VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 71 z 129 PierwszyPierwszy ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,401 do 1,420 z 2565
Like Tree1048Likes

Wątek: Inwestycje w Balicach

  1. #1401

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Tylko tyle że ten kraj (Państwo Polskie) w praktyce ma taki wpływ na system transportowy, jak zorza polarna na miesiączkowanie pingwinów. Skoro PKP i PKS, a więc filary tego systemu zostały rozparcelowane na tysiące spółek i spółeczek i konkurując ze sobą na rynku same rzucają sobie kłody pod nogi, to o czymś takim jak "system" możemy sobie pomarzyć. W dodatku spora część autostrad jest administrowana przez prywatne firmy.
    A transport lotniczy "w kraju" w tym systemie to pyłek nie wart uwagi. Chyba że miałeś na myśli międzynarodowy transport lotniczy. No tak, tylko że o ile z LOT-em może jakoś pójdzie, to kto zmusi obce linie lotnicze żeby latały na nasze lotniska?
    No i tu sie z Toba zgodze tez. Zamiast restrukturyzowac te srodki transportu aby nie przynosily strat to r...o na drobne kawalki. Transport publiczny nigdy nie bedzie dochodowy ale mozna tak tym zarzadzac , zeby straty zminimalizowac. Tak bylo z PKS i koleja.

  2. #1402

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Transport publiczny może być dochodowy, co pokazuje polski bus. Nie wiem na czym polega fenomen tej firmy, ale fakt jest faktem, że nawet w środku dnia, w środku tygodnia ich autobusy są pełne. I muszą zarabiać, bo inaczej nie rozwijaliby się, to w końcu nie jest akcja charytatywna nastawiona na straty. I da się (albo dało się, bo drugiemu ciężko byłoby wejść na rynek), ale przy tym nie może być przerostu administracji, stu pięćdziesięciu dyrektorów od spraw najróżniejszych itd.

  3. #1403

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    A księgi podatkowe pana Soutera przeglądałeś, że wiesz, że dochodowy?
    Polskiego (z nazwy jedynie) Busa bym do tego nie mieszał, bo ta firma długo jechała na dumpingowych cenach, wykańczając konkurencję (przede wszystkim mocno kulejące PKP) i przejmując rynek. Ale Soutera stać. Zawiaduje kilkoma firmami transportowymi w UK i nie tylko.
    Ostatnio pule biletów po złotówce są znaaacznie mniejsze, ale ludzie się przyzwyczaili do niewygodnych czerwonych foteli z rozstawem godnym Ryana i zdają sie tego nie zauważać. Zresztą ceny w dalszym ciągu są w miarę atrakcyjne. I o to panu Brianowi chodziło. Teraz moooże w końcu zacznie na firmie zarabiać.
    A czemu się udało? Bo miał ogromną kasę na to, by zainwestować w autobusy i przez kilka lat dokładać do interesu licząc, że w końcu wytnie lokalny rynek i inwestycja się zwróci. I tu go podziwiam. Bo polski inwestor jeżeli nie zarobi na już iluśtam procent, to nawet nie opłaca mu się sprawdzić kursu walut. Nasza perspektywa to góra kilka miesięcy. A poważnych inwestorów - lata.
    Możesz co nieco o kulisach powstania i działania PB przeczytać np. tu TwĂłrca PolskiegoBusa Brian Souter: "Wojujący" katolik, ktĂłry dał Polakom przewozy autobusami "za złotĂłwkę" - Twarze Biznesu Wiadomosci - Gazeta Prawna - wiadomości, podatki, prawo, biznes i finanse


  4. #1404
    Awatar payder87

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    STR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YellowAirCab Zobacz posta
    W Krakowie po osiagnieciu 6 mln - nie wiem kiedy i czy wogole to nastapi, powinno sie zaczac myslec o budowie drugiego lotniska.
    co każe Ci tak myśleć? W Stuttgarcie (gdzie obecnie przebywam) lotnisko obsługuje 10mln, pas startowy położony jest ZNACZNIE bliżej autostrady, niż w Balicach, a budowę nowego pasa planuje się "w dalekiej przyszłości".
    Problem Balic jest przede wszystkim ILS i długość drogi startowej (tu pomoże nowy pas, albo "skopanie" górki, co jest wielokrotnie tańsze), ale ledwie 2-milionowa aglomeracja raczej nie potrzebuje 2 lotnisk, zwłaszcza, że nie jesteśmy Wyspami Kanaryjskimi.

  5. #1405

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie

    Dziś rano do użytku została oddana wyremontowana DK A i J.
    TWY G i B4 zostały zamknięte (remont B4).


    P.S.
    Na czas remontu B4, po lądowaniach na 25 trzeba przygotować się na takie "zygzaki", jak na zrzucie poniżej.
    Ewentualnie przy mniejszym ruchu backtrack do A przez cała długość pasa.



  6. #1406

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez payder87 Zobacz posta
    co każe Ci tak myśleć? W Stuttgarcie (gdzie obecnie przebywam) lotnisko obsługuje 10mln, pas startowy położony jest ZNACZNIE bliżej autostrady, niż w Balicach, a budowę nowego pasa planuje się "w dalekiej przyszłości".
    Problem Balic jest przede wszystkim ILS i długość drogi startowej (tu pomoże nowy pas, albo "skopanie" górki, co jest wielokrotnie tańsze), ale ledwie 2-milionowa aglomeracja raczej nie potrzebuje 2 lotnisk, zwłaszcza, że nie jesteśmy Wyspami Kanaryjskimi.

    6 mln wypowiedzialem w kontekscie watku , o ktorym dyskutowalismy. Gdzie napisalem , ze bedzie potrzebny drugi pas po przekroczeniu 6 mln ? Doskonale wiem , ze lotnisko jest w stanie obsluzyc ruch powyzej 10 mln z jednym pasem w uzyciu i pisalem o tym jeszcze w tamtym roku przy okazji burzliwej dyskusji o potrzebie posiadania drugiej drogi startowej w Balicach. Nie rozumiem skad to pytanie.

  7. #1407

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YellowAirCab Zobacz posta
    6 mln wypowiedzialem w kontekscie watku , o ktorym dyskutowalismy. Gdzie napisalem , ze bedzie potrzebny drugi pas po przekroczeniu 6 mln ? Doskonale wiem , ze lotnisko jest w stanie obsluzyc ruch powyzej 10 mln z jednym pasem w uzyciu i pisalem o tym jeszcze w tamtym roku przy okazji burzliwej dyskusji o potrzebie posiadania drugiej drogi startowej w Balicach. Nie rozumiem skad to pytanie.
    Nowej, a nie drugiej. To jest różnica.
    EMB175 likes this.

  8. #1408

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtek-krk Zobacz posta
    Nowej, a nie drugiej. To jest różnica.
    Tak roznica. I co z tego wynika ?

  9. #1409

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YellowAirCab Zobacz posta
    Tak roznica. I co z tego wynika ?
    Że w KRK podobnie jak w KTW nie są planowane dwa pasy i wprowadzasz niepotrzebny zamęt.

  10. #1410
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mp3pm Zobacz posta
    Na czas remontu B4, po lądowaniach na 25 trzeba przygotować się na takie "zygzaki", jak na zrzucie poniżej.
    Ewentualnie przy mniejszym ruchu backtrack do A przez cała długość pasa.
    Tak, trzy dni temu pisałem o tym TU...
    B4 jest remontowana tylko w połowie, aby zostawić wjazd na MP3.
    I potwierdza się moje przypuszczenie - strasznie długi czas oczekiwania w Charlie na backtrack do Alfy, zwłaszcza jak wojsko kręci kółeczka, co komplikuje przyloty.
    Plusem jest druga droga wyjazdowa z płyty, nieco to przyspieszy odloty.
    EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)

  11. #1411

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtek-krk Zobacz posta
    Że w KRK podobnie jak w KTW nie są planowane dwa pasy i wprowadzasz niepotrzebny zamęt.
    Zamet to Ty wprowadzasz. Pokaz mi no to gdzie napisalem w tym watku o koniecznosci budowy drugiego pasa.

  12. #1412
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    6

    Domyślnie

    Witam!
    Ponawiam pytanie: czy ktoś zna przeznaczenie takiej wieży/masztu? Powstała na działce PAŻP w miejscu planowanej nowej TWR.
    CAM00424.jpg
    Pozdrawiam serdecznie!
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  13. #1413
    Awatar Yash

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    W Warszawie koło wieży też podobne rzeczy stawiają, więc możliwe że to jest jakieś przedsięwzięcie na skalę krajową. Ale w jakim celu to mi trudno powiedzieć.

  14. #1414

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Może multilateracja?

  15. #1415
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Witam!
    Ponawiam pytanie: czy ktoś zna przeznaczenie takiej wieży/masztu? Powstała na działce PAŻP w miejscu planowanej nowej TWR.
    Radiostacja.

  16. #1416
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    6

    Domyślnie

    Czyżby wreszcie ktoś wpadł na pomysł eliminacji zakłóceń na częstotliwości TWR?
    Od pewnego czasu występowały wysoce drażniące zakłócenia radiowe podczas dolotu do lotniska od strony wschodniej (szczególnie na małych wysokościach, nad centrum miasta oraz Wolą Justowską).
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  17. #1417

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Jakie sa szanse, koszty, wymagania na ils kat lll w porownaniu do kat ll ?


  18. #1418

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Jakie sa szanse, koszty, wymagania na ils kat lll w porownaniu do kat ll ?
    Dobre pytanie, prezes Pamuła zlecił wykonanie analiz:

    Cytat Zamieszczone przez lucasmadi Zobacz posta
    Jan Pamuła, prezes Kraków Airport:
    – Do normalnej pracy lotniska w warunkach, jakie panowały w ostatnich dniach niezbędny byłby system ILS trzeciej kategorii. W tej chwili żadne polskie lotnisko nie ma tej kategorii. Zleciliśmy analizy jakie inwestycje są konieczne do uruchomienia cat. III i jakie byłyby koszty tego przedsięwzięcia.
    Rozumiem, że zbieżność przypadkowa, Twoje pytanie nie jest przypadkiem na jego zlecenie?
    lucasmadi and martineho like this.

  19. #1419

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    to samo przeczytalem na pewnym portalu a tutaj po prostu pytam.


  20. #1420
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

Strona 71 z 129 PierwszyPierwszy ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-10-2014, 22:14
  2. 18-10-2014, 16:04
  3. 13-10-2014, 14:03
  4. 03-10-2014, 15:38
  5. 29-07-2014, 00:17
  6. 20-07-2014, 03:26
  7. 02-06-2014, 16:26
  8. 24-05-2014, 10:53
  9. 25-04-2014, 15:53
  10. 16-04-2014, 10:10
  11. 28-03-2014, 17:17
  12. 28-03-2014, 16:50
  13. 28-03-2014, 16:12
  14. 12-01-2014, 15:58
  15. 06-01-2014, 08:51
  16. 14-07-2013, 23:42
  17. 29-03-2013, 17:29
  18. 26-02-2013, 12:36
  19. 02-02-2013, 20:14
  20. 24-01-2013, 18:54
  21. 16-01-2013, 14:44
  22. 19-12-2012, 17:43
  23. 25-11-2012, 20:58
  24. 10-10-2012, 15:09
  25. 25-07-2012, 09:21
  26. 21-07-2012, 22:35
  27. 07-07-2012, 07:33
  28. 11-02-2012, 10:23
  29. 10-02-2012, 15:20
  30. 01-02-2012, 18:39
  31. 30-01-2012, 13:02
  32. 28-01-2012, 08:40
  33. 04-01-2012, 11:23
  34. 05-12-2011, 15:41
  35. 06-10-2011, 14:18
  36. 29-09-2011, 11:41
  37. 16-09-2011, 12:48
  38. 09-08-2011, 21:38
  39. 13-07-2011, 23:24
  40. 01-07-2011, 12:47
  41. 13-03-2011, 13:39
  42. 07-03-2011, 12:27
  43. 14-01-2011, 16:45
  44. 29-09-2010, 13:38
  45. 27-09-2010, 12:49
  46. 16-09-2010, 14:44
  47. 31-08-2010, 14:06
  48. 25-08-2010, 21:47
  49. 16-07-2010, 00:15
  50. 10-07-2010, 15:39

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •