Strona 1 z 12 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 225
Like Tree72Likes

Wątek: EPKT/KTW Hyde Park - 2023

  1. #1
    ModTeam
    Awatar dyziojr

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGCC

    Domyślnie EPKT/KTW Hyde Park - 2023


    Polecamy

    Pozdrawiam
    dyziojr


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Według rozkładu, autobus AP z Dworca Głównego na lotnisko jedzie 45 minut. (Autobus M11 z Placu Wolności ok. 75 minut.) Pytanie: czy ten czas jest realny, w kierunku lotniska właśnie? Bo o ile wiem, duża część trasy AP przebiega drogą (S)86, która to droga często jest zakorkowana. Czy wystarczy po prostu pojechać poprzednim kursem (AP jeździ co pół godziny), żeby się "bardziej na pewno" zmieścić w limicie czasowym przed końcem odprawy na samolot?

    PS. Ciekawe którędy jadą te autobusy firmy Matuszek. BTW, czy dobrze widzę że one, nawet jeśli jadą z Krakowa do Pyrzowic, to jadą teraz przez centrum Katowic? Bo w 2005 roku jechałem (nie pamiętam czy to była ta sama firma) z Pyrzowic do Krakowa "od razu prosto", pewnie jakoś przez Olkusz.

    Ale swoja drogą, stronka tego przewoźnika chyba wymaga "zahaczenia", na który rejs lotniczy (lub z którego) chce się jechać. I nie wymienia rejsów LOT-owskich w ogóle, a rejsu na 788 17.IV w szczególności.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2022

    Domyślnie

    Zgodnie z prośbą moderatora, chciałbym kontynuować wątek z tematu Turkish Airlines.

    Trochę martwią mnie ostatnie wieści, w podsumowaniu:
    1. TK nie będzie latać z Katowic do Stambułu
    2. KLM usunął połączenie z Katowic do Amsterdamu
    3. Lufthansa nie zamierza otwierać połączenia z Katowic do Monachium
    4. Lufthansa operuje tylko 1 z 3 dziennych lotów z Katowic do Frankfurtu
    5. WizzAir cały czas czeka na decyzję ULC w sprawie lotów z Katowic do Erewania
    6. Tureckie linie, które sprzedawały bilety z Katowic do Turcji prawdopodobnie przeniosą się do Krakowa

    Raczej nie ma pozytywnych wieści...

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Mam nadzieję, że będzie zgoda na Erywań, bo to już zakrawa na śmieszność. A co do tradycyjnych linii to niestety ten sezon z fantastycznego zmieni się w przeciętny, albo nawet słaby. Myślę, że jednak KLM prędzej czy później przywróci loty do AMS. Co do Turcji to chyba pozostaną nam czartery. Ciekawe czy do Krakowa zacznie też latać np. Pegasus.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    @Czterosilnik Jeździłem AP w różnych porach również w godzinach szczytu w dni robocze i zawsze było OK. Jęzdziłem też tą droga samochodem i jakoś nie kojarzę z dużymi korkami. Ale może ktoś miejscowy wie lepiej
    Czterosilnik likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RICFlyer Zobacz posta
    Zgodnie z prośbą moderatora, chciałbym kontynuować wątek z tematu Turkish Airlines.

    Trochę martwią mnie ostatnie wieści, w podsumowaniu:
    1. TK nie będzie latać z Katowic do Stambułu
    2. KLM usunął połączenie z Katowic do Amsterdamu
    3. Lufthansa nie zamierza otwierać połączenia z Katowic do Monachium
    4. Lufthansa operuje tylko 1 z 3 dziennych lotów z Katowic do Frankfurtu
    5. WizzAir cały czas czeka na decyzję ULC w sprawie lotów z Katowic do Erewania
    6. Tureckie linie, które sprzedawały bilety z Katowic do Turcji prawdopodobnie przeniosą się do Krakowa

    Raczej nie ma pozytywnych wieści...
    Podpunkt 4, właściwie co to za różnica dla pasażera czy poleci E90 Air Dolomiti z LHG czy E90 Lufthansa Cityline.

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    Cena. Popatrz na ceny połączeń europejskich na lotach AirDolomiti i na Lufthansę CityLine. Wnioski zostawię Tobie. Chociaż ostatnio to przyznaję, troszkę wyrównali.

    Może teraz wyjdę na cenowrażliwego, ale jak mi system miesiąc czy dwa temu pokazał 300 funtów z BHX to KTW późnym czerwcem lub majówką, to podziękowałem. Normalnie ceny zaczynały się od ok 130, 165 to była typowa standardowa niepromocyjna. Na BN mam do KTW za 215 (w systemie tylko LH, bez AirDolomiti), ale święta są zawsze droższe. Chyba, że stawiamy na stricte turystykę biznesową, lub klasę średnią wyższą, to wtedy kto komu zabroni.

    Mnie również martwi, ale był czas, kiedy Katowice były "na fali", przypomnimy sobie jesień, kiedy latał KLM, TK zapowiedział, było super, aż wszyscy skakaliśmy z radości. Jeszcze będzie dobrze, jestem mimo wszystko optymistą.

    Jako że to hyde park to mogę pomarudzić bardziej... najbardziej mi brakuje bezpośredniego BHX, niech będzie raz w tygodniu, w dowolny dzień, to już sobie resztę zorganizuję (remote work itp). Najwyraźniej gdzieś indziej jest większy potencjał na zarobek. Są Krakowskie, ale lądując o 00:55 trochę trudno zbiorkomem to Katowic dotrzeć (nie każdy ma kogoś, kto może odebrać z lotniska).

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raven Zobacz posta
    Podpunkt 4, właściwie co to za różnica dla pasażera czy poleci E90 Air Dolomiti z LHG czy E90 Lufthansa Cityline.
    Dla pasażera znaczenie jest takie, że Katowice przestają być priorytetowym rynkiem dla Lufthansy. Lufthansa woli puścić AirDolomiti.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RICFlyer Zobacz posta
    1. TK nie będzie latać z Katowic do Stambułu
    2. KLM usunął połączenie z Katowic do Amsterdamu
    Tego najbardziej szkoda. Bo mogło się wydawać, że nastąpił przełom i stać nas na coś więcej niż na FRA i WAW. Ale kto by pomyślał, że będzie inaczej czytając dobre rokowania tychże połączeń, ba!, nawet zapowiedzi wejścia na nasze lotnisko kolejnych nowych przewoźników.

  10. #10
    Awatar Zelek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RICFlyer Zobacz posta
    Dla pasażera znaczenie jest takie, że Katowice przestają być priorytetowym rynkiem dla Lufthansy. Lufthansa woli puścić AirDolomiti.
    Ale wszystkie 3 rejsy są oferowane również przez stronę LH. Przesiadki tez operatorem jest tylko Air dolomiti.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Właśnie, czy rzeczywiście miał się pojawić jeszcze ktoś nowy? Bo jeśli tak, to przecież koniec lotów TK i KL nie wpływa na innego przewoźnika i jego plany. Chyba, że to tylko zła interpretacja i chodziło o te dwie linie, których już nie ma w KTW.

  12. #12
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Po ogłoszeniu KLM był wywiad, gdzie była mowa o dwóch nowych przewoźnikach tradycyjnych - z południa (nie wiem czy chodziło tu o TK) i jeden z zachodu. Pytanie czy nadal to aktualne. Jak nikt nowy się nie pojawi to na prawdę będzie biednie.

    Mówiło się tez o przewoźnikach posiadającą bogata siatkę połączeń na Bliskim Wschodzie. Możliwe, że użyto tylko liczby mnogiej, a chodziło o TK.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Co do drugiego to jestem pewny, że była mowa właśnie o TK, nawet tu na forum było potwierdzenie.

    A przewoźnik z zachodu to może Eurowings? Loty do Düsseldorfu miałyby potencjał jako p2p i pod przesiadki. Bo nie sądzę żeby była szansa na Air France, czy British.

  14. #14
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Nie wiem czy o Eurowings mówilibyśmy w kategorii nowych przewoźników. Jakby nie było już kiedyś od nas latali.

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2022

    Domyślnie

    Eurowings to raczej słabo. Potrzeba jakiegoś dużego międzynarodowego przewoźnika, aby była szansa na połączenia międzykontynentalne. KLM był jak najbardziej okej, ale nie pod przesiadki na większość kierunków (włączająć w to USA).

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Oczywiście, że to nie taki prestiż jak Turkish czy KLM, ale patrzę realnie. Bo o kogo jeszcze mogłoby chodzić z zachodu?

    Swoją drogą, po ostatnich wydarzeniach coś czuję, że zarząd lotniska będzie robił wszystko, aby rozwijać ofertę regularną i ściągnąć nowe linie do KTW. Sprawa wizerunkowa i ambicjonalna.

  17. #17
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Patrząc na to co lata z innych polskich lotnisk to powiedziałbym, że Swiss. Ewentualnie British, który przed pandemia chciał latać z Gdańska i Wrocławia.

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RICFlyer Zobacz posta
    6. Tureckie linie, które sprzedawały bilety z Katowic do Turcji prawdopodobnie przeniosą się do Krakowa

    Raczej nie ma pozytywnych wieści...

    Dzwoniłem dzisiaj do ULCu, nieoficjalnie powiedziano mi, że obydwie linie muszą zmienić status lotów z regularny na czarterowy, no i jeszcze udowodnić przed ULCem że są to połączenia czarterowe, jak powszechnie wiadomo w ULC Katowic się teraz nie lubi, więc pewnie będą im robić pod górkę...

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    O Erywań nie pytałeś?

  20. #20

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Wygląda, że ENT4004 z SSH miał dekompresję. Powiedzcie, bo znacie się lepiej. Obniżenie pułapu do 12 000 stóp, lekka zmiana kursu, w międzyczasie squawk chyba 7700 czy 7400 (nie zdążyłem zapamiętać).

Strona 1 z 12 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •