VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 19 z 29 PierwszyPierwszy ... 9 17 18 19 20 21 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 361 do 380 z 576
Like Tree45Likes

Wątek: EPWR/WRO Rozbudowa / Informacje prasowe (II)

  1. #361
    Awatar Bross1981

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bart79 Zobacz posta
    ...Stąd moje pytanie o to co się przez ten rok zmieniło (np. lokalizacja terminala) i czy ma szansę to być zmiana na stałe.
    Lokalizacja terminala ma wpływ na starty i tak jak Kolega Irasov napisał chodzi o Bravo i jak pisze amnesia o czas. Dojazd z płyty postojowej pod T2 do progu 11 jest dużo krótszy niż do 29 a co za tym idzie i oszczędności i czas operacji startu danego samolotu.

  2. #362

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Czy ja dobrze dziś zauważyłem że klatka schodowa na mostkach prowadzących do rękawa/autobusu nie posiada windy? Walizkę podręczną da się przeżyć, ale ciekawy jestem jak wygląda w takiej sytuacji dostanie się pod samolot z wózkiem dziecięcym?

  3. #363

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Pewnie podobnie jak w STN - są windy w budynku terminala, którymi zjeżdża się pod nadzorem obsługi i z dolnego poziomu wychodzi na płytę.

  4. #364
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Byłem świadkiem, jak podczas boardingu pracownik lotniska zabrał "gdzieś" kobietę z dzieckiem. Autobus po przejechaniu kilkunastu metrów miał dodatkowy przystanek i zabrał ją spod dodatkowych drzwi.

  5. #365

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Hm... no dziwne to rozwiązanie ale niech będzie. Niedługo sam pierwszy raz skorzystam z terminala więc naocznie zobaczę co to nam wybudowano :-)

  6. #366

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Częstsze starty z 11 tej wiosny mają związek z działaniem radarowego zbliżania (jest to jedyny z nich pożytek dla naszego lotniska). Na zachód od lotniska nie ma żadnej pomocy nawigacyjnej, holdingu i procedur podejścia rozpoczynających się właśnie po tamtej stronie lotniska, a w wektorowaniu do prostej 11 ich tam nie potrzeba. Zagadka rozwiązana.

  7. #367

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez peka Zobacz posta
    Częstsze starty z 11 tej wiosny mają związek z działaniem radarowego zbliżania (jest to jedyny z nich pożytek dla naszego lotniska). Na zachód od lotniska nie ma żadnej pomocy nawigacyjnej, holdingu i procedur podejścia rozpoczynających się właśnie po tamtej stronie lotniska, a w wektorowaniu do prostej 11 ich tam nie potrzeba. Zagadka rozwiązana.
    Tylko czekać na protesty mieszkańców południowych dzielnic. I słusznie bo zwiększono hałas nad miastem z powodu coś tam coś tam. Nonsens.

  8. #368
    Awatar marjak92

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Kłodzko

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_EPWR Zobacz posta
    Dzisiaj rano odlatywałem do WAW i ku mojemu zaskoczeniu mamy już zainstalowane dwa rękawy
    A mógłbyś powiedzieć przy których gateach? Bo byłem na lotnisku 29 rano i jakoś ich nie zauważyłem


    Nikon D90 + 18-105mm f/3.5-5.6G VR + 50mm f/1.8 + SB 600 + MB-D80

    marjak92

  9. #369

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Rękawy są zamontowane przy gateach A2 i A4, czyli tak jak wcześniej było mówione. A tu link do zdjęcia na facebooku, na którym pięknie widać nowe rękawy
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
    Muszę przyznać że pięknie to wygląda
    marjak92 likes this.

  10. #370
    Awatar ponuryy

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Ostrzeszów

    Domyślnie

    Mam pytanko co do stawiania samolotów pod nowym terminalem. O ile stawianie ATR'a lub CRJ nie prostopadle do terminala mogę jeszcze sobie wytłumaczyć faktem, że w jakiś sposób nie nadają się one do wypychania pushbackiem, o tyle zastanawiał mnie fakt, że w ubiegłą niedzielę B738 Ryana był postawiony w ten sam sposób. Od czego jest to uzależnione? I dlaczego najczęściej piloci ATR'ów (tych zawsze słyszałem) prosili o postawienie "pod wiatr" przy terminalu?

  11. #371

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    A ja mam jeszcze jedno pytanie. Czy drzwi z klatki schodowej są umieszczone tylko w stronę terminala? Czy nie powoduje to że za każdym razem jeśli nie będzie boardingu przez rękaw przed lotem będzie się odbywało krótką podróż autobusem?

  12. #372
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Czy nie powoduje to że za każdym razem jeśli nie będzie boardingu przez rękaw przed lotem będzie się odbywało krótką podróż autobusem?
    Właśnie tak to jest najczęściej na lotniskach zorganizowane, albo wsiadasz przez rękaw, albo przez drzwi na dole do autobusu stojącego pod terminalem. Chyba tylko w Amsterdamie widziałem, że mniejszy samolot stawał przy rękawie, ale rękawa nie używano tylko schodziło się schodami na dół i kilkanaście metrów po płycie do samolotu, ale tamto lotnisko ma tyle gate'ów, że chyba nigdy do samolotu nie jedzie się autobusem.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  13. #373

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Dziwne tworzenie dodatkowych kosztów dla linii LCC. Tym bardziej że kilkanaście metrów do przejechania autobusem mimo wszystko wydłuża czas boardingu.

  14. #374
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    No dziwne. Dzisiaj również przy wysiadaniu z FR kazali nam się pakować do autobusu, po czym przejechaliśmy 15 (słownie: piętnaście metrów) i stanęliśmy przed drzwiami do hali przylotów. Trochę strata czasu i kosztów jak dla mnie. Wystarczy postawić jedną osobę, tak jak jest na innych lotniskach i tak jak było przy starym terminalu, która wskaże do których drzwi wejść i to wszystko

  15. #375

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Tzn. z deboardingiem to jeszcze chyba zrozumiałe, bo pasażerowie wchodzą do termianalu w jednym czy dwóch miejscach. Czyli muszą przejść przez te dwa pasy jezdni pomiędzy klatkami a właściwym budynkiem i generalnie "panoszyć" się po płycie. Ale przy boardingu gdy zazwyczaj wychodzi się z klatki przy samym samolocie to już raczej mało optymalny pomysł. Dobra, w ramach zachęty można się dogadać z linią że nie będzie dla niej dodatkowych kosztów za ten autobus, ale ktoś je musi mimo wszystko pokryć.

  16. #376
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Dziwne tworzenie dodatkowych kosztów dla linii LCC.
    Autobus nie koniecznie musi oznaczać większy koszt. Niestety nie udało mi się znaleźć danych dla Wrocławia (trzeba by zadzwonić do Wro-Lot'u), ale np. na Okęciu opłata za obsługę samolotu przy rękawie i przez autobus jest prawie taka sama.

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Tym bardziej że kilkanaście metrów do przejechania autobusem mimo wszystko wydłuża czas boardingu.
    Generalnie na lotniskach, a już na pewno we Wrocławiu jest zakaz chodzenia po płycie lotniska. Jak kiedyś wylądowałem na EPWR Cessną 152 i zaparkowałem na tej trawce dla małych samolotów, to przyjechał po mnie bus, żeby przewieźć do terminala, a opłata za tą podróż wyniosła około 100zł.
    Mimo wszystko z punktu widzenia panowania nad sytuacją na płycie lepiej przewieźć tych pasażerów zamkniętych w autobusie, nawet 15m, niż puszczać na mały spacerek, bo już kiedyś widziałem w Szczecinie jak jeden pan w połowie drogi między terminalem a samolotem zrobił sobie postój na papierosa.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  17. #377
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    No wszystko pięknie, rękaw przyszyli, a zasięgu T-Mobile w terminalu jak nie było tak nie ma
    Żyje się po to, by latać na moto i czasem dla śmiechu postrzelać z wydechu :-)
    My flight memory słaba jest, ale pewnie 500 flights odbyłem :-)

  18. #378

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Generalnie na lotniskach, a już na pewno we Wrocławiu jest zakaz chodzenia po płycie lotniska.
    ...
    Mimo wszystko z punktu widzenia panowania nad sytuacją na płycie lepiej przewieźć tych pasażerów zamkniętych w autobusie, nawet 15m, niż puszczać na mały spacerek, bo już kiedyś widziałem w Szczecinie jak jeden pan w połowie drogi między terminalem a samolotem zrobił sobie postój na papierosa.
    Co do bezpieczeństwa to wiadomo że priorytet. Niemniej cały czas chodzi mi po głowie organizacja w np. Hahn, Charleroi czy Gironie, gdzie to pasażerowie raczej puszczani są pieszo niż autobusami. Pomijam tu oczywiście konstrukcję terminali, niemniej tam udało się stworzyć system obsługując w ten sposób dużo więcej pasażerów niż ma na koncie WRO. Od pewnego już czasu wiadomo że największy ruch na naszym lotnisku będzie generowany przez LCC a nie KLM/Air France/Lufthansę/BA itp. Tworząc nowy system lotniskowy można więc było uwzględnić to, żeby LCCkom było jak najtaniej i najszybciej. Owszem, można nie brać opłat za rękaw czy autobus, ale te koszta są tak czy siak przerzucane na lotnisko a co za tym idzie ciężej będzie wygospodarować budżet na inne rzeczy sprzyjające lądowaniu tych przewoźników we Wrocławiu.

  19. #379
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Dziwne tworzenie dodatkowych kosztów dla linii LCC. Tym bardziej że kilkanaście metrów do przejechania autobusem mimo wszystko wydłuża czas boardingu.
    Oj co tu się dziwić... W końcu to Wrocław

  20. #380
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Hahn, Charleroi czy Gironia to są typowe lotniska low cost, często przystosowane z dawnych lotnisk wojskowych na przyjmowanie pasażerów (np. Hahn), więc nie porównywałbym ich z EPWR. Myślę, że lotnisko we Wrocławiu aspiruje do czegoś więcej niż przemiał jak największej ilości tanich lotów jak najniższym kosztem. Inaczej nie było by tam żadnych rękawów tylko jeden mały kiosk z biletami jak np. w EPZG.

    Jak rękawy we Wrocławiu zaczną być używane, bo chyba jeszcze nie są (ktoś korzystał ?) to możliwe, że FR i inne tanie linie będą z nich korzystać, a jak pod rękawem będzie stał 737 to już raczej puszczanie pasażerów po płycie koło innego samolotu nie było by jednak najmądrzejsze.

    Z resztą trzeba na to popatrzeć nie z punktu widzenia 1 pasażera, ale wszystkich naraz. Przejście wszystkich ludzi po płycie od pierwszego do ostatniego pasażera wcale nie musi być istotnie szybsze od zapakowania wszystkich do autobusu i przewiezienia kilkanaście, kilkadziesiąt metrów.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Strona 19 z 29 PierwszyPierwszy ... 9 17 18 19 20 21 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 28-11-2015, 00:22
  2. 02-10-2012, 20:12
  3. 14-03-2012, 09:05
  4. 14-03-2012, 08:29
  5. 14-03-2012, 00:26
  6. 14-03-2012, 00:04
  7. 13-03-2012, 23:07
  8. 19-10-2011, 23:16
  9. 13-11-2010, 15:45
  10. 28-10-2010, 22:20
  11. 28-10-2010, 21:28
  12. 28-10-2010, 13:52
  13. 28-10-2010, 00:07
  14. 27-10-2010, 23:34
  15. 27-10-2010, 23:04

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •