Wybrałbym pierwszą opcję. Z punktu widzenia pasażera jest łatwiejsza, nie będziesz miał problemów z bagażem (mając LO+KLM w WAW musiałem odebrać i nadać jeszcze raz), LH jest całkiem dobra w przypadku nieregularności (zawsze dostałem hotel i pierwszy możliwy lot).
Z punktu widzenia wspierania lotniska... LH jest moim zdaniem większym oknem na świat niż Lot. Więc każdy pasażer, zwłaszcza biznesowy jest istotny. Sam ileś razy walczyłem o lot do KTW zamiast KRK. Z różnym skutkiem.
To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.
Weź LH w kontekście który chcesz osiągnąć będzie lepszą opcją.
.Od 1 czerwca czeski przewoźnik RegioJet zacznie poszerzy swoją ofertę autokarową o kursy z Ostrawy do dwóch największych lotnisk w Polsce południowej – w Katowicach (Pyrzowice) i Krakowie (Balice). To efekt rosnącej popularności polskich lotnisk wśród pasażerów z Czech, które w porównaniu do czeskich lotnisk oferują znacznie bogatszą ofertę kierunków – zarówno w Europie jak i pozostałych częściach świata (Londyn, Paryż, Barcelona, Amsterdam, Tel Awiw).https://glos.live/Wiadomosci_region/...ch_i_krakowie/. Nowa linia RegioJet na trasie Ostrawa – Katowice – Kraków zostanie uruchomiona 1 czerwca i zaoferuje połączenia niemal co dwie godziny
Info z pierwszej ręki od bliskiego znajomego - w samolocie Ryanair, którym ostatnio leciał, wszystkie schowki bagażowe były obklejone reklamami lotniska KTW. Najciekawsze jest jednak to, że reklamowały lotnisko jako świetny punkt przylotowy w bliskiej odległości znanych miejsc turystycznych, jak Jasna Góra w Częstochowie, Beskid Śląski i... Wawel w Krakowie. Czyli jednak lotnisko jest promowane nie tylko jako "wylotowe", ale też "przylotowe". A co najważniejsze okazuje się, że można rywalizować z Krakowem. Chociaż bardziej odpowiednie będzie chyba określenie "wykorzystywać" bliskość Krakowa, oraz atrakcji całego regionu Śląska, ale też Małopolski.
To dobra droga. Natomiast priorytetem jest (wobec tego że Wizz zaczyna rozwój we Wrocławiu) ściągnięcie tutaj w większym stopniu Ryanair ale także innego przewoźnika sieciowego (LOT, Easyjet, Transavia, Vueling, Jet2, Germanwing czy Volotea). Tak samo jakoś starać się przekonać Wizza aby tutaj jednak rozwijał ofertę. Dwa trzy lata i Wrocław będzie tak samo rozwinięty jak Katowice - no ale ten zastój w połączeniach regularnych widać od lat. Dziwi mnie także ta niemoc Województwa Śląskiego, GTL itd. ws braku tras regularnych LOTu z Katowic. Za PiS nie, za KO nie. Hangar dla Dreamlinera powstał w Rzeszowie - a czemu nie Katowicach - skoro tyle miejsca i tak wspaniała infra. Temat rzeka...
To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.
W maju w końcu przyleciałem do KTW! I przyznam, że jestem nawet trochę podbudowany.
Moje loty do KTW obejmowały następujące odcinki
AGP-KTW via W6 x4 pax - w tym ja
KTW-FRA via EN x2 pax - w tym ja
KTW-AGP via W6 x2 pax
Loty WizzAir były wypełnione po brzegi. To musi być świetne połączenie w siatce połączeń. W sumie dziwię się, że nie lata nawet częściej... Wygląda na to, że jest zapotrzebowanie.
Połączenie EN było na około 90% wypełnione, nikogo w klasie biznes. Ale zaobserwowałem, że było sporo obcokrajowców wracających do swoich domów z Katowic. Oczywiście nie jest to liczba z sąsiedniego lotniska, ale gdyby turyści wiedzieli, że mogą spokojnie polecieć z Katowic to pewnie by to uczynili.
Samo lotnisko super. Czekanie na bagaż to kwestia 15 minut.
Trochę długa była kolejka do przejścia bezpieczeństwa (20 minut) na poranną falę wylotową. 4-5 przejść nie wystarcza. Koniecznie trzeba więcej.
Salonik mały, ale przyjemny. Cicho, spokojnie.
Skorzystałem też z hotelu MOXY przy lotnisku. Super - szybko można przejść do hali odlotów, ale przydało by się również jakieś zakryte przejście w razie deszczu lub śniegu.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...ku--24447.html
Taki zysk, przy tylu inwestycjach, naprawdę imponujące.
Liczba połączeń do Stambułu z Polski powiększa się. Do przewidzenia było, że jeśli nastąpi rozwój tras, to Gdańsk będzie następny w kolejce, ze względu chociażby na geografię. Więc paradoksalnie nie jest to jakaś zła wiadomość, może za jakiś czas również z KTW pojawi się upragniony Stambuł. Chociaż patrząc na chłodno to pewnie wcześniej większe szanse ma WRO, lub POZ.
Zakładki