VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 6 z 29 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 576
Like Tree45Likes

Wątek: EPWR/WRO Rozbudowa / Informacje prasowe (II)

  1. #101

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie


    Polecamy

    Z dzisiejszego komunikatu prasowego :-)
    Pozwolę jeszcze sobie zadać pytanie jaka ilość takiego sprzętu jest aktualnie na naszym lotnisku?

    Przetarg na bezpieczeństwo rozstrzygnięty


    Wrocławskie lotnisko rozstrzygnęło przetarg na system do kontroli bagażu w nowym terminalu. Nowoczesny sprzęt za 7 milionów złotych dostarczy niemiecka firma Smiths Heimann, czołowy dostawca urządzeń rentgenowskich dla lotnisk na całym świecie.

    System do kontroli bagażu w nowym terminalu Portu Lotniczego Wrocław składać się będzie z 17 oddzielnych urządzeń, które dbać będą o bezpieczeństwo podróżnych na całym lotnisku. Sprzęt skontroluje zarówno bagaż podręczny, jak i rejestrowany, który trafia do luku samolotu.

    Kontrola bagażu podręcznego
    Bagaż podręczny prześwietlany będzie przy7 przejściach kontroli bezpieczeństwa, znajdujących się w hali odlotów. - System sprawdzi, czy w danym bagażu, przejeżdżającym po taśmie, nie ma niebezpiecznych lub ostrych przedmiotów czy podejrzanych płynów - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław. - Dzięki nowoczesnej technice pasażerowie nowego terminalu obsługiwani będą w maksymalnie krótkim czasie. Dodatkowo unowocześnienia te przygotują port na stale rosnący ruch pasażerski oraz do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 roku - dodaje. Podobne urządzenia wykorzystywane będą także do kontroli przejść służbowych, które umieszczone zostaną na dwóch różnych poziomach.

    Kontrola bagażu rejestrowanego
    W bagażowni z kolei mieścić się będą dwa najwyższej generacji urządzenia do wykrywania niebezpiecznych materiałów w bagażach odlatujących. - Ten nowoczesny sprzęt wykonuje warstwowe przekroje bagażu metodą tomograficzną. Podobnie jak urządzenie medyczne, daje obraz całego bagażu, a w szczególności tych przedmiotów, które po prześwietleniu wstępnym zostały zakwalifikowane jako podejrzane - mówi Przemysław Marcinkowski.
    Zamówiony przez wrocławskie lotnisko sprzęt sprawdzi też bagaże przylatujące, które muszą przejść kontrolę celną. Poza tym niemiecka firma Smiths Heimann w ramach zamówienia dostarczy też urządzenie, które prześwietli bagaż ponadwymiarowy, taki jak: narty, rowery, skutery itp.

    Największym urządzeniem będzie jednak nowoczesna maszyna do kontroli towarów wielkogabarytowych. Ważyć będzie 4 tony. - To urządzenie w kształcie prostopadłościanu, przez które przejeżdżać będą towary dostarczane do terminalu. Wykorzystywać będziemy je przede wszystkim do sprawdzania zaopatrzenia punktów usługowych. Będzie ono w stanie prześwietlić zapakowaną towarem europaletę - dodaje Przemysław Marcinkowski.

    Powstanie serce terminalu
    Najpierw - w październiku - na wrocławskie lotnisko przyjadą urządzenia do sprawdzania bagaży pod kątem materiałów wybuchowych. Pozostałe urządzenia trafią na Strachowice w styczniu 2011 roku. W sumie sprzęt do kontroli bezpieczeństwa kosztować będzie 7 milionów złotych, z czego 85% dofinansuje Unia Europejska.
    Montaż tego systemu będzie początkiem budowy "serca lotniska", jak nazywa się system do transportu bagażu. Będzie to też jeden z pierwszych elementów wyposażenia nowego terminalu Portu Lotniczego Wrocław, który pierwszych pasażerów obsłuży już za rok.


    Rozbudowa Portu Lotniczego im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu. Już za rok wrocławskie lotnisko otworzy nowy terminal, który będzie mógł odprawić rocznie 3,5 mln podróżnych. Jego kubatura, jedna z największych w Polsce, wyniesie ponad 300 tys. m3. Trzykondygnacyjny obiekt pomieści 8 stanowisk kontroli bezpieczeństwa oraz 22 stanowiska odprawy biletowo-bagażowej. Wewnątrz zaprojektowano między innymi sale konferencyjne, bary, kawiarnie, a także galerię handlową. Nowością na wrocławskim lotnisku będą też rękawy, którymi pasażerowie przejdą bezpośrednio do samolotów.

  2. #102

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Jak widać idą wybory, idzie zamieszanie. Pojawiają się obietnice i plany o których bardziej chce się informować media niż samych zainteresowanych. Ciekawy jestem ile z tego będzie zrealizowane?

    Wrocław: Na lotnisko dojedziemy pociągiem

    Wczoraj 22:25:13 , Aktualizacja dzisiaj 11:01:02 Choć PKP nie zdecydowały się wybudować połączenia kolejowego z dworca Świebodzkiego na lotnisko (bo było za drogie i zdaniem kolei nieopłacalne), to jest szansa, że do portu im. Kopernika pociągiem jednak dojedziemy.

    W piątek Marek Łapiński, marszałek województwa dolnośląskiego, przedstawił swój pomysł na budowę trasy. Jednak nie łączy ona lotniska ze Świebodzkim, tylko ze stacją Wrocław Zachód i dalej z Dworcem Głównym PKP. - Wybudowanie takiej trasy będzie prawie dwa razy tańsze, bo będzie kosztowało ok. 70, a nie 130 milionów zł, jak zakładał wcześniejszy projekt - tłumaczy Łapiński. Trasa wydłuży się o 4 km.


    Pomysł marszałka popiera Ryszard Piasecki, były wicedyrektor Zarządu Dróg i Komunikacji (teraz Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta), ekspert od infrastruktury miejskiej. - Jest lepszy przede wszystkim dlatego, że połączy lotnisko z Dworcem Głównym, a nie tylko ze Świebodzkim - podkreśla.
    Wystąpienie marszałka rozsierdziło w piątek urzędników z magistratu. - To dziwna decyzja, bowiem tę koncepcję dawno już odrzucili specjaliści - mówi Paweł Czuma, rzecznik prasowy wrocławskiego magistratu. Urzędnicy z ratusza optują za pierwszym pomysłem: czyli połączeniem z dworca Świebodzkiego.

    - Do tego przedstawiona przez marszałka kwota jest wzięta z sufitu i ma się nijak do realiów. Łapiński wyważa otwarte drzwi i rezygnuje z rozwiązania prostszego i szybszego - denerwuje się Paweł Czuma.
    Prezes lotniska Dariusz Kuś o pomyśle marszałka dowiedział się od nas. - Nie mogę skomentować tej koncepcji, bo po prostu jej nie znam - przyznał z rozbrajającą szczerością.

    Lotnisko należy do: urzędu miejskiego, marszałkowskiego i Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze. Kilka miesięcy temu wszyscy zgodzili się, że trzeba wybudować podziemny tunel przy lotnisku. I ta budowa trwa. Tunel miał doprowadzać podróżnych do peronu pod lotniskiem, a obok niego miały powstać wielopoziomowe parkingi. Teraz marszałek tłumaczy, że nie ma potrzeby wykorzystania tego tunelu. - Postawimy za to naziemny peron - mówi Łapiński. I dodaje:

    - Dlaczego w ogóle rozpoczęto budowę tunelu? Przecież nie było gwarancji, że trasa z dworca Świebodzkiego powstanie. Sęk w tym, że urząd marszałkowski jest współwłaścicielem portu lotniczego i musiał zaakceptować decyzję o budowie podziemnego tunelu.

  3. #103

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Taką oto bzdurę wymyślił na potrzeby wyborów Urząd Marszałkowski:
    -Zablokowanie wydłużenia pasa startowego
    -zablokowanie możliwości rozbudowy nowego terminala
    -zajęcie rezerwy pod ewentualny 2 pas startowy
    -niekompatybilność z nowym terminalem
    -kilkukrotne wydłużenie torów w stosunku do wariantu z Żernik

  4. #104

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Erni, a przedstawiona przez Ciebie trasa jest odwzorowaniem planów? Słyszałem że miały być wykorzystane tory wiodące do bocznicy, ale w takiej sytuacji jest to ile, może z 300 metrów? Jak też by mogła wyglądać opcja wydłużenia trasy z bocznicy w okolice lotniska? Jest tam gdzieś miejsce aby technicznie było to możliwe do zrealizowania? Poza tym czy tunel pod terminalem będzie wjeżdżał tylko z jednej czy dwóch stron?
    Pytam, ponieważ ta przedstawiona przez Ciebie opcja jest tak zaskakująca że aż nie chce się wierzyć że została opracowana przez któregoś z urzędników. Z drugiej strony jeśli tunel jest poprowadzony tylko z jednej strony, a zapowiedziany został peron naziemny, to może się okazać że i cała trasa nie musi przebiegać tak dziwną drogą...
    Poza tym rzeczywiście pomysł ten bardzo utrudniłby połączenie lotniska z okolicami stadionu. Chociaż początkowo pomysł ten wydawał mi się dziwny, to po przeczytaniu artykułu o trzech centrach we Wrocławiu wytłumaczyło mi to dlaczego dobre i szybkie połączenie tych okolic jest tak istotne. Po pierwsze ciekawy jestem więc jak pomysł tej nitki miałby się do projektu Alei Stabłowickiej, która o ile dobrze pamiętam specjalnie miała w jednym miejscu przechodzić wiaduktem nad torami łącznika kolejowego w wersji pierwszej? Zaplanowano to podobno tylko dlatego, żeby koszt budowy łącznika był niższy dla PKP PLK. Po drugie jeśli nie byłoby połączenia kolejowego ze stadionem, to może Tramwaj Plus? Ale wtedy są to dodatkowe koszta, które według PKP są ogromne i w ten sposób marnujemy finanse na dwa podobne projekty...
    Dziwaczny też wydawał mi się pomysł połączenia lotniska tylko z Dworcem Świebodzkim zamiast Głównym umożliwiającym podróżnym z innych miejsc Dolnego Śląska na łatwiejszy dojazd. Ale szybka analiza z Google Earth wskazuje na to, że oba rozwiązania są chyba możliwe w każdym z przypadków.
    Niemniej widać że aktywność polityczna mocno się zwiększa przed wyborami a współwłaściciele zamiast rozwijać wspólne dobro, bardziej wolą ciągnąć każdy w swoją stronę

  5. #105
    Awatar Bus127

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Erni Zobacz posta
    Taką oto bzdurę wymyślił na potrzeby wyborów Urząd Marszałkowski:
    -Zablokowanie wydłużenia pasa startowego
    -zablokowanie możliwości rozbudowy nowego terminala
    -zajęcie rezerwy pod ewentualny 2 pas startowy
    -niekompatybilność z nowym terminalem
    -kilkukrotne wydłużenie torów w stosunku do wariantu z Żernik
    Toż to totalne pierdoły!
    Pozdrawiam, Piotr



  6. #106

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Erni, a przedstawiona przez Ciebie trasa jest odwzorowaniem planów?
    Mapka, którą wkleiłem pochodzi z Urzędu Marszałkowskiego. Przerażające jak manipuluje się przed wyborami.
    DOLNY ŚLĄSK*>*Urząd Marszałkowski*>*Aktualności


    ,

  7. #107
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Dziwaczny też wydawał mi się pomysł połączenia lotniska tylko z Dworcem Świebodzkim zamiast Głównym umożliwiającym podróżnym z innych miejsc Dolnego Śląska na łatwiejszy dojazd.
    ale przecież linia kolejowa przechodząca przez W-w Żerniki jest połączona z głównym. Do Świebodzkiego miały być normalne, regularne połączenia - zgodnie zresztą z koncepcją zrobienia z tego dworca węzła aglomeracyjnego. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby w razie konieczności zrobić połączenie z głównym.
    Ktoś z urzędu walnął taką głupotę, że na taczce powinno się go wywieźć. Bez odwołania.

  8. #108

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Ładne, wytrzymałe, ale przede wszystkim wygodne - z myślą o oczekujących na lot pasażerach, zaprojektowano krzesełka w nowym terminalu wrocławskiego lotniska. Przy siedzeniach będą na przykład podłączenia do prądu dla użytkowników laptopów.

    Ponad 70 paneli po 10 krzesełek znajdzie się w nowym terminalu wrocławskiego lotniska. – Układ, typ i liczba miejsc siedzących zostały tak dobrane, by podróżni mogli na nich naprawdę wypocząć – mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław. *– Podobne znajdują się na paryskim lotnisku Charles’a De Gaulle’a, a także w Zurichu.

    Jak wygląda krzesełko? Na jednym panelu centralnym zamontowanych będzie 10 skórzanych siedzisk. W module centralnym ukryta zostanie instalacja elektryczna i wentylacyjna. – Dodatkowo przy każdym panelu znajdzie się gniazdo elektryczne, do którego będzie można podłączyć laptopa – dodaje Przemysław Marcinkowski. Pomyślano także o tych pasażerach, którzy muszą spędzić na lotnisku więcej czasu. Dla ich wygody nie będzie barierek pomiędzy siedzeniami.

    Budowany we Wrocławiu nowy terminal lotniczy odprawi pierwszych pasażerów jesienią 2011 roku. Obiekt o powierzchni ok. 40 tys. mkw. jest już zadaszony, trwa montaż systemu docieplenia dachu, kończy się montaż szklanych fasad. Pod koniec października na plac budowy przyjadą pierwsze urządzenia do kontroli bezpieczeństwa. W listopadzie obiekt będzie już ogrzewany i pełną parą ruszą wtedy prace wykończeniowe. Nowy terminal Portu Lotniczego Wrocław będzie mógł przyjąć rocznie nawet 3,5 mln pasażerów. Krzesełka na wrocławskim lotnisku jak w Paryżu i Zurichu » Wroclove2012

  9. #109

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Wrocław: Pomostem do samolotu


    14.10.2010

    Jest ich 6, każdy ma prawie 20 metrów długości, a wszystkie będą służyć podróżnym wylatującym i przylatującym do Wrocławia. Na placu budowy nowego terminalu powstają pomosty, którymi pasażerowie będą przechodzić do samolotów.

    Oszklone pomosty będą połączone albo z rękawami, którymi podróżni wejdą wprost do wnętrza samolotów, albo z klatkami schodowymi, którymi będzie można przejść do autobusów, transportujących pasażerów do samolotów. Każdy pomost będzie obsługiwał dwa gate'y, znajdujące się w hali przedodlotowej na pierwszym piętrze.

    - Wyrastające z bryły budynku 20-metrowe korytarze sprawiają, że budowany terminal coraz bardziej przypomina projekt, znany z wizualizacji - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław.

    Nowy, cztery razy większy terminal lotniczy zostanie otwarty we Wrocławiu za rok. Budynek jest już zadaszony, trwa montaż systemu docieplenia dachu. Pod koniec miesiąca na Strachowice mają przyjechać pierwsze urządzenia do kontroli bezpieczeństwa. Pełną parą ruszą wtedy prace wykończeniowe.

    ŹRÓDŁO: Urząd Miejski Wrocławia

    Wrocław: Pomostem do samolotu - Infrastruktura - Inwest Portal: inwestycje budowlane, infrastruktura, mieszkania i komercyjne




    ,
    Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 14-10-2010 o 14:57

  10. #110
    Awatar Tomcio

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Strzelno/Bydgoszcz

    Domyślnie



    Robi większe wrażenie niż się spodziewałem. BRAWO!

  11. #111

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    I nawet ładnie wygląda :-)

  12. #112
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Wygląda na to, że z zewnątrz terminal jest praktycznie gotowy.

  13. #113
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Pragne zauważyć, że do kompletnego wykończenia zewnętrznego brakuje jeszcze dokończenia prac nad rękawami.

  14. #114
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie

    Wrocław: Nowy terminal nabrał już kształtów (ZDJĘCIA) - Gazeta Wrocławska

    Dość sporo konkretów, ale trochę dziwne jest:
    Stary terminal lotniczy przyjmie podróżnych podczas piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku.
    Mam nadzieję, że to kolejny błąd tej marnej gazetki.
    Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 20-11-2010 o 20:38

  15. #115
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez soccerinho Zobacz posta
    Dość sporo konkretów
    Beznadziejny artykuł... Po tym jak parę dni temu PLWSA zorganizował dla dziennikarzy wycieczkę po nowym Terminalu, chyba można było wysilić się o ciekawszy i zawierający więcej ciekawostek tekst.

    Cytat Zamieszczone przez soccerinho Zobacz posta
    Mam nadzieję, że to kolejny błąd tej marnej gazetki.
    Raczej chodzi o to że podczas mistrzostw obydwa Terminale mają pracować równocześnie.

  16. #116

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    A nie jest tak, że stary terminal będzie w trakcie Euro przyjmował VIPy? Bo coś takiego mi się o uszy obiło...

  17. #117
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    A nie jest tak, że stary terminal będzie w trakcie Euro przyjmował VIPy? Bo coś takiego mi się o uszy obiło...
    Wiesz, teraz to takie z fusów wróżenie... Jak przyjdą konkretne zamówienia na handling, sporządzi się plan i wtedy okaże się co gdzie będzie się odprawiać.

  18. #118

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez soccerinho Zobacz posta
    Wrocław: Nowy terminal nabrał już kształtów (ZDJĘCIA) - Gazeta Wrocławska

    Mam nadzieję, że to kolejny błąd tej marnej gazetki.
    Dobrze napisali.
    W trakcie imprezy będą obydwa czynne, a potem tylko nowy ma obsługiwać pasażerów. (stary być może tylko general aviation)

  19. #119

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Budowa radiolatarni DVOR/DME wraz z infrastrukturą techniczną w lokalizacjach: Lotnisko Modlin oraz Lotnisko Wrocław- Strachowice
    Numer ogłoszenia: 331253 - 2010; data zamieszczenia: 22.11.2010
    OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

    ZAMAWIAJĄCY: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Warszawa

    Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 7720000,00 PLN

    NAZWA WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
    Bracia Strzelczyk Witold Strzelczyk, Warszawa

    Cena wybranej oferty: 6960665,75 PLN Żródło - www.uzp.gov.pl

  20. #120
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    To jest już coś

Strona 6 z 29 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 28-11-2015, 00:22
  2. 02-10-2012, 20:12
  3. 14-03-2012, 09:05
  4. 14-03-2012, 08:29
  5. 14-03-2012, 00:26
  6. 14-03-2012, 00:04
  7. 13-03-2012, 23:07
  8. 19-10-2011, 23:16
  9. 13-11-2010, 15:45
  10. 28-10-2010, 22:20
  11. 28-10-2010, 21:28
  12. 28-10-2010, 13:52
  13. 28-10-2010, 00:07
  14. 27-10-2010, 23:34
  15. 27-10-2010, 23:04

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •