VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 197
Like Tree65Likes

Wątek: Wizz Air XV - 2024

  1. #101

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez henry93 Zobacz posta
    Z tego co widzę to umowa na okres 2024-2027, czyli to dopiero jej początek. Pytanie czy na poprzednie lata też była taka umowa podpisana?
    Jeżeli mnie pamięć nie myli to wcześniej też były takie umowy

  2. #102
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ssooll Zobacz posta
    Jeżeli mnie pamięć nie myli to wcześniej też były takie umowy
    Jak najbardziej były,
    i bez umowy Wizz-a było by jeszcze mniej.
    Pozdrawiam, Airliner

  3. #103

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek55 Zobacz posta
    Po pierwsze, nie ma tu żadnej paniki – jest tylko rzeczowa analiza faktów. Od dłuższego czasu zwracam uwagę na problem stagnacji w ruchu regularnym w porcie, co szczególnie nasiliło się od czasów pandemii COVID-19. Od lat sygnalizuję, że ten segment ruchu jest deprecjonowany
    Tak, większość z nas na forum zwraca uwagę na problem z ruchem regularnym, chcielibyśmy więcej połączeń, ale w wielu wątkach nakręca się jakaś dziwna spirala załamania - nikt do wczoraj nie zwracał uwagi na rozkład zimowy Wizzaira, ale gdy zaczęło się porównanie do Krakowa to widzimy co się dzieje. A panika nt cargo to już hit.
    Cytat Zamieszczone przez maciek55 Zobacz posta
    To oznacza, że Wizzair wprowadza po prostu większe samoloty, zamiast A320 pojawi się A321. O jakości negocjacyjnej portu niech świadczy liczba tras z tzw „tras zabieganych” - nie ma MAD, nie ma ZRH, nie ma MUC, Paryża nawet nie przytaczam.
    A321 już latają bardzo długo. Ryanair dodał kolejny samolot w tym roku. Spójrz na statystyki miesięczne - widać również wzrost ruchu regularnego. Pewnie, nie tak duży jak czarterów, ale jednak.Chociaż oczywiście się zgadzam, że brakuje linii regularnych i wymienionych przez ciebie połączeń.

    Spójrzmy też z jasnej strony - skoro tak lubimy porównania do KRK, to w ostatnich latach, miesiącach, przejęliśmy od nich kilka tras Wizzaira, i to dość znaczących: KEF, KUT, CTA. U nich znikły, u nas zwiększyły częstotliwość.

    Cytat Zamieszczone przez maciek55 Zobacz posta
    Po drugie, od wczoraj nie pojawił się z Waszych komentarzy żaden konkretny przykład sukcesu, który miałby zaprzeczyć moim wcześniejszym wypowiedziom - ruch regularny w odwrocie, cargo na +/- 0%.
    KLM i TK były ewidentnymi sukcesami i dowodami na to, że port realnie starał się i walczył o ten segment ruchu. Co zdarzyło się dalej - na to już port wpływu nie miał.

  4. #104

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kelo Zobacz posta

    To KTW dalej dotują landrynkę ? byłem przekonany, że dopłaty od dużych portów do lowcostów się skończyły w okolicach 2012-2014 roku.... cisza w eterze o tym była.
    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Jak najbardziej były,
    i bez umowy Wizz-a było by jeszcze mniej.
    Myślę że nie tylko KTW, a większość innych lotnisk ma podobne umowy z Wizzairem czy Ryanairem.

  5. #105
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ssooll Zobacz posta
    Jeżeli mnie pamięć nie myli to wcześniej też były takie umowy
    No właśnie się zastanawiałem, bo sobie nic nie przypominam. Pamiętam tylko, że na sezon zimowy przed pandemią Wizz Air ostro obciął kierunki z Katowic i myślałem, że może to mieć jakiś związek.

  6. #106

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez henry93 Zobacz posta
    No właśnie się zastanawiałem, bo sobie nic nie przypominam. Pamiętam tylko, że na sezon zimowy przed pandemią Wizz Air ostro obciął kierunki z Katowic i myślałem, że może to mieć jakiś związek
    Kiedyś był nawet raport na p.com kto, ile, komu.
    https://www.pasazer.com/news/10154/h...dla,linii.html
    A teraz na 3 lata jest prawie 53mln? Czy źle to odczytuję?

  7. #107
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ssooll Zobacz posta
    A teraz na 3 lata jest prawie 53mln?
    Na 4 lata bo wliczą w to okres od początku roku.

    PS Zysk netto GTL za zeszły rok to 31 mln.
    ssooll likes this.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  8. #108
    Awatar henry93

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ssooll Zobacz posta
    Kiedyś był nawet raport na p.com kto, ile, komu.
    https://www.pasazer.com/news/10154/h...dla,linii.html
    A teraz na 3 lata jest prawie 53mln? Czy źle to odczytuję?
    To, że kiedyś lotnisko płaciło to pamiętam. Bardziej chodzi mi o okres zaraz przed pandemią gdy były cięcia albo zaraz po pandemii gdzie Wizz trochę zlał Pyrzowice. Nie pamiętam czy to tędy też był jakiś przetarg.

    Co do kwoty czy jest duża? Wszystko zależy co będzie w zamian. Pomyśl, że kujawsko-pomorskie zapłaciło 15 mln za loty do Luton.

  9. #109

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez henry93 Zobacz posta
    Bardziej chodzi mi o okres zaraz przed pandemią gdy były cięcia albo zaraz po pandemii gdzie Wizz trochę zlał Pyrzowice. Nie pamiętam czy to tędy też był jakiś przetarg.
    @Airliner też potwierdza i mi też świta, że były.
    Cytat Zamieszczone przez henry93 Zobacz posta
    Co do kwoty czy jest duża? Wszystko zależy co będzie w zamian. Pomyśl, że kujawsko-pomorskie zapłaciło 15 mln za loty do Luton.
    Tu trochę inna liga mimo wszystko Ale tak jak piszesz, poczekajmy co będzie w zamian

  10. #110

    Dołączył
    Mar 2023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez folks Zobacz posta
    Tak, większość z nas na forum zwraca uwagę na problem z ruchem regularnym, chcielibyśmy więcej połączeń, ale w wielu wątkach nakręca się jakaś dziwna spirala załamania - nikt do wczoraj nie zwracał uwagi na rozkład zimowy Wizzaira, ale gdy zaczęło się porównanie do Krakowa to widzimy co się dzieje. A panika nt cargo to już hit.

    A321 już latają bardzo długo. Ryanair dodał kolejny samolot w tym roku. Spójrz na statystyki miesięczne - widać również wzrost ruchu regularnego. Pewnie, nie tak duży jak czarterów, ale jednak.Chociaż oczywiście się zgadzam, że brakuje linii regularnych i wymienionych przez ciebie połączeń.

    Spójrzmy też z jasnej strony - skoro tak lubimy porównania do KRK, to w ostatnich latach, miesiącach, przejęliśmy od nich kilka tras Wizzaira, i to dość znaczących: KEF, KUT, CTA. U nich znikły, u nas zwiększyły częstotliwość.


    KLM i TK były ewidentnymi sukcesami i dowodami na to, że port realnie starał się i walczył o ten segment ruchu. Co zdarzyło się dalej - na to już port wpływu nie miał.

    No tak, faktycznie. Dopóki nikt nie sprawdził to było dobrze. Wina sprawdzenia, nie faktów - "Nie jest prawdą że nad łóżkami dach przeciekał, szczególnie że prawie nie padało."

    Co do sukcesów...Jeden sezon bodajże i połączenie które nie wystartowało to sukces? W takim wypadku czekam na gratulacje dla KRK z powodu EY, AA i QR, bo to taka sama skala sukcesu jak TK w KTW. Zaś czy "port wpływu nie miał" - dyskusyjne. Mógł przeznaczyć środki na dopłaty, zamiast rozbudowę terminala i budowę rękawów który w obecnym tempie rozwoju połączeń regularnych z KTW będą tak przydatne jak głuchemu walkman.

    W dodatku co do znaczących tras: jedyna to KEF, gdzie ruch emigracyjny z KTW faktycznie ma się dobrze. Ale uznać CTA za znaczący kierunek podczas gdy jest go sporo i tak w KRK? Czy turystyczne KUT za "znaczący" kierunek? Naprawdę?
    Airliner likes this.

  11. #111

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eltigre93 Zobacz posta
    No tak, faktycznie. Dopóki nikt nie sprawdził to było dobrze. Wina sprawdzenia, nie faktów - "Nie jest prawdą że nad łóżkami dach przeciekał, szczególnie że prawie nie padało."
    Nie było dobrze, nie było źle. Niepotrzebna panika wynikająca jak zwykle z porównywania.

    Cytat Zamieszczone przez eltigre93 Zobacz posta
    Co do sukcesów...Jeden sezon bodajże i połączenie które nie wystartowało to sukces? W takim wypadku czekam na gratulacje dla KRK z powodu EY, AA i QR, bo to taka sama skala sukcesu jak TK w KTW. Zaś czy "port wpływu nie miał" - dyskusyjne. Mógł przeznaczyć środki na dopłaty, zamiast rozbudowę terminala i budowę rękawów który w obecnym tempie rozwoju połączeń regularnych z KTW będą tak przydatne jak głuchemu walkman.
    Było pytanie o sukcesy w ruchu regularnym - więc tak, pozyskanie KLM było sukcesem. To, że po uruchomieniu połączenia ruch nie był zadowalający dla przewoźnika to nie wina zarządcy. TK - wszyscy wiemy jak wyglądała sytuacja, więc bez sensu to tłumaczyć. Często zarzutem jest, że lotnisko nie podejmuje starań o nowych przewoźników, tutaj ewidentnie te starania były, długie, trudne, a na koniec również ciężko obwiniać port, że trasa nie wystartowała.

    Za AA jak najbardziej można chwalić Kraków, za EY i QR na razie nie ma za co.

    Cytat Zamieszczone przez eltigre93 Zobacz posta
    W dodatku co do znaczących tras: jedyna to KEF, gdzie ruch emigracyjny z KTW faktycznie ma się dobrze. Ale uznać CTA za znaczący kierunek podczas gdy jest go sporo i tak w KRK? Czy turystyczne KUT za "znaczący" kierunek? Naprawdę?
    Pokazuje to tylko, że nie wszystkie trasy muszą się opłacać z Krakowa, a z Katowic mogą. Wizzair woli latać 4x w tygodniu do CTA z KTW, a nie rozdrabniać się na dwa loty tu i dwa tam. KEF i KUT woli całkiem usunąć z KRK, mimo że nie ma na tych trasach tam konkurencji. Więc tak, to znaczące kierunki, bo Kraków stracił jedyne bezpośrednie połączenia do Gruzji i na Islandię. Dwa kraje i dwa lotniska w siatce mniej.
    henry93 likes this.

  12. #112
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    KEF i KUT mają wrócić
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  13. #113
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez folks Zobacz posta
    Pokazuje to tylko, że nie wszystkie trasy muszą się opłacać z Krakowa, a z Katowic mogą.
    I to działa w drugą stronę jak Oslo, czy trasy do Francji jak LYS oraz NCE
    Na dodatek połączenie jak AUH czy TLV z KTW są sezonowe a z KRK całoroczne.
    W zimowym rozkładzie KTW zyskały połączenie tylko do Salerno ale jest to kilka tygodni w zastępstwie za NAP,
    w tym samym czasie KRK zyskał połącznia do Bolonii (było z KTW), Bukaresztu i Walencji.
    Pozdrawiam, Airliner

  14. #114

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Oczywiście że to działa w obie strony, to naturalne. Właśnie to chcę pokazać sceptykom, a nie że tylko KTW tracą, a KRK zyskuje.

    BTW akurat z Katowic Wizzair nie latał do Nicei i Lyonu, więc ciężko mówić o jakimś przejęciu. Zgodzę się z OSL.
    A na dodawanie u jednych, czy drugich też można się licytować, u was teraz 3 nowości, ale wcześniej od nas chociażby Madera. Nic w tym dziwnego.

  15. #115
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez folks Zobacz posta
    BTW akurat z Katowic Wizzair nie latał do Nicei i Lyonu, więc ciężko mówić o jakimś przejęciu. Zgodzę się z OSL.
    Napisałem celowo o połączeniach do Francji do drugiego największego kraju w UE pod względem ludności,
    ponieważ w KTW nie ma ani jednego połączenia do tego kraju z Paryżem na czele.

    PS. Pytałeś o konferencję Wizza, zapraszamy do Krakowa na spotkanie z Varadi-m w najbliższy wtorek
    wojtek-krk and eltigre93 like this.
    Pozdrawiam, Airliner

  16. #116

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Paryż jest przereklamowany. Reszta Francji też.

  17. #117

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Napisałem celowo o połączeniach do Francji do drugiego największego kraju w UE pod względem ludności,
    ponieważ w KTW nie ma ani jednego połączenia do tego kraju z Paryżem na czele.

    PS. Pytałeś o konferencję Wizza, zapraszamy do Krakowa na spotkanie z Varadi-m w najbliższy wtorek
    Owszem, Paryz to moim zdaniem jedno z najbardziej brakujących miejsc w siatce KTW jeśli mówimy o lowcostach. Trasy do niektórych miejsc są tylko z KRK, a do innych tylko z KTW.

    Co do konferencji, to skąd info? PS. Nie wiem, ale może być też tak jak z ostatnimi konferencjami Ryanaira, czyli powiedzenie tego co już wszyscy wiedzieli.

  18. #118
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez folks Zobacz posta
    Co do konferencji, to skąd info?
    Dzwonił do mnie József
    Zelazny likes this.
    Pozdrawiam, Airliner

  19. #119

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    PS. Pytałeś o konferencję Wizza, zapraszamy do Krakowa na spotkanie z Varadi-m w najbliższy wtorek
    Dziękujemy za zaproszenie, ale wygląda na to, że nie ma potrzeby
    Cytat Zamieszczone przez Krakowiak27 Zobacz posta
    Jak sie nic nie zmieni, to we wtorek możecie spodziewać się gości(a) z Węgier, którzy przylecą z KRK
    Raven, ssooll and ted_p like this.

  20. #120

    Dołączył
    Jan 2023

    Domyślnie


    Polecamy

    W Krakowie nic nie ogłosili, teraz są u nas, zobaczymy.

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    KEF i KUT mają wrócić
    Wygląda na to, że jeszcze nie teraz.

Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •