Tak, większość z nas na forum zwraca uwagę na problem z ruchem regularnym, chcielibyśmy więcej połączeń, ale w wielu wątkach nakręca się jakaś dziwna spirala załamania - nikt do wczoraj nie zwracał uwagi na rozkład zimowy Wizzaira, ale gdy zaczęło się porównanie do Krakowa to widzimy co się dzieje. A panika nt cargo to już hit.
A321 już latają bardzo długo. Ryanair dodał kolejny samolot w tym roku. Spójrz na statystyki miesięczne - widać również wzrost ruchu regularnego. Pewnie, nie tak duży jak czarterów, ale jednak.Chociaż oczywiście się zgadzam, że brakuje linii regularnych i wymienionych przez ciebie połączeń.
Spójrzmy też z jasnej strony - skoro tak lubimy porównania do KRK, to w ostatnich latach, miesiącach, przejęliśmy od nich kilka tras Wizzaira, i to dość znaczących: KEF, KUT, CTA. U nich znikły, u nas zwiększyły częstotliwość.
KLM i TK były ewidentnymi sukcesami i dowodami na to, że port realnie starał się i walczył o ten segment ruchu. Co zdarzyło się dalej - na to już port wpływu nie miał.
Kiedyś był nawet raport na p.com kto, ile, komu.
https://www.pasazer.com/news/10154/h...dla,linii.html
A teraz na 3 lata jest prawie 53mln? Czy źle to odczytuję?
To, że kiedyś lotnisko płaciło to pamiętam. Bardziej chodzi mi o okres zaraz przed pandemią gdy były cięcia albo zaraz po pandemii gdzie Wizz trochę zlał Pyrzowice. Nie pamiętam czy to tędy też był jakiś przetarg.
Co do kwoty czy jest duża? Wszystko zależy co będzie w zamian. Pomyśl, że kujawsko-pomorskie zapłaciło 15 mln za loty do Luton.![]()
No tak, faktycznie. Dopóki nikt nie sprawdził to było dobrze. Wina sprawdzenia, nie faktów - "Nie jest prawdą że nad łóżkami dach przeciekał, szczególnie że prawie nie padało."
Co do sukcesów...Jeden sezon bodajże i połączenie które nie wystartowało to sukces? W takim wypadku czekam na gratulacje dla KRK z powodu EY, AA i QR, bo to taka sama skala sukcesu jak TK w KTW. Zaś czy "port wpływu nie miał" - dyskusyjne. Mógł przeznaczyć środki na dopłaty, zamiast rozbudowę terminala i budowę rękawów który w obecnym tempie rozwoju połączeń regularnych z KTW będą tak przydatne jak głuchemu walkman.
W dodatku co do znaczących tras: jedyna to KEF, gdzie ruch emigracyjny z KTW faktycznie ma się dobrze. Ale uznać CTA za znaczący kierunek podczas gdy jest go sporo i tak w KRK? Czy turystyczne KUT za "znaczący" kierunek? Naprawdę?
Nie było dobrze, nie było źle. Niepotrzebna panika wynikająca jak zwykle z porównywania.
Było pytanie o sukcesy w ruchu regularnym - więc tak, pozyskanie KLM było sukcesem. To, że po uruchomieniu połączenia ruch nie był zadowalający dla przewoźnika to nie wina zarządcy. TK - wszyscy wiemy jak wyglądała sytuacja, więc bez sensu to tłumaczyć. Często zarzutem jest, że lotnisko nie podejmuje starań o nowych przewoźników, tutaj ewidentnie te starania były, długie, trudne, a na koniec również ciężko obwiniać port, że trasa nie wystartowała.
Za AA jak najbardziej można chwalić Kraków, za EY i QR na razie nie ma za co.
Pokazuje to tylko, że nie wszystkie trasy muszą się opłacać z Krakowa, a z Katowic mogą. Wizzair woli latać 4x w tygodniu do CTA z KTW, a nie rozdrabniać się na dwa loty tu i dwa tam. KEF i KUT woli całkiem usunąć z KRK, mimo że nie ma na tych trasach tam konkurencji. Więc tak, to znaczące kierunki, bo Kraków stracił jedyne bezpośrednie połączenia do Gruzji i na Islandię. Dwa kraje i dwa lotniska w siatce mniej.
I to działa w drugą stronę jak Oslo, czy trasy do Francji jak LYS oraz NCE
Na dodatek połączenie jak AUH czy TLV z KTW są sezonowe a z KRK całoroczne.
W zimowym rozkładzie KTW zyskały połączenie tylko do Salerno ale jest to kilka tygodni w zastępstwie za NAP,
w tym samym czasie KRK zyskał połącznia do Bolonii (było z KTW), Bukaresztu i Walencji.
Oczywiście że to działa w obie strony, to naturalne. Właśnie to chcę pokazać sceptykom, a nie że tylko KTW tracą, a KRK zyskuje.
BTW akurat z Katowic Wizzair nie latał do Nicei i Lyonu, więc ciężko mówić o jakimś przejęciu. Zgodzę się z OSL.
A na dodawanie u jednych, czy drugich też można się licytować, u was teraz 3 nowości, ale wcześniej od nas chociażby Madera. Nic w tym dziwnego.
Napisałem celowo o połączeniach do Francji do drugiego największego kraju w UE pod względem ludności,
ponieważ w KTW nie ma ani jednego połączenia do tego kraju z Paryżem na czele.
PS. Pytałeś o konferencję Wizza, zapraszamy do Krakowa na spotkanie z Varadi-m w najbliższy wtorek![]()
Paryż jest przereklamowany. Reszta Francji też.
Owszem, Paryz to moim zdaniem jedno z najbardziej brakujących miejsc w siatce KTW jeśli mówimy o lowcostach. Trasy do niektórych miejsc są tylko z KRK, a do innych tylko z KTW.
Co do konferencji, to skąd info? PS. Nie wiem, ale może być też tak jak z ostatnimi konferencjami Ryanaira, czyli powiedzenie tego co już wszyscy wiedzieli.
Zakładki