Kontynuacja tematu: http://lotnictwo.net.pl/5-poszczegol...wa_epwr_i.html
Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 24-01-2012 o 19:31
Pozdrawiam, Piotr
Budowa na Strachowicach też opóźniona, ale minimalnie
Budowa nowego terminalu we wrocławskim porcie lotniczym ma kilkudniowe opóźnienie. Ale jego szefostwo deklaruje, że prace zakończą się na pewno w wyznaczonym terminie
- Mamy od pięciu do ośmiu dni opóźnienia, które spowodowała pogoda. W tym roku zima jest nieco surowsza, a poniżej temperatury -5 stopni Celsjusza wykonawca nie może wylewać betonu - tłumaczy Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu nowego terminalu.
Budowa rozpoczęła się w sierpniu. Do tej pory ukończony został poziom -1 w 80 proc. W połowie wybudowany jest tunel podziemny dla kolei, która ma mieć na lotnisku przystanek. W ciągu najbliższych tygodni ma być gotowy poziom -1, a do końca roku - cały budynek nowego terminalu. Od stycznia 2011 w jego wnętrzu prowadzone mają być już tylko prace wykończeniowe.
W minionym tygodniu lotnisko uzupełniło wniosek o przyznanie dotacji z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestycja, która ma kosztować w sumie 312 mln złotych, będzie w 40 proc. finansowana z funduszów Unii Europejskiej. Umowa między wrocławskim lotniskiem a Ministerstwem Rozwoju Regionalnego na przyznanie środków ma być podpisana w lutym.
- Na razie umowy z innymi lotniskami nie zostały jeszcze podpisane. Wrocław będzie prawdopodobnie pierwszy - mówi Piotr Kaczmarski z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, podlegającego Ministerstwu Infrastruktury.
Swoje lotniska muszą również rozbudować Gdańsk i Poznań, które organizują u siebie mistrzostwa europy w piłce nożnej. Ale Gdańsk dopiero rozstrzygnął przetarg na wykonawcę, który ma się uprawomocnić za dwa tygodnie. Inwestycja ma być gotowa w marcu 2012 roku. Gdańszczanie dali wykonawcy więcej czasu na jej zrealizowanie niż wrocławski Port Lotniczy. U nas Hochtief ma wybudować lotnisko w ciągu 18 miesięcy, a na Pomorzu konsorcjum firm Budimex i Doraco będzie miało na to pół roku więcej.
Nieco wcześniej, bo do końca 2011 r., swoje lotnisko chce rozbudować Poznań. Ale przetarg na nowy terminal ma być rozpisany dopiero w czerwcu.
We Wrocławiu dzięki nowemu terminalowi przepustowość lotniska ma się zwiększyć z 1,3 mln do 3,2 mln pasażerów rocznie. Polepszy się komfort pasażerów. 12 nowych bramek odpraw spowoduje, że na Strachowicach zniknie tłok. W pierwszym kwartale 2011 roku, gdy inwestycja będzie skończona, gotowe będą dwa rękawy prowadzące do samolotów. Docelowo ma być ich sześć.
Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
hmmm ale bajka wchodzi do samolotu Ryanaira rękawem
To właściwie - jeśli będzie tak jak mówisz z rękawów regularnie będzie korzystał tylko LH (E190), W6 (A320) i czasami LO (735, E170,5)...
Mi się zdarzało wchodzić do FR przez rękaw, ale to dawno i nieprawda pewnie wszystko rozejdzie się o to, jaka jest różnica w cenie dla przewoźnika
Port Lotniczy Wrocław dostanie solidny zastrzyk
2010-01-26 16:20
Centrum Unijnych Projektów Transportowych zaakceptowało wniosek o dofinansowanie rozbudowy lotniska. Chodzi o kwotę 128 mln zł. Port przeznaczy unijne środki na budowę nowego terminalu.
Wniosek trafił do ministerstwa rozwoju regionalnego, z którym władze portu podpiszą umowę na dofinansowanie. To umożliwi wypłatę rządowych zaliczek na poczet unijnych dotacji. Ponad 128-milionowa dotacja stanowi ok. 40 proc. kosztów kwalifikowanych rozbudowy lotniska. Nowy terminal o powierzchni blisko 40 tys. mkw. powstanie w 2011 r. Inwestycja za prawie 300 mln zł zwiększy przepustowość terminala z 1,2 mln do 3,2 mln pasażerów rocznie.
Port Lotniczy we Wrocławiu otrzymał również unijną dotację na zakup urządzeń i systemu kontroli bezpieczeństwa dla nowego terminalu. Za 15 mln zł lotnisko kupi m.in. bramki bezpieczeństwa i urządzenia kontroli bagażu. Dotacja unijna na ten zakup to ok. 13 mln zł. Obecnie port jest w trakcie procedury wyboru dostawcy bramek bezpieczeństwa oraz opracowuje specyfikacje do przetargu na dostawę urządzeń kontrolujących bagaże. Przygotowywana jest również specyfikacja wyboru wykonawcy systemu kontroli bezpieczeństwa ogrodzenia lotniska.
PAP
Tak naprawdę to chyba nie będzie obowiązku korzystania z rękawów, to linie same zdecydują czy ich używać czy nie. Różnie to może wyglądać, bo jeden rękaw ma być w strefie shengen a drugi w non-shengen, więc zależy od ilości rejsów w danej chwili i tego jak to obsłużyć. Co do tych linii co wymieniłeś, no to w sumie wszystko by się zgadzało, chociaż kto to wie czy W6 będzie chciał z nich korzystać... Pożyjemy zobaczymy
Większość rękawów zajęta przez FR? Nie no Janku trochę przesadziłeś Większość rękawów zajmuje tam jednak Iberia i Spanair. Ale z jednym się zgodzę, że FR w MAD korzysta z rękawów - być może przez korzystne ceny za tą usługę, albo za wymóg korzystania z nich...
Czy ktoś wie, jakie są plany odnośnie obecnego terminalu, jak już wybudują nowy? Jakiś rozdział schengen - non-schengen, czartery-rejsowe, tanie-tradycyjne, czy jakoś tak? O ile wiem, dojazd do T2 będzie wzdłuż Granicznej, więc nowa ulica, którą teraz budują od skrzyżowania Granicznej ze Skarżyńskiego nie będzie używana do dojazdu do T2 - więc chyba nie robią jej tylko na dojazd do pustego baraku?
Prawdopodobnie GA
Ta nowa część ulicy Skarżyńskiego jaka jest budowana obecnie przy lotnisku to wyjazd z obecnego Terminala. Będzie tak z uwagi na to że droga wjazdowa i wyjazdowa będą drogami jednokierunkowymi. Dobrze pomyślane.
Jakie będzie przeznaczenie obecnego Terminala to nawet w Porcie jeszcze nie jest zdecydowane. Wg mnie rozdział shengen-non shengen odpada od razu. Być może będą tam czartery, albo też jakiś LCC. Zapewne też GA zostanie na starym Terminalu.
Dobrze pomyślane, ale mało sensowne w sytuacji gdyby w starym terminalu miała być suszarnia mundurów straży granicznej. Dość droga by to była atrakcja jak na rozwiązanie tymczasowe do otwarcia nowego obiektu.
Zgadzam się, jak najbardziej. Może faktycznie czartery? Pytałem, bo na forum jest sporo osób mocniej związanych z lotniskiem niż ja jako zwykły pasażer, więc może ktoś by coś wiedział.
A ja mam przez cały czas nadzieję, ze na "swój" terminal skusi się z bazą na 2-3 samoloty FR
Czartery raczej nie, bo to pasażerowie, którzy całkiem nieźle płacą, co wiąże się z potencjalnym uzytkowaniem przez nich rękawów.
Hahaha, myślisz że liniom czarterowym zależy na tym aby mieli full-service skoro dużo płacą? Pewnie tym, które latają dla renomowanych biur podróży to i owszem, w pozostałych warunki są niewiele odmienne od LCC
Co do bazy, hm... Wrocławiowi nie zależy teraz na bazie FR, bo ma W6 i jemy trzeba teraz dopłacać za połączenia. Ale z drugiej strony tak sobie pomyślałem kilka dni temu - FR mógłby otworzyć bazy na powiedzmy 2, 3 maszyny w Krakowie, Gdańsku i Poznaniu bez otrzymania dopłat i bez uruchamiania nowych połączeń tylko po to, aby zredukować koszty wynikające z bazowania maszyn w UK/Irl. Zajmą wtedy miejsce na grzędzie obok Wizza na jakieś dwa lata i popatrzą - jeśli będzie warto walczyć w kurniku z Wizzem (czyt. ruch lotniczy tak się rozwinie, że będzie miejsce na dwie bazy na jednym lotnisku), to przynajmniej nie startują z zerowej pozycji i będą mieli dodatkowy atut na wyciągnięcie dopłat. A jeśli nie, to papa do innych krajów. No tylko że to jest Ryanair i ichniejsze myślenie przyszłościowe ogranicza się zapewne do najbliższych może ośmiu miesięcy i bardzo gwałtownych zmian
Z tego co pamiętam opłata lotniskowa od pasażera czarterów była znacznie wyższa, niz w regularnych, stąd tez moje domniemanie. Poza tym zadowolony klient wróci do biura podróży (a takiemu latającemu sporadycznie pasażerowi "rękaw" się spodoba). Pewnie nie wszystkie biura z nich będą korzystać. Wiadomo, ze każdy chce zarobić jak najwięcej.
Co do bazy. Specjalnie nie wierzę, że Wizz otworzył swoja , bo miał dobre serduszko (a nie było to pierwsze podejście tej linii do bazy we WRO), dlatego nie przekreślałbym szans na drugą. FR musi zacząć kolonizować nowe rynki, bo gdzieś musi rozmieścić choćby te wakujące 11 samolotów w tym roku. MOL racze nie będzie chciał się drugi raz wypiąć na dosyć duży rynek. Nie twierdzę, że bazy w Polsce powstaną (choć chciałbym) w tym roku, ale nie wykluczałbym ich w 2011 (może WRO) i 2012 Modlin lub Łódź (z nowym terminalem i płytą). Poza tym monokultura Wizza (który jak wiemy powiela model biznesowy FR) nie musi być wcale bardziej przyjazna od innych monokultur.
Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 06-02-2010 o 23:49
Dlaczego korzystanie z rękawów jest droższe (tak wywnioskowałem z wypowiedzi) od jeżdżenia do samolotu autobusem?
Nowy terminal: Wieści z budowy--- 2 tysiące ton - tyle będzie ważyć konstrukcja stalowa nowego terminalu Portu Lotniczego Wrocław. Rozpoczęła się produkcja systemu. Pierwsze elementy przyjadą na plac budowy w marcu.
Konstrukcja stalowa będzie produkowana etapami, a jej montaż potrwa do grudnia 2010 roku. Na plac budowy przywożone będą duże elementy, a ekipy budowlane zajmą się spawaniem i łączeniem poszczególnych fragmentów. Wtedy nowy terminal zacznie piąć się w górę.
- Niektóre części konstrukcji stalowej będą miały imponujące rozmiary: na przykład prawie dwudziestometrowe słupy stalowe podtrzymujące konstrukcję dachu, widoczne wewnątrz terminalu w hali przylotów i odlotów - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu z ramienia Portu Lotniczego Wrocław.
- Słupy będą miały kształt zwężających się cygar, mocowanych w formie litery V.
Najcięższą częścią konstrukcji będzie jednak dach, na który przeznaczonych zostanie 1 700 ton stali. Stalową konstrukcję będą posiadać także ściany boczne, na których zamocowane zostaną szklane fasady. Nowy terminal będzie mierzył 19 metrów wysokości i 330 tysięcy metrów sześciennych kubatury. Budowa obiektu zakończy się w marcu 2011 roku.
źródło: Wroc?awskie City - www.citywroc.info - wroc?awskie wie?owce, biurowce, inwestycje
I jeszcze dwa zdjęcia z lotu ptaka:
http://e2012.eu/admin/inc/image.php?...&location=self
http://e2012.eu/admin/inc/image.php?...&location=self
Zakładki