VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 27 z 33 PierwszyPierwszy ... 17 25 26 27 28 29 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 521 do 540 z 644
Like Tree220Likes

Wątek: EPKT/KTW Hyde Park - 2024

  1. #521

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Zostaniecie zdyskwalifikowani za doping!
    Wreście coś na wesoło

  2. #522
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piekny Zobacz posta
    sądząc po cenach W6 dla AGP, BCN i AUH to to wiekszy popyt jest z KRK (wiekszy popyt implikuje wyzsze ceny). Przegladałęm osobiscie pod siebie te kierunki, a wizz na kalendarzu wyswietla uparcie łączone loty z KRK i KTW, i co bym nie kliknal tanszego to zawsze KTW. I w ten sposob lece z KTW bo mi to po prostu kalkulowalo dla kilku osob...
    Z ciekawości sprawdziłem sobie loty na tych kierunkach na najbliższe dwa miesiące. Zazwyczaj były one w podobnych cenach, a w niektórych raz drożej z Katowic, a raz z Krakowa. Także jeśli akurat w terminie kiedy chciałeś tam lecieć było taniej z Katowic to nie znaczy, że zawsze tak jest.

    Cytat Zamieszczone przez folks Zobacz posta
    W Gdańsku, który jest większą bazą nie ogłosił. W mniejszym Wrocławiu też nie. W Krakowie jeden kierunek mniej niż u nas.
    Popatrz na to z dłuższej perspektywy czasu. W zeszłym roku to Gdańsk otrzymał dodatkowy samolot do bazy, a my nie. Po pandemii to w innych polskich bazach Wizz rozwijał się szybciej, a w Katowicach dopiero w 2025 powróci do poziomów z 2019.

    Cytat Zamieszczone przez BN Zobacz posta
    Racja, tylko wiesz w GOP jest trochę inna sytuacja i ciężko zorganizować współpracę lotniska z miastami. Tak wiem, że dla chcącego nic trudnego, ale gdzie kucharek sześć Natomiast co do ruchu regularnego to prawda jest taka, że dla ruchu korporacyjnego nie ma znaczenia czy leci się z KRK czy KTW tylko patrzy na się na dostępność biletów, godziny lotów i ostatnio coraz częściej na ceny. Taką trochę gwiazdką na niebie w KTW był KLM, ale wyszło jak wyszło.

    Sam uważam, że super by było mieć w KTW takie linie jak BA, TK, KLM czy LX, ale patrząc trzeźwo bez sympatii wobec lotniska A lub B super, że mamy KRK z którego można polecieć bezpośrednio tradycyjnymi liniami, a mieszkańcy Małopolski mogą polecieć na wakacje z KTW lub zamówić kontener z AliExpress/Temu
    Z bliskości Krakowa możemy się cieszyć przez takie kierunki jak Nowy Jork, Chicago czy Kuwejt, bo w najbliższym czasie żadne inne lotnisko regionalne nie będzie mogło liczyć na takie kierunki. Natomiast Monachium - Lufthansa, Kopenhaga - SAS, Amsterdam - KLM czy Zurych - Swiss to są standardowe kierunki z każdego większego portu regionalnego w Polsce, których z Katowic brak. W tym przypadku brak Monachium, który dalej nie wrócił po pandemii jest moim zdaniem porażką.

    Co do współpracy na linii miasta-lotnisko czy w tym przypadku województwo-lotnisko to proszę bardzo przykład poniżej.

    Województwo od dwóch lat ma swoje biuro regionalne w Abu Dhabi i utrzymuje silne relacje z tym emiratem. Do tej pory nie słyszałem w mediach by na tych wszystkich spotkaniach uczestniczyło lotnisko w celu nawiązania jakichś kontaktów (tak jak to robi lotnisko w Krakowie we współpracy z ambasadorami czy PPL).

    Może już niedługo Śląsk stanie się hubem dla firm z ZEA, ale via Kraków Airport.

    https://www.portalsamorzadowy.pl/wyd...od,547042.html

    - Nasza współpraca jest coraz silniejsza i na znaczeniu zyskuje tworzenie tak znaczących partnerstw, jak nasze ze Śląskiem - mówił podczas uroczystości inauguracji biura Abu Dhabi w Katowicach Dyrektor Generalny Izby Przemysłowo-Handlowej w Abu Dhabi Ahmed Al Qubaisi.

    - Z roku na rok nasza wymiana handlowa rośnie, rośnie też liczba umów Polski z Emiratami. Chciałbym, aby Śląsk był dla ZEA hubem gospodarczym na Polskę i Europę,bo jest tu wszystko, czego do tego potrzeba. Dobra infrastruktura, świetni fachowcy, przedsiębiorcy. Z drugiej strony mam nadzieję, że Abu Dhabi też będzie hubem dla Polski i Śląska na Bliski Wschód. Zwłaszcza dziś, w dobie wielu geopolitycznych zawirowań, rośnie znaczenie relacji handlowych i szukania nowych rynków poza granicami Unii Europejskiego. ZEA są tu liderem zmian, a także bramą do Afryki i Azji Mniejszej, gdzie skupia się obecnie duży biznes - mówił Jakub Chełstowski.

    Cytat Zamieszczone przez ssooll Zobacz posta
    U nas 28.11, a w Gdańsku 27.11. Wątpię żebyśmy obsłużyli więcej pasażerów niż Gdańsk
    Podobno w Gdańsku tego dnia odbyło się tylko świętowanie, a rzeczywiście 6 mln pax został odprawiony wcześniej.

  3. #523

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez henry93 Zobacz posta
    Popatrz na to z dłuższej perspektywy czasu. W zeszłym roku to Gdańsk otrzymał dodatkowy samolot do bazy, a my nie. Po pandemii to w innych polskich bazach Wizz rozwijał się szybciej, a w Katowicach dopiero w 2025 powróci do poziomów z 2019.
    Bez wątpienia Warszawa i Gdańsk są przed pozostałymi lotniskami. Ale warto docenić, że na przyszły rok to KTW najwięcej zyskały. Poza tym nie tylko u nas Wizz dopiero powraca do poziomów sprzed pandemii. Nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że w Krakowie na 2020 rok mieli zaplanowanych więcej kierunków, w międzyczasie sporo też im odpada. A Wrocław to już kompletnie został zdegradowany do najmniej liczącej się mini-bazy Wizzaira.

    Z bliskości Krakowa możemy się cieszyć przez takie kierunki jak Nowy Jork, Chicago czy Kuwejt, bo w najbliższym czasie żadne inne lotnisko regionalne nie będzie mogło liczyć na takie kierunki. Natomiast Monachium - Lufthansa, Kopenhaga - SAS, Amsterdam - KLM czy Zurych - Swiss to są standardowe kierunki z każdego większego portu regionalnego w Polsce, których z Katowic brak. W tym przypadku brak Monachium, który dalej nie wrócił po pandemii jest moim zdaniem porażką.
    RZE ma EWR, WRO ma ICN, więc Kraków nie jest jedynym lotniskiem regionalnym z takimi trasami. Zgoda co do reszty, każde połączenie hubowe obecnie jest na wagę złota, ale fakt że nie wyszło KLM-owi na pewno wiele utrudnia, bo to zazwyczaj druga linia po Lufthansie na wszystkich lotniskach. a brak MUC to oczywiście największy minus.

    Województwo od dwóch lat ma swoje biuro regionalne w Abu Dhabi i utrzymuje silne relacje z tym emiratem. Do tej pory nie słyszałem w mediach by na tych wszystkich spotkaniach uczestniczyło lotnisko w celu nawiązania jakichś kontaktów (tak jak to robi lotnisko w Krakowie we współpracy z ambasadorami czy PPL).

    Może już niedługo Śląsk stanie się hubem dla firm z ZEA, ale via Kraków Airport.

    https://www.portalsamorzadowy.pl/wyd...od,547042.html

    - Nasza współpraca jest coraz silniejsza i na znaczeniu zyskuje tworzenie tak znaczących partnerstw, jak nasze ze Śląskiem - mówił podczas uroczystości inauguracji biura Abu Dhabi w Katowicach Dyrektor Generalny Izby Przemysłowo-Handlowej w Abu Dhabi Ahmed Al Qubaisi.

    - Z roku na rok nasza wymiana handlowa rośnie, rośnie też liczba umów Polski z Emiratami. Chciałbym, aby Śląsk był dla ZEA hubem gospodarczym na Polskę i Europę,bo jest tu wszystko, czego do tego potrzeba. Dobra infrastruktura, świetni fachowcy, przedsiębiorcy. Z drugiej strony mam nadzieję, że Abu Dhabi też będzie hubem dla Polski i Śląska na Bliski Wschód. Zwłaszcza dziś, w dobie wielu geopolitycznych zawirowań, rośnie znaczenie relacji handlowych i szukania nowych rynków poza granicami Unii Europejskiego. ZEA są tu liderem zmian, a także bramą do Afryki i Azji Mniejszej, gdzie skupia się obecnie duży biznes - mówił Jakub Chełstowski.
    To, że się nie mówi o rozmowach i uczestnictwie lotniska, to nie znaczy że takowe nie mają miejsca. A działania miasta i województwa są równie ważne. Tu kolejny przykład na co raz silniejsze powiązania:

    https://www.wnp.pl/rynki-zagraniczne...ch,830543.html

    Jeśli kontakty gospodarcze między Śląskiem i ZEA będą rosnąć, to możliwe że doczekamy się też kolejnych połączeń, bo czemu nie? Tylko takie rzeczy zajmują trochę czasu, nie od razu Rzym zbudowano.

  4. #524
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez henry93 Zobacz posta
    Podobno w Gdańsku tego dnia odbyło się tylko świętowanie, a rzeczywiście 6 mln pax został odprawiony wcześniej.
    Z tego co mówił Tomasz Kloskowski, to 27,11 była tylko datą umowną. A realne 6 mln paxów było kilka dni wcześniej.

    Cytat Zamieszczone przez folks Zobacz posta
    RZE ma EWR, WRO ma ICN, więc Kraków nie jest jedynym lotniskiem regionalnym z takimi trasami.

    Ale jednak Kraków bije na głowę całą resztę z oferowaniem miejsc ORD/EWR.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  5. #525
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dziś w wywiadzie to potwierdził.

    Jak mówił w audycji „Ludzie i Pieniądze” Tomasz Kloskowski, prezes portu lotniczego, wiadomo już, że ten rekord zostanie w tym roku pobity. – Powiedzmy sobie jasno – to był symboliczny, sześciomilionowy pasażer. W tym roku odprawimy ich około 6,6-6,7 mln, więc w przyszłym roku powalczymy o 7 milionów – podkreślił.
    https://radiogdansk.pl/audycje/ludzi...zod-jNCl1LxC7A
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  6. #526
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Czyli choćby w Zakopanem, chociaż tam wiadomo, turyści z Bliskiego Wschodu pojawi się masowo.
    Panie redaktorze, poruszył pan też właśnie ważny temat dla nas również, ponieważ duży teraz nacisk dajemy na turystów z Półwyspu Arabskiego. W przyszłym roku mamy kolejną wizytę w Katarze i Bahrajnie. Jest bardzo duże zainteresowanie turystami z tamtej części świata. Byli zresztą w zeszłym roku, na nasze zaproszenie, odwiedzić Wisłę, Szczyrk, Ustroń, właśnie żeby im pokazać, że jest coś innego oprócz Zakopanego, i byli bardzo zachwyceni.
    https://radio.katowice.pl/zobacz,707...m-Jazowym.html

    No w końcu na Śląsku zauważono, że też mamy góry i może warto spróbować ściągnąć tutaj turystów z Półwyspu Arabskiego. Tutaj znowu pytanie, ciekawe czy w takich rozmowach prezentowane jest również nasze śląskie lotnisko?
    ssooll likes this.

  7. #527

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    To są bardzo dobre wiadomości. Wiadomo, że to region przyciąga turystów. A Śląsk ma wiele do zaoferowania, łącznie m.in. z górami, które pokochali Arabowie.

    Już teraz mamy czartery do Emiratów i Bahrajnu, ale warto zauważyć, że clue tej sprawy są PRZYJAZDY do Katowic, na Śląsk. A takie muszą być organizowane z przewoźnikami z tamtych krajów. Wizyta w Katarze i Bahrajnie - czy to wskazówka jakie linie są mile widziane?

    Jeszcze jedna ciekawostka - wg Google dojazd z lotniska KTW do Zakopanego to 2,5 godziny, z KRK 1,5 godziny. Zaraz zostanę zjedzony przez niektórych użytkowników, ale zatykanie się krakowskiego lotniska w kolejnych latach jest kolejną szansą na nowe połączenia do Katowic, tym razem z krajów arabskich. Taki turysta wsiada w auto i zwiedza - do uwielbianego Zakopanego godzina dłużej nie robi wielkiej różnicy, a tak jak zostało wspomniane w wywiadzie, również na Śląsku są góry i warte odwiedzenia górskie miejscowości. Taki turysta może sobie zrobić objazdówkę po całym południu, a przylatywać i odlatywać może równie dobrze z Katowic. Napisałem wcześniej, że nie od razu Rzym zbudowano, ale dobrze widzieć, że podejmowane są działania mające na celu promocję regionu, bo one zaprocentują za kilka miesięcy, albo kilka lat.

  8. #528
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Dlatego właśnie zastanawiam się czy lotnisko również jest promowane podczas tych rozmów. Mogą również wychodzić z założenia, że turyści wylądują w Balicach.
    ssooll likes this.

  9. #529

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez henry93 Zobacz posta
    Mogą również wychodzić z założenia, że turyści wylądują w Balicach.
    Myślę, że takie jest właśnie założenie. EPKT i EPKK nie są aż tak bardzo od siebie oddalone, żeby puszczać osobne samoloty w Beskidy i Tatry

  10. #530

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Na razie może tak być, ale w perspektywie następnych lat niekoniecznie. Wracamy do tematu zapchanych Balic, to będzie ważny czynnik. Tak samo jak konkurencja ze strony innych lotnisk - POZ ma flydubai, GDN na pewno też ostrzy sobie zęby na loty w tamte strony. Ale te dwa kierunki nie oferują turystom arabskim tego, po co głównie przyjeżdzają, czyli krajobrazów górskich. Pod tym kątem WRO na pewno ma mocny argument w ręku, w postaci Sudetów plus oczywiście samego miasta jako celu turystycznego, Katowice to niestety nie ten poziom.

  11. #531
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ssooll Zobacz posta
    Myślę, że takie jest właśnie założenie. EPKT i EPKK nie są aż tak bardzo od siebie oddalone, żeby puszczać osobne samoloty w Beskidy i Tatry
    W końcu Balice nie są uważane za konkurencję Katowic, więc po co mieliby konkurować z nimi o linie arabskie.

    Cytat Zamieszczone przez folks Zobacz posta
    Na razie może tak być, ale w perspektywie następnych lat niekoniecznie. Wracamy do tematu zapchanych Balic, to będzie ważny czynnik. Tak samo jak konkurencja ze strony innych lotnisk - POZ ma flydubai, GDN na pewno też ostrzy sobie zęby na loty w tamte strony. Ale te dwa kierunki nie oferują turystom arabskim tego, po co głównie przyjeżdzają, czyli krajobrazów górskich. Pod tym kątem WRO na pewno ma mocny argument w ręku, w postaci Sudetów plus oczywiście samego miasta jako celu turystycznego, Katowice to niestety nie ten poziom.
    Czy to dobrze świadczyłoby o regionie/lotnisku kiedy jedyną opcją na ściągnięcie linii byłyby problemy infrastrukturalne innego lotniska?

  12. #532

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Czemu „jedyna opcja”? Fakt, nie świadczyłoby to dobrze, ale czy warto się obrażać na sytuację która jest? Lepiej wykorzystać szansę która się może pojawić.

  13. #533

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Doszły mnie słuchy że przebudowa węzła kolejowego w Chorzowie dobiegła końca, czy oznacza to puszczenie pociągu w końcu z Katowic do KTW?

  14. #534

    Dołączył
    May 2024
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Raczej nie. Trzeba będzie się przesiadać w Tarnowskich Górach.

    https://www.wkatowicach.eu/informacj...ankow/idn:8065



    Dzięki uruchomieniu tego połączenia, w ofercie Kolei Śląskich pojawi się alternatywna trasa dojazdu na lotnisko z Katowic, ponieważ pociągi na linii S8 będą skomunikowane w Tarnowskich Górach ze składami kursującymi na linii S9.
    zwraca uwagę rzecznik prasowy Kolei Śląskich




  15. #535
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raven Zobacz posta
    Doszły mnie słuchy że przebudowa węzła kolejowego w Chorzowie dobiegła końca, czy oznacza to puszczenie pociągu w końcu z Katowic do KTW?
    Nie wiem czy puszczają jakieś pociągi z KTW do Katowic, czy tylko z Tarnowskich Gór - ale te drugie w przeważającej większości dojeżdżają tylko do Chorzowa Batorego (a tam przesiadka)... Mogli zakończyć przebudowę linii w Bytomiu i Chorzowie, ale niestety zaczęli przebudowę węzła w Katowicach i tną połączenia przez ten węzeł.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  16. #536

    Dołączył
    Oct 2012
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    Brak zainteresowania przez (kogo?) zapewnieniem bezpośredniego połączenia Z Katowic do KTW jest wręcz przedziwny, bo tłumaczenie wszystkiego przebudową katowickiego węzła kolejowego jest powoli wyświechtanym frazesem. Nie zapewnienie transportu na poranną falę odlotów czy nocne przyloty bazowych samolotów trudno wytłumaczyć brakiem wolnej krawędzi przy katowickich peronach, no chyba, że się nie wie o której trzeba być na lotnisku na poranną falę, ani o której wracają bazowe samoloty. Na początku ktoś rzucił takie wygodne hasło by umyć ręce od problemu, a teraz wszyscy odpowiedzialni za transport bezrefleksyjne powtarzają to jak jakąś mantrę. A godziny szczytu w ruchu kolejowym rozkładają się zupełnie inaczej jak w lotniczym, podobno chcieć to móc, ale najłatwiej powiedzieć nie da się...
    Gabec likes this.

  17. #537
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Wygodne wytłumaczenie i umycie rąk to modus operandi większości działów portu. W końcu linii regularnych nie ma, bo nie mamy Wawelu Tak samo lotów na kierunkach emigranckich do Niemiec poza Dortmundem + czystych toalet. Zawsze jest jakieś zewnętrzne „ale”. Jak na tym tle szlag nie trafia działów PR, inwestycji i cargo to ja do dziś nie wiem
    ssooll likes this.
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  18. #538
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ted_p Zobacz posta
    Brak zainteresowania przez (kogo?) zapewnieniem bezpośredniego połączenia Z Katowic do KTW jest wręcz przedziwny, bo tłumaczenie wszystkiego przebudową katowickiego węzła kolejowego jest powoli wyświechtanym frazesem.
    Przebudowa węzła katowickiego trwa 3 miesiące, więc nie wiem kiedy się miała wyświechtać...
    A linia przez Pyrzowice jest w użytkowaniu od roku. Wg stanu na dziś i tak z KTW do Katowic dałoby się dojechać tylko od wschodniej strony. Połączenia zamawia województwo...
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  19. #539

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek55 Zobacz posta
    . Jak na tym tle szlag nie trafia działów PR, inwestycji i cargo to ja do dziś nie wiem
    Działy wyżej działają dobrze, a jakie działy według ciebie źle? Dział siatki i coś jeszcze?
    Poza tym wszyscy są pod zwierzchnictwem zarządu, który ocenia ich pracę.

  20. #540

    Dołączył
    Oct 2012
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bartoszcze Zobacz posta
    Przebudowa węzła katowickiego trwa 3 miesiące, więc nie wiem kiedy się miała wyświechtać...
    A linia przez Pyrzowice jest w użytkowaniu od roku. Wg stanu na dziś i tak z KTW do Katowic dałoby się dojechać tylko od wschodniej strony. Połączenia zamawia województwo...
    Przebudowa 3 miesiące ale dyskusje w tym temacie nawet na tym portalu (wątek: Kolej na lotnisko w Pyrzowicach) od pierwszego postu z 13.09.2023, nawet przedmówca, był tam cały czas aktywny

    15-02-2024, 07:54 #36

    bartoszcze



    ... zastanawiam, czy jest możliwe puszczenie tego pociągu z Częstochowy do Tarnowskich Gór dalej do Bytomia, Zabrza i Gliwic. Przynajmniej na czas przebudowy węzła w Katowicach (dziś "główna" linia w województwie to Częstochowa-Sosnowiec-Katowice-Zabrze-Gliwice).

Strona 27 z 33 PierwszyPierwszy ... 17 25 26 27 28 29 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •