wybudować nowy wiadukt, przejście podziemne i przejazdy. Trzeba też wykonać nasypy i przygotować teren. Dopiero potem zajmiemy się układaniem torów. Zaczniemy to robić najwcześniej na wiosnę.
- Natomiast w niektórych miejscach fragmenty torów już się pojawiły - zaznacza Rolando Piccini - Na przykład tuż przy lotniku, w rejonie jednostki wojskowej. Nawet pierwszy pociąg przejechał tym odcinkiem testowo...
Trasa do Balic ma nie tylko ułatwić dojazd na lotnisko, ale też być drugą linią tak zwanej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, którą uruchamia województwo małopolskie. Władze regionu zaplanowały, że pierwsze pociągi do Balic ruszą 1września 2015. Wszystko będzie jednak zależało od postępu prac na torach.
źródło: Linia kolejowa z Krakowa do Balic bÄdzie gotowa na czas. Na razie czekajÄ nas utrudnienia - KrakĂłw - WiadomoĹci - Radio KrakĂłw
Na lovekrakow pojawiło się dużo ciekawych zdjęć z budowy terminala.
TrwajÄ prace nad rozbudowÄ terminalu pasaĹźerskiego w Balicach [ZDJÄCIA] - ZdjÄcie 32722 - Love KrakĂłw
W wątku na temat przebudowy linii kolejowej do Balic na forum SkyscraperCity dyskutowało się na temat korków, które zablokują rondo i okolice lotniska po wprowadzeniu przejazdu kolejowego na torach prowadzących do stacji koło parkingu/hotelu. Przejazd ma być zaraz za rondem, w stronę Kryspinowa i jest obawa, że przy zamkniętym przejeździe ruch na drodze wojewódzkiej będzie objeżdżał korek drogą przed terminalem. Pojawiło się też zdanie, że w związku z tym będą bramki przed wjazdem na teren lotniska. Czy naprawdę? Obawiam się bardzo pomysłu a la Pyrzowice - 5 zł za wjazd przed terminal dla wysadzenia/zabrania pasażera.
Link: Modernizacja (budowa) połączenia kolejowego Kraków Główny - Kraków Balice (Międzynarodowy Port Lotniczy) - Page 21 - SkyscraperCity od postu #419 dalej.
Patrząc na to zdjęcie, aż się prosiło żeby zrobić przejazd dwupoziomowy jak na Balickiej, ale koszty były by pewnie bardzo wysokie:
przejazd.jpg
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Nie bedzie wyjscia, konieczna bedzie instalacja szlabanow jak piszesz co i tak nie rozwiaze glownego problemu mianowicie takiego, ze lotnisko jest zle usytuowane wzgledem ukladu komunikacyjnego - drogowego bo uwazam ze budowa stacji kolejki byla konieczna. Szkoda , ze za 10 lat okaze sie , ze nie da sie dalej rozbudowywac lotniska. Nawet nie trzeba byc ekspertem , wystarczy wysilic wyobraznie, zeby sie przekonac , ze wezel drogowy laczacy A4 z S7 bedzie waskim gardlem za kilka lat. Juz teraz Ukraina dostala zielone swiatlo na handel z EU. Za kilka lat okaze sie , ze konieczne bedzie dobudowa dodatkowego pasa w kazdym kierunku obwodnicy A4 w obrebie lotniska bo inaczej wszystko stanie! I niech mi ktos powie, ze to fizycznie mozliwe ... Zatem znow klania sie to co ciagle powtarzam. Brak "kierownika szatni"
Mam nadzieję, że nie. Takie szlabany, przy ruchu, który w niektórych godzinach wjeżdża i wyjeżdża z lotniska same szybko stałyby się źródłem korka.
Masz na myśli na wysokości lotniska, a nie w obrębie lotniska. Bez przesady, na dobudowanie 3 pasa ruchu na A4 zawsze będzie miejsce, najwyżej autostrada przybliży się do lotniska o te 3.5 metra. Zreszta jest dość szczegółowy plan przebudowy węzła, a właściwie dwóch węzłów A4-S7 oraz zjazdu na lotnisko wraz z początkiem Trasy Balickiej oraz przełożeniem drogi wojewódzkiej na drugą stronę autostrady. Wtedy po zachodniej stronie autostrady zostałaby tylko infrastruktura lotniskowa oraz dojazd do niej. W maksymalnej wersji ten plan zakłada budowę zbiorczych łącznic pomiędzy dwoma węzłami. Termin realizacji nieznany.
Edit:
Tu jest PDF do ściągnięcia, podziękowania dla Nowax at skyscrapercity
http://www.bip.krakow.pl/plik.php?zi...new=t&mode=shw
Tak mialem na mysli dodatkowe pasy na wysokosci lotniska- najlepiej po dwa w kazda strone. Niestety dla mnie te rysunki sa nieczytelne. Natomiast nie mam powodu nie wierzyc , ze jest plan usprawnienia tego wezla. Jak rozumiem warunkiem wdrozenia pelnego rozwiazania bedzie przelozenie ulicy "Na lotnisko" na druga strone obwodnicy , jakies terminy ? Oraz zbudowanie trasy balickiej ? Jesli chodzi o trase balicka to jest to piesn przyszlosci i wcale nie jest takie pewne ze kiedykolwiek powstanie. Koszt zbudowania takiej trasy to setki milionow zlotych. Oprocz ogromnych kosztow , ktore poniesli by Krakowianie w znacznej czesci, negatywny wplyw na jakosc powietrza w miescie. Za te srodki mozna by zbudowac drugi port lotniczy do obslugi niskokosztowych przewoznikow. Ktos tu na forum juz napisal ze w Lublinie calosc inwestycji (terminal , droga startowa) zbudowano za kilkaset milionow. Zyskalibysmy zapasowe lotnisko i pewnie nowych tanich przewoznikow. Drugi port lotniczy musialby byc jednak oddalony o jakies minimum 30-40 km od Krakowa tak aby CTR'y nie byly zbyt blisko siebie. I dodam , ze sa takie tereny. Tak sie jednak nie stanie bo nie decyduje zdrowy rozsadek tylko polityka i chore ambicje niektorych osob.
Temat Trasy Balickiej jest trochę OT, pewnie, że nie wiadomo czy powstanie, sam napisałem, że nie ma terminu. Natomiast wiążą się z nią plany przebudowy węzła i układu drogowego wokół lotniska, plany te istnieją i są jak najbardziej wykonalne, miejsca jest dosyć.
Napewno nie za te same środki, poza tym, nie potrzeba nam lotniska low-cost za Bochnią, do charterów i cargo są Pyrzowice. Wogóle drugiego lotniska w Krakowie nie potrzeba. W Lublinie był teren starego lotniska w Świdnku, pokaż mi te tereny 30 km od Krakowa gdzie ziemia jest za darmo, dojazd koleją i autostradą a wszyscy okoliczni mieszkańcy ucieszą się z powstania lotniska.
Takie teksty tylko osłabiają Twoją argumentację na profesjonalnym forum. Wszyscy wiemy, że jesteś przeciwnikiem budowy nowego pasa.
My tu gadu, gadu a ruszyła budowa nowej wieży - od kilku dni, na granicy portu z terenami wojska (przy starej drodze technicznej) leży konstrukcja kratownicowa. Czy to będzie element nośny?
heliHansa - Grzegorz Ziomek
"Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
Jerzy Giedroyc
„…No i zwykła głupota”
Grzegorz Ziomek
Podtrzymuje moje zdanie, lotnisko jest bardzo zle polozone wzgledem ukladu komunikacyjnego. Pozyjemy to zobaczymy jak sobie lotnisko poradzi z mega korkami.
NIe ma miejsca na lotnisko? Miechow i okolice. Blisko magistrali kolejowej i sasiedztwo krajowej 7. Na dodatek bardzo slabo zabudowane i plaskie tereny. Idealne miejsce takze z powodu takiego , ze byloby blisko dla mieszkancow Swietokrzyskiego, ktorzy domagaja sie lotniska dla swojego regionu.
Nie zaczynaj prosze z nowym pasem bo ten nic nie ma tu do rzeczy. Budowa nowego pasa to zupelnie inny watek. Zatem jesli jest to "profesjonalne" forum to przestrzegaj zasad bo osmieszysz sie jak Maras, ktory wytykal braki jezykowe co niektorym a sam nie potrafi poprawnie sklecic do kupy kilku zdan po polsku.
Pozdrawiam
A ja uważam, że jest idealnie położone względem układu komunikacyjnego. Przy samej autostradzie, z połączeniem kolejowym, blisko miasta, z łatwym dostępem zarówno od strony Śląska jak i południowej Małopolski.
Fatalnie jest natomiast położone ze względu na mgły jesienno-zimowe, temu nikt nie zaprzeczy.
A niby jaka z tego korzysc , ze blisko Slaska ?
Sa pewne dyrektywy unijne , ktore zalecaja budowe lotnisk tak aby z najbardziej odleglego zakatka wojewodztwa mozna sie bylo do nan dostac w ciagu dwoch godzin. Obawiam sie , ze pod tym wzgledem ten wymog nie moze byc spelniony dla powiatow gorlickiego czy nowosadeckiego. W przypadku gdyby lotnisko zbudowac jak napisalem wczesniej w okolicach Miechowa, sytuacja ulegla by poprawie. Jestem przekonany , ze taka inwestycja odniosla by wielki sukces m.in dlatego , ze tak zlokalizowany port lotniczy przyciagnal by wielu klientow z swietokrzyskiego. W Polsce jednak nie istnieje cos takiego jak planowanie. Buduje sie gdzie popadnie. Firmy developerskie chcialyby zabudowac nawet planty gdyby tylko im na to pozwolono. Z lotniskami jest podobnie. Lotniska powinny byc czescia calego ukladu komunikacyjnego . W tej chwili kazdy buduje wedlug wlasnego widzimisie. Samorzady , ktore zamiast stac na strazy porzadku przestrzennego przyklaskuja inwestycjom w rozbudowe/budowe lotnisk bo tam przeciez sa pieniadze. NIe jestem przeciwny inwestycjom w lotnictwo ale jestem przeciwny bezmyslnemu wydawaniu pieniedzy. Trasa blicka lekko bedzie ko9sztowac 600 mln PLN i mysle ze to optymistyczny wariant. Myslisz , ze Pamula zaplaci za budowe tej trasy ? NIe! Zaplaca Krakowianie, tak jak zrobili to w przypadku stadionu, czy centrum kongresowego , do ktorych to obiektow wiekszosc z mieskzancow w zyciu nie zawita.
Kolego zle postawiles pytanie . Lotnisko w Balicach jest owaszem blisko A4 ale jest polozone w specyficznym miejscu. Odpowiadajac na Twoje pytanie powiem , ze lokalizacja przy A4 byla by lepsza niz przy siodemce - co do zasady, ale ze wzgledu na wpsomniane ograniczenia w tej konkretnej sytuacji uwazam , ze lokalizacja przy S7 jest znacznie lepsza. Dodatkowo polozenie blisko magistrali kolejowej dalo by olbrzymi potencjal dla inwestycji - nie tracisz czasu na przesiadki, wysiadasz z pociagu i na nogach idziesz do odprawy. Inna niezmiernie wazna zaleta jest to , ze w przypadku takiej inwestycji mozna byloby zarezerowac taki obszar , ktory pozwolilby na budowe kolejnych pasow - gdyby taka zaszla potrzeba, w Balicach jest to niewykonalne.
Ktore tanie linie ? NIe jestem jasnowidzem, ale chetnych na tanie latanie nie zabraknie.
Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
Ostatnio edytowane przez STYRO ; 13-10-2014 o 00:22 Powód: scalanie
Wg najnowszej wersji Inwestycyjnego Planu Miasta węzły drogowe przy porcie lotniczym wyglądają nastepująco:
Źródło: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=44164
Tak, tanie linie prześcigają się żeby z Radomia korzystać, więc na pewno w Miechowie by tak było. I do Miechowa szybciej nowosądeczanie by dojechali niż na Balice, o gorliczanach nie wspominając
Powstanie kolejnego lotniska byłoby tylko zmarnowaniem pieniędzy.
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Oczywiście. Pół Śląska lata z Balic, nie wiedziałeś?
Ciekawe. Z NS i Grybowa do Miechowa będzie o 20 km dalej niż do Balic. Po zbudowaniu całej S7. Z Zakopanego o 40 km dalej.
Błąd w rozumowaniu. W Świętokrzyskim nie ma wielu klientów. Wielu klientów jest w: 1) Krakowie, 2) na Śląsku, 3) w Małopolsce. Zaryzykuję stwierdzenie, że obecne lotnisko przyciąga więcej klientów z/do Słowacji, niż nowe przyciągałoby z/do województwa świętokrzyskiego.
I dlatego namawiasz do inwestowania w nowe lotnisko w szczerym polu wraz z całą otaczającą infrastrukturą? To dopiero gratka dla firm budowlanych. Trasa Balicka jest potrzebna nie dla lotniska, w każdym razie nie tylko, została wspomniana tylko ze względu na Twoje twierdzenie, że nie będzie gdzie poszerzyć autostrady pomiędzy dwoma węzłami. Domieszanie do tematu stadionu czy centrum kongesowego to czysta demagogia.
Z mojej strony kończę polemikę. Trudno się oprzeć wrażeniu, że jesteś "na nie", bo "nie" i każdy temat - przypomnę, że ta dyskusją zaczęła się od szlabanów przy wjeździe pod terminal - jest dla Ciebie dobry do poznęcania się nad lotniskiem: za złe położenie, prezesa Pamułę i epidemię grypy.
Pozostaję z wyrazami szacunku.
To nie jest żaden argument, poza tym odbiegasz od tematu mimo , że jesteś moderatorem forum jak widzę. Przykład lokalizacji lotniska w okolicach Miechowa w żaden sposób nie ma się do tego co powyżej napisałeś. Otóż istnieje takie słowo jak potencjał a zaproponowana przeze mnie lokalizacja ma olbrzymi potencjał choćby z powodu takiego , że to wciąż bardzo blisko Krakowa a niskie ceny opłat lotniskowych, bliska lokalizacja regionu, który zabiega o lotnisko, także wspomniane wcześniej sąsiedztwo z drogą ekspresową oraz magistralą kolejową dopełni wszystkiego. Więc doprawdy nie rozumiem po jakiego grzyba podałeś wyżej statystyki z innych lotnisk. Co niby to ma według Ciebie oznaczać, może mnie oświecisz?
Co zaś się tyczy obecnej lokalizacji i rzekomej rozbudowy węzła Balice to powiem tak, że nawet gdyby rozbudowano ten węzeł jak wygląda na rysunku powyżej to i tak będą w tym miejscu gigantyczne korki i to bynajmniej nie z powodu tego , że tory kolejowe poprowadzono tak czy inaczej. Omawiana lokalizacji ma kilka wąskich gardeł - ślepy to zauważy. Jest oczywiste , że ruch z kierunku wschodniego będzie wstarstał systematycznie , w tym samym czasie z obwodnicy korzysta mnóstwo osób dojeżdzających do pracy - na zjeździe z obwodnicy na siódemkę bardzo często powstają korki. Do tego dochodzą bramki na A4 - stalexport nie prędko z nich zrezygnuje. Umowa stowarzyszeniowa Ukrainy z UE wygeneruje z całą pewnością duzy ruch na A4. Wkrótce będzie tak, że od węzła zakopiańskiego do balickiego będzie się jechać godzinę. Jeśli ktoś ma naprawdę przekonywaujące argumenty a nie jakieś wyrwane z kontekstu piardy to chętnie podyskutuję w przeciwnym razie ignoruję pytania, chamskie zaczepki etc.
p.s odsyłam też kolegę do słownika PWN co znaczy słowo wymierny. Język polski to nie tylko ortografia ale także logiczne formułowanie zdań a z tym jak widzę niektórzy mają spore kłopoty
Zakładki