Świetne podsumowanie i zdjęcia, dzięki. A te Ruslany to chyba nawet częściej niż raz na miesiąc u nas bywaja
Sąsiedzi z POZ (konkretnie @Quantas) przy okazji wizyty A350 u nich, zainspirowali do zrobienia listy grubasków które kiedykolwiek przyleciały.
Zrobię liste wszystkiego co pamiętam, a Wy ją koniecznie sprawdźcie i uzupełnijcie!
Airbus:
A300- nie kojarze, brak zdjęć
A310- cotygodniowy Saga w lato 2010, w 2013 jednorazowo przyleciał towarowy VLS (cały biały), są też zdjęcia Piotra @FlyWRO z wizyt niemieckich i francuskich rządówek na początku tysiąclecia. No i ciekawostka- na pamiętny Brilliant Jump w 2016 miał przylecieć Hiszpański rządowy, lecz w ostateczności odwołali
A330- wielokrotnie. Pierwsza wizyta w 2010 TC-SGJ A333 Sagi (pamiętam jak żaden inny samolot, bo w ten dzień od razu z gimnazjum pojechałem na basen, a potem miałem jechać na lotnisko go złapać ale nie mogłem bo mi ukradli rower). Potem w 2012 był A332 Air Berlin, w 2014 BH Air, w 2016 kilkanaście razy przyleciały A330 Air Europy (głównie A332, ale dwa razy także A333 w tym jeden w malowaniu hybrydowym z japońskim Skymark). Do tego ze dwa-trzy razy Onur Air na A332. Także z 5-6 razy pojawił się też Voyager RAFu.
A340- jedna wizyta, podmianka za A321 Small Planet
A380- uwaga, to nie żart- LG ponoć serio rozważało wysłanie do WRO A380 Asiany zamiast 5x 789 LOTu, lecz nie bylibyśmy w stanie go obsłużyć
747- pamiętna pierwsza wizyta w 2011 roku nie mogła wyjść lepiej (poza pogodą) bo przyleciał 747-200 Evergreen. Potem, od 2016 roku regularnie co 6-9 miesięcy są po dwa-trzy przyloty 744 Atlasa, ostatnio na szczęście także innych regów niż 464/465MC. W 2017 roku był u nas 744 United (na pare tygodni zanim go wycofali). W 2018 roku była Kalitta/Pacific Air Cargo, a w 2019 tym razem towarowe 744 Atlas dwa razy przyleciały by zabrać cargo do Australii.
757- nie widebody, ale też warty odnotowania.Do 2009 roku w każde lato pojawiały się regularnie SunExpress, Aurela, wcześniej Fischer Air Polska, są też zdjecia Air Italy Polska. Pojawiała się też ATA na 757-300 z czarterami wojskowymi.
Natomiast od 2009, czyli od kiedy zacząłem jeździć na lotnisko przylatywały następująco (jest to mój absolutnie ukochany samolot, zatem jego wizyty pamiętam doskonale )
2010.02- kilka wizyt Sundor
2010.09- Omni
2011.03- El Al (jedna z ostatnich w ramach czarterów do TLV)
2011.04- North American (kilka razy)
2011.05- Euroatlantic (podmianka za Yes Airways)
2012.06- VIM (czarter na Euro)
2013.08- Privilege Style (podmianka za jakiś czarter)
2016.06- Ganjet (prywatny, przylecieli nim bodajże PinkFloyd)
2018.04- National
767- W 2007 roku raz, jedyny raz przyleciał LOT na czarter do Rzymu. Wojsko (polskie, amerykańskie- nieistotne) regularnie latało do 2012 roku na North American, Ryan International, potem głównie Omni a ostatnio Atlas Air. Dwa razy też przylecieli Deltą. Z jednorazowych wizyt to w 2013 roku był Air Italy, w 2014 Arke Fly. Od kiedy Skytaxi zakupiło 762, pojawił się chyba z 5 razy, zawsze stoi bardzo krótko i tylko wymienia załogę.
777- urodzaju nie ma. Były tylko Omni Air International, każdy reg się już powtórzył kilkukrotnie. Pierwsza wizyta w 2013. Z ciekawostek- pewna firma z branży lotniczej pod Wrocławiem rozważa regularne transporty z FRA na 77F (Lufthansy/Aerologic) lecz z wielu powodów okołokoronawirusowych jeszcze bardziej się to odwlecze w czasie, o ile w ogóle transport będzie opłacalny przy mniejszych ilościach. Chodzi o silniki lotnicze.
787- pierwsza wizyta miała być 01.12.2012 (oficjalna prezentacja LOTu) ale tydzień wcześniej SP-LRA wykonał u nas kilkadziesiąt touch and go i pełnych lądowań. Potem pare miesięcy przerwy przez uziemienie Dreamlinerów (wtedy się to wydawało straszną katastrofą i trwało wieczność, a to pestka w porównaniu z MAXami obecnie), a od... kwietnia 2013 zaczęły się prawie codzienne treningowe loty WAW-BZG-WRO-BZG-WAW, wszystkimi trzema maszynkami, czasem nawet dwa razy dziennie. Ostatni z lotów odbył się w sierpniu 2013. Od tamtej pory była cisza, aż do tego roku gdy przez pięć tygodni LOT tydzień w tydzień przylatywał z ICN na 789- 2x LSA, 2x LSB, 1x LSC.
DC-10- pojawił się wiele razy, zawsze Omni. Z tych co ja pamiętam, to w 10.2010 były dwa przyloty, a ostatnia w 03.2011.
Il-86, Il-96, MD-11, L-1011- nie było ani razu.
Natomiast w temacie Heavy jesteśmy bogaci w C-17, Rusłany, a od 2017 stosunkowo także Super Galaxy. Te pierwsze dwa średnio przylatują raz na miesiąc, ten trzeci ze dwa-trzy razy do roku. Il-76 ostatnio był chyba w 2018 roku (Ukraine Air Force, króciutka wizyta), wcześniej w 2016 6x Silkway, w 2014 2-3x Volga, a jeszcze wcześniej to w 2010 chyba Silkway i więcej nie pamiętam.
Ogólnie wniosek jest taki- też nie ma na co narzekać! No chyba że obecnie.
Swego czasu sporządziłem album gdzie jest jeszcze więcej takich przylotów, jak kogoś to ominęło to proszę- link.
Btw, planowałem w czasie kwarantanny zrobić aktualizacje, lecz chyba to zostawie już tak jak jest- ze złudnymi nadziejami z 2019 roku, że będzie już tylko lepiej
Zakładki