Myślę że znacznie bardziej potrzebne są jednak inne trasy, dostępne w Warszawie lub na innych Polskich lotniskach, z Paryżem i Madrytem na czele.
Myślę, że kierunku typu Genua czy Bilbao są porządane, bo żadne z okolicznych lotnisk go nie ma. Uważam, że lepsze byłyby dwie rotacje do Genui, niż kolejne dwie do Eindhoven.
Zgadzam się, że u nas nadal brakuje takich kierunków jak Paryż, Madryt, Lizbona czy Porto. Obawiam się jednak, że jedna nowa maszyna i tak by nie wystarczyła. Wizz musiałby wrócić do 7-8 maszyn jak przed pandemią.
z ciekawosci, ile teraz W6 ma maszyn w KTW? Ostatnio przegladalem kierunki wakacyjne w6 z KTW i slabo jest, FR zaczyna miec fajniesze propozycje. swoja droga u nas wakacyjne kierunki w6 tez nie najlepiej. jednak oferta w WAW jest duzo bogatsza ale 13 maszyn robi swoje...
Ale z tego co rozumiem to chodzi o ograniczenia nocne. Aby wykorzystać samolot maksymalnie startuje jeszcze w nocy z Katowic -> desynacja wakacyjna -> Warszawa -> desytnacja wakacyjna -> Katowice późno w nocy gdzie już w Warszawie nie mógłby planowo lądować.
To ma swoje plusy, ponieważ turyści z Katowic są dłużej na miejscu, a Ci z Warszawy krócej. Ale oczywiście czasami się sprowadza do czekania na samolot bez pokoju lub na pokój po przylocie.
Rozowy cos miesza w rozkladach, PMI od wiosny widnieje jako wyprzedane
Możliwe, ale i tak wolę KTW o północy niż WAW w południe... Kiedyś policzyłem, że czas przebywania w samolocie na powrocie z Dominikany był mniejszy niż od wyjścia z samolotu do wejścia do domu.... Po 2,5h dopiero byłem w samochodzie na parkingu![]()
U Wizzaira to normalna praktyka, z wielu baz ich samoloty robią rotację W. Na drugim biegunie jest Ryanair, który tego typu rotacji unika. Ale fakt, że śmiesznie że przy 13 samolotach w Warszawie, jeszcze maszyna katowicka wspomaga tamto lotnisko, skoro można ją zagospodarować w bazie.
Pewnie się jeszcze to pozmienia, robią dopiero przymiarki do sezonu letniego. Więc zmiany mogą być na plus i na
minus, zobaczymy czy zaskoczą nas czymś pozytywnym na lato.
Akurat piszę tu o lotach Wizz, a nie czarterach. Wizz z tego co mi wiadomo nie ma nocnych wylotów z Katowic. Przykładem jest Podgorica, gdzie mimo dokładania kolejnych samolotów do bazy w Warszawie nie zwalnia ona rotacji w bazie katowickiej. Od lat samolot katowicki wykonuje dla Warszawy loty do Podgoricy gdzie mogły wykonać dodatkowe loty z Katowic. A od dłuższego czasu nie pojawiła się u nas w bazie dodatkowa maszyna.
To chyba dla nich dość normalne. W połowie czerwca ruszają niektóre kierunki wakacyjne.![]()
Teraz już tak nie latał i w przyszłym sezonie też. Mimo kolejnych samolotów w warszawskiej bazie rotacja nadal obsługiwana przez ten katowicki. Sęk w tym, że w Katowicach kolejny samolot nie pojawił się od lat, a jedyny rozwój to podstawienie A321 albo cięcia na jednej trasie by dodać coś nowego.
Zakładki