VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 197
Like Tree65Likes

Wątek: Wizz Air XV - 2024

  1. #81

    Dołączył
    Mar 2023

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ted_p Zobacz posta
    Według zestawień pasażer.com w rozkładzie zimowym Kraków ma oferowane więcej foteli Wizz od nas ... szok
    Dla kogo i dlaczego? To raczej dosc naturalny kierunek rozwoju.

  2. #82

    Dołączył
    Nov 2022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eltigre93 Zobacz posta
    Dla kogo i dlaczego? To raczej dosc naturalny kierunek rozwoju.
    Heh lotnisko w KTW ma zadyszke nawet wśród LCCs.

    Ale ponoć ma być 10,000,000 pasażerów do 2030. Znakiem tego powinniśmy oczekiwać 20% wzrostów co roku.

  3. #83

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RICFlyer Zobacz posta
    Ale ponoć ma być 10,000,000 pasażerów do 2030. Znakiem tego powinniśmy oczekiwać 20% wzrostów co roku.
    Matematyka czasami trudna rzecz, ale wzrosty to by trzeba oczekiwać na poziomie około 8,7% r/r startując z wynikiem 5,6 miliona w 2023.

  4. #84

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RICFlyer Zobacz posta
    Heh lotnisko w KTW ma zadyszke nawet wśród LCCs.

    Ale ponoć ma być 10,000,000 pasażerów do 2030. Znakiem tego powinniśmy oczekiwać 20% wzrostów co roku.
    Kwestia porównywania do innych, raczej nie ma co na tej podstawie wyciągać dalekich wniosków, chociaż fakt, że Wizz odpuścił u nas rozwój ostatnim czasem. Zobaczymy, czy dorzucą nam coś na lato, wtedy te statystyki będą lepsze.

    A 10 mln w 2030 to tak naprawdę słuszne urealnienie predykcji, przekłada się to na roczny wzrost około 600-700 tys. pasażerów, co jest spokojnie do zrobienia.
    ted_p likes this.

  5. #85
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ted_p Zobacz posta
    Według zestawień pasażer.com w rozkładzie zimowym Kraków ma oferowane więcej foteli Wizz od nas ... szok
    I to przy jednej maszynie mniej w krakowskiej bazie. Jednak to, że w Krakowie samolot robi krótsze rotacje robi swoje. W sezonie zimowym z Katowic większość samolotów Wizz będzie robić max 2 rotacje.

  6. #86
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Daję 10 lat na przebicie KTW również w innych sektorach (m.in cargo). Zobaczycie
    wojtek-krk, ssooll and Gabec like this.
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  7. #87

    Dołączył
    Mar 2023

    Domyślnie

    Co byłoby naturalną konsekwencją rozwoju. Ja bym strzelał bardziej w 15, ale to nie jest kwestia "czy" tylko "kiedy". I żadne zaklinanie tego nie zmieni. Nawet budowa rękawów które to mają według niektórych samą swoją obecnością przyciągnać przewoźników.
    wojtek-krk and Airliner like this.

  8. #88

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek55 Zobacz posta
    Daję 10 lat na przebicie KTW również w innych sektorach (m.in cargo). Zobaczycie
    Offtop, rozumiem rozgoryczenie, ale już nie przesadzajmy w drugą stronę z tym cargo. Wystarczy porównać obecną i rozbudowaną infrastrukturę a także możliwości i ograniczenia na obu lotniskach w tym zakresie.Koniec offtopu.
    bartoszcze likes this.

  9. #89
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez folks Zobacz posta
    Offtop, rozumiem rozgoryczenie, ale już nie przesadzajmy w drugą stronę z tym cargo. Wystarczy porównać obecną i rozbudowaną infrastrukturę a także możliwości i ograniczenia na obu lotniskach w tym zakresie.Koniec offtopu.
    To podaj mi realne sukcesy działów odpowiedzialnych za siatki regularne + cargo w ostatnich 5 latach
    Inwestycje - super, ale to nie wszystko
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  10. #90

    Dołączył
    Nov 2022

    Domyślnie

    Akurat ogromny wzrost cargo w Krakowie jest raczej naturalną koleją rzeczy. Co prawda może nie ma jeszcze infrastruktury na cargo handling, ale większość cargo jest przewożona właśnie w kadłubach samolotów linii sieciowych... LH i TK chyba wożą jużteraz cargo. Nie wiem jak z innymi liniami + potencjalni nowi kandydaci SK i inni.
    maciek55 likes this.

  11. #91
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    A jakie linie tradycyjny latają z takiego Lipska? Cargo nadal sobie tam świetnie radzi. Cargo nadal będzie więcej z Katowic ze względu na bliskość przemysłu, który nie jest tak rozbudowany w Małopolsce. Tak samo uważam odnośnie czarterów - jest to ruch wylotowy, na Śląsku mieszka więcej ludzi, więc też i potencjał jest większy.

    Lotnisko w Pyrzowicach musiałoby popełnić jakiś ogromny błąd, żeby dopuścić do tego by w tych dwóch typach ruchu wyprzedziły je Balice.

    Cytat Zamieszczone przez maciek55 Zobacz posta
    Daję 10 lat na przebicie KTW również w innych sektorach (m.in cargo). Zobaczycie
    Jeśli zrobią bezpośredni pociąg ze śląskich miasto do Balic to niech i czartery biorą.

  12. #92
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    To jest w sumie bardzo ciekawe że koledzy z Krakowa przychodzą dyskutować o krakowskim cargo do wątku o Wizzair w Katowicach
    ted_p, Tomii and Katowiczanin like this.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  13. #93

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Up: o dziwo o cargo w Krakowie piszą osoby którym bliżej do KTW. Więc ponawiam off-topowy apel: nie przesadzajcie i nie siejcie defetyzmu w tym temacie.

    wracajac do Wizzaira: panika zaczęła sie po zestawieniu sezonu zimowego i oczywiście porównaniu do Krakowa. Jeśli byśmy teraz zestawili sezon letni to liczba miejsc z Katowic znów będzie większa, wróci do „normy” ze względu na dużą liczbę i częstotliwość sezonowych tras. Ale to raczej przeszłoby niezauważone. A przecież na sezon letni mogą pojawić się jeszcze kolejne nowe trasy.

  14. #94
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez folks Zobacz posta
    wracajac do Wizzaira: panika zaczęła sie po zestawieniu sezonu zimowego i oczywiście porównaniu do Krakowa. Jeśli byśmy teraz zestawili sezon letni to liczba miejsc z Katowic znów będzie większa, wróci do „normy” ze względu na dużą liczbę i częstotliwość sezonowych tras. Ale to raczej przeszłoby niezauważone. A przecież na sezon letni mogą pojawić się jeszcze kolejne nowe trasy.
    Co do samego porównania sezonu zimowego to nie ma co do niego przykładać uwagi. Z Katowic na zimę jest znacznie więcej dalekich lotów typ Kanary, Madera, Reykjavik.

    Jednak widać tendencję. Przez ostatnie lata w Katowicach stagnacja, a w Krakowie rozwój. Prędzej czy później nas wyprzedzą.

    P.S. w najbliższy wtorek konferencja wizza w Gdańsku, więc może w najbliższym czasie u nas też się pojawią.

  15. #95

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Nadal brak możliwości rezerwacji lotów do PMI..

  16. #96
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez folks Zobacz posta
    Up: o dziwo o cargo w Krakowie piszą osoby którym bliżej do KTW. Więc ponawiam off-topowy apel: nie przesadzajcie i nie siejcie defetyzmu w tym temacie.

    wracajac do Wizzaira: panika zaczęła sie po zestawieniu sezonu zimowego i oczywiście porównaniu do Krakowa. Jeśli byśmy teraz zestawili sezon letni to liczba miejsc z Katowic znów będzie większa, wróci do „normy” ze względu na dużą liczbę i częstotliwość sezonowych tras. Ale to raczej przeszłoby niezauważone. A przecież na sezon letni mogą pojawić się jeszcze kolejne nowe trasy.
    Po pierwsze, nie ma tu żadnej paniki – jest tylko rzeczowa analiza faktów. Od dłuższego czasu zwracam uwagę na problem stagnacji w ruchu regularnym w porcie, co szczególnie nasiliło się od czasów pandemii COVID-19. Od lat sygnalizuję, że ten segment ruchu jest deprecjonowany. Wystarczy spojrzeć na ostatnie raporty, na które powoływali się koledzy: jedyny wzrost w ruchu regularnym jest generowany przez większą liczbę siedzeń, a nie przez większą liczbę rejsów. To oznacza, że Wizzair wprowadza po prostu większe samoloty, zamiast A320 pojawi się A321. O jakości negocjacyjnej portu niech świadczy liczba tras z tzw „tras zabieganych” - nie ma MAD, nie ma ZRH, nie ma MUC, Paryża nawet nie przytaczam.

    Po drugie, od wczoraj nie pojawił się z Waszych komentarzy żaden konkretny przykład sukcesu, który miałby zaprzeczyć moim wcześniejszym wypowiedziom - ruch regularny w odwrocie, cargo na +/- 0%. Dlatego dyskusja na temat przyszłości portu to rozmowa o faktach kontra życzeniowa ocena. A ja serio chciałbym się mylić, ale od lat widać jaka jest przepaść między tym co jest „przyszłością” portu (vide inwestycje, rozbudowy) a tym jak zarządzana i wykorzystywana jest już obecna infrastruktura
    ssooll likes this.
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  17. #97
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ssooll Zobacz posta
    Nadal brak możliwości rezerwacji lotów do PMI..
    Robią miejsce pod nowości.

    Tak serio to zauważyłem, że wiele kierunków w sezonie letnim ma wysokie ceny biletów w okolicach 1000 zł w jedną stronę. Może po prostu będą wprowadzać jeszcze jakieś zmiany.

  18. #98

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez henry93 Zobacz posta
    Robią miejsce pod nowości.
    Dobre..
    Swoją drogą, lotnisko płaci grubą kasiorę za promocję Wizz Air'owi (https://www.katowice-airport.com/pl/.../przetargi/221), buduje/ udostępnia hangary- co prawda LST użytkuje te hangary ale głównie pod obsługę W6. A w zamian landrynka daje bardzo mało w porównaniu do dwóch(WAW i GDN) największych baz w Polsce.

  19. #99

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    To KTW dalej dotują landrynkę ? byłem przekonany, że dopłaty od dużych portów do lowcostów się skończyły w okolicach 2012-2014 roku.... cisza w eterze o tym była.

  20. #100
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ssooll Zobacz posta
    Dobre..
    Swoją drogą, lotnisko płaci grubą kasiorę za promocję Wizz Air'owi (https://www.katowice-airport.com/pl/.../przetargi/221), buduje/ udostępnia hangary- co prawda LST użytkuje te hangary ale głównie pod obsługę W6. A w zamian landrynka daje bardzo mało w porównaniu do dwóch(WAW i GDN) największych baz w Polsce.
    Z tego co widzę to umowa na okres 2024-2027, czyli to dopiero jej początek. Pytanie czy na poprzednie lata też była taka umowa podpisana? Zobaczymy czy coś to da na najbliższe lata. Bądźmy szczerze, że nawet jeśli dodadzą w najbliższym czasie dodatkowy samolot to nadal nie będzie to co mieliśmy przed pandemią.

Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •